Jump to content

Support our Sponsors >> Thai Friendly | Pattaya News | Pattaya Unplugged | Buy a drink for Soi 6 Girls | Thailand 24/7 Forum | TPN Property | La La Land bar | NEW PA website | Subscribe to The Pattaya News |Pattaya Investigations | Rage Fight Academy | Buy/Sell Businesses | Isaan Lawyers | Siam Business Brokers | Belts Of Mongering - Mongering Authority | Add your Text or Event here

IGNORED

Här är en ny avdelning för oss Scandinaver


Recommended Posts

Tramde runt på WS förra helgen med mitt nya damsällskap och skulle ta den obligatoriska svängen in i frysboxen på V2O.

Vad får jag se... Eller rättare sagt vad får jag inte se. V2O finns inte längre. Stängt. Borta. Ett stor svart hål bara.

Fick impa i sängen i stället. :10:

 

Asså . , har dom bommat igen . , inte konstigt iofs va ju knappt nått folk där . . ,

Många många ställen runt i Pattaya som bommar igen nu . , lär ju ta åra tal innan de blir samma röjj som innan igen.

C O L O M B I A 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Matrix

    19

  • Mighty Omega

    15

  • Pure

    11

  • a3519

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Finns väl något liknade V20 vid 2nd road har jag för mig, kommer dock inte ihåg vad det heter.

men någon annan här vet säkert mer korrekt

Fuck It, Before It Fucks You!

Link to comment
Share on other sites

Det finns/fanns 1 lr 2 ställen till...kommer ej ihåg namn lr plats just nu, men återkommer i ärendet.

Regards:Matrix

 

When the life as you live it goes titts up, can you press Ctrl-alt-delete to remove it or is that only on the internet?

 

Posted Image

Link to comment
Share on other sites

-5 ice bar heter den, ruskigt bra ställe 500 baht inträde du får 20 minuter och drick hur mycket vodka du vill. sen har dom en supperclub i samma byggnad som är väldigt modern och fräsh. kan jag rekomendera =)

Link to comment
Share on other sites

-5 ice bar heter den, ruskigt bra ställe 500 baht inträde du får 20 minuter och drick hur mycket vodka du vill. sen har dom en supperclub i samma byggnad som är väldigt modern och fräsh. kan jag rekomendera =)

 

Ha. Super club kan du la inte kalla de lilla haket ! , . vist de e modernt å fräscht men knappt nått folk där å liten lokal ., dock är hotellet jävligt sjyst i samma byggnad .

 

BtW. Ja röjjer loss med ett gäng Gbg:are i början på Nov om nån ska me ut på upptåg ;)

C O L O M B I A 

Link to comment
Share on other sites

Hej. Skall åka ner i slutet av januari och huset vi hyrt har inget kassaskåp. Är det bara att kliva in på ett hotell och hyra ett eller?

Link to comment
Share on other sites

Plockade detta ur Expressen

 

Världens bästa älskare

1. Spanjorer

2. Brasilianare.

3. Italienare.

4. Fransmän.

5. Irländare.

6. Sydafrikaner.

7. Australiensare.

8. Nya Zeeländare.

9. Danskar.

10. Kanadensare.

 

Och här är världens sämsta älskare...

Tyskar - Lukar illa

Engelsmän - Lata

Svenskar - För snabba

Holländare - För dominanta

Amerikanare - För hårdhänta

Greker - För slätstrukna

Walesare - Egoistiska

Skottar - För högljudda

Turkar - För svettiga

Ryssar - För håriga

 

Betyder att man inte kan lite på vad som skrivs i tidningarna. Eller hur...

För nog anser jag att jag platsar bland topp 3 på bästalistan. Gör väl ni också?

 

:Raspberry6:

Cum propris suis alis volat

Link to comment
Share on other sites

Hej. Skall åka ner i slutet av januari och huset vi hyrt har inget kassaskåp. Är det bara att kliva in på ett hotell och hyra ett eller?

 

Du kan nog inte kliva in på ett Hotell å hyra där.. , där emot tror ja mej har sett att man kunde hyra saftey boxar på soi PostOffice i Pattaya .,

Säkrast du ställen den frågan i det vanliga forumet. , annars köper du ett skåp för 1000kr

C O L O M B I A 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hei.

Dette spørsmålet er til de som bor her nede.

Hvilken valuta overfører dere hjemmefra?

Hjemlandets valuta (SEK-DEK-NOK), eller USD/Euro?

Euro'en har jo falt som en sten siste måneder - og dollaren falt mye siste år.

Selv pleide jeg tidligere å sende USD, men siste 5 år har jeg sendt Euro.

Interessant å høre andres erfaringer.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej,

 

Inte varit inloggad tillrackligt aktivt pa ett tag, forklaringen ar att jag ganska hastigt fick lamna Pattaya, pga konflikter och for mycket exponering vad galler saker som man inte vill ha allmant kanda. Svart att vara ett helgon efter ganska manga ars boende i Pattaya och med personlighet som garna tanjer lite pa granserna for vad som ar det mest trygga sattet att leva sitt liv.

 

Blev for mycket festande, nara 2 ar dagligen med orgier och hart festande som avslutning innan jag stack. Har inte viljat rakna pa hur mycket pengar som gick, men det var definitivt mer an en livstids lon for medelbra betalt jobb som anstalld hemma.

 

Finns ganska mycket avundsjuka i thailand, nastan som i andra lander...

 

Turister och vissa etniska starka grupper gillar inte folk som framfor ogonen pa dem mer an en gang stanger en gogo-klubb genom att komma in och helt enkelt hyra den for kvallen eller som var mer vanligt = bar-fina dubbelt pris for samtliga tjejer pa ett stalle for att ha fest i vissa hotells Jacuzzi-sviter..

 

Man ska alltid undvika konflikter med thailandare, (och aldrig ga i narheten av "kontrollerade substanser"), men i forsta fallet sa far det ocksa finnas en grans fpr hur mycket skit man kan ta utan att bli en fitta och nagons bitch. Upp till var och en, mitt liv ar sjalvvalt och jag gor vad som behover goras for att ta det jag vill ha, 10 ar sen jag bodde i sverige och jag tanker aldrig atervanda dit levande...

 

Jag har betalat ganska hogt pa olika satt for att hamna i en position dar jag inte behover tanka pa pengar, och kan bo var jag vill och gora vad jag vill, och finns folk som har ont av det, jag forstar inte hur det pa nagot satt skulle anga dem alls, jag skoter mitt liv och behandlar andra med respekt och forvantar mig det samma tillbaka, men folk vill gora det komplicerat och satta igang saker de inte har resurser att vinna.

 

Bosatte mig i annan thai-stad samt i ett grannland med lite speciellt "glada pizzor" pa restaurangerna langst med floden ;-) i ett halvar och fick ordning pa saker kopplade till sjalvdisciplin, saval festande som tvanget att ha flera nya tjejer varje kvall, har levt turistliv i manga ar, och inte haft mycket gemensamt med normala expats, kanner ingen expat forutom folk pa fel sida lagen samt framgangsrika managers och agare till affarsverkssmheter.

 

Men agnat mig at att lasa mycket bocker, gora av med mindre pengar borjat gora andra saker an bevista barer, restauranger och liknsnde, bla fatt igang internetbaserat srivande i kolumnform som dock inte hittat sin form riktigt an sa jag exponerar det bara for de jag kanner och litar pa som redan forsorjer sig pa sant, och betrodda vanner. Gar inte att skifta profil i sant (minns diskussionen nar min van stickman gick ut och kritiserade sexhandel i thailand..;-) Maste ha en linje som man star for, samtidigt som man utvecklas och forfinar det med tiden.

 

Inte en droppe sprit pa 3 manader i strack bla, var till och med trogen mot en tjej i flera manader.

 

Men nu far det vara nog med det.

 

Jag har lart mig laxan som de flesta slipper helt eftersom verkligheten satter stopp for att saker ska ga for langt, men ca 8 ar i thailand med for mycket pengar kan stalla till problem for vem som helst. Dar kravs det att man har full kontrol, vilket inte alla har - tvivlar pa att nagon har det utan att forst pa nagot satt lart sig en laxa.

 

Allt ar clear i pattaya via mina thai-vanner dar som medlat och hotat och betalat om vartannat, och jag har fri lejd i pattaya igen - iaf i relation till thailandarna och snuten dar. Det finns vissa ouppklarade saker med en viss etnisk grupp - som numera ager staden - sa lite spanningar finns, men som ordspraket sager: "No risk - no win" ;-)

 

Om 4 timmar vandrar jag igen pa gatorna i pattaya, och kommer att ha mycket mer att tillfora forumet!

 

Vi ses utan att veta om vem den andra ar :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Siden det nu er et skandinavisk forum og ikke kun et svensk synes jeg lige vi skal høre lidt dansk også. Hvilke danske barer/restauranter/guest houses er der i Pattaya/Jomtien?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vi e tre grabbar som kommer ner 27 oktober. Vi har gjort slut med Phuket och allt annat charter shit. Ska bli jäkligt kul att ge pattaya tre veckor.

Link to comment
Share on other sites

Vi e tre grabbar som kommer ner 27 oktober. Vi har gjort slut med phuket och allt annat charter shit. Ska bli jäkligt kul att ge pattaya tre veckor.

 

Pattaya e sjukt mö roligare än Phuket som man tröttnar på efter 24timmar . . ,,

C O L O M B I A 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vi e tre grabbar som kommer ner 27 oktober. Vi har gjort slut med phuket och allt annat charter shit. Ska bli jäkligt kul att ge pattaya tre veckor.

 

Det gör ni helt rätt i ;)

Välkommen till p-a förresten, lite sent..men bättre sent än aldrig!

Fuck It, Before It Fucks You!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...

Siden det nu er et skandinavisk forum og ikke kun et svensk synes jeg lige vi skal høre lidt dansk også. Hvilke danske barer/restauranter/guest houses er der i Pattaya/Jomtien?

Link to comment
Share on other sites

BOOK EXCHANGE. danish-thai-cds-01.pngimage004.jpgprivate-dansos-01.jpg1504.cover.jpgguide_thailand-12LG_v1_m56577569830494908.gifdetailed MAP 2.jpg

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$AFBADGE.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Hei.

Dette spørsmålet er til de som bor her nede.

Hvilken valuta overfører dere hjemmefra?

Hjemlandets valuta (SEK-DEK-NOK), eller USD/Euro?

Euro'en har jo falt som en sten siste måneder - og dollaren falt mye siste år.

Selv pleide jeg tidligere å sende USD, men siste 5 år har jeg sendt Euro.

Interessant å høre andres erfaringer.

 

Siden ingen vil svare så kan jeg :LOL2: Sender alltid i NOK men det er ikke så veldig store variasjoner om du sender i THB også. Selv om jeg ikke bor i Thailand så har jeg konto i Bangkok Bank.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej allihop!

Kul att det finns en skandinavisk del här. Jag hade läst igenom nästan alla Tripreports innan jag hittade hit ;) fastnade väl lite i gamla minnen. Var länge sedan jag var i Patt men nu är det på tapeten igen. Ska läsa igenom forumet noga så att jag är väl förberedd.

/S

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tjena på er allihop, tänkte bara säga hej ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.