Jump to content
IGNORED

Visum voor thaise naar Nederland


Recommended Posts

Ik zal binnen een week naar thailand gaan voor een maand. Als ik nu de vrouw van mijn dromen ontmoet kan/mag ze mee voor een kort verblijf 90 dagen echter nog een paar vragen omtrent hierover.

 

 

Welke documenten hebt u nodig?

Als u een visum kort verblijf aanvraagt, hebt u een aantal documenten nodig. U moet deze documenten bij het indienen van de aanvraag laten zien. Het gaat onder meer om de volgende documenten:

 

– Geldig paspoort (reisdocument). Ze heeft dus om te beginnen een paspoort nodig

 

Bewijsstukken die aantonen dat u een toereikende medische reisverzekering hebt via internet snel te regelen.

– Twee pasfoto’s.

 

– Bewijsstukken ter onderbouwing van uw reisdoel. Hier wordt het volgende genoemd:

 

Dat kan bijvoorbeeld een door de gemeente in Nederland gelegaliseerde uitnodigingsbrief van vrienden of familie

zijn.

 

Is dit nu echt nodig zo gelegaliseerde brief van de gemeente of voldoet mijn uitnodigingsbrief vergezeld van kopieen van loonstroken, jaaropgaaf, reden van verblijf en Id.

 

 

- Bewijsstukken die aantonen dat u voldoende middelen van bestaan hebt voor uw verblijf in Nederland, doorreis en/of terugreis.

Hier zal ik een garantverklaring voor opstellen om deze eis uit te sluiten zie ook:

 

 

Een garantverklaring.

Dit is een verklaring dat een familielid of een andere relatie garant staat voor uw verblijf in Nederland. Deze is alleen

nodig als u niet over voldoende middelen van bestaan beschikt. De uitnodigende partij (referent in Nederland) of

een derde moet in dat geval een garantverklaring invullen en ondertekenen. Uit deze garantverklaring met bijbehorende stukken (bijvoorbeeld recente loonstrookjes en kopie arbeidscontract) moet blijken dat de garantsteller over voldoende en duurzame middelen van bestaan beschikt. Deze verklaring moet u bij de ambassade of het consulaat laten zien.

 

– Reserveringsbewijs van de reis. Voorlopige bevestiging ticket ?

 

 

Documenten die de terugkeer naar uw eigen land of land van bestendig verblijf aannemelijk kunnen maken

Geboekte ticket aannemelijk genoeg ?

 

 

Verder nog de vraag hoe lang duurt het voordat een visum verstrekt wordt en als ze eventueel geen paspoort heeft voordat ze dit verstrekt krijgt.

 

Wacht tips en reacties af.

Live the life you love.... Enjoy for Full...

Never Regret Anything you did.

Just do it...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Ik zal binnen een week naar thailand gaan voor een maand. Als ik nu de vrouw van mijn dromen ontmoet kan/mag ze mee voor een kort verblijf 90 dagen echter nog een paar vragen omtrent hierover.

 

 

Welke documenten hebt u nodig?

Als u een visum kort verblijf aanvraagt, hebt u een aantal documenten nodig. U moet deze documenten bij het indienen van de aanvraag laten zien. Het gaat onder meer om de volgende documenten:

 

– Geldig paspoort (reisdocument). Ze heeft dus om te beginnen een paspoort nodig

 

Lijkt me duidelijk !

 

Bewijsstukken die aantonen dat u een toereikende medische reisverzekering hebt via internet snel te regelen.

– Twee pasfoto’s.

 

Het meisje moet een geldige reisverzekering afsluiten waarin minstens 30.000 Euro voor medische kosten is gedekt .

Niet elke verzekering voldoet . Kijk voor de lijst op onderstaande link .

 

– Bewijsstukken ter onderbouwing van uw reisdoel. Hier wordt het volgende genoemd:

 

Dat kan bijvoorbeeld een door de gemeente in Nederland gelegaliseerde uitnodigingsbrief van vrienden of familie

zijn.

 

Is dit nu echt nodig zo gelegaliseerde brief van de gemeente of voldoet mijn uitnodigingsbrief vergezeld van kopieen van loonstroken, jaaropgaaf, reden van verblijf en Id.

 

Alleen een door de gemeente gelegaliseerd officieel aanvraagformulier voldoed ( zie link )

 

- Bewijsstukken die aantonen dat u voldoende middelen van bestaan hebt voor uw verblijf in Nederland, doorreis en/of terugreis.

Hier zal ik een garantverklaring voor opstellen om deze eis uit te sluiten zie ook:

 

 

Een garantverklaring.

Dit is een verklaring dat een familielid of een andere relatie garant staat voor uw verblijf in Nederland. Deze is alleen

nodig als u niet over voldoende middelen van bestaan beschikt. De uitnodigende partij (referent in Nederland) of

een derde moet in dat geval een garantverklaring invullen en ondertekenen. Uit deze garantverklaring met bijbehorende stukken (bijvoorbeeld recente loonstrookjes en kopie arbeidscontract) moet blijken dat de garantsteller over voldoende en duurzame middelen van bestaan beschikt. Deze verklaring moet u bij de ambassade of het consulaat laten zien.

 

Degene die de aanvraag doet en dus garant staat moet aantonen over voldoende regelmatig inkomen te beschikken (minimaal 1200 Euro per maand netto ) .

Uitsluitend aan te tonen door de loonstrookjes van de afgelopen drie maanden te tonen en tevens aan te tonen dat hij/zij een vast dienstverband heeft .

 

Sinds kort is er een andere mogelijkheid door 34 Euro per dag (in Baht) op rekening van de Thaise te storten voor de tijd dat ze in Nederland gaat verblijven .

Je hebt bij deze constructie nog steeds iemand nodig die garant staat maar die hoeft geen inkomensstaten te overleggen .

 

– Reserveringsbewijs van de reis. Voorlopige bevestiging ticket ?

 

Reservering van ticket ( zie link ) .

 

 

Documenten die de terugkeer naar uw eigen land of land van bestendig verblijf aannemelijk kunnen maken

Geboekte ticket aannemelijk genoeg ?

 

Geboekte ticket moet voor het meisje i.i.g. een retourticket zijn , dit is voldoende .

 

 

Verder nog de vraag hoe lang duurt het voordat een visum verstrekt wordt en als ze eventueel geen paspoort heeft voordat ze dit verstrekt krijgt.

 

Paspoort aanvragen in Bangkok duurt ca. 1 week indien ze in bezit is van de juiste Thaise formulieren .

Aanvraag visum duurt als alles meezit minimaal 4 weken .

- 1. reserveringsfee betalen bij Krungsri bank

- 2. afspraak maken op de website ( 2 a 3 weken wachttijd ) .

- 3. alles inleveren op de ambassade en 2500 Baht betalen . Dame krijgt een interview ZONDER JOU dus zorg dat ze weet wat te antwoorden .

- 4. na ca 1 week wordt paspoort thuisgestuurd met goedkeuring of afwijzing (langer indien er info moet worden ingewonnen in Nederland) .

 

Bij afwijzing wordt er een reden vermeld en begint het circus weer van voor af aan inclusief opnieuw alle betalingen .

Indien het meisje een bargirl is (zijn er ook niet bargirls in Pattaya dan ?) is er een grote kans dat ze geen visa krijgt ook al voldoe je aan alle eisen .

Sinds kort moeten alle meiden zich legitimeren indien ze in een bar werken en al deze geregistreerde meiden komen zeer moelijk (niet) meer aan

een visa .

 

 

http://thailand.nlambassade.org/producten-en-diensten/consular-services/visum-voor-nederland/visumaanvraag-in-thailand.html

Wacht tips en reacties af.

Link to comment
Share on other sites

 

Hey Jerry, lees deze vraagstelling ook even mee..

 

Als ik het me goed herinner heb jij je vrouw ook al eens of meerdere keren naar NL genomen en ben jij zelf geen ingezeten meer van NL...

 

Anyways, hoe gaat het met een visumaanvraag eigenlijk als jezelf in Thailand woont,uitgeschreven bent maar gewoon 2 weken op vakantie wilt in NL met je thaise vriendin. Wil geen gedoe met garantstellingen etc en voldoen aan alle inkomenseisen. Hoop dat je ook hierop een antwoord hebt :P

Link to comment
Share on other sites

Link naar Schengen visa formulier, vrees evenwel dat je ZONDER garantstellng niet zult slagen , tenzij de Thaise persoon zelf aan visa kan geraken, voldoende middelen, en reden om zeker terugkeer naar Thailand kan overtuigen.....!!

 

Garantsteller kan tevens financieel verantwoordelijk gesteld worden voor verblijf , ev. medische kosten, (verzekering nemen)en eventueel gedwongen repatriering indien persoon visum verblijf zou overschrijden...( 3 tickets naar Thailand waarvan 2 retours voor ev. bij gedwongen reis voor politiebegeleiders ...) t'is maar dat je de risico's beseft

 

Gehuwden met Thai iets makkelijker voor kort verblijf , maar uitgebreid voor Gezinshereniging in schengenland , vereisten zijn voor heel Schengen vrij gelijklopend mits kleine interpretatie verschillen

 

http://www.vfs-nl-in...Visa_241111.pdf

 

Link NL visa Site

http://www.vfs-nl-in.com/download.aspx

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Hey Jerry, lees deze vraagstelling ook even mee..

 

Als ik het me goed herinner heb jij je vrouw ook al eens of meerdere keren naar NL genomen en ben jij zelf geen ingezeten meer van NL...

 

Anyways, hoe gaat het met een visumaanvraag eigenlijk als jezelf in Thailand woont,uitgeschreven bent maar gewoon 2 weken op vakantie wilt in NL met je thaise vriendin. Wil geen gedoe met garantstellingen etc en voldoen aan alle inkomenseisen. Hoop dat je ook hierop een antwoord hebt :P

 

Hey Mokum ,

 

mijn vrouwtje gaat nu voor de 2e keer mee en aangezien ik de visum aanvraag vorige keer zelf heb verzorgd weet ik inmiddels precies wat er

nodig is om aan alle eisen te voldoen . Als je niet officieel getrouwd bent is het vrijwel onmogelijk om zonder de eerder genoemde omweg aan

een visa te komen .

Meisje moet dan een arbeidcontract en zelf voldoende inkomen uit arbeid hebben ( en dat valt met de salarissen in Thailand niet mee ) . Zoals

al gezegd voor bardames wordt het in de toekomst vrijwel onmogelijk om nog aan een visa te komen door de registratie eis in de bar . Elke bar

moet sinds kort elke dame die werkt per dag registreren via paspoort/id en speciale formulieren . Deze dames krijgen geen visa meer om naar

het buitenland te reizen .

 

Beste oplossing is om het bedrag van 34 Euro per dag dat ze in Nederland is op rekening van het meisje te storten en zelf garant te staan .

Geef als verblijfadres het adres van je ouders o.i.d. op , reisverzekering , retourticket en garant stelling zijn verplicht .

 

De ambassades maken het steeds lastiger om dames die niet officieel getrouwd zijn mee naar het buitenland te nemen . Wil je weten hoe het

precies gaat geef me een PM en ik stuur je alle formulieren die ik gebruikt heb om een visa te krijgen . Het is een middagje werk maar op zich

zelf goed te doen .

 

 

Chok dee ,

 

 

 

Jeroen .

Link to comment
Share on other sites

Je bent er inderdaad wel ff mee bezig om alle papieren in orde te maken, zeker als je dit zoals ik in nederland moet doen, maar via internet is veel te regelen.

 

Mijn meisje gaat volgende week donderdag naar de ambassade voor haar interview, ze kan hier overigens op dit moment binnen 4 á 5 dagen terrecht na de betaling van 275 baht behandelingskosten. Alleen het afschrift van haar bankboekje duurt een week, is dat normaal ???

 

Je hoort overigens ook veel dat je een officiele vertaling van haar documenten nodig zou hebben. Ik heb dit bij de ambassade in Bangkok nagevraagd, maar dat is niet nodig voor een Schengen visum.

 

Als het persé moet is er in Pattaya overigens ook een werkgeversverklaring voor een massage of salon te 'regelen'. Maar niet doen als het niet noodzakelijk is, risico op afwijzing bij twijfel is groot.

Always on the road to somewhere, but not able to arrive anywhere.....

Link to comment
Share on other sites

Je bent er inderdaad wel ff mee bezig om alle papieren in orde te maken, zeker als je dit zoals ik in nederland moet doen, maar via internet is veel te regelen.

 

Mijn meisje gaat volgende week donderdag naar de ambassade voor haar interview, ze kan hier overigens op dit moment binnen 4 á 5 dagen terrecht na de betaling van 275 baht behandelingskosten. Alleen het afschrift van haar bankboekje duurt een week, is dat normaal ???

 

Je hoort overigens ook veel dat je een officiele vertaling van haar documenten nodig zou hebben. Ik heb dit bij de ambassade in Bangkok nagevraagd, maar dat is niet nodig voor een Schengen visum.

 

Als het persé moet is er in Pattaya overigens ook een werkgeversverklaring voor een massage of salon te 'regelen'. Maar niet doen als het niet noodzakelijk is, risico op afwijzing bij twijfel is groot.

 

Als het persé moet is er in Pattaya overigens ook een werkgeversverklaring voor een massage of salon te 'regelen'. Maar niet doen als het niet noodzakelijk is, risico op afwijzing bij twijfel is groot.

 

Dit zou alle belletjes laten rinkelen ........massagesalon , is juist om de import van massage& bardames te vermijden en tewerkstelling in Schengen gebied te verhinderen dat men moeilijk doet

U beseft misschien niet dat er een levendige handel bestaat om via geregelde relatie & zelfs huwelijken deze naar Europa te brengen mits gebruik van misleidde of onwetende heren ,zelfs in sommige gevallen met medewerking van deze laatsen ....

Daarom deze verstrengde procedures

 

 

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Beste David,

 

Ik begrijp je verhaal, echter zit ook een andere zijde aan.

 

Een veel voorkomende reden voor afwijzing is 'gevaar voor vestiging'. Als je meisje geen huis, grond, schoolgaande kinderen of vaste job heeft is de kans groot dat men niet aantoonbaar kan maken dat zij teruggaat naar haar thuisland. Juist dan vreest men voor tewerkstelling in de door jou genoemde 'beroepen' en zal het visum worden afgewezen. Met een arbeidscontract, wat voor één dan ook kan dit een optie zijn.

 

Ik ben het inderdaad met je eens dat er veel misbruik van wordt gemaakt door de door jou aangegeven lieden en dat dit ten alle tijden bestreden dient te worden. Laat dat duidelijk zijn !

 

Aan de andere kant, negen van de tien keer dat je een meisje ontmoet in Pattaya is dit niet op de millionairfair. Dat weet men op de ambassade ook en mag op zich geen reden zijn om een visum te weigeren.

 

Of het handig is moet ieder voor zich afwegen.

Always on the road to somewhere, but not able to arrive anywhere.....

Link to comment
Share on other sites

Beste David,

 

Ik begrijp je verhaal, echter zit ook een andere zijde aan.

 

Een veel voorkomende reden voor afwijzing is 'gevaar voor vestiging'. Als je meisje geen huis, grond, schoolgaande kinderen of vaste job heeft is de kans groot dat men niet aantoonbaar kan maken dat zij teruggaat naar haar thuisland. Juist dan vreest men voor tewerkstelling in de door jou genoemde 'beroepen' en zal het visum worden afgewezen. Met een arbeidscontract, wat voor één dan ook kan dit een optie zijn.

 

Ik ben het inderdaad met je eens dat er veel misbruik van wordt gemaakt door de door jou aangegeven lieden en dat dit ten alle tijden bestreden dient te worden. Laat dat duidelijk zijn !

 

Aan de andere kant, negen van de tien keer dat je een meisje ontmoet in Pattaya is dit niet op de millionairfair. Dat weet men op de ambassade ook en mag op zich geen reden zijn om een visum te weigeren.

 

Of het handig is moet ieder voor zich afwegen.

 

Kort gezegd, een arbeidscontract voor hotel ,reisbureau ,, restaurant of andere met uitsluiting van Bar of massage kan je enige kans geven.

Was mijn bedoeling van verwijzing ernaar.(trouwens de "visa makelaars " werken mits betaling samen met zgz bona fide werkgevers tegen betaling voor werkcontract, maar dit is uiteraard OOK al bekend bij de visa verstrekkende landen..

 

Hier enig inzicht wat als bewijs kan aangevoerd worden , sommige logisch , andere met de haren erbij gesleurd , maar nuttig om lezen

 

.KEYVISA onlineform.pdf

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp:

Ook al voldoe ik aan alle eisen, als het meisje een bargirl is/was kan ze het wel schudden om een visa te krijgen. Of is het toch de moeite waard om het te proberen ?

Live the life you love.... Enjoy for Full...

Never Regret Anything you did.

Just do it...

Link to comment
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp:

Ook al voldoe ik aan alle eisen, als het meisje een bargirl is/was kan ze het wel schudden om een visa te krijgen. Of is het toch de moeite waard om het te proberen ?

het is ALTIJD de moeite waard om te proberen , verduidelijking mijnentwege is enkel om je kansen te verhogen en teleurstelllng / verwachtingen ,te anticiperen en je voorbereiding zo geloofwaardig als mogelijk te maken;

Stel je even in de plaats van kritische visa verstrekker op Amb./Consul. en volg die denkwijze om je zaak voor te bereiden.....

in je inleiding spreek je van..." Als ik de vrouw van mijn dromen ontmoet ..., (dit mag als voorbarig beschouwd worden , indien je al niet iemand ontmoette , lijkt wel ofdat je thailand als een 'Takeway bride shop " :GoldenSmile1: beschouwt , en iewat naiief lijkt , TH is een mooi goedkoop (nog steeds ) land voor ons , dat naar mijn mening wel door ons in eerste aanleg wat "overgeidealiseerd " wordt , als je hier leeft zie je het natuurlijk wat anders ...

Maar indien "lucky number draw" je pad moest kruisen hiermede hopend de raadgevingen je tot goed resultaat leiden en geluk gewenst !

Groet

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Trouwens Xato, als je echt op zoek naar de vrouw van je dromen, schrijf je anders in op wat diverse online thaidatingsites :) Op deze manier kan je al wat vrouwen ontmoeten en wellicht zit daar al je vrouw van je dromen tussen i.p.v. op een andere manier proberen te zoeken hier in Pattaya ;)

 

www.thailovelinks.com

www.thaifriendly.com

www.dateinasia.com

Link to comment
Share on other sites

Op deze manier kan je al wat vrouwen ontmoeten en wellicht zit daar al je vrouw van je dromen tussen i.p.v. op een andere manier proberen te zoeken hier in Pattaya ;)

 

Ik word liever gevonden ;-) Ga voor me plezier en zie wel wat er op me pad komt... Maar wie weet. Dan is het toch alvast handig om te weten hoe ze hierheen mag komen..

Live the life you love.... Enjoy for Full...

Never Regret Anything you did.

Just do it...

Link to comment
Share on other sites

Trouwens Xato, als je echt op zoek naar de vrouw van je dromen, schrijf je anders in op wat diverse online thaidatingsites :) Op deze manier kan je al wat vrouwen ontmoeten en wellicht zit daar al je vrouw van je dromen tussen i.p.v. op een andere manier proberen te zoeken hier in Pattaya ;)

 

www.thailovelinks.com

www.thaifriendly.com

www.dateinasia.com

krioelt van de freelancers die sponsors zoeken , vergelijk het met héél dure telefoonseks.....op de enkele uitzonderingen na :GoldenSmile1:

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp:

Ook al voldoe ik aan alle eisen, als het meisje een bargirl is/was kan ze het wel schudden om een visa te krijgen. Of is het toch de moeite waard om het te proberen ?

 

Sinds kort moeten alle dames die in een bar werken zich elke werkdag registreren bij bareigenaar met ID of paspoort .

Deze moet daarvan weer rapport uitbrengen aan een of andere instantie .

 

Deze dames zullen in de toekomst erg moeilijk aan een visa kunnen komen . Proberen kan altijd maar zal in 9 van de

10 gevallen op een teleurstelling uitdraaien .

 

Ik heb een vermoeden dat het aantal freelancers in de toekomst flink gaat toenemen .

Link to comment
Share on other sites

Sinds kort moeten alle dames die in een bar werken zich elke werkdag registreren bij bareigenaar met ID of paspoort .

Deze moet daarvan weer rapport uitbrengen aan een of andere instantie .

 

Ben benieuwd of dit gaat werken, gaat volgens mij weer een hoop tea money opleveren. Is die registratie alleen voor de dames die op de loonstrook staan, of ook voor de 'semi' freelancers die wel in een vaste bar werken, geen salaris maar alleen hun barfine en ladydrinks ontvangen ?

Always on the road to somewhere, but not able to arrive anywhere.....

Link to comment
Share on other sites

Ben benieuwd of dit gaat werken, gaat volgens mij weer een hoop tea money opleveren. Is die registratie alleen voor de dames die op de loonstrook staan, of ook voor de 'semi' freelancers die wel in een vaste bar werken, geen salaris maar alleen hun barfine en ladydrinks ontvangen ?

 

Politie gaat barren controleren en zal onaangekondigde controles doen maar waarschijnlijk zal het zoals met alle regeltjes in Thailand na een paar maanden afzwakken en uiteindelijk zal het plan niet werken en in de vuilnisbak verdwijnen of met een x bedrag afgekocht kunnen worden , TIT .

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Probeer het visum in geen geval via een andere vage route te verkrijgen.Mocht je ooit voor een MVV gaan dan worden namelijk eerdere aanvragen bekeken. Volgens mij is het nog steeds zo dat er 2 manieren zijn voor aavraag van het toeristenvisum.1 aanvrag bij de Ambassade. 2 In NL als een zg aanvraag met advies.Een visumaanvraag zonder wergeverserklaring is zeket niet kansloos.Probleem is dat het vaak willekeur van dwie wel en wie niet een visum krijgt.En idd het visum wordt vaak afgewezen en op de beschikking staat dan Dat niet duidelijk is komen vast te staan dat deze persoon tijdig terug zal keren naar het land van herkomst.Het dit meerde malen ervaren .

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Dus als ik het goed begrijp:

Ook al voldoe ik aan alle eisen, als het meisje een bargirl is/was kan ze het wel schudden om een visa te krijgen. Of is het toch de moeite waard om het te proberen ?

Het lijkt mij een barslecht (inderdaad BARslecht; grappige woordspeling) idee om een job in het bar- en/of massagewezen te vermelden, maar met een beetje vindingrijkheid lukt het waarschijnlijk wel.

 

In Pattaya wonen er honderdduizenden mensen; niemand weet precies hoeveel omdat massa’s Thais in hun geboortedorp ingeschreven blijven.

 

Hoewel maar een kleine minderheid daarvan RECHTSTREEKS in het bar- en/of massagewezen werkt, leeft bijna iedereen hier financieel (de retirees en echte expats terzijde gelaten) ONRECHTSTREEKS bij de gratie van het bar- en/of massagewezen, van de garagist tot de bankbediende.

 

Niet alle “meisjes” hebben hun hele carrière in het bar- en/of massagewezen gesleten.

 

Veel meisjes hebben in een hotel of restaurant, in een kapsalon of wassalon, in een optiekzaak, bij een tandarts, bij een vastgoedmakelaar, in een plastiekfabriek, in de textielsector, bij Carrefour, in een horlogefabriek of in een “flooded factory” gewerkt.

 

Ik ben zelfs voormalige leraressen en ambtenaressen tegengekomen; een drieholer toonde mij zelfs trots een foto van haar in uniform.

their ≠ there ≠ they’re; theirs ≠ there’s; your ≠ you’re; its ≠ it’s; whose ≠ who’s;

bearback ≠ bareback; loose ≠ lose; too ≠ to; wander ≠ wonder; then ≠ than;

men ≠ man; women ≠ woman; know ≠ now ≠ no; quiet ≠ quite; site ≠ sight;

except ≠ accept; of ≠ 've; waist ≠ waste; sure ≠ shore; etc. (et cetera) ≠ ect.

Link to comment
Share on other sites

Trouwens Xato, als je echt op zoek naar de vrouw van je dromen, schrijf je anders in op wat diverse online thaidatingsites :) Op deze manier kan je al wat vrouwen ontmoeten en wellicht zit daar al je vrouw van je dromen tussen i.p.v. op een andere manier proberen te zoeken hier in Pattaya ;)

 

www.thailovelinks.com

www.thaifriendly.com

www.dateinasia.com

Achter zo’n profiel kan net zo goed een oude lelijke man schuilgaan.

their ≠ there ≠ they’re; theirs ≠ there’s; your ≠ you’re; its ≠ it’s; whose ≠ who’s;

bearback ≠ bareback; loose ≠ lose; too ≠ to; wander ≠ wonder; then ≠ than;

men ≠ man; women ≠ woman; know ≠ now ≠ no; quiet ≠ quite; site ≠ sight;

except ≠ accept; of ≠ 've; waist ≠ waste; sure ≠ shore; etc. (et cetera) ≠ ect.

Link to comment
Share on other sites

En zelfs al heb je eindelijk je moeizaam verkregen visa dan kun je nog in de problemen

komen op schiphol waar douaniers beginnen te zeuren en alle papieren nogmaals willen

zien en checken en bij twijfel alsnog de toegang kunnen weigeren .

 

Tot 2 maal toe een half uur bezig geweest bij de Nederlandse douane op schiphol om aan

te tonen dat we alles via de legitieme weg hadden gedaan en voldeden aan alle eisen .

Zorg dus dat je een kopietje van alle papieren in je bagage hebt .

 

Niet echt iets waar je op zit te wachten als je net 11 uur in een vliegtuig gezeten

hebt . Probeer dan maar eens kalm en correct te blijven .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Bedankt voor de info (ik weet oud topic), maar ik zit op dit moment in de situatie dat ik mijn meisje binnenkort naar Nederland wil halen voor iig een aantal maanden.

Dacht na het vlug opgezocht te hebben dat het niet zo moeilijk was om haar hier naartoe te halen. Nu ik wat uitgebreider kijk is er veel rompslomp waar je aan moet voldoen. Ik heb nog steeds goede hoop dat het goed komt. Aangezien zij geen barmeisje is, een eigen bedrijf heeft, daarnaast een baan heeft bij een middelgroot bedrijf, grond en een eigen huis (ouders) heeft.

Het enigste wat vervelend is, is dat ik op dit moment geen vaste baan heb.

Link to comment
Share on other sites

Aangezien zij geen barmeisje is, een eigen bedrijf heeft, daarnaast een baan heeft bij een middelgroot bedrijf, grond en een eigen huis (ouders) heeft.

Het enigste wat vervelend is, is dat ik op dit moment geen vaste baan heb.

 

Maakt niet zoveel uit of ze een barmeisje is of niet . Leeftijd is belangrijk en of ze kinderen in Thailand heeft . 

Daarnaast zul je iemand moeten vinden die wel een vaste baan heeft met een hoger dan minimum loon en

die garant voor haar wil staan tijdens haar verblijf in Nederland . 

 

Succes . 

Link to comment
Share on other sites

Maakt niet zoveel uit of ze een barmeisje is of niet . Leeftijd is belangrijk en of ze kinderen in Thailand heeft . 

Daarnaast zul je iemand moeten vinden die wel een vaste baan heeft met een hoger dan minimum loon en

die garant voor haar wil staan tijdens haar verblijf in Nederland . 

 

Succes . 

 

Ok dankje, voor het antwoord. qua leeftijd ik ben 27, zij is 33. (is dat positief dat ze ouder is, of juist negatief?) en ze heeft geen kinderen. Ik denk dat mijn vader dat wel wilt doen, maar in hoeverre moet je over salaris daarover informatie vrijgeven? Is het naam, bedrijf, functie voldoende met ondertekende brief dat je garant staat of moet je ook een loonstrookje enzovoort meegeven?

Link to comment
Share on other sites

Zonder vaste baan geef ik je weinig kans helaas,(edit in: als garantsteller), zeker in deze economische tijden. Het is al wat enkele jaren geleden, maar ik heb wel meerdere malen een visum gekregen.

 

Mijn ervaring is dat vooral naar de garantsteller gekeken wordt bij de ambassade. Mijn vriendin was toen 20, geen kinderen, geen studie, geen bezittingen, geen baan buiten het meehelpen op het land van moeders, helemaal niks. Antwoord of het visum toegekend is, hoorde ik altijd dezelfde dag nog. Wat kan er in zo'n korte tijd nu nagecheckt worden aangaande een Thai? Je eigen stukken daarentegen is een ander verhaal. Zorg ervoor dat je uitnodigingsbrief goed in elkaar zit, vermijd alle links naar het nachtleven,  zorg dat je kan aantonen dat je haar al een tijdje kent, dus zeker een aantal stempels in je pas hebt. Er mag gewoon geen enkele twijfel ontstaan omtrent de stukken die je indient, vooral je eigen stukken, wat veruit het leeuwendeel is. Pal tegenover de ambassade is een visumkantoortje, die hebben zeer veel kennis en ervaring met de NL ambassade, mocht je nog niet helemaal zeker zijn, loop hier naar binnen en vraag of ze voor je de paperassen nog even door willen nemen. Je kan hier ook makkelijk een reservering regelen, ik geloof zelfs zonder verplichting het ticket te kopen, het kan afgewezen worden nl.

 

Kortom, zorg dat je een goed, aannemelijk verhaal hebt, en tenminste je eigen zaken goed voor elkaar hebt.  Ik heb het vermoeden dat veel afwijzingen te maken hebben met de garantsteller, wat ook de reden is dat ik je niet veel kans geef zonder vaste baan. Wat Jerry zegt kan natuurlijk, iemand anders garant laten staan, ouders bijvoorbeeld gebeurt wel eens, maar het is allemaal niet ideaal. De grootste kans op toewijzing in deze zaken, is gewoon alles tot in de puntjes geregeld hebben, zonder omwegen.

 

Succes!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.