Jump to content
IGNORED

Nieuwe visa regels (alweer) .


Recommended Posts

Mensen die op een non immigrant O of een business visa voor langere tijd naar Thailand willen zullen wederom aan extra

eisen moeten voldoen .

 

Vandaag naar het consulaat geweest om een nieuw non immigrant O visa aan te vragen . Vorig jaar was een aankoopacte

van een condo of huis voldoende (in Thai) om een visa te krijgen . Inkomsten gegevens niet nodig .

 

Helaas moeten nu de eigendoms papieren (long term huurcontract kan ook) in het Nederlands of eventueel Engels zijn

vertaald door een officieel vertaler .

Tevens zul je inkomstengegevens moeten overleggen welke globaal overeenkomen met de eisen voor een retirement visa .

 

De exacte eisen voor een business visa weet ik helaas niet maar ook deze zijn wederom aangescherpt . Houd hier rekening

als je naar het consulaat gaat want de juiste gegevens staan nog niet op het internet .

 

Dus maar weer een double entry tourist visa voor deze keer .

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • jerry

    31

  • david555

    23

  • AESTHETUS

    18

  • Duvel

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mensen die op een non immigrant O of een business visa voor langere tijd naar Thailand willen zullen wederom aan extra

eisen moeten voldoen .

 

Vandaag naar het consulaat geweest om een nieuw non immigrant O visa aan te vragen . Vorig jaar was een aankoopacte

van een condo of huis voldoende (in Thai) om een visa te krijgen . Inkomsten gegevens niet nodig .

 

Helaas moeten nu de eigendoms papieren (long term huurcontract kan ook) in het Nederlands of eventueel Engels zijn

vertaald door een officieel vertaler .

Tevens zul je inkomstengegevens moeten overleggen welke globaal overeenkomen met de eisen voor een retirement visa .

 

De exacte eisen voor een business visa weet ik helaas niet maar ook deze zijn wederom aangescherpt . Houd hier rekening

als je naar het consulaat gaat want de juiste gegevens staan nog niet op het internet .

 

Dus maar weer een double entry tourist visa voor deze keer .

 

enkele dagen geleden (22 juni) in Antwerp Thai consulate evenwel toch Non O multiple entry 1 jaar gekregen als pensioner :ThumbUp6: , deden wel moeilijker en spraken dat wegens" smeltende euro" hogere fin. eisen zouden volgen toekomst..., spraken van 1500 € maandbasis , .....vergelijking gemaakt met meeste Thais met véél minder moeten toekomen.... :Think1: :GoldenSmile1:Maar we vliegen toch wéér 4 juli voor 15 maanden.

En ben dus verwittigd voor volgende maal (binnen 15 maand dus :GoldenSmile1: )

Och Cambodia is er ook nog ,Myanmar toekomstig , ze zullen wel bijdraaien ... :hello09:

Geen andere doc. moeten tonen dan pensioenbewijs en bankafschrift , lease contract of ticket niet nodig

Edited by david555

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Ben een beetje jaloers David .... wordt weer een jaar van sappelen met tourist visas en trips naar mijn 'vrienden' in Jomtien .

Daarbij komt weer die andere regel van meer dan 3 tourist visas om de hoek kijken . Kun je elk jaar een nieuw papsoort

aanvragen om daar weer onderuit te komen .

 

Zelfs de medewerker op het consulaat kon het niet meer volgen . Enkele weken geleden had hij bezoek gehad van een

Thaise delegatie die zonder pardon alle aangevraagde business visas uit het archief pakte en opdracht gaf om alles

onbehandeld en met nieuwe eisen aan de mensen terug te sturen .

Het laten zien wie er zgn belangrijk is is een serieuze ziekte in Thailand . Stilletjes hoop ik dat ze binnenkort eens flink op

hun bek gaan en de Baht en de economie eens flink in elkaar donderen .

 

Door de aan waarde verliezende Euro wordt het voor veel Europeanen al moeilijker om aan alle financiele regeltjes te

blijven voldoen . Dit zal alleen maar erger worden met als gevolg dat er veel expats zullen vertrekken of niet eens meer

kunnen komen .

 

Chok dee ,

 

 

J .

Link to comment
Share on other sites

Thanks voor de headsup Jeroen!

 

Heb op het moment een ED visum en wilde die bijna droppen maar daar ik na een trip duur tripje Laos en ED visum vond ik het eignelijk zonde van mijn geld. Vandaag maar ff re-entry gehaald voor mijn vakantie richting NL :)

 

Veel plezier daar nog ondanks het gedoe met je visum ;)

Link to comment
Share on other sites

Thanks voor de headsup Jeroen!

 

Heb op het moment een ED visum en wilde die bijna droppen maar daar ik na een trip duur tripje Laos en ED visum vond ik het eignelijk zonde van mijn geld. Vandaag maar ff re-entry gehaald voor mijn vakantie richting NL :)

 

Veel plezier daar nog ondanks het gedoe met je visum ;)

 

Hey Mokum dank je ,

 

wat 'studeer' je op je ED visa ? Ik heb ook een jaar een ED visa gehad voor een studie Thai maar lag steeds in

de clinch met de kenau op de immigratie in Jomtien omdat die vond dat ik niet genoeg Thai sprak naar haar zin .

Daarnaast is een ED visa redelijk kostbaar als je de kosten voor de studie erbij telt .

 

Een non immigrant o was perfect , 15 maanden voor 130 Euro en alleen maar elke 3 maanden even het land uit .

Volgende keer toch maar het aankoopcontract van condo laten vertalen (kan het tenslotte meerdere jaren gebruiken

voor de aanvraag van een visum .... hoop ik) en een uitdraai van de inkomsten cq geld op de bank en het zou weer

moeten lukken (totdat de regels weer verder aangescherpt worden) .

 

Chok dee ,

 

 

J .

Link to comment
Share on other sites

Hey Mokum dank je ,

 

wat 'studeer' je op je ED visa ? Ik heb ook een jaar een ED visa gehad voor een studie Thai maar lag steeds in

de clinch met de kenau op de immigratie in Jomtien omdat die vond dat ik niet genoeg Thai sprak naar haar zin .

Daarnaast is een ED visa redelijk kostbaar als je de kosten voor de studie erbij telt .

 

Een non immigrant o was perfect , 15 maanden voor 130 Euro en alleen maar elke 3 maanden even het land uit .

Volgende keer toch maar het aankoopcontract van condo laten vertalen (kan het tenslotte meerdere jaren gebruiken

voor de aanvraag van een visum .... hoop ik) en een uitdraai van de inkomsten cq geld op de bank en het zou weer

moeten lukken (totdat de regels weer verder aangescherpt worden) .

 

Chok dee ,

 

 

J .

vandaag binnengekomen , en o visa multy correct afgestempeld in paspoort , ED visa aanvragen in NL of Be , vroeger gedaan , en 1 jaar multi ED visa gekregen , en verder mijn visaruns gedaan , niet de school de doc. laten maken voor Jomtien Immgr. , aan grens geen mondeling examen , enkel afstempelen , ging zelfs bijna niet meer naar les :GoldenSmile1:

Ps ; jeiet bij vorig topic je line geen pensioen voor jou , mijn vraag repliek " te jong of te rijk " , jouwantwoord "BEIDE" , dus ben ik blij als arme drommel er toch nog een 15 maand uitgeperst te hebben :hello09:

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

<p>

<br />

Hey Mokum dank je ,<br />

<br />

wat 'studeer' je op je ED visa ? Ik heb ook een jaar een ED visa gehad voor een studie Thai maar lag steeds in<br />

de clinch met de kenau op de immigratie in Jomtien omdat die vond dat ik niet genoeg Thai sprak naar haar zin .<br />

Daarnaast is een ED visa redelijk kostbaar als je de kosten voor de studie erbij telt .<br />

<br />

Een non immigrant o was perfect , 15 maanden voor 130 Euro en alleen maar elke 3 maanden even het land uit .<br />

Volgende keer toch maar het aankoopcontract van condo laten vertalen (kan het tenslotte meerdere jaren gebruiken<br />

voor de aanvraag van een visum .... hoop ik) en een uitdraai van de inkomsten cq geld op de bank en het zou weer<br />

moeten lukken (totdat de regels weer verder aangescherpt worden) .<br />

<br />

Chok dee ,<br />

<br />

<br />

J .<br />

<br />

bij voorgand ED visa V mij , had ik die aangevraagd in BE , daardoor kreeg ik een jaarvisum ED multy entry , met resultaat dat ik mijn visaruns gewoon kon doen , dus geen jomtien immgr. en aan de grens werd enkel gestempeld , geen "mondeling examen"

 

PS : vandaag goedgeluimd suvharnabumi verlaten met mooi stempeltje 15 maand waard....

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

<p><br />

bij voorgand ED visa V mij , had ik die aangevraagd in BE , daardoor kreeg ik een jaarvisum ED multy entry , met resultaat dat ik mijn visaruns gewoon kon doen , dus geen jomtien immgr. en aan de grens werd enkel gestempeld , geen "mondeling examen"

 

PS : vandaag goedgeluimd suvharnabumi verlaten met mooi stempeltje 15 maand waard....

 

Het is je van harte gegund , veel plezier .

 

Ik heb de oplossing al gevonden , 6 maanden op mijn tourist visa . Paspoort opsturen naar Nederland met het in het Engels vertaalde eigendomsbewijs van een condo en een afschriftje van voldoende centjes op de bank en dat zou voldoende moeten zijn om alsnog

een Non O te bemachtigen .

 

Dat zijn toch mooi 21 maanden bij elkaar . Laat nog wel weten of dat lukt .

Link to comment
Share on other sites

Het is je van harte gegund , veel plezier .

 

Ik heb de oplossing al gevonden , 6 maanden op mijn tourist visa . Paspoort opsturen naar Nederland met het in het Engels vertaalde eigendomsbewijs van een condo en een afschriftje van voldoende centjes op de bank en dat zou voldoende moeten zijn om alsnog

een Non O te bemachtigen .

 

Dat zijn toch mooi 21 maanden bij elkaar . Laat nog wel weten of dat lukt .

Let wel op dat je niet te vroeg visas aanvraagt , daar de ene visa de andere automatisch opheft, je kunt van zelfde land er geen" voorraadje" van aanleggen... :Think1:

Ik ben wel verwittigd dat volgende keer ikmeer inkomen zal moeten bewijzen....

mijn antwoord ; niets méér inkomen ,mag niet werken in Thailand ...., in BE wel , maar daar ben ik dus niet....zal dus maar op Thailand 's economie besparen om de combinatie regel te verhogen..... :GoldenSmile1: (wel netjes ingekleed gezegd tegen de" superviserende ladyboss" van Brussels Ambassade , bij afhaling van visa statuut van de dame vernomen van plaatselijkvoetvolk( met glimlach...)

BE ladyboss wel vriendelijk , maar je weet wel als vrouwvolk positie krijgt ... :SoWhat1: .

nog even mijn voorgaand visa laten zien toen ik maar plots 3 maand o verkreeg van hen en er OOK 1 jaar heb uitgeperst zonder overstay via Dounle entry PP,ext + Single entry PP ,xt + visarun 15 dagen (om data Ticket KLM te halen , (en maar bladeren in mijn paspoort de dame ... :hello09: )

Als men zo verder doet , niet meer nodig Europa te vliegen , juist de "Tour van S.E Asia" doen.. :GoldenSmile1: ,

"Honourary consulates" loosing :Think1: money..en asian TH consulates dankbaar voor de klandizie..

Dat is nu de mooie kant van corrupte landen :GoldenSmile1:

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Een land vol uitgebuite armoedzaaiers en de corrupte elite maar nieuwe eisen blijven stellen zodat er steeds meer geld

binnenkomt wat ze weg kunnen sluizen zonder dat het terecht komt bij de mensen die het echt nodig hebben .

Vandaar mijn opmerking in een vorige post dat het wel eens goed zou zijn als economie en Baht in elkaar donderde .

 

Ook zullen er in de toekomst , verwacht ik , meer mensen richting Cambodia , Laos , Myamar gaan trekken als de Thai

bezig blijven met hun ontmoedigingsbeleid . Deze landen zijn nog wel blij met buitenlanders die geld komen brengen .

 

Visas stapelen gaat inderdaad niet . Ik ga op dit tourist visa terug en stuur mijn paspoort na de laatste verlenging naar

Nederland zodat een vriend daar het door kan sturen met de juiste papieren naar het consulaat om zo alsnog een non O

te krijgen .

Link to comment
Share on other sites

HULL Additional Evidence Required for Non-Immigrant Visas1.pdf

 

hier in bijlage vereisten in UK hull, voordien de makkelijksten ,ook aangepast , voordien bezoek familie / vrienden voldoende , nu enkel indien wettige band , vrees voor uw plan inzake eigendom , huur valt al zeker weg .

zelfs voor erkend kind in Thailand wordt nu ook voogdij bij rechtbankpapier gevraagd...

Klikken en scrollen naar onderaan voor de O 's

Edited by david555

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Een land vol uitgebuite armoedzaaiers en de corrupte elite maar nieuwe eisen blijven stellen zodat er steeds meer geld

binnenkomt wat ze weg kunnen sluizen zonder dat het terecht komt bij de mensen die het echt nodig hebben .

Vandaar mijn opmerking in een vorige post dat het wel eens goed zou zijn als economie en Baht in elkaar donderde .

 

Ook zullen er in de toekomst , verwacht ik , meer mensen richting Cambodia , Laos , Myamar gaan trekken als de Thai

bezig blijven met hun ontmoedigingsbeleid . Deze landen zijn nog wel blij met buitenlanders die geld komen brengen .

 

Visas stapelen gaat inderdaad niet . Ik ga op dit tourist visa terug en stuur mijn paspoort na de laatste verlenging naar

Nederland zodat een vriend daar het door kan sturen met de juiste papieren naar het consulaat om zo alsnog een non O

te krijgen .

 

Terugkomend op jouw vraag, studeer Thais maar dit betreft mijn 1e jaar en gelukkig is mijn Thai na bijna 3 jaar hier te wonen basic genoeg om door het 1e jaar heen te komen zonder teveel te sturen. Desalniettemin is mijn intentie nog steeds om echt vloeiend thais te leren praten en schrijven :)

 

Wat betreft je paspoort op laten sturen en retourneren, hiervan heb ik nog nooit gehoord dat dit een mogelijkheid betreft! Anyways, als het lukt dan hoor ik graag van je hoe of wat daar ik dit dan ook zelf kan doen :)

Link to comment
Share on other sites

Wat betreft je paspoort op laten sturen en retourneren, hiervan heb ik nog nooit gehoord dat dit een mogelijkheid betreft! Anyways, als het lukt dan hoor ik graag van je hoe of wat daar ik dit dan ook zelf kan doen :)

 

Volgens de site van het consulaat hoef je het paspoort niet persoonlijk af te geven maar mag je het met alle bescheiden en de juiste

hoeveelheid geld ook per post aanbieden .

Stuur het wel naar een tussenpersson in Nederland die het voorziet van een nieuwe envelop zodat ze niet kunnen zien dat je het

vanuit Thailand aanbied . Laat het ook weer aan de tussenpersoon terug sturen zodat hij het weer door kan zenden aan jou .

 

Ik voorzie geen problemen met deze methode zolang je maar exact aanbied wat ze vragen .

Laat nog wel weten of dat het allemaal volgens plan verloopt .

Link to comment
Share on other sites

Volgens de site van het consulaat hoef je het paspoort niet persoonlijk af te geven maar mag je het met alle bescheiden en de juiste

hoeveelheid geld ook per post aanbieden .

Stuur het wel naar een tussenpersson in Nederland die het voorziet van een nieuwe envelop zodat ze niet kunnen zien dat je het

vanuit Thailand aanbied . Laat het ook weer aan de tussenpersoon terug sturen zodat hij het weer door kan zenden aan jou .

 

Ik voorzie geen problemen met deze methode zolang je maar exact aanbied wat ze vragen .

Laat nog wel weten of dat het allemaal volgens plan verloopt .

 

Wacht, zal je de moeite besparen Jeroen :)

 

Dit is inderdaad mogelijk indien je in NL woonachtig bent, dit gaat dus niet op als je vanuit Thailand dit eerst naar een tussenpersoon gaat opsturen en dan naar het consulaat daar je niet over de exit visa stempels beschikt...Dit weet ik 100% zeker :) Moet ook ergens in de kleine lettertjes staan en desnoods neem even telefonisch contact op met ze om te checken...

Link to comment
Share on other sites

Wacht, zal je de moeite besparen Jeroen :)

 

Dit is inderdaad mogelijk indien je in NL woonachtig bent, dit gaat dus niet op als je vanuit Thailand dit eerst naar een tussenpersoon gaat opsturen en dan naar het consulaat daar je niet over de exit visa stempels beschikt...Dit weet ik 100% zeker :) Moet ook ergens in de kleine lettertjes staan en desnoods neem even telefonisch contact op met ze om te checken...

Zelfs indien paspoort met visa tot bij jou geraakt , blijf je met het probleem dat je geen exit visa hebt, en dus ook niet in de immgr. computer zit als uitgereisd...wat eigenlijk vermoeden van illegale grensovergang kan doen ontstaan, en je kan ook niet paspoort als verloren opgeven omdat je het hebt met de visa , tenzij je nieuw paspoort aanvraagt ervoor en daar je visum aanvraag op doet, maar vermoedt dat je dat dan persoonlijk moet afhalen ...(althans in BE verplicht)

Edited by david555

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

O..ooooo even niet aan gedacht :unsure: .

Link to comment
Share on other sites

O..ooooo even niet aan gedacht :unsure: .

 

Ja Jerry, als het werkelijk zo simpel was, dan ging er niemand meer naar huis om een visa te scoren.

1. Er staat dus geen exit-stempel in je paspoort

2. Het lopende visum wordt ongeldig gemaakt, waardoor je na ontvangst van je paspoort met nieuw visum je direct in de overstay schiet; je bent namelijk niet op je nieuwe visa in het immigratie systeem aangemeld en je arrival/departure-card klopt dus ook niet meer.

Link to comment
Share on other sites

Ja Jerry, als het werkelijk zo simpel was, dan ging er niemand meer naar huis om een visa te scoren.

1. Er staat dus geen exit-stempel in je paspoort

2. Het lopende visum wordt ongeldig gemaakt, waardoor je na ontvangst van je paspoort met nieuw visum je direct in de overstay schiet; je bent namelijk niet op je nieuwe visa in het immigratie systeem aangemeld en je arrival/departure-card klopt dus ook niet meer.

 

Hey Joep ,

 

'een beetje dom' zou Maxima zeggen , maar ..... als ik nu 2 weken vakantie neem in Cambodia en het van daaruit opstuur .

Ik vlieg na retour ontvangst van mijn paspoort terug van PP naar Bangkok dan zou het wel moeten kunnen of zie ik wederom

iets over het hoofd .

 

Ik zit alleen zonder paspoort in Cambodia mocht iemand er om vragen .

Link to comment
Share on other sites

Hey Joep ,

 

'een beetje dom' zou Maxima zeggen , maar ..... als ik nu 2 weken vakantie neem in Cambodia en het van daaruit opstuur .

Ik vlieg na retour ontvangst van mijn paspoort terug van PP naar Bangkok dan zou het wel moeten kunnen of zie ik wederom

iets over het hoofd .

 

Ik zit alleen zonder paspoort in Cambodia mocht iemand er om vragen

.

bijkomende vraag ; "wat indien je visa niet verkregen is " ....., kan je natuutlijk wel een single entry vragen in PP Th consulaat of naar BKK vliegen vliegen met 30 dagen exempt , of 15 dagen bij land als "parachute " voor nood-visa-landing

Ps ; voor dit Cambo scenario is het aangewezen DHL te gebruiken om er geen "nachtmerrie scenario" van te maken bij ev.vermissing paspoort

Wel als voordeel je E-visa kunt gebruiken , zodat je iers aantoonbaar op je draagt ( wordt per email opgestuurd en print je zelf uit , 1 kopie bij binnenkomst afgeven , tegelijk met je "fingersprints" tweede kopie bij uitreis afgeven ;

Kan werken mits enig risico evenwel.

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Ondertussen heeft Hull Consulaat in UK de vereisten financieel nogmaals aangescherpt en voor de NOn O pensioner of "older than 50 retired " categories opgetrokken naar 1200 £ ...!! waren vtoeger héél makkelijk , vriendenbezoek voldoende , nu alles aangescherpt

Ik heb trouwens in Antwerpen Consulaat ook al de verwittiging ontvangen bij mijn laatste toekenning 1 jaar non o multy entry dat verhoging gaat komen...

 

ze lijken ons echt niet meer te willen in LOS ..... , :SoWhat1: , Och ..... 1 jaar business visa in Cambodia te verkrijigen zonder veel vragen & vereisten , enkel redelijk bedrag $$$$$$$$ 's :GoldenSmile1:

 

Link naar laatste verandering in Hull

 

CORRECT ONE New Additional Evidence Required for Non-Immigrant Visas.pdf

Edited by david555

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Hey Joep ,

 

'een beetje dom' zou Maxima zeggen , maar ..... als ik nu 2 weken vakantie neem in Cambodia en het van daaruit opstuur .

Ik vlieg na retour ontvangst van mijn paspoort terug van PP naar Bangkok dan zou het wel moeten kunnen of zie ik wederom

iets over het hoofd .

 

Ik zit alleen zonder paspoort in Cambodia mocht iemand er om vragen .

 

Uhm.....je gaat dan een paspoort opsturen, waarin een entry-stempel staat van Cambodja, maar geen exit-stempel.

Eén keer raden waar je zit.

Of dat een reden is om je geen visum voor Thailand te gunnen weet ik niet, maar je zit in ieder geval niet in Nederland en je zit illegaal in Cambodja gedurende een week of 3.

Link to comment
Share on other sites

Er is simpelweg geen manier om de visaregels te omzeilen als je niet in NL woonachtig bent via deze manier :)

 

Gewoon apply for visa studie weer en wellicht een andere school proberen en misschien leer je dan ook nog wat Thais,Russisch of Engels erbij :)

Link to comment
Share on other sites

Thaise kooklessen kan ook :GoldenSmile1: of anders wat meer sparen ....indien je tenminste 50 jaar bent of ouder om de limietlijn te halen

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Thaise kooklessen kan ook :GoldenSmile1: of anders wat meer sparen ....indien je tenminste 50 jaar bent of ouder om de limietlijn te halen

 

Hey David ,

 

ik ben nog geen 50 en geld is niet het probleem alleen ben ik een beetje klaar met de arrogantie van de Thais

die je wel toestemming geven een huis , condo , auto , bike , rijbewijs , enz te kopen maar voor een onnozel

stempeltje op en neer sturen naar , in dit geval , Nederland .

Waarom kan dit niet gewoon geregeld worden op een ambassade of immigration kantoor ?

 

Daarbij dan ook nog ook de eisen voor het verkrijgen van zo'n stempeltje steeds verder verzwaren zodat het

steeds lastiger wordt om mijn geld in Thailand op te komen maken .

 

Eisen dat een farang minimaal 65.000 Baht per maand beschikbaar heeft in Thailand anders krijg hij geen visa

meer . Terwijl ze het wel normaal vinden dat het gemiddelde loon voor een Thai op 7/8000 baht per maand zit .

Ik spendeer per maand gemiddeld het dubbele van eerst genoemde bedrag in Thailand maar als ze de regeltjes

verder blijven verzwaren wil ik dit ook best in een ander Aziatisch land gaan doen .

 

We hebben de oplossing al gevonden . Ik verblijf met mijn meisje per jaar 2 keer 2 maanden in Nederland en

daarnaast ga ik 2 keer op een double entry toeristen visa naar Thailand . 60 Euro voor 4 maanden ( doe geen

verlenging in Jomtien van 1900 baht maar ga gewoon na 2 maanden even naar Cambodia en terug ) .

Geen speciale voorwaarden , geen inkomens eisen , geen vertaalde contracten , geen lange wachtrijen Jomtien .

 

Dat scheelt ze 4 maanden a 130.000 = ......... een hoop geld . De Thai kennende kan dit niet de bedoeling zijn .

Edited by jerry
Link to comment
Share on other sites

Hey David ,

 

ik ben nog geen 50 en geld is niet het probleem alleen ben ik een beetje klaar met de arrogantie van de Thais

die je wel toestemming geven een huis , condo , auto , bike , rijbewijs , enz te kopen maar voor een onnozel

stempeltje op en neer sturen naar , in dit geval , Nederland .

Waarom kan dit niet gewoon geregeld worden op een ambassade of immigration kantoor ?

 

Daarbij dan ook nog ook de eisen voor het verkrijgen van zo'n stempeltje steeds verder verzwaren zodat het

steeds lastiger wordt om mijn geld in Thailand op te komen maken .

 

Eisen dat een farang minimaal 65.000 Baht per maand beschikbaar heeft in Thailand anders krijg hij geen visa

meer . Terwijl ze het wel normaal vinden dat het gemiddelde loon voor een Thai op 7/8000 baht per maand zit .

Ik spendeer per maand gemiddeld het dubbele van eerst genoemde bedrag in Thailand maar als ze de regeltjes

verder blijven verzwaren wil ik dit ook best in een ander Aziatisch land gaan doen .

 

We hebben de oplossing al gevonden . Ik verblijf met mijn meisje per jaar 2 keer 2 maanden in Nederland en

daarnaast ga ik 2 keer op een double entry toeristen visa naar Thailand . 60 Euro voor 4 maanden ( doe geen

verlenging in Jomtien van 1900 baht maar ga gewoon na 2 maanden even naar Cambodia en terug ) .

Geen speciale voorwaarden , geen inkomens eisen , geen vertaalde contracten , geen lange wachtrijen Jomtien .

 

Dat scheelt ze 4 maanden a 130.000 = ......... een hoop geld . De Thai kennende kan dit niet de bedoeling zijn .

VOILA !

je hebt de oplossing reeds, je kan een land zijn regls niet breken ,(hoe stom onlogisch ze ook zijn ;;;)

maar er nevens gaan of ze ombuigen wel....; , trouwens die opmerking wat de modale Thai verdiend en wij voor ons alléén al 8 keer méér moeten aantonen heb ik bij mijn laatste applicatie ook vriendelijk voor de BEé ladyboss" gegooid ....

En de logica gevraagd waarom 2 monden méér goedkoper zijn dan één , de getrouwden 400000 en ongehuwden 800000 het dubbele , of is dit géén verkapte aansporing tot schijnhuwelijken uit noodzaak :Think1:

.(trouwens dat aantonen zal /zou geen probleem moeten zijn , al zou men minder hebben ...., eventjes bedagje lenen bvb....niet zeggen natuurlijk ...handigheidjes kan men toch nooit verhinderen :GoldenSmile1: )

Trouwens heb al lang opgegeven de Thaise logica te begrijpen...ik doe maar gewoon wat ze vragen ...hun onlogica begint al met de spelling van een naam , de letters niet in volgorde noemen ,maa volgens klinker of niet klinker ; daarom ook gestopt met cursus en mijn ed op gemakkelijkste wijze uitgedaan zonder nog les te volgen :hello09:

PS ; ooit bij aanvraag Ambassade Afrikaans land bij langdurig review situatie en dringende navraag v/mij , antwoord gekregen " a visa is not a right .... it is a favour ... and favour you get or not " en daarmee kon ik het doen! En ze hebben gelijk , hoe erg ook :SoWhat1:

nog eventjes wachten , Cambodia is in opbouw en aantocht , dat volk heeft al andere problemen gekend dan LOS , allen zijn accomodaties nog niet zo voorhanden als de Thaise "real estate bubble"

maar eerlijk gezegd vind ik Cambo veel aantrekkelijker qua levensstijl en rijden ze tenminste aan de goede kantvd weg :GoldenSmile1: , goed brood , betaalbare wijn en boven politiekantoor hangt " Gendarmerie " lijkt voo ons Belgen of we thuis zijn dat laatste (verwijzing naar de vroegere Franse naam voor rijkswacht)

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.