Jump to content
IGNORED

Nieuwe visa regels (alweer) .


Recommended Posts

Als je naar Cambo wil dan mag je wel opschieten, want je bent al lang niet meer de eerste.

Talloze ex-Thailand-expats hebben hun heil al gezocht in Cambodja voornamelijk vanwege de belachelijke "alien-phobic" attitude van de Thaise overheid.

Sihanouville en Siem Raep zijn vergeven van de buitenlandse entrepeneurs en ook de real-estate bubbel wordt op dit moment opgeblazen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • jerry

    31

  • david555

    23

  • AESTHETUS

    18

  • Duvel

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

hi,

ik wil nu persé niet bij de eersten zijn , kan altijd wel de gaatjes opvullen.., ben trouwens ook geen entrepreneur en heb niet die ambitie , eerst hier de tijd uitdoen tot ze écht onhebbelijk worden vooraleer de verhuistruck besteld wordt.

Tot hiertoe vind ik hier nog steeds mijn oplossingen vrij makkelijk , ben in Shianoukville te gast geweest bij een resort uitgebaat door een Rotterdammer , een aanrader 18$ uitgebreid buffet ontbijt inbegrepen en ruime kamer 4 meter van zwembad http://www.orchidee-guesthouse.com/

, leuk stadje om te ontspannen

Edited by david555

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Ben afgelopen jaar in Cambodia geweest en de relaxte sfeer sprak me wel aan . Ook is de bevolking een stuk vriendelijker

(nog wel) dan de Thai .

Het viel me wel al op dat er flink wat expats zaten in PP . Ook het enorme aantal Landcruisers en Lexussen is opvallend daar,

1 op de 4 auto's is van dit type . Inderdaad wel lekker dat ze aan de 'goede' kant rijden .

De motorbike rijders zijn alleen nog gekker dan hun Thaise tegenhangers en racen als gekken door elkaar .

 

Nadeeltje is de (nog) wat mindere kwaliteit van de gezondheidszorg maar dit zal in de komende jaren ook wel mee verbeteren .

Maar ja krijg je Thaise vrouwtje maar zo gek dat ze mee gaat naar Cambodia . In hun ogen is alles 'sokkoprok' daar .

Nou moet ik ook toegeven dat de Thais er wat van kunnen maar dat de Cambodjanen nog erger zijn .

Link to comment
Share on other sites

De motorbike rijders zijn alleen nog gekker dan hun Thaise tegenhangers en racen als gekken door elkaar .

 

En ik had nog wel de indruk dat die trager en voorzichtiger reden dan die van Pattaya ...,

 

mischien dat jij hier in Patts nooit gebruik van ze maakt , en als je ze verzoekt om "chacha" gaan ze nog een beetje meer schuin in de" slinger-sois"

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Een Duitser in Pattaya vertelde mij dat je 20.000 Euries op een

Thaise bank dient te zetten en elke 3 maanden ff een afschrift

moet laten zien dat het bedrag er nog wel volledig op staat tsja

poef stempeltje en je zou zo dan éénvoudig in Thailand kunnen blijven..

Edited by AESTHETUS
Link to comment
Share on other sites

Een Duitser in Pattaya vertelde mij dat je 20.000 Euries op een

Thaise bank dient te zetten en elke 3 maanden ff een afschrift

moet laten zien dat het bedrag er nog wel volledig op staat tsja

poef stempeltje en je zou zo dan éénvoudig in Thailand kunnen blijven..

 

zal klein misverstandje zijn betreffende de extensie om 1 jaar in TH te blijven zonder visaruns, maar met 90 dagen rapportering van adres , waarbij je 3 maand 800 000 bht moet parkeren op rekening , waarna je er 9 maand mag van gebruiken tot de volgende 3 maand blokkering ....of 65000 inkomen bewijzen, of indien gehuwd met Th 40000 p/maand of 400 000 op bank blokkeren of combinatie van deze sommen

 

wel enkel tellend voor ofwel gehuwd m/Thai of 50+.

Edited by david555

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Dit zal in het verleden misschien gewerkt hebben maar tegenwoordig kom je daar niet meer mee weg .

Link to comment
Share on other sites

Dit zal in het verleden misschien gewerkt hebben maar tegenwoordig kom je daar niet meer mee weg .

 

Sprak die Duitser in Naklua(Anton) bij het ontbijt, hij had die 800.000 bth zelf niet maar

vele Duitsers die hij kende deden dat wel zo tsja je moet het geld wel hebben zeg die

20.000 moet je laten staan op die Thaise rekening dan elke 3 maand stempel halen!

Ga nu December voor de 7de keer naar Pattaya maar wil ooit zo voor lang blijven...

Link to comment
Share on other sites

Sprak die Duitser in Naklua(Anton) bij het ontbijt, hij had die 800.000 bth zelf niet maar

vele Duitsers die hij kende deden dat wel zo tsja je moet het geld wel hebben zeg die

20.000 moet je laten staan op die Thaise rekening dan elke 3 maand stempel halen!

Ga nu December voor de 7de keer naar Pattaya maar wil ooit zo voor lang blijven...

 

Ik denk dat deze Duitser over de 50 is en verblijft op een retirement visa . Voor dit visa moet je inderdaad

aantonen over minimaal 65k per maand of 800k per jaar te beschikken en dat geld moet bij de aanvraag

van dit visa ook echt al enkele maanden op een Baht rekening in Thailand staan .

 

Het geld zou het probleem niet zijn maar ik ben nog geen 50 dus dat werkt helaas niet .

Link to comment
Share on other sites

@jerry

Het geld zou het probleem niet zijn maar ik ben nog geen 50 dus dat werkt helaas niet .

 

 

 

 

Tja , je kan ook de "wedding bells" :GoldenSmile1: luiden, dan ben je ok , in Savannakhet alleen de documenten , géén fin. aantonen !

Of naar Penang de doc. + 100000 bht aantonen en opgelost (wel daar vrouwtje meenemen , hebben ze dar graag naar verluid.)

En ben je ook 1 jaar gerust

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Tja , je kan ook de "wedding bells" :GoldenSmile1: luiden, dan ben je ok , in Savannakhet alleen de documenten , géén fin. aantonen !

Of naar Penang de doc. + 100000 bht aantonen en opgelost (wel daar vrouwtje meenemen , hebben ze dar graag naar verluid.)

En ben je ook 1 jaar gerust

 

David ik ben 20 jaar getrouwd geweest met een Nederlandse en heb me voorgenomen NOOIT meer officieel te trouwen .

Ben nu 3 jaar samen met mijn Thaise vrouwtje , een schatje , maar de Buddha wedding was genoeg .

Geen papieren rompslomp en andere ellende als we op elkaar uitgekeken zijn .

 

Voorlopig ben ik nog niet 'uitgekeken' maar je weet nooit .

 

_MG_0323-3.jpg

 

Happy in Holland at the moment . Alleen het weer is 'kut' .

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat deze Duitser over de 50 is

 

Nee deze Duitser was nog géén 50 maar weet niet of je dat moet zijn met die 800.000 bth op rekening

zal het de volgende keer in December nog eens wat verder navragen ben nu zelf 41 dus interessant

Link to comment
Share on other sites

David ik ben 20 jaar getrouwd geweest met een Nederlandse en heb me voorgenomen NOOIT meer officieel te trouwen .

Ben nu 3 jaar samen met mijn Thaise vrouwtje , een schatje , maar de Buddha wedding was genoeg .

Geen papieren rompslomp en andere ellende als we op elkaar uitgekeken zijn .

 

Voorlopig ben ik nog niet 'uitgekeken' maar je weet nooit .

 

_MG_0323-3.jpg

 

Happy in Holland at the moment . Alleen het weer is 'kut' .

 

Feel the same Jerry, ben op het moment ook in NL maar vlieg gelukkig volgende week weer naar Asia, volgende keer boek ik maar 1 week ipv 2 weken :)

 

Waar zit je in NL btw?

Link to comment
Share on other sites

sorry hoor OK nu ff in het Nederlands

ik zie grote handen grote kop plus kin

tja wil je niet beledigen maar look like

Link to comment
Share on other sites

sorry hoor OK nu ff in het Nederlands

ik zie grote handen grote kop plus kin

tja wil je niet beledigen maar look like

 

Pfff 'AESTHETUS', denk dat je wat beter moet kijken of naar andere pics die hij van zijn VROUW heeft gepost op PA...anyways sommige members kunnen we het nou eenmaal niet kwalijk nemen...succes met je andere posts op PA 'AESTHETUS'

Link to comment
Share on other sites

ja mokie zal wel en vindt het wel best maar

kijk nu éénmaal met een oog der aesthetica

sommige ladyboys zijn echter wel heel erg mooi

 

OK ontopic hmm kun je eigenlijk trouwen met een ladyboy ??

Volgens mij brengen die meer geld binnen daar dan een vrouwtje..

Edited by AESTHETUS
Link to comment
Share on other sites

sorry hoor OK nu ff in het Nederlands

ik zie grote handen grote kop plus kin

tja wil je niet beledigen maar look like

 

Een groot 'hoofd' klinkt wat vriendelijker maar ik kan je verzekeren dat deze anderhalve meter , 43 kg pocket rocket een 100% vrouw is .

Denk dat je toch even langs de oogarts moet :Whistle: ,

 

Afbeelding 024-4.jpg

Link to comment
Share on other sites

ja mokie zal wel en vindt het wel best maar

kijk nu éénmaal met een oog der aesthetica

sommige ladyboys zijn echter wel heel erg mooi

 

OK ontopic hmm kun je eigenlijk trouwen met een ladyboy ??

Volgens mij brengen die meer geld binnen daar dan een vrouwtje..

 

On topic ? Het ging over visa regels niet over of dat je kunt trouwen met een ladyboy :hello09:.

 

Trouwen niet officieel maar wel voor Budha .

Hoezo brengen die meer geld binnen dan een vrouwtje ? Reken er maar op dat ze allebei geld kosten i.p.v. opbrengen .

Link to comment
Share on other sites

Vooruit nog eentje dan .

 

Afbeelding 113-2.jpg

 

En nee dat zijn geen siliconen .... :GoldenSmile1: !

Link to comment
Share on other sites

OK dan Jerry ben overtuigd dat is een heel mooi vrouwtje hoor

lag denk ik aan die andere foto tja breastyling met silliconen

is echter wel lekker hoor ben gek op Thai maar die tietjes zijn

meestal toch een beetje niet zo ero als je begrijpt wat ik bedoel

Link to comment
Share on other sites

Een Duitser in Pattaya vertelde mij dat je 20.000 Euries op een

Thaise bank dient te zetten en elke 3 maanden ff een afschrift

moet laten zien dat het bedrag er nog wel volledig op staat tsja

poef stempeltje en je zou zo dan éénvoudig in Thailand kunnen blijven..

 

Man braucht ja nur Euro 800.000..........usw.

Het is niet zo simpel, maar ook niet zo gecompliceerd.

Zowel David als Jerry weten van deze geweldige oplossing, maaaarrrrrrr van Jerry weet ik zeker dat hij aan 1 belangrijk criteria nog niet voldoet en da's de leeftijd.

 

Oh, dat had de Duitser er niet bij verteld? De THB 800,000 "grap" gaat alleen op als je 50+ bent EN ook niet onbelangrijk; je hoeft niet elke 3 maanden je bank saldo te laten zien. De THB 800,000 moet wel 3 maanden voordat je aan je jaarlijkse verlenging begint op de bank staan. Die informatie is waarschijnlijk een beetje verdraaid tussen de Jonge en de Schnapps.

Link to comment
Share on other sites

Man braucht ja nur Euro 800.000..........usw.

Het is niet zo simpel, maar ook niet zo gecompliceerd.

Zowel David als Jerry weten van deze geweldige oplossing, maaaarrrrrrr van Jerry weet ik zeker dat hij aan 1 belangrijk criteria nog niet voldoet en da's de leeftijd.

 

Oh, dat had de Duitser er niet bij verteld? De THB 800,000 "grap" gaat alleen op als je 50+ bent EN ook niet onbelangrijk; je hoeft niet elke 3 maanden je bank saldo te laten zien. De THB 800,000 moet wel 3 maanden voordat je aan je jaarlijkse verlenging begint op de bank staan. Die informatie is waarschijnlijk een beetje verdraaid tussen de Jonge en de Schnapps.

Och binnen een 10 tal jaren kan hij er ook wel gebruik van maken....zo héél ver is hij er ook niet vanaf......

Denk dat hij nu meer met de "Schengen immgr admin. " zal moeten bekvechten...om alles binnen boord te krijgen :Think1:

Edited by david555

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Man braucht ja nur Euro 800.000..........usw.

 

800.000 EURO ... ik weet dat ze steeds met strengere eisen komen Joep maar ik denk dat het met 800k Baht ook nog steeds lukt .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.