Jump to content
IGNORED

Visum voor thaise naar Nederland


Recommended Posts

Overigens gelden voor je vader als garantsteller min of meer dezelfde eisen als voor jezelf. Als je vader in loondienst werkt, zal dit dus zijn de salarisstroken en bankafschriften, arbeidsovereenkomst etc. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Zonder vaste baan geef ik je weinig kans helaas,(edit in: als garantsteller), zeker in deze economische tijden. Het is al wat enkele jaren geleden, maar ik heb wel meerdere malen een visum gekregen.

 

Mijn ervaring is dat vooral naar de garantsteller gekeken wordt bij de ambassade. Mijn vriendin was toen 20, geen kinderen, geen studie, geen bezittingen, geen baan buiten het meehelpen op het land van moeders, helemaal niks. Antwoord of het visum toegekend is, hoorde ik altijd dezelfde dag nog. Wat kan er in zo'n korte tijd nu nagecheckt worden aangaande een Thai? Je eigen stukken daarentegen is een ander verhaal. Zorg ervoor dat je uitnodigingsbrief goed in elkaar zit, vermijd alle links naar het nachtleven,  zorg dat je kan aantonen dat je haar al een tijdje kent, dus zeker een aantal stempels in je pas hebt. Er mag gewoon geen enkele twijfel ontstaan omtrent de stukken die je indient, vooral je eigen stukken, wat veruit het leeuwendeel is. Pal tegenover de ambassade is een visumkantoortje, die hebben zeer veel kennis en ervaring met de NL ambassade, mocht je nog niet helemaal zeker zijn, loop hier naar binnen en vraag of ze voor je de paperassen nog even door willen nemen. Je kan hier ook makkelijk een reservering regelen, ik geloof zelfs zonder verplichting het ticket te kopen, het kan afgewezen worden nl.

 

Kortom, zorg dat je een goed, aannemelijk verhaal hebt, en tenminste je eigen zaken goed voor elkaar hebt.  Ik heb het vermoeden dat veel afwijzingen te maken hebben met de garantsteller, wat ook de reden is dat ik je niet veel kans geef zonder vaste baan. Wat Jerry zegt kan natuurlijk, iemand anders garant laten staan, ouders bijvoorbeeld gebeurt wel eens, maar het is allemaal niet ideaal. De grootste kans op toewijzing in deze zaken, is gewoon alles tot in de puntjes geregeld hebben, zonder omwegen.

 

Succes!

Dankje voor de tips.

Ik ken haar 2 maanden, maar ben ook twee maanden 24/7 met haar geweest. Dit was mijn derde reis naar Thailand maar daarvoor kende ik haar toen nog niet. Lijkt me niet verstandig om daar over te liegen. Daarnaast spreken we elkaar minimaal 1 uur per dag, nu ik weer in Nederland ben.

 

Overigens gelden voor je vader als garantsteller min of meer dezelfde eisen als voor jezelf. Als je vader in loondienst werkt, zal dit dus zijn de salarisstroken en bankafschriften, arbeidsovereenkomst etc. 

 

Ok, dat gaat voor problemen zorgen. Ik weet dat mijn vader dat niet doet. Hij  laat mij die dingen niet zien, dus hij gaat het al helemaal niet opsturen naar een "onbekende". Of is het ook voldoende om zoiets te sturen, maar met sommige dingen zwart gemaak?

 

Ik wacht het ff af, duurt nog 3 maanden voordat ze hiernaartoe hoopt te komen.

Zag wel dat Nederland nog wel de belachelijke regel heeft dat ze niet meer dan 90 dagen per 180 dagen in Nederland mag zijn. Thailand heeft gelukkig deze regel afgeschaft een tijd geleden.

Link to comment
Share on other sites

Dankje voor de tips.

Ik ken haar 2 maanden, maar ben ook twee maanden 24/7 met haar geweest. Dit was mijn derde reis naar Thailand maar daarvoor kende ik haar toen nog niet. Lijkt me niet verstandig om daar over te liegen. Daarnaast spreken we elkaar minimaal 1 uur per dag, nu ik weer in Nederland ben.

 

Alles wat ze kunnen checken moet je niet over liegen . Heb verschillende malen een visum aangevraagd en een neef garant laten staan , dit was geen

enkel probleem . De garantsteller moet bij zijn plaatselijke gemeentehuis een formulier halen , invullen en laten verifieren door de gemeente ambtenaar .

Samen met loonstroken (zonder zwarte balken want dan heb je blijkbaar iets te verbergen in hun opinie) opsturen naar het meisje in Thailand die het

moet overleggen op de ambassade .

27 is een prima leeftijd , hoe ouder hoe makkelijker . Kinderen is ook een belangrijk punt omdat ze weten dat moeders hun kinderen niet snel alleen

achter zullen laten en vrijwel zeker naar Thailand terug zullen keren .

 

Ok, dat gaat voor problemen zorgen. Ik weet dat mijn vader dat niet doet. Hij  laat mij die dingen niet zien, dus hij gaat het al helemaal niet opsturen naar een "onbekende". Of is het ook voldoende om zoiets te sturen, maar met sommige dingen zwart gemaak?

 

Zag wel dat Nederland nog wel de belachelijke regel heeft dat ze niet meer dan 90 dagen per 180 dagen in Nederland mag zijn. Thailand heeft gelukkig deze regel afgeschaft een tijd geleden.

 

Thailand gaat hem waarschijnlijk vanaf 12 Augustus ook weer invoeren voor bezoekers op tourist visas ...

 

Doe de aanvraag op tijd , afspraak maken en de afhandeling kan een paar weken over heen gaan .

Link to comment
Share on other sites

Afspraak bij de ambassade op tijd maken inderdaad. Jerry, duurt het afhandelen van een visum tegenwoordig veel langer dan pakweg 5 jaar geleden? De laatste keer, afspraak sóchtends, s'middags visum ophalen.

 

En, ik zou gewoon vermelden dat ik haar op een van mijn eerdere reizen had ontmoet,. Nul komma nul manieren om dit na te trekken lijkt me. Ik kan me voorstellen dat de korte periode dat jullie elkaar kennen een red flag zal zijn, wat enigszins wel te begrijpen is als je het van een objectieve kant bekijkt. Ik geloof dat ik zelf op mijn bankafschriften ook enige zaken zwartgemaakt had, maar durf ik niet zeker te zeggen. Je kan ook gewoon alleen de transactie gegevens van het storten van het salaris toevoegen, wat ik tegenwoordig altijd doe, discreter kan niet en het is natuurlijk niet zomaar een instelling, het is de ambassade.

Link to comment
Share on other sites

 

Ik wacht het ff af, duurt nog 3 maanden voordat ze hiernaartoe hoopt te komen.

Zag wel dat Nederland nog wel de belachelijke regel heeft dat ze niet meer dan 90 dagen per 180 dagen in Nederland mag zijn. Thailand heeft gelukkig deze regel afgeschaft een tijd geleden.

Ik snap dat je het nu door een roze bril bekijkt, maar het is natuurlijk logisch dat deze regel er is, anders zou het niet echt een touristenvisum meer zijn, toch? Dit is nu precies waar Thailand nu zelf ook werk van maakt. En alhoewel we het maar niks kunnen vinden, het is zo logisch als wat.

Link to comment
Share on other sites

Afspraak bij de ambassade op tijd maken inderdaad. Jerry, duurt het afhandelen van een visum tegenwoordig veel langer dan pakweg 5 jaar geleden? De laatste keer, afspraak sóchtends, s'middags visum ophalen.

 

 

Eerst via de site een afspraak maken en vooruit betalen . Enkele dagen (indien druk enkele weken) later naar

de ambassade om alles af te leveren en een gesprek met het meisje alleen (je mag niet mee naar binnen) .

Daarna krijg je bericht of het visum wordt toegekend of afgekeurd . Afhankelijk van wat er gecheckt moet

worden duurt dit enkele dagen to enkele weken .

Link to comment
Share on other sites

Thanks voor het advies. We zullen zien, mocht ik nog vragen hebben, zal ik et vragen. En zal ook de vorderingen melden.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kleine update: Ik ben inmiddels in een maand weer in Nederland, mis haar natuurlijk heel erg en zij mij. We praten nog elke dag voor 2 uur, nog niks besproken qua geld, ze heeft om niks gevraagd en ik denk dat zij dat ook niet doet.

 

Als ik (nouja mijn vader/moeder) haar uitnodigt en garant voor haar staat, dan moet zij de originele garantstelling hebben, met legalisatie door de gemeente.

Wat is de beste manier om deze bewijsstukken naar haar op te sturen? Is de gewone post betrouwbaar?

Want zag bij DHL een brief van 100 gram verzenden naar Bangkok kost €50, dat lijkt me toch een beetje prijzig.

Link to comment
Share on other sites

Bij mij is alles wat ik ooit verstuurde vanuit NL ook aangekomen. Vijftig euro is wel erg prijzig ja, normale post moet stukken goedkope zijn, maar ik kan me voorstellen dat je iets meer zekerheid wilt met persoonlijke documenten. Geen idee of het een mogelijkheid is, maar ik ben altijd naar Thailand gegaan voor vakantie, heb daar samen het visum aangevraagd en haar mee terug naar NL genomen. Ik heb dus alle papieren zelf meegenomen. Het voordeel is dat je dan wat morele steun kan bieden door samen naar de ambassade te gaan, maar ze hoeft ook niet alleen naar NL te vliegen, Ik heb haar ook een beetje voorbereid op het gesprek en wat dingen doorgenomen die gevraagd zouden kunnen worden. Zoals: (mijn) personalia, werk, woonplaats, reden van bezoek, relatie tot garantsteller of uitnodigende partij, uitnodigingsbrief, dat soort dingen, Dat het er een beetje vlot uitkomt als het echt moet. Het zal lang niet allemaal nodig zijn of gevraagd worden, maar het zal haar in ieder geval wat zelfvertrouwen geven, wetende dat ze goed voorbereid is. Je moet dan wel alles goed plannen en de afspraak bij de ambassade in BKK maken (ruim) voor je vertrekt. Nadeel is dat het visum afgewezen kan worden in 1e instantie, waarna het vaak een zaak van weken/maanden kan worden, tijd die je dan niet hebt. Wij hebben onze 1e aanvraag toen aan Theo van TDC (Thai-Dutch-connection) vorgelegd. Die voorzag geen enkel probleem en we hebben dus die "gok" genomen. De pest met deze dingen is dat je nooit garanties kan geven en je zult maar net de pech hebben dat je vriendin dichtklapt en een verkeerde indruk achterlaat of whatever. Voor ons is het goed uitgepakt.

 

Succes!

Link to comment
Share on other sites

Bij mij is alles wat ik ooit verstuurde vanuit NL ook aangekomen. Vijftig euro is wel erg prijzig ja, normale post moet stukken goedkope zijn, maar ik kan me voorstellen dat je iets meer zekerheid wilt met persoonlijke documenten. Geen idee of het een mogelijkheid is, maar ik ben altijd naar Thailand gegaan voor vakantie, heb daar samen het visum aangevraagd en haar mee terug naar NL genomen. Ik heb dus alle papieren zelf meegenomen. Het voordeel is dat je dan wat morele steun kan bieden door samen naar de ambassade te gaan, maar ze hoeft ook niet alleen naar NL te vliegen, Ik heb haar ook een beetje voorbereid op het gesprek en wat dingen doorgenomen die gevraagd zouden kunnen worden. Zoals: (mijn) personalia, werk, woonplaats, reden van bezoek, relatie tot garantsteller of uitnodigende partij, uitnodigingsbrief, dat soort dingen, Dat het er een beetje vlot uitkomt als het echt moet. Het zal lang niet allemaal nodig zijn of gevraagd worden, maar het zal haar in ieder geval wat zelfvertrouwen geven, wetende dat ze goed voorbereid is. Je moet dan wel alles goed plannen en de afspraak bij de ambassade in BKK maken (ruim) voor je vertrekt. Nadeel is dat het visum afgewezen kan worden in 1e instantie, waarna het vaak een zaak van weken/maanden kan worden, tijd die je dan niet hebt. Wij hebben onze 1e aanvraag toen aan Theo van TDC (Thai-Dutch-connection) vorgelegd. Die voorzag geen enkel probleem en we hebben dus die "gok" genomen. De pest met deze dingen is dat je nooit garanties kan geven en je zult maar net de pech hebben dat je vriendin dichtklapt en een verkeerde indruk achterlaat of whatever. Voor ons is het goed uitgepakt.

 

Succes!

 

Dankje voor je bericht. Ik denk dat die dan maar gewoon met de post gaat, of iets aangetekend ofzo. Want ben net 4 maanden in Thailand geweest, dus een volgende "vakantie" moet nog ff op zich wachten.

Wat is die uitnodigingsbrief?, ik las daar al iets eerder over maar dat schepte niet echt duidelijkheid, wat is de bedoeling daarvan?

Link to comment
Share on other sites

Het is precies wat de naam zegt. het is een brief aan de ambassade waarin je te kennen geeft iemmand te willen uitnodigen voor een bezoek aan NL. Je legt hierin uit wat de reden voor het bezoek is en wat je relatie tot haar is. Je stelt jezelf en haar eigenlijk voor aan de ambassade.Ik denk dat er wel wat voorbeelden of aanwijzingen te vinden zijn op het net (www.buitenlandsepartner.nl ?) Het is ook een toelichting op de bewijsstukken die je aanlevert. 

 

edit in: Ik heb geen idee of de uitnodigingsbrief van de garantsteller (je ouders) of van jou moet komen, maar dit zal jerry je wel kunnen vertellen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

ik woon zelf in Oostenrijk, maar heb dit allemaal doorgemaakt

Als Nederlander, geboren iN belgie en woonplaats in Oostenrijk, mijn (nu) vrouw uit Phil, maar werkend in 5* hotel in Thailand

 

3 maanden visa

Visum aanvraag bij de AT ambassade in Bangkok

Reden van visum

verzekering

Ticket of ticket reservering

"meldezettel"

Verklaring invullen by Bezirkshauptmann (gemeente in NL ? )

Dat nummer doorgeven bij visum aanvraag

Loonstrookje of Bankrekeing met genoeg €€

Werkgeversverklaring van hotel

 

veel papierwerk, maar noch wel te doen

 

bij residents visa veel meer werk

Alle papieren van mij en vrouw : geboorteregister, verklaring goed gedrag uit NL en AT voor mijn vrouw uit Phil at Thailand, Huwelijks Uitreksel internationaal etc etc

 

dat MOEST aangevraagd worden in de AT Ambassade in Manila.

Die hebben toen mijn papieren "verloren" week later weer gevonden, veel verontschuldigingen en "wir machen das wieder gut mit Ihnen" dat hebbn ze ook gedaan: 10 Jaar (permanent) residents visa...

 

Bij aankomst moest wel binnen 5 jaar Duits geleerd worden. Nu moet dat van te voren zo ver ik weet, zal ook wel voor NL gelden

Link to comment
Share on other sites

Kleine update: Ik ben inmiddels in een maand weer in Nederland, mis haar natuurlijk heel erg en zij mij. We praten nog elke dag voor 2 uur, nog niks besproken qua geld, ze heeft om niks gevraagd en ik denk dat zij dat ook niet doet.

 

Als ik (nouja mijn vader/moeder) haar uitnodigt en garant voor haar staat, dan moet zij de originele garantstelling hebben, met legalisatie door de gemeente.

Wat is de beste manier om deze bewijsstukken naar haar op te sturen? Is de gewone post betrouwbaar?

Want zag bij DHL een brief van 100 gram verzenden naar Bangkok kost €50, dat lijkt me toch een beetje prijzig.

De garantstellingis normaal gesproken op de gemeente met een nummer dat moet worden doorgegeven, ten minste zo was het 6 jaar geleden in Oostenrijk, neem aan dat NL ook zo ver is.

Link to comment
Share on other sites

Ja, het is er de laatste jaren niet gemakkelijker op geworden om een visum te regelen ! 20 jaar terug visum om te trouwen op 2 weken en meerdere malen een toeristenvisum geregeld voor familie in minder dan 1 week. Tegenwoordig hoor ik gruwelijke verhalen van mensen die geweigerd worden om de meest belachelijke redenen ! 

A good girl gives you happiness and a bad girl gives you experience both are essential in life so enjoy every girlfriend!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Er zijn wat updates; het gezeik met haar werk is zo goed als uitgewerkt, ben nu mijn uitnodigingsbrief aan het schrijven (moet ff kijken of deze ook officieel gemaakt moet worden door de gemeente). Vrijdag gaan mijn ouders naar de gemeente voor het officieel maken van de garantieformulier. En kan die opsturen via postnl voor €16 aangetekend. Nu alleen nog een schengenverzekering, iemand een tip hiervoor? (die krengen zijn duur, met een "hoog" eigen risico). Moet ff checken of haar verzekering via haar werk voldoende dekking geeft.

Link to comment
Share on other sites

Laat je meisje naar AA (Pattaya Tai) gaan (als ze in Pattaya is) . Deze weten precies welke verzekeringen geschikt zijn voor de

visa aanvraag . Stuur ze anders zelf een mailtje en regel het via internet . Ik heb de laatste keer via AXA afgesloten en die was

voor 3 maanden net onder de 3k Bht . 

Link to comment
Share on other sites

Laat je meisje naar AA (Pattaya Tai) gaan (als ze in Pattaya is) . Deze weten precies welke verzekeringen geschikt zijn voor de

visa aanvraag . Stuur ze anders zelf een mailtje en regel het via internet . Ik heb de laatste keer via AXA afgesloten en die was

voor 3 maanden net onder de 3k Bht . 

 

Dankje ziet er idd goed uit en stukken goedkoper dan andere die ik gezien heb. Het enigste waar ik zorgen over maak is: "Exclusion: Under the influence of alcohol or drugs or narcotic drugs or addictive substance." :LOL2:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Alles is nu zo goed als geregeld. garantieformulier aangetekend opgestuurd met postnl voor €16, na 6 dagen kwam die aan.Dus dat is prima,de volgende keer probeer ik gewoon met postzegels. Alle bewijsstukken met de email naar haar toegestuurd.

 

Alleen nu is er nog een "obstakel"; zij is er heilig van overtuigd dat zij haar bankgegevens moet laten zien, en dat zij daar genoeg geld op moet hebben staan. Zij zegt dat ze op z'n minst 100.000 baht nodig heeft en ik denk dat het nergens voor nodig is en dat ze dat helemaal niet hoeft te hebben. Aangezien mijn ouders op het garantieformulier hebben aangegeven dat zij zowel garant staan, als logies verstrekken aan haar en dit heb ik nog eens benadrukt in de uitnodigingsbrief door te zeggen dat zij bij mij in huis gaat wonen en dat alle kosten die gemaakt (moeten) worden, door mij betaald worden. Ik dacht dat ze alleen genoeg saldo moest laten zien wanneer er alleen een garantsteller was en dat ze verblijf- enz. kosten zelf moest betalen.

 

Kan iemand dit voor mij ophelderen?

Link to comment
Share on other sites

Op het moment dat er iemand garant voor haar staat is het voor haar niet

nodig om haar bankgegevens to tonen .

 

Is inderdaad alleen nodig als er geen garantsteller is . 

 

(Zo was het tenminste de laatste 2 keer dat ik de aanvraag heb gedaan) . 

Bel anders even met het Thaise consulaat in Amsterdam . Die hebben 

Nederlands sprekende mensen die hier waarschijnlijk een direct antwoord 

op kunnen geven . 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kleine update: Alles is geregeld! Sta garant, zij moest haar bankgegevens, salaris, werkgeversverklaring, reisverzekering, reservering ticket en formulier inleveren. Ze is naar de ambassade gegaan voor een gesprekje, 2 dagen later heeft ze haar paspoort met visum gekregen. Nu alleen vliegticket kopen en halverwege december is ze in nederland, met veel truien aan.

 

Zij en haar vrienden waren verbaasd dat het multi-entry was, maar ik neem aan dat een Schengen visa altijd multi-entry is, ofniet?

Link to comment
Share on other sites

Goed om te horen dat het allemaal gelukt is . Schengen heeft zgn geen grenzen dus je kunt vrij reizen tussen deze landen .

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Schengenvisa's zijn tegenwoordig altijd C - multi entry. Goed gedaan!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.