Jump to content
IGNORED

Här är en ny avdelning för oss Scandinaver


Recommended Posts

velkommen jonny :LMAO1:

tror alle venter nå på reiseskildringen din :D

vet ikke om noen svenke men noen norske :LMAO1:

"Do you suck dick?" "No sir" "Bullshit, i'll bet you could suck a golfball trough a garden hose"

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 127
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Matrix

    19

  • Mighty Omega

    15

  • Pure

    11

  • a3519

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

velkommen jonny :)

tror alle venter nå på reiseskildringen din :D

vet ikke om noen svenke men noen norske :)

Tackar.

Det lät gött, vars ligger dessa barer :D

Bor utomland så det känns gött att språka på modersmål mellan varven, språkmässigt funkar Norska mycket bra för mig, Danskan är det sämre med, men jag hankar mig fram.

Skall försöka hinna med en mellanlandning senare i år i Patt/LOS, annars är Rio nästa planerade. :D

får väl rapportera från det ena eller det andra :D

Link to comment
Share on other sites

Jag är också på väg ner, blir min fjärde resa till LOS, var där tre gånger förra året. Åker ner nu i slutet på sept och blir kvar till slutet på april. Ser verkligen fram emot det :P

Link to comment
Share on other sites

Det finns gott om svenska restauranger, nån svensk och norsk bar här och där. Skönt med svenska restauranger så man kan få omväxling med maten då och då. Inget går upp emot stekt falukorv med stuvade makaroner el stekt fläsk med löksås efter 1 mån av thai mat :P

Link to comment
Share on other sites

Är det nått man bör oroa sig för när man åker ner nu?

Oroligheterna i BKK tänkte jag först och främst på.

Link to comment
Share on other sites

Hej på er,sorry att jag har varit lite frånvarande här inne(har varit lite väl mycket den senaste tiden ute i det "stora" forumet, + att vi har dragit igång ett nytt)

Skall försöka att fylla även den här sektionen med lite ditten å datten vad det lider.

Och som frågats tidigare här(och även svarats på)...Ja, det finns lite svenska barer å restauranger lite här å där.

Har ej varit inne på någon annan än Scandalic , vilket är ett boardinghouse/rerstaurante.

Och adressen dit är: http://www.scandalic.nu/scandkarta.asp

Regards:Matrix

 

When the life as you live it goes titts up, can you press Ctrl-alt-delete to remove it or is that only on the internet?

 

Posted Image

Link to comment
Share on other sites

Är det nått man bör oroa sig för när man åker ner nu?

Oroligheterna i BKK tänkte jag först och främst på.

Tjabba speede75!

 

Jag åker 9/9. Man har ju våndats en del, men det verkar vara storm i ett vattenglas, hittills i allafall.

 

Tror det var nån gång på 90-talet så sköt man med tanks INNE I Bangkok, efter det så slutade turisterna å komma eh.. :rolleyes:

 

och turistindustrin dvs hela Thailand förlorade en jävla massa stålar.

 

Personligen så tror jag inte det händer särskilt mycket, nu har ju premiärministern utlyst omval eller nåt och det

 

verkade ju lugna situationen.

Link to comment
Share on other sites

Jo de e ju precis vad man önskar sig direkt när man kommer ner...har han mamma scans också? :rolleyes:

det är nog bäst å fråga henne om *)

 

Skämt åsido,var snälla nu istället.

Regards:Matrix

 

When the life as you live it goes titts up, can you press Ctrl-alt-delete to remove it or is that only on the internet?

 

Posted Image

Link to comment
Share on other sites

Jo de e ju precis vad man önskar sig direkt när man kommer ner...har han mamma scans också? :)

Har man vart nere i 2 månader så börjar man längta efter lite svensk mat. Man går inte dit 3 min efter planet landat Dickhead

Link to comment
Share on other sites

Har man vart nere i 2 månader så börjar man längta efter lite svensk mat. Man går inte dit 3 min efter planet landat Dickhead

 

Bäste Lars!

 

För det första så framgick det inte av ditt inlägg att restaurangbesöket gällde efter en viss tid.

 

För det andra så får du nog ändra ditt språkbruk. Jag kan också säga fula saker på andra språk.

 

Eh.. sen undrar man en sak, var exakt ligger detta i och med att det verkar vara så nära som

 

3 min från flygplatsen? :)

 

Med VÄNLIGA hälsningar Gryck

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hej svenska polare,

 

Min första post på detta forum och det blir bra att göra den på svenska. Jag har just flyttat över från Pattaya Secrets forum som jag blev trött på.

 

Jag bor här permanent och har gjort det i 4 år (vilket öde!) . Så var hänger man ut? Det tycks variera beroende på sällskap. Hamnar jag på WS så brukar det bli "Whats Up", "Happy Go Go", "Peppermint" eller "Shooters" om man vill ha något annat än go-go. Gillar också Club Oasis på Soi Bua Khao och L K Metro.

Som lokal går jag annars ofta på den "mörka" sidan, öster om Sukhumvit, på platser som Dao Bar, Noi Bar eller Paradise Bar. Gillar också ett par barer på Soi6 där jag känner ett par töser.

 

Har aldrig varit på dina ställen Matrix trots 4 år här, vet inte äns var V20 eller Simons Beer Bar är? Uplys mig.

 

Någon annan lokal svensk här? Någon golfare? Jag har en kompis från Jönköping som kommer hit om ett par veckor så skulle gärna ta honom med på några öl och kanske golf med andra svenskar. Jag har också ett gäng svenskar från Halmstad, Torup och Göteborg som kommer hit varje år och det blir full rulle med golf och festande.

 

Jaha då!

 

PS. Svenskan är inte alltid perfekt. Jag flyttade till Australien när jag var 25, vilket var en evighet sedan. Men en gång svensk = alltid svensk.

 

Tjenare ja bor fast här i Thai. . Kom på Addicts mötet på soi8 på fre så drar vi ut å super ;)

 

 

Hej på er,sorry att jag har varit lite frånvarande här inne(har varit lite väl mycket den senaste tiden ute i det "stora" forumet, + att vi har dragit igång ett nytt)

Skall försöka att fylla även den här sektionen med lite ditten å datten vad det lider.

Och som frågats tidigare här(och även svarats på)...Ja, det finns lite svenska barer å restauranger lite här å där.

Har ej varit inne på någon annan än Scandalic , vilket är ett boardinghouse/rerstaurante.

Och adressen dit är: http://www.scandalic.nu/scandkarta.asp

 

Du kommer på Addicts mötet på Fre så man får se vem du é . . . ? ! .

C O L O M B I A 

Link to comment
Share on other sites

Hej på er,sorry att jag har varit lite frånvarande här inne(har varit lite väl mycket den senaste tiden ute i det "stora" forumet, + att vi har dragit igång ett nytt)

Skall försöka att fylla även den här sektionen med lite ditten å datten vad det lider.

Och som frågats tidigare här(och även svarats på)...Ja, det finns lite svenska barer å restauranger lite här å där.

Har ej varit inne på någon annan än Scandalic , vilket är ett boardinghouse/rerstaurante.

Och adressen dit är: http://www.scandalic.nu/scandkarta.asp

Hej

 

Tackar för den infon, är så lite i Sverige nuförtiden så man saknar verkligen Svensk mat, även om det inte är något speciellt med den.

Men det är som vanligt man vill ha det man inte kan få :P

 

Var inte med på placeringen är det gatan bortanför (sett mot BigC) eller hitanför soi diana ?

Är eller jag helt vilsen nu :D o de är jag för det mesta :D

Link to comment
Share on other sites

N

Edited by c0xad

C O L O M B I A 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Tjabba speede75!

 

Jag åker 9/9. Man har ju våndats en del, men det verkar vara storm i ett vattenglas, hittills i allafall.

 

Tror det var nån gång på 90-talet så sköt man med tanks INNE I Bangkok, efter det så slutade turisterna å komma eh.. :Bravo1:

 

och turistindustrin dvs hela Thailand förlorade en jävla massa stålar.

 

Personligen så tror jag inte det händer särskilt mycket, nu har ju premiärministern utlyst omval eller nåt och det

 

verkade ju lugna situationen.

 

Kanske lite sent nu men nej, det ar inget att oroa sig for, det ar i princip 2 kvarter i Bangkok som ar berorda och inte ens om du som (gissar jag) turist mot formodan skulle ha arenden dit behover du oro dig sa lange du inte knallar runt med plakat for ena eller andra sidan.

 

// Johan

Link to comment
Share on other sites

Hej på er,sorry att jag har varit lite frånvarande här inne(har varit lite väl mycket den senaste tiden ute i det "stora" forumet, + att vi har dragit igång ett nytt)

Skall försöka att fylla även den här sektionen med lite ditten å datten vad det lider.

Och som frågats tidigare här(och även svarats på)...Ja, det finns lite svenska barer å restauranger lite här å där.

Har ej varit inne på någon annan än Scandalic , vilket är ett boardinghouse/rerstaurante.

Och adressen dit är: http://www.scandalic.nu/scandkarta.asp

 

For att fylla pa listan med svenska restauranger;

Flaggan, Pattaya Tai mellan Rungland och soi Kopai

Krogen, soi LK Metro

News Cafe, Chateau Dale Plaza / Thappraya Road

Beefeater, soi Diana

Globetrotter, Pattaya Klang / Beach Road

Big Horn, gangen som gar parallellt med soi Diana men pa andra sidan Kiss (vet inte om den har nagot namn?!?)

 

// Johan

Link to comment
Share on other sites

Utgång på lördag om någon ska haka på. . . start walkingstreet. . . PM mej. .

C O L O M B I A 

Link to comment
Share on other sites

Utgång på lördag om någon ska haka på. . . start walkingstreet. . . PM mej. .

 

Tack for en bra utgang! Efter en hel del whisky, en borttappad moppe och frukost pa McD tror jag alla kom hem ordentligt :-)

Link to comment
Share on other sites

Beefeaters er veldig bra, jeg spiser der hver gang jeg er i pattaya.

 

Bra mat, fin service. :)

Link to comment
Share on other sites

Tack for en bra utgang! Efter en hel del whisky, en borttappad moppe och frukost pa McD tror jag alla kom hem ordentligt :-)

 

hehe mjo man blev skapligt tankad. . men de blev ju bättre drag sen efter ni hade gått då alla thaiarna blev dyngraka..

ja va kvar till strax efter 06. Hände me moppen då?...

 

Utgång nästa lördah igen ;)

C O L O M B I A 

Link to comment
Share on other sites

hehe mjo man blev skapligt tankad. . men de blev ju bättre drag sen efter ni hade gått då alla thaiarna blev dyngraka..

ja va kvar till strax efter 06. Hände me moppen då?...

 

Utgång nästa lördah igen ;)

 

Kan tanka mig det, manga bangkokbor som kommit ner den har helgen nar mycket ar stangt dar uppe pga guvernorsvalet, marktes bade pa Noir igar och pa gokartbanan idag.

 

Kolla med Daniel och T(h?)omas, sprang pa dem pa ws vid sjutiden nar de letade efter den, hade glomt var de parkat :Party1:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Varje lördag finns ja till hans i Pattaya för utgång på stadens strippklubbar å nattklubbar ! . . . .Känner ni er färska så visar ja gärna runt Er ! . . . skicka PM bara så :Thanks3:

C O L O M B I A 

Link to comment
Share on other sites

Är nere om ca 10 dagar :wub:

Fuck It, Before It Fucks You!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.