Jump to content
IGNORED

Nieuwe visa regels (alweer) .


Recommended Posts

hi,

ik wil nu persé niet bij de eersten zijn , kan altijd wel de gaatjes opvullen.., ben trouwens ook geen entrepreneur en heb niet die ambitie , eerst hier de tijd uitdoen tot ze écht onhebbelijk worden vooraleer de verhuistruck besteld wordt.

Tot hiertoe vind ik hier nog steeds mijn oplossingen vrij makkelijk , ben in Shianoukville te gast geweest bij een resort uitgebaat door een Rotterdammer , een aanrader 18$ uitgebreid buffet ontbijt inbegrepen en ruime kamer 4 meter van zwembad http://www.orchidee-guesthouse.com/

, leuk stadje om te ontspannen

Als ik in Antwerpen mijn dochter wil bezoeken, betaal ik al ongeveer 80 Euro voor een bread and breakfast, over hotels gezwegen.

their ≠ there ≠ they’re; theirs ≠ there’s; your ≠ you’re; its ≠ it’s; whose ≠ who’s;

bearback ≠ bareback; loose ≠ lose; too ≠ to; wander ≠ wonder; then ≠ than;

men ≠ man; women ≠ woman; know ≠ now ≠ no; quiet ≠ quite; site ≠ sight;

except ≠ accept; of ≠ 've; waist ≠ waste; sure ≠ shore; etc. (et cetera) ≠ ect.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • jerry

    31

  • david555

    23

  • AESTHETUS

    18

  • Duvel

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sprak die Duitser in Naklua(Anton) bij het ontbijt, hij had die 800.000 bth zelf niet maar

vele Duitsers die hij kende deden dat wel zo tsja je moet het geld wel hebben zeg die

20.000 moet je laten staan op die Thaise rekening dan elke 3 maand stempel halen!

Ga nu December voor de 7de keer naar Pattaya maar wil ooit zo voor lang blijven...

De “extensions” voor “retirement” zijn om de 365 dagen, maar je moet wel om de 90 dagen je adres melden, wat gratis is.

Om een voorbeeld te geven: op 24/11/2011 heb ik het laatst een “extension” bekomen, die begon te lopen op 01/12/2011; ik heb mijn adres (altijd hetzelfde) gemeld o.a. op maandag 07/11/2011 en op maandag 06/02/2012 (’s zondags gesloten, dus in feite na 91 dagen).

tm47.doc

their ≠ there ≠ they’re; theirs ≠ there’s; your ≠ you’re; its ≠ it’s; whose ≠ who’s;

bearback ≠ bareback; loose ≠ lose; too ≠ to; wander ≠ wonder; then ≠ than;

men ≠ man; women ≠ woman; know ≠ now ≠ no; quiet ≠ quite; site ≠ sight;

except ≠ accept; of ≠ 've; waist ≠ waste; sure ≠ shore; etc. (et cetera) ≠ ect.

Link to comment
Share on other sites

David ik ben 20 jaar getrouwd geweest met een Nederlandse en heb me voorgenomen NOOIT meer officieel te trouwen .

Ben nu 3 jaar samen met mijn Thaise vrouwtje , een schatje , maar de Buddha wedding was genoeg .

Geen papieren rompslomp en andere ellende als we op elkaar uitgekeken zijn .

 

Voorlopig ben ik nog niet 'uitgekeken' maar je weet nooit .

 

post-33274-0-78803200-1342338880_thumb.jpg

 

Happy in Holland at the moment . Alleen het weer is 'kut' .

Ik ben ook één keer, met een Belgische, getrouwd geweest.

Ik ben nu zes jaar met een Thaise samen, maar ik houd de boot nog wel even af, hoewel het mij meer pensioen zou opleveren.

En wat het weer betreft: hier is het momenteel regenseizoen en de vorige weken heeft het hier flink geregend.

En ja, een mooi vrouwtje, maar ik denk dat zij wel kou zal lijden.

Mijn vrouwtje kreeg zelfs in de zomer koude rillingen als wij de hoek omgingen en van de zon in de schaduw terechtkwamen.

their ≠ there ≠ they’re; theirs ≠ there’s; your ≠ you’re; its ≠ it’s; whose ≠ who’s;

bearback ≠ bareback; loose ≠ lose; too ≠ to; wander ≠ wonder; then ≠ than;

men ≠ man; women ≠ woman; know ≠ now ≠ no; quiet ≠ quite; site ≠ sight;

except ≠ accept; of ≠ 've; waist ≠ waste; sure ≠ shore; etc. (et cetera) ≠ ect.

Link to comment
Share on other sites

Een groot 'hoofd' klinkt wat vriendelijker maar ik kan je verzekeren dat deze anderhalve meter , 43 kg pocket rocket een 100% vrouw is .

Denk dat je toch even langs de oogarts moet :Whistle: ,

 

post-33274-0-62607600-1342399095_thumb.jpg

Als hij in Nederland een voorschrift bij een oogarts haalt, kan hij in Pattaya een brilletje laten maken, wat veel goedkoper is, tenminste als je weet waar te gaan.

their ≠ there ≠ they’re; theirs ≠ there’s; your ≠ you’re; its ≠ it’s; whose ≠ who’s;

bearback ≠ bareback; loose ≠ lose; too ≠ to; wander ≠ wonder; then ≠ than;

men ≠ man; women ≠ woman; know ≠ now ≠ no; quiet ≠ quite; site ≠ sight;

except ≠ accept; of ≠ 've; waist ≠ waste; sure ≠ shore; etc. (et cetera) ≠ ect.

Link to comment
Share on other sites

On topic ? Het ging over visa regels niet over of dat je kunt trouwen met een ladyboy :hello09:.

 

Trouwen niet officieel maar wel voor Budha .

Hoezo brengen die meer geld binnen dan een vrouwtje ? Reken er maar op dat ze allebei geld kosten i.p.v. opbrengen .

Een gepensioneerde Belgische homo hier is zich met zijn (nieuwste) vriendje door een monnik gaan laten zegenen, waarbij zij elkaar een ring over de vinger geschoven hebben.

Naar het schijnt was het vriendje in de wolken.

Ik heb inderdaad de indruk dat dat vriendje meer kost dan een modaal vrouwtje.

their ≠ there ≠ they’re; theirs ≠ there’s; your ≠ you’re; its ≠ it’s; whose ≠ who’s;

bearback ≠ bareback; loose ≠ lose; too ≠ to; wander ≠ wonder; then ≠ than;

men ≠ man; women ≠ woman; know ≠ now ≠ no; quiet ≠ quite; site ≠ sight;

except ≠ accept; of ≠ 've; waist ≠ waste; sure ≠ shore; etc. (et cetera) ≠ ect.

Link to comment
Share on other sites

Wel moet aanvrager zich in de eurozone bevinden ( bereikbaarzijn per tel of email is sowieso een vereiste bij aanvraag visa) , en heb 1 keer meegemaakt men mij alzo contacterde voor een vraag....zgz )

hier in bijlage png :post-15977-0-48932000-1342492527_thumb.png

Ik ben daar meer dan eens geweest, maar ik wist niet dat zij ook een website hadden.

their ≠ there ≠ they’re; theirs ≠ there’s; your ≠ you’re; its ≠ it’s; whose ≠ who’s;

bearback ≠ bareback; loose ≠ lose; too ≠ to; wander ≠ wonder; then ≠ than;

men ≠ man; women ≠ woman; know ≠ now ≠ no; quiet ≠ quite; site ≠ sight;

except ≠ accept; of ≠ 've; waist ≠ waste; sure ≠ shore; etc. (et cetera) ≠ ect.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben daar meer dan eens geweest, maar ik wist niet dat zij ook een website hadden.

http://www.thaiconsu...htm&afdeling=nl

 

ja, maar wordt niet regelmatig geupdated, triple entry' staan er nog op , maar worden de laatste 2 jaar niet meer verstrekt!

Best wel even emailen , antwoorden vrij vlug beknopt terug

de Amsterdamse site is meer uitgebreid:

http://www.thaiconsu...-amsterdam.org/

 

I.D.Daad , als je trouwt krijg je lekker 25´% méér (die je nu toch ook al kwijt bent waarschijnlijk en mag je je bankrekening delen (vereiste!) :Think1::SoWhat1::GoldenSmile1:

Edited by david555

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Belangrijk misverstand betreffende mijn non immgr. o MULTIPLE ENTRY

 

, ik mag tot de visa vervaldag (22 JUNI 2013 binnen en buiten zoveel ik wil , en als ik op 21 juni 2013 uiterlijk een visa run doe ,bekom ik nogmaals 90 dagen waar van ik dan wel niet meer Thailand buiten kan zonder die laatste 90 dagen te verliezen (tenzij een re entry hiervoor mogelijk is (? ) ) ,Ik doe dus Géén extensions WEL 90 dagen periode een visarun ,21 juni (laatste dag voor verval visa

 

mutualiteit heb je zolang je niet resident bent (off. woonachtig & uitgeschreven uit BE ) , let wel je verliest niet je verzekerbaarheid , maar enkel genieten ervan zodra je terug officieel in BE adres hebt .

in mijn mut. zit dus die zgz reisverzekering geldig voor max 3 maand hospitalisatie .waar ik op doel.

 

Van die pensioencheque optie weet ik , niet te doen....

Maar binnenkort op regelgevingvan Europese commissie op de BE vingertjes getikt wegens discriminatie (zo is europa toch nog voor iets goed :GoldenSmile1:

ik boek online geld naar mijn prepaid moneybookerscard en whitdraw naar KK , en vlugste tijd was 15 uur , no fee , alleen 1,80€ vaste kost(ongeacht bedrag) voor Moneybookers.com + de wisselprovisie

 

ik heb dus maar een gewone1 jaar Non O multy entry ( single entry 3 maand bestaat ook )

gebaseerd op pensioenbedrag 1250€ netto minimum of combinatie tot dit bedrag , geen groot gedoe om hebben als je je doc betreffende RVP + ev. bankafschrift voor eventuele combonatie kan voorleggen

maar vindt dit het simpelste systeem in mijn geval met jaarlijkse terugvlucht BE(ongeveer om de 15 maand feitelijk... :Think1: ) kost visa 130€

OK, ik had begrepen dat jij een NON-O visa (90 dagen) plus één “extension” (365 dagen) had bekomen, wat ook ongeveer 15 maand is.

In feite zit jij dus in een “visa run” schuitje.

Ik heb nooit “visa runs” gedaan en het lijkt mij ook akelig.

Ik denk als ik ooit, om welke reden dan ook, een probleem zou hebben met een “extension” op basis van “retirement”, ik “education” zou proberen, maar dat zijn wel vier “extensions” per jaar (tenzij je aan een universiteit studeert).

Ik denk dat een “re-entry permit” voor elke soort visa of “extension” mogelijk is; op het aanvraagformulier moet het laatste soort visum aangekruist worden.

tm8.doc

their ≠ there ≠ they’re; theirs ≠ there’s; your ≠ you’re; its ≠ it’s; whose ≠ who’s;

bearback ≠ bareback; loose ≠ lose; too ≠ to; wander ≠ wonder; then ≠ than;

men ≠ man; women ≠ woman; know ≠ now ≠ no; quiet ≠ quite; site ≠ sight;

except ≠ accept; of ≠ 've; waist ≠ waste; sure ≠ shore; etc. (et cetera) ≠ ect.

Link to comment
Share on other sites

En wat het weer betreft: hier is het momenteel regenseizoen en de vorige weken heeft het hier flink geregend.

 

Dat was precies de reden dat we 2 maanden naar Nederland waren maar met de slechtste zomer in 25 jaar

schiet dat ook niet echt op .

 

En ja, een mooi vrouwtje, maar ik denk dat zij wel kou zal lijden.

 

Ze komt uit het uiterste Noorden tegen de grens met Myamar aan en daar wordt het in de 'winter' ook rond de

20 graden overdag en zelfs onder de 10 graden 's nachts dus ze vind het hier eigenlijk wel lekker .

Link to comment
Share on other sites

 

Nou Jerry, heb inmiddels mijn ticket aangepast want 2 weken NL met dit weer is te lang voor mij :) Daarnaast ook mijn meetings en familiebezoeken al gedaan dus keuze was snel gemaakt :)

Link to comment
Share on other sites

Nou Jerry, heb inmiddels mijn ticket aangepast want 2 weken NL met dit weer is te lang voor mij :) Daarnaast ook mijn meetings en familiebezoeken al gedaan dus keuze was snel gemaakt :)

 

Snap ik ! Goede vlucht en wie weet tot ziens in Patts :High5: .

Link to comment
Share on other sites

Ondertussen heeft Hull Consulaat in UK de vereisten financieel nogmaals aangescherpt en voor de NOn O pensioner of "older than 50 retired " categories opgetrokken naar 1200 £ ...!! waren vtoeger héél makkelijk , vriendenbezoek voldoende , nu alles aangescherpt

Ik heb trouwens in Antwerpen Consulaat ook al de verwittiging ontvangen bij mijn laatste toekenning 1 jaar non o multy entry dat verhoging gaat komen...

 

ze lijken ons echt niet meer te willen in LOS ..... , :SoWhat1: , Och ..... 1 jaar business visa in Cambodia te verkrijigen zonder veel vragen & vereisten , enkel redelijk bedrag $$$$$$$$ 's :GoldenSmile1:

 

Link naar laatste verandering in Hull

 

CORRECT ONE New Additional Evidence Required for Non-Immigrant Visas.pdf

Wat ik vreemd vind is dat in het document van het Consulaat te Hull “New Additional Evidence Required for Non-Immigrant Visas.pdf” blijkbaar een onderscheid gemaakt wordt tussen mensen van 50 tot 64 jaar en mensen vanaf 65 jaar:

“or

5) Visiting Thailand as Pensioner aged 65 and over

Evidence required:

a) Bank Statement showing receipt of State and/or Private Pension.

or

b) Pension Statement

Please note that either a single or multiple entry visa can be granted in these circumstances.

or

6) Visiting Thailand as Retired Person aged between 50 and 64 years

Evidence required:

a) Copy of Bank Statement showing income of minimum £1200 per month or lumpsum

amount of £20,000

Please note that either a single or multiple entry visa can be granted in these circumstances.

their ≠ there ≠ they’re; theirs ≠ there’s; your ≠ you’re; its ≠ it’s; whose ≠ who’s;

bearback ≠ bareback; loose ≠ lose; too ≠ to; wander ≠ wonder; then ≠ than;

men ≠ man; women ≠ woman; know ≠ now ≠ no; quiet ≠ quite; site ≠ sight;

except ≠ accept; of ≠ 've; waist ≠ waste; sure ≠ shore; etc. (et cetera) ≠ ect.

Link to comment
Share on other sites

vermoedelijk vindt dat onderscheid zich in het feit van de wettelijke pensionering welke een zeker "staaswaarborg "geeft van inkomen,

en de voortijdige (50 JAAR) retiring welke meer voortijdig is en op basis van "eigen persoonlijke middelen" zonder die zgz staatsgarantie van inkomen .......,

een andere uitleg kan ik er niet voor vinden .

2 verschillende vormen ,

N°1 gebaseerd op wettelijke situatie

N°2 gebaseerd op vrijwillige situatie met zuiver eigen middelen

Edited by david555

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

vermoedelijk vindt dat onderscheid zich in het feit van de wettelijke pensionering welke een zeker "staaswaarborg "geeft van inkomen,

en de voortijdige (50 JAAR) retiring welke meer voortijdig is en op basis van "eigen persoonlijke middelen" zonder die zgz staatsgarantie van inkomen .......,

een andere uitleg kan ik er niet voor vinden .

2 verschillende vormen ,

N°1 gebaseerd op wettelijke situatie

N°2 gebaseerd op vrijwillige situatie met zuiver eigen middelen

Vreemd is wel dat voor de 65-plussers (waartoe ik sinds kort behoor) geen bedragen vermeld worden.

Het bedrag van £ 1.200 per maand (59.588 baht tegen de huidige koers) is minder dan 65.000 baht.

Het bedrag van £ 20.000 (993.140 baht tegen de huidige koers) is meer dan 800.000 baht.

Begrijpe wie kan.

their ≠ there ≠ they’re; theirs ≠ there’s; your ≠ you’re; its ≠ it’s; whose ≠ who’s;

bearback ≠ bareback; loose ≠ lose; too ≠ to; wander ≠ wonder; then ≠ than;

men ≠ man; women ≠ woman; know ≠ now ≠ no; quiet ≠ quite; site ≠ sight;

except ≠ accept; of ≠ 've; waist ≠ waste; sure ≠ shore; etc. (et cetera) ≠ ect.

Link to comment
Share on other sites

Vreemd is wel dat voor de 65-plussers (waartoe ik sinds kort behoor) geen bedragen vermeld worden.

Het bedrag van £ 1.200 per maand (59.588 baht tegen de huidige koers) is minder dan 65.000 baht.

Het bedrag van £ 20.000 (993.140 baht tegen de huidige koers) is meer dan 800.000 baht.

Begrijpe wie kan.

:GoldenSmile1:

na een aantal jaren zou je nu toch al moeten weten dat Thaise logica er niet is om te begrijpen .... enkel om te volgen ..... :Think1:

eender welke vereiste bedrag vergelijken wiskunfig is onbegonnen werk .... trouwens getrouwd met Thai moet je minder geld blijkbaar uitgeven , 2 monden voederen blijkt goedkoper dan 1 , in Europa wordt bij immigr. basisbedrag gevraagd , en verhoogd met elke bijkomende persoon .....niet hier blikbaar ....

Ik heb het al lang opgegeven hun logica te begrijpen... ik volg maar gewoon :hello09:

Edited by david555

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

:GoldenSmile1:

na een aantal jaren zou je nu toch al moeten weten dat Thaise logica er niet is om te begrijpen .... enkel om te volgen ..... :Think1:

eender welke vereiste bedrag vergelijken wiskunfig is onbegonnen werk .... trouwens getrouwd met Thai moet je minder geld blijkbaar uitgeven , 2 monden voederen blijkt goedkoper dan 1 , in Europa wordt bij immigr. basisbedrag gevraagd , en verhoogd met elke bijkomende persoon .....niet hier blikbaar ....

Ik heb het al lang opgegeven hun logica te begrijpen... ik volg maar gewoon :hello09:

Inderdaad, Thaise logica.

their ≠ there ≠ they’re; theirs ≠ there’s; your ≠ you’re; its ≠ it’s; whose ≠ who’s;

bearback ≠ bareback; loose ≠ lose; too ≠ to; wander ≠ wonder; then ≠ than;

men ≠ man; women ≠ woman; know ≠ now ≠ no; quiet ≠ quite; site ≠ sight;

except ≠ accept; of ≠ 've; waist ≠ waste; sure ≠ shore; etc. (et cetera) ≠ ect.

Link to comment
Share on other sites

Als hij in Nederland een voorschrift bij een oogarts haalt, kan hij in Pattaya een brilletje laten maken, wat veel goedkoper is, tenminste als je weet waar te gaan.

 

jaja als je wat haalt dan graag wel wat goeds echtwaar sommige zijn blind(misschien door de liefde),

vindt haar niet zo bijzonder maar hoop voor Jerry dat hij er gelukkig mee is tsja aan het posten van de

vele foto's hier op het forum is hij er heel erg blij mee krijg dan het gevoel kan in NL nix meekrijgen ofwat

Link to comment
Share on other sites

ff ontopic er schijnt ook een weg te zijn voor een visa voor één jaar via Laos

Link to comment
Share on other sites

jaja als je wat haalt dan graag wel wat goeds echtwaar sommige zijn blind(misschien door de liefde),

vindt haar niet zo bijzonder maar hoop voor Jerry dat hij er gelukkig mee is tsja aan het posten van de

vele foto's hier op het forum is hij er heel erg blij mee krijg dan het gevoel kan in NL nix meekrijgen ofwat

 

Bedankt voor het 'compliment' , Nice to be nice !

We hebben gelukkig niet allemaal dezelfde smaak ....

 

Maak je over mij geen zorgen . Er loopt in Nederland niet veel rond wat ik aantrekkelijk vind vandaar dat

ik het bij Aziatisch houd .

Link to comment
Share on other sites

ff ontopic er schijnt ook een weg te zijn voor een visa voor één jaar via Laos

 

Erg slim ben je niet he .... elke keer aankomen met vage mogelijkheden die niet bestaan .

We hebben je nu 7 keer uitgelegd wat de mogelijkheden zijn maar blijven volhouden .

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor het 'compliment' , Nice to be nice !

We hebben gelukkig niet allemaal dezelfde smaak ....

 

Maak je over mij geen zorgen . Er loopt in Nederland niet veel rond wat ik aantrekkelijk vind vandaar dat

ik het bij Aziatisch houd .

Erg slim ben je niet he .... elke keer aankomen met vage mogelijkheden die niet bestaan .

We hebben je nu 7 keer uitgelegd wat de mogelijkheden zijn maar blijven volhouden .

Beter dat kereltje AESTHETUS gewoon negeren. Lijkt wel een trolletje (of een drolletje).

their ≠ there ≠ they’re; theirs ≠ there’s; your ≠ you’re; its ≠ it’s; whose ≠ who’s;

bearback ≠ bareback; loose ≠ lose; too ≠ to; wander ≠ wonder; then ≠ than;

men ≠ man; women ≠ woman; know ≠ now ≠ no; quiet ≠ quite; site ≠ sight;

except ≠ accept; of ≠ 've; waist ≠ waste; sure ≠ shore; etc. (et cetera) ≠ ect.

Link to comment
Share on other sites

Beter dat kereltje AESTHETUS gewoon negeren. Lijkt wel een trolletje (of een drolletje).

 

:Cheers9:

Link to comment
Share on other sites

Whaha OK jullie 2 tegen mij op MuayThai en dan doe ik nog 1 hand op de rug anders

is het niet spannend hihi jahoor die weg via Laos is er echt wel jullie weten echter niets

Denk dat jullie goed passen bij de losers die men bedenkt met de gedachten love Thai..

Denk dat het 800.000 Bth verhaal wel duidelijk is voor vele en niet onbekend thaivisa.com

Edited by AESTHETUS
Link to comment
Share on other sites

Whaha OK jullie 2 tegen mij op MuayThai en dan doe ik nog 1 hand op de rug anders

is het niet spannend hihi jahoor die weg via Laos is er echt wel jullie weten echter niets

Denk dat jullie goed passen bij de losers die men bedenkt met de gedachten love Thai..

Denk dat het 800.000 Bth verhaal wel duidelijk is voor vele en niet onbekend thaivisa.com

 

Hoe oud ben je nu sukkeltje .... 41 ..... en het verstand van een kleuter van 6 .

Maar wat doe jij eigenlijk op een Pattaya forum buiten , andere mensen die je niet eens kent ,

beledigen en uitdagen .

 

Och je komt hier Muay Thai trainen ..... (ja het was weer lachen de laatste keer op Bali Hai met de

farang vechters die zonder uitzondering allemaal weer roemloos ten onder gingen tegen de Thai).

Over losers gesproken .....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.