Jump to content

Support our Sponsors >> Thai Friendly | Pattaya News | Pattaya Unplugged | Buy a drink for Soi 6 Girls | Thailand 24/7 Forum | TPN Property | La La Land bar | NEW PA website | Subscribe to The Pattaya News |Pattaya Investigations | Rage Fight Academy | Buy/Sell Businesses | Isaan Lawyers | Siam Business Brokers | Belts Of Mongering - Mongering Authority | Add your Text or Event here

IGNORED

Nieuwe visa regels (alweer) .


Recommended Posts

Feel the same Jerry, ben op het moment ook in NL maar vlieg gelukkig volgende week weer naar Asia, volgende keer boek ik maar 1 week ipv 2 weken :)

 

Waar zit je in NL btw?

 

We zitten in de buurt van Den-Bosch .

 

Nog 1 maandje en dan vliegen we ook weer terug . Het vrouwtje heeft het inmiddels helemaal naar haar zin in Nederland .

Een goede toko gevonden met alle ingredieten om som tam te maken en alles is ok .

Wat tripjes door Nederland , Belgie en Duitsland en we komen de tijd wel door .

 

Vorige keer ben ik alleen naar Nederland geweest en had ook zoiets van 2 weken is al te lang en kon eigenlijk niet

wachten om terug naar Thailand te gaan .

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • jerry

    31

  • david555

    23

  • AESTHETUS

    18

  • Duvel

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hmm ik denk dat de eisen dadelijk misshien wel minder worden(!) want

men wil toch niet af van de echte vooral geliefde FARANG, in December

weet ik meer vanwege dit 800.000 Bth verhaal waar veel Duitsers het mee

doen of nu 50+ of jonger we zullen eens gaan rondspeuren daar in Naklua

Link to comment
Share on other sites

Hey Jerry,

 

Waar zit die toko ergens ? Het meissie zit morgenochtend in de grote vogel richting Schiphol. Aangezien mijn hutje vlaknaast Breda staat en er sowieso een bezoekje den Bosch ingepland is kan een bezoekje aan de tokoboer misschien handig zijn.

Always on the road to somewhere, but not able to arrive anywhere.....

Link to comment
Share on other sites

Hmm ik denk dat de eisen dadelijk misshien wel minder worden(!) want

men wil toch niet af van de echte vooral geliefde FARANG, in December

weet ik meer vanwege dit 800.000 Bth verhaal waar veel Duitsers het mee

doen of nu 50+ of jonger we zullen eens gaan rondspeuren daar in Naklua

 

Die eisen gaan echt niet minder worden . De laatste jaren zijn ze alleen maar zwaarder geworden om de eenvoudige reden dat ze

dus NIET zitten te wachten op die 'geliefde farang' die hier op zijn oude dag komt wonen en wat spaarcentjes op komt maken .

 

Ze hebben veel liever vliegtuigen vol met Russen en Japanners/Koreanen die een paar weken de onnozele toerist uit komen

hangen en flink geld achter laten .

 

Vertrouw voor dat 800k Baht verhaal maar op de uitleg van Joseph44 . Hij heeft hier jaren een school gehad waar ze dagelijks

met deze visa perikelen van doen hadden .

Link to comment
Share on other sites

Hey Jerry,

 

Waar zit die toko ergens ? Het meissie zit morgenochtend in de grote vogel richting Schiphol. Aangezien mijn hutje vlaknaast Breda staat en er sowieso een bezoekje den Bosch ingepland is kan een bezoekje aan de tokoboer misschien handig zijn.

 

Hey Basli ,

 

als die vogel toch in A-dam aan komt rijd dan meteen even langs de Thai shop aan de Koningsstraat in deze plaats .

Zo'n beetje de enige winkel in Nederland waar ze die kleine zwarte krabjes verkopen die in de som tam moeten .

 

In Den-Bosch zit ook een goede toko , alles op voorraad behalve de zwarte krab . Ze zijn gevestigd aan Het

Hinthamereinde vlakbij sluis 0 .

 

Een andere goede toko is Sang lee aan de orthenstraat 57 .

 

 

Succes met je meisje in Nederland . Eerste keer ?

Link to comment
Share on other sites

Jerry, uiteraard is de Euro 800.000 toekomst-muziek....moet natuurlijk THB zijn.

Ik las toevallig (volgens mij was het Thaivisa.com) een verhaal over een Belg, die had contact gehad met het Thais Consulaat in Luik.

Daar werd hem het idee aan de hand gedaan, door vanuit Cambodja, per post, een non-immigrant visum in Belgie aan te vragen.

 

Enige nadeel is, dat de kosten van het op en neer sturen redelijk hoog zijn (koerier) en dat men dus enige tijd zonder paspoort in Cambodja verblijft.

 

Leuke bijkomstigheid is, dat ook Nederlanders gebruik kunnen maken van Thaise Consulaten in Belgie en Duitsland e.a.

Link to comment
Share on other sites

Jerry, uiteraard is de Euro 800.000 toekomst-muziek....moet natuurlijk THB zijn.

Ik las toevallig (volgens mij was het Thaivisa.com) een verhaal over een Belg, die had contact gehad met het Thais Consulaat in Luik.

Daar werd hem het idee aan de hand gedaan, door vanuit Cambodja, per post, een non-immigrant visum in Belgie aan te vragen.

 

Enige nadeel is, dat de kosten van het op en neer sturen redelijk hoog zijn (koerier) en dat men dus enige tijd zonder paspoort in Cambodja verblijft.

 

Leuke bijkomstigheid is, dat ook Nederlanders gebruik kunnen maken van Thaise Consulaten in Belgie en Duitsland e.a.

Wel moet aanvrager zich in de eurozone bevinden ( bereikbaarzijn per tel of email is sowieso een vereiste bij aanvraag visa) , en heb 1 keer meegemaakt men mij alzo contacterde voor een vraag....zgz )

hier in bijlage png :2012-07-17_093205.png

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Man braucht ja nur Euro 800.000..........usw.

Het is niet zo simpel, maar ook niet zo gecompliceerd.

Zowel David als Jerry weten van deze geweldige oplossing, maaaarrrrrrr van Jerry weet ik zeker dat hij aan 1 belangrijk criteria nog niet voldoet en da's de leeftijd.

 

Oh, dat had de Duitser er niet bij verteld? De THB 800,000 "grap" gaat alleen op als je 50+ bent EN ook niet onbelangrijk; je hoeft niet elke 3 maanden je bank saldo te laten zien. De THB 800,000 moet wel 3 maanden voordat je aan je jaarlijkse verlenging begint op de bank staan. Die informatie is waarschijnlijk een beetje verdraaid tussen de Jonge en de Schnapps.

 

Ga het toch uitzoeken bij mijn volgende bezoek in December,

wil toch in de toekomst daar gaan wonen en FUE clinic openen.

Heb nog een lange weg te gaan maar 50% van de farangs going

to Pattaya is kaal of kalend dus genoeg handel whahaha ok horens...

Edited by AESTHETUS
Link to comment
Share on other sites

 

 

Die eisen gaan echt niet minder worden . De laatste jaren zijn ze alleen maar zwaarder geworden om de eenvoudige reden dat ze

dus NIET zitten te wachten op die 'geliefde farang' die hier op zijn oude dag komt wonen en wat spaarcentjes op komt maken .

 

Ze hebben veel liever vliegtuigen vol met Russen en Japanners/Koreanen die een paar weken de onnozele toerist uit komen

hangen en flink geld achter laten .

 

Vertrouw voor dat 800k Baht verhaal maar op de uitleg van Joseph44 . Hij heeft hier jaren een school gehad waar ze dagelijks

met deze visa perikelen van doen hadden .

 

Tja die Russen worden toch nu wel overal een beetje uitgekotst

misschien ligt het nieuwe Pattaya wel in Cambodia of oude Burma

Overigens denk ik dat vele "oudjes" met pensioen dadelijk moeten

vertrekken daaro sprak afgelopen December een Noor die met zijn

pensioen van maar liefst 3000 Euries terug diende te gaan naar

zijn land, hij en andere waren voor het gerecht nu aan het

strijden om te mogen blijven maar met de aanhoudende crisis

zie ik het gebeuren dat men gepensioneerden hun pensioen gaan

korten zeg eerst die in het buitenland wonen, nu al korten de

pensioenfondsen de uitkeringen dus de toekomst is dadelijk

van pensioen genieten maar dan wel in eigen land anders

wordt er giga in gesneden dus ziet er niet best uit voor

de ouderen die in Pattaya wonen tja ff afwachten shit..

Edited by AESTHETUS
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ze hebben veel liever vliegtuigen vol met Russen en Japanners/Koreanen die een paar weken de onnozele toerist uit komen

hangen en flink geld achter laten .

 

 

Tja heb gehoord dat die Russen ook rechstreeks landen in Pattaya

hmm tis voor die Thais nu ff cashen met dat volk maar op de lange

termijn zullen ze gaan boeten voor deze stap denk ik we zullen zien

Link to comment
Share on other sites

Tja heb gehoord dat die Russen ook rechstreeks landen in Pattaya

hmm tis voor die Thais nu ff cashen met dat volk maar op de lange

termijn zullen ze gaan boeten voor deze stap denk ik we zullen zien

 

Om eerljk te zijn heb je (nog) niet veel last van de Russen in Pattaya . Ze hebben hun eigen restaurants en

uitgaansgelegenheden waar ze naar toe gaan . Je ziet ze vrijwel niet in de barren . Ze komen ook meestal met

vrouw en kinderen en denken dat Pattaya een 'normale' badplaats is .

 

Als ze een condo kopen is dat vooral in Naklua of Prathumnak .

Er zit helaas ook een hoop tuig/mafia tussen wat bezig is grote stukken land en luxe condo's/huizen op te kopen .

Zal me niets verbazen als we de komende jaren wat liquidaties gaan krijgen van kopstukken in de Thaise en

Russische mafia in Pattaya .

 

De Thai hebben wel een grote hekel aan mensen uit India welke in grote getalen Pattaya bezoeken maar geen

geld uitgeven . In veel barren worden ze inmiddels geweigerd .

Link to comment
Share on other sites

Om eerljk te zijn heb je (nog) niet veel last van de Russen in Pattaya . Ze hebben hun eigen restaurants en

uitgaansgelegenheden waar ze naar toe gaan . Je ziet ze vrijwel niet in de barren . Ze komen ook meestal met

vrouw en kinderen en denken dat Pattaya een 'normale' badplaats is .

 

Als ze een condo kopen is dat vooral in Naklua of Prathumnak .

Er zit helaas ook een hoop tuig/mafia tussen wat bezig is grote stukken land en luxe condo's/huizen op te kopen .

Zal me niets verbazen als we de komende jaren wat liquidaties gaan krijgen van kopstukken in de Thaise en

Russische mafia in Pattaya .

 

De Thai hebben wel een grote hekel aan mensen uit India welke in grote getalen Pattaya bezoeken maar geen

geld uitgeven . In veel barren worden ze inmiddels geweigerd .

Zal me niets verbazen als we de komende jaren wat liquidaties gaan krijgen van kopstukken in de Thaise en

Russische mafia in Pattaya .

 

Werk aan de winkel voor bepaalde NL-der onlangs vrijgekomen misschien....? :GoldenSmile1:

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Tja die Russen worden toch nu wel overal een beetje uitgekotst

misschien ligt het nieuwe Pattaya wel in Cambodia of oude Burma

Overigens denk ik dat vele "oudjes" met pensioen dadelijk moeten

vertrekken daaro sprak afgelopen December een Noor die met zijn

pensioen van maar liefst 3000 Euries terug diende te gaan naar

zijn land, hij en andere waren voor het gerecht nu aan het

strijden om te mogen blijven maar met de aanhoudende crisis

zie ik het gebeuren dat men gepensioneerden hun pensioen gaan

korten zeg eerst die in het buitenland wonen, nu al korten de

pensioenfondsen de uitkeringen dus de toekomst is dadelijk

van pensioen genieten maar dan wel in eigen land anders

wordt er giga in gesneden dus ziet er niet best uit voor

de ouderen die in Pattaya wonen tja ff afwachten shit..

 

Dit is een van de problemen waar de post eigenlijk over ging .... de steeds strenger wordende visa eisen en het mensen

steeds moeilijker maken om hier , of in veel andere exotische landen , op een normale manier te kunnen verblijven .

 

Als het gaat om een uitkering (ziektekosten/WAO) kan ik me er iets bij voorstellen dat ze korten als je lekker in het

buitenand gaat wonen . Dit om massaal misbruik te voorkomen maar een pensioen is natuurlijk gewoon je eigen geld

wat er in je actieve loopbaan voor je opzij is gezet . Het zou volkomen absurd zijn als de regering uit zou gaan maken

waar jij dat geld op zou mogen maken .

 

Ik heb voor de zekerheid maar voor mezelf gezorgd in het verleden en ben gelukkig niet afhankelijk van AOW , pensioen

of wat voor uitkering dan ook .

Link to comment
Share on other sites

wil toch in de toekomst daar gaan wonen en FUE clinic openen.

Heb nog een lange weg te gaan maar 50% van de farangs going

to Pattaya is kaal of kalend dus genoeg handel whahaha ok horens...

 

Gaat geen succes worden als al die farang gekort worden op hun uitkering/pensioen :Think1: .

 

Daarbij houden de Thaise dames niet zo van veel haar .

Ik scheer sinds de laatste 10 jaar mijn koppie lekker kaal . Naast dat het wel lekker is

met het hete weer in Thailand vinden de dames het over het algemeen fantastisch :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Om eerljk te zijn heb je (nog) niet veel last van de Russen in Pattaya . Ze hebben hun eigen restaurants en

uitgaansgelegenheden waar ze naar toe gaan . Je ziet ze vrijwel niet in de barren . Ze komen ook meestal met

vrouw en kinderen en denken dat Pattaya een 'normale' badplaats is .

 

Als ze een condo kopen is dat vooral in Naklua of Prathumnak .

Er zit helaas ook een hoop tuig/mafia tussen wat bezig is grote stukken land en luxe condo's/huizen op te kopen .

Zal me niets verbazen als we de komende jaren wat liquidaties gaan krijgen van kopstukken in de Thaise en

Russische mafia in Pattaya .

 

De Thai hebben wel een grote hekel aan mensen uit India welke in grote getalen Pattaya bezoeken maar geen

geld uitgeven . In veel barren worden ze inmiddels geweigerd .

 

haha ala Johnny Mieremet tja toch maken die Russen het mooie Pattaya kapot laat

ze verdomme naar Hua Hin gaan via Bangkok denk dat ze die luchthaven in Pattaya

moeten sluiten dan gaan ze met hun vrouwen daar heen, Pattaya is voor de #farangs

Veel mamasans op Walkie kotsen van de Russen die géén geld uitgeven voor een lady

 

Tja die Indiërs haha de nieuwe Cheap Charly's beetje Hollands van kijken en niet kopen..

Link to comment
Share on other sites

Gaat geen succes worden als al die farang gekort worden op hun uitkering/pensioen :Think1: .

 

Daarbij houden de Thaise dames niet zo van veel haar .

Ik scheer sinds de laatste 10 jaar mijn koppie lekker kaal . Naast dat het wel lekker is

met het hete weer in Thailand vinden de dames het over het algemeen fantastisch :wink: .

 

Whahaha Nederland is echter het haartransplantatieland #1 zeg ik wil dan reizen aanbieden

richting Thailand zeg Bangkok of Pattaya maybe Patong waar je dan voor weinig een behandeling

kan laten doen zeg géén 6000 Euries(prijzen in NL/BRD/UK) maar voor 1000 Euries met beter resultaat

Verder ook Amerikanen, Australiërs, Russen, Jappen enzovoort genoeg haaruitval wereldwijd ben expert !!

Edited by AESTHETUS
Link to comment
Share on other sites

Heb de website al geboekt joho www.FUERANG.com

Een fuerang = buitenlandse #toerist met haaruitval die

voor een FUE behandeling naar het mooie Thailand komt.

De juiste prijs voor een herverdeling van het eigen haar !!!

Edited by AESTHETUS
Link to comment
Share on other sites

Zal me niets verbazen als we de komende jaren wat liquidaties gaan krijgen van kopstukken in de Thaise en

Russische mafia in Pattaya .

 

Werk aan de winkel voor bepaalde NL-der onlangs vrijgekomen misschien....? :GoldenSmile1:

 

Ben benieuwd op wie je doelt ....

 

John Mieremet is hier een aantal jaren geleden geliqiudeerd maar die aanslag was waarshijnlijk georganiseerd

vanuit Nederland .

In die tijd heeft de halve mafia in Amsterdam/Nederland elkaar overhoop geschoten en is het wat rustiger nu .

 

Ik lees net dat 'de neus' Holleeder weer op vrije voeten is . Zullen we hier weinig van merken neem ik aan .

Die afrekening was specifiek gericht op Mieremet en had niets te maken met de vastgoedhandel of mafia

praktijken in Thailand .

Link to comment
Share on other sites

Ben benieuwd op wie je doelt ....

 

John Mieremet is hier een aantal jaren geleden geliqiudeerd maar die aanslag was waarshijnlijk georganiseerd

vanuit Nederland .

In die tijd heeft de halve mafia in Amsterdam/Nederland elkaar overhoop geschoten en is het wat rustiger nu .

 

Ik lees net dat 'de neus' Holleeder weer op vrije voeten is . Zullen we hier weinig van merken neem ik aan .

Die afrekening was specifiek gericht op Mieremet en had niets te maken met de vastgoedhandel of mafia

praktijken in Thailand .

 

 

In die tijd heeft de halve mafia in Amsterdam/Nederland elkaar overhoop geschoten en is het wat rustiger nu .

 

 

tja... nu vinden ze regelmatig dooie Hollanders ivm , in Belgisch Limburg ...; blijkbaar vinden ze het goed vertoeven aldaar.....

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

enkele dagen geleden (22 juni) in Antwerp Thai consulate evenwel toch Non O multiple entry 1 jaar gekregen als pensioner :ThumbUp6: , deden wel moeilijker en spraken dat wegens" smeltende euro" hogere fin. eisen zouden volgen toekomst..., spraken van 1500 € maandbasis , .....vergelijking gemaakt met meeste Thais met véél minder moeten toekomen.... :Think1: :GoldenSmile1:Maar we vliegen toch wéér 4 juli voor 15 maanden.

En ben dus verwittigd voor volgende maal (binnen 15 maand dus :GoldenSmile1: )

Och Cambodia is er ook nog ,Myanmar toekomstig , ze zullen wel bijdraaien ... :hello09:

Geen andere doc. moeten tonen dan pensioenbewijs en bankafschrift , lease contract of ticket niet nodig

Als jij nu een Non-Immigrant “O” visa hebt, kun jij toch, eens in Thailand, na die 15 maanden een “extension” aanvragen, bijvoorbeeld wegens “retirement” (vereiste: 800.000 baht in de bank of 65.000 baht inkomen per maand of een combinatie van beide).

Vergeet niet dat, als jij je rechten wil behouden, je een geldig “re-entry permit” moet hebben voor je Thailand verlaat.

tm7.doc

tm8.doc

their ≠ there ≠ they’re; theirs ≠ there’s; your ≠ you’re; its ≠ it’s; whose ≠ who’s;

bearback ≠ bareback; loose ≠ lose; too ≠ to; wander ≠ wonder; then ≠ than;

men ≠ man; women ≠ woman; know ≠ now ≠ no; quiet ≠ quite; site ≠ sight;

except ≠ accept; of ≠ 've; waist ≠ waste; sure ≠ shore; etc. (et cetera) ≠ ect.

Link to comment
Share on other sites

Als jij nu een Non-Immigrant “O” visa hebt, kun jij toch, eens in Thailand, na die 15 maanden een “extension” aanvragen, bijvoorbeeld wegens “retirement” (vereiste: 800.000 baht in de bank of 65.000 baht inkomen per maand of een combinatie van beide).

Vergeet niet dat, als jij je rechten wil behouden, je een geldig “re-entry permit” moet hebben voor je Thailand verlaat.

Zou kunnen, maar vermits ik in regel wens te blijven met mijn mutualiteit ,

welke ons praktisch gratis medische verzorging geeft, samen met het feit dat ik gedurende mijn verblijf in thailand onder de reisverzekering van mutualiteit val (gratis ) voor een behandelperiode van max totaal 3 maand , MET repatrieering mogelijkheid ..

.

. op voorwaarde woonachtig blijf in Belgie (offic domicilie ) en dat dit alles mogelijk is mits aangifte van TIJDELIJKE afwezigheid naar buitenland max 1 jaar (beetle datum shuifelen kan ...) bij gemeentelijke bevolkingsdienst ... :Think1: bespaart dit een dure ziekte/ ongevallenverzekering als farang in Thailand :GoldenSmile1:TijdelijkeAfwez.489.pdf

Ook nog rekening houdende dat dit géén 800000 of 65000 vraagt , EN ik tevens ongelimiteerd 12 maand van de mogelijke 15 binnen en buiten& binnen Thailand kan/mag , vindt ik dit de beste oplossing ,

ook omdat ik "eigenlijk niet langer weg mag uit BE dan 12 maand om met al vorige in regel te blijven , en ik daar van gebruik maak om op kosten van onze ziekenkas jaarlijks een grote "medische schouwing" te ondergaan , om zolang mogelijk geld te kosten aan RVP ..... ah zo ze vinden dat we te oud worden ... :SoWhat1: . ja vroeger vielen de mesten dood kort voor of kort na pensioenaanvang....subtiel zijn onze politiekers wel , zij leefden langer .... de parasieten .... :GoldenSmile1:

OK , Duvelt ze

(alhoewel die hier niet smaakt als thuis , transportschade waarschijnlijk)

groeten

 

Ps ; RVP bevestigde me dat betaling op Thaise bank mogelijk wordt , protocollen in voorbereidingsfase

 

PS 2 ; die re entry die jij bedoelt begrijp ik niet zo goed , omvat die, tijdens of na afloop, mijn extra 3 maand na verstrijken visa waarin ik niet meer mag binnen en buiten wippen zomaar als voordien wanneer visa nog niet "used" was?

Edited by david555

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

 

Zelfs indien paspoort met visa tot bij jou geraakt , blijf je met het probleem dat je geen exit visa hebt, en dus ook niet in de immgr. computer zit als uitgereisd...wat eigenlijk vermoeden van illegale grensovergang kan doen ontstaan, en je kan ook niet paspoort als verloren opgeven omdat je het hebt met de visa , tenzij je nieuw paspoort aanvraagt ervoor en daar je visum aanvraag op doet, maar vermoedt dat je dat dan persoonlijk moet afhalen ...(althans in BE verplicht)

Als jij (als Belg) in Thailand woont en ook bij het consulaat in Bangkok ingeschreven staat, kun jij een nieuw paspoort naar keuze bij het consulaat in Bangkok of bij je laatste Belgische gemeente aanvragen.

In het verleden stuurde het consulaat in Bangkok desgevraagd je paspoort op naar je adres in Thailand, maar met de invoering van de biometrische paspoorten moet jij je in het consulaat in Bangkok aanbieden.

Let op: de kanselarij van de Belgische ambassade en het consulaat in Bangkok zijn pas (in dezelfde buurt) verhuisd:

Sathorn Square Office Tower, 16th floor, Unit 7-12

98 North Sathorn Road

Silom, Bangrak, Bangkok

TH-10500 Thailand

tel. +66 108 1800 e.v.

fax +66 108 1807

Skytrain station: Chong Nonsi BTS Station Skywalk exit 1

[email protected]

http://www.diplomatie.be/bangkoknl/

Er is enkele keren per jaar consulair bezoek in Pattaya (meestal in Siam Bayview Hotel).

their ≠ there ≠ they’re; theirs ≠ there’s; your ≠ you’re; its ≠ it’s; whose ≠ who’s;

bearback ≠ bareback; loose ≠ lose; too ≠ to; wander ≠ wonder; then ≠ than;

men ≠ man; women ≠ woman; know ≠ now ≠ no; quiet ≠ quite; site ≠ sight;

except ≠ accept; of ≠ 've; waist ≠ waste; sure ≠ shore; etc. (et cetera) ≠ ect.

Link to comment
Share on other sites

Zou kunnen, maar vermits ik in regel wens te blijven met mijn mutualiteit ,

welke ons praktisch gratis medische verzorging geeft, samen met het feit dat ik gedurende mijn verblijf in thailand onder de reisverzekering van mutualiteit val (gratis ) voor een behandelperiode van max totaal 3 maand , MET repatrieering mogelijkheid ..

.

. op voorwaarde woonachtig blijf in Belgie (offic domicilie ) en dat dit alles mogelijk is mits aangifte van TIJDELIJKE afwezigheid naar buitenland max 1 jaar (beetle datum shuifelen kan ...) bij gemeentelijke bevolkingsdienst ... :Think1: bespaart dit een dure ziekte/ ongevallenverzekering als farang in Thailand :GoldenSmile1:TijdelijkeAfwez.489.pdf

Ook nog rekening houdende dat dit géén 800000 of 65000 vraagt , EN ik tevens ongelimiteerd 12 maand van de mogelijke 15 binnen en buiten& binnen Thailand kan/mag , vindt ik dit de beste oplossing ,

ook omdat ik "eigenlijk niet langer weg mag uit BE dan 12 maand om met al vorige in regel te blijven , en ik daar van gebruik maak om op kosten van onze ziekenkas jaarlijks een grote "medische schouwing" te ondergaan , om zolang mogelijk geld te kosten aan RVP ..... ah zo ze vinden dat we te oud worden ... :SoWhat1: . ja vroeger vielen de mesten dood kort voor of kort na pensioenaanvang....subtiel zijn onze politiekers wel , zij leefden langer .... de parasieten .... :GoldenSmile1:

OK , Duvelt ze

(alhoewel die hier niet smaakt als thuis , transportschade waarschijnlijk)

groeten

 

Ps ; RVP bevestigde me dat betaling op Thaise bank mogelijk wordt , protocollen in voorbereidingsfase

 

PS 2 ; die re entry die jij bedoelt begrijp ik niet zo goed , omvat die, tijdens of na afloop, mijn extra 3 maand na verstrijken visa waarin ik niet meer mag binnen en buiten wippen zomaar als voordien wanneer visa nog niet "used" was?

Ik heb ook nog altijd mijn mutualiteit in België, maar kan daar uiteraard alleen maar van gebruik maken als ik in België ben.

Mijn pensioen wordt op een bankrekening in België gestort en maandelijks laat ik een rond bedrag automatisch op een bankrekening in Thailand overschrijven.

Toen ik mijn pensioen aanvroeg was een cheque in dollars het enige andere alternatief.

Zulke cheque blijft lang onderweg, kan verloren gaan, sommige Thaise banken weten er geen raad mee en het duurt minstens 6 weken voor hij op de rekening komt.

Als jij een NON-O visa (90 dagen) plus één of meerdere “extensions” (telkens 365 dagen) hebt bekomen, dan gaan die verloren als jij Thailand verlaat en moet je de hele procedure opnieuw beginnen TENZIJ je vooraf (bij Immigration) een “re-entry permit” hebt bekomen.

Je kunt een “re-entry permit” voor één keer aanvragen (1.000 baht) of een “re-entry permit” dat een jaar geldig blijft (3.800 baht).

their ≠ there ≠ they’re; theirs ≠ there’s; your ≠ you’re; its ≠ it’s; whose ≠ who’s;

bearback ≠ bareback; loose ≠ lose; too ≠ to; wander ≠ wonder; then ≠ than;

men ≠ man; women ≠ woman; know ≠ now ≠ no; quiet ≠ quite; site ≠ sight;

except ≠ accept; of ≠ 've; waist ≠ waste; sure ≠ shore; etc. (et cetera) ≠ ect.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook nog altijd mijn mutualiteit in België, maar kan daar uiteraard alleen maar van gebruik maken als ik in België ben.

Mijn pensioen wordt op een bankrekening in België gestort en maandelijks laat ik een rond bedrag automatisch op een bankrekening in Thailand overschrijven.

Toen ik mijn pensioen aanvroeg was een cheque in dollars het enige andere alternatief.

Zulke cheque blijft lang onderweg, kan verloren gaan, sommige Thaise banken weten er geen raad mee en het duurt minstens 6 weken voor hij op de rekening komt.

Als jij een NON-O visa (90 dagen) plus één of meerdere “extensions” (telkens 365 dagen) hebt bekomen, dan gaan die verloren als jij Thailand verlaat en moet je de hele procedure opnieuw beginnen TENZIJ je vooraf (bij Immigration) een “re-entry permit” hebt bekomen.

Je kunt een “re-entry permit” voor één keer aanvragen (1.000 baht) of een “re-entry permit” dat een jaar geldig blijft (3.800 baht).

 

Belangrijk misverstand betreffende mijn non immgr. o MULTIPLE ENTRY

 

, ik mag tot de visa vervaldag (22 JUNI 2013 binnen en buiten zoveel ik wil , en als ik op 21 juni 2013 uiterlijk een visa run doe ,bekom ik nogmaals 90 dagen waar van ik dan wel niet meer Thailand buiten kan zonder die laatste 90 dagen te verliezen (tenzij een re entry hiervoor mogelijk is (? ) ) ,Ik doe dus Géén extensions WEL 90 dagen periode een visarun ,21 juni (laatste dag voor verval visa

 

mutualiteit heb je zolang je niet resident bent (off. woonachtig & uitgeschreven uit BE ) , let wel je verliest niet je verzekerbaarheid , maar enkel genieten ervan zodra je terug officieel in BE adres hebt .

in mijn mut. zit dus die zgz reisverzekering geldig voor max 3 maand hospitalisatie .waar ik op doel.

 

Van die pensioencheque optie weet ik , niet te doen....

Maar binnenkort op regelgevingvan Europese commissie op de BE vingertjes getikt wegens discriminatie (zo is europa toch nog voor iets goed :GoldenSmile1:

ik boek online geld naar mijn prepaid moneybookerscard en whitdraw naar KK , en vlugste tijd was 15 uur , no fee , alleen 1,80€ vaste kost(ongeacht bedrag) voor Moneybookers.com + de wisselprovisie

 

ik heb dus maar een gewone1 jaar Non O multy entry ( single entry 3 maand bestaat ook )

gebaseerd op pensioenbedrag 1250€ netto minimum of combinatie tot dit bedrag , geen groot gedoe om hebben als je je doc betreffende RVP + ev. bankafschrift voor eventuele combonatie kan voorleggen

maar vindt dit het simpelste systeem in mijn geval met jaarlijkse terugvlucht BE(ongeveer om de 15 maand feitelijk... :Think1: ) kost visa 130€

Edited by david555

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Ben afgelopen jaar ook op een multiple entry non O verbleven en inderdaad om de 3 maanden het land uit voor een stempeltje .

Een re entry in Jomtiem is in dit geval niet nodig . Alleen in het geval van een single entry non O heb je dit nodig .

 

Het jaar daarvoor had ik een ED visa en dan heb je weer wel een re entry stempel vanuit Jomtien nodig .

 

Om gek van te worden al die onzinnige regeltjes .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.