Jump to content
IGNORED

Finnair - special offer


DanishFarang

Recommended Posts

Hej alle

 

Jeg har i dag bestilt tur/retur til Bangkok i september/oktober og valgte at prøve noget nyt i stedet for Thai Airways (rart at have lidt at sammenligne med).

 

Til min overraskelse fandt jeg ud af, at Finnair kører fantastisk billigt tilbud i øjeblikket - incl. konkursforsikring har jeg givet 3.900 DKr (!). Incl. mad og drikkevarer ombord på flyet og med egen skærmunderunderholdning i en Airbus 330.

 

Ulempen er, at der skal mellemlandes og skiftes fly i Helsinki. Det er jeg lidt spændt på, hvordan går.

 

Turen tager i alt

 

12 t og 50 min til Bangkok (Til sammenligning tager en direkte tur med Thai ca. 10½ time)

 

14 t og 20 min for returen til København (ca. 11 timer med Thai).

 

Og hvis I gerne vil rejse med Thai, så kan der via fx Expedia.dk findes billetter ned til ca. 4.700 kr. i øjeblikket :)

 

God rejse - og håber at støde på én eller flere af jer :)

My virgin 2011-trip report: The quest for cum - 2018-trip: What happens to plans .... - 2019-trip: How to use money - and other stuff

 

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Har flugit med båd Thai airways och Finnair. Båda är bra numera väljer jag det som är billigast. Bytet I Helsinki var inge problem för mig, gick snabt och smidigt. In flight entertainment var bättre på Finnair, maten bättre på Thai, men i övrigt rätt lika.

Link to comment
Share on other sites

Har flugit med båd Thai airways och Finnair. Båda är bra numera väljer jag det som är billigast. Bytet I Helsinki var inge problem för mig, gick snabt och smidigt. In flight entertainment var bättre på Finnair, maten bättre på Thai, men i övrigt rätt lika.

 

Tak for svaret - jeg har været lidt nervøs for om valget var godt eller skidt, fordi jeg glemte at spørge her på forummet først :)

 

Har flugit med båd Thai airways och Finnair. Båda är bra numera väljer jag det som är billigast. Bytet I Helsinki var inge problem för mig, gick snabt och smidigt. In flight entertainment var bättre på Finnair, maten bättre på Thai, men i övrigt rätt lika.

 

Tak for svaret - jeg har været lidt nervøs for om valget var godt eller skidt, fordi jeg glemte at spørge her på forummet først :)

Har også booked Finnair, kostet meg 4300 NOk, men er nede i 3700 NOK nå for samme reise. Thai var 4300 NOk også, men min sjef brukte 4 timer for lang tid på å si ja til fri

 

Det er en sløv chef, du har! ... ;)

My virgin 2011-trip report: The quest for cum - 2018-trip: What happens to plans .... - 2019-trip: How to use money - and other stuff

 

Link to comment
Share on other sites

Finnair er fint.

 

Men for 800 kr mere så kunne du have fløjet med Thai, så kunne du have undgået mellemlandingen. Jeg foretrækker direkte flyvninger, frem at skulle mellemlande.

 

Jeg ser frem til at høre hvad du syntes om at flyve med Finnair.

Free today - Pay tomorrow

Link to comment
Share on other sites

Finnair er fint.

 

Men for 800 kr mere så kunne du have fløjet med Thai, så kunne du have undgået mellemlandingen. Jeg foretrækker direkte flyvninger, frem at skulle mellemlande.

 

Jeg ser frem til at høre hvad du syntes om at flyve med Finnair.

 

Jeps jeg er selv lidt betænkelig ved det mellemlandingshalløj. På den anden side er det to timer på turen ned - og på hjemturen er det egentlig lidt ligemeget. Fordelen ved Finnair (rent tidsmæssigt) er, at de flyver fra BKK kl. 9 om morgen - i modsætning til Thai hvor det er kl. helt forkert på dagen. Så jeg regner med at spendere de sidste par dage i BKK og genopfriske et par gamle bekendtskaber dér, så passer det fint med at stå op og tage ud i lufthavnen (eller bliver længe oppe og sove som en død i flyveren hjem).

 

Men igen - jeg har selv mine tvivl, så nu får vi at se, om dette bliver en engangsfornøjelse for mig - ellers ryger jeg helt sikkert tilbage til Thais direkte flyvninger :)

 

Jeg skal nok huske at poste mine erfaringer, når jeg har dem (om et halvt år :( )

My virgin 2011-trip report: The quest for cum - 2018-trip: What happens to plans .... - 2019-trip: How to use money - and other stuff

 

Link to comment
Share on other sites

Mellomlanding er ikke noe problem i mine øyne, i januar fløy jeg Oslo - Cph - Dubai - Bangkok, kunne vært foruten turen til CPh men var egentlig deilig å splitte den lange flyturen i 2. Strekke på bena osv

Link to comment
Share on other sites

Har prøvet Finnair 3 gange - første, eneste og sidste. Mellemlandingen i HEL var ok, lufthavnen er fin og med alle de faciliteter der er brug for, men turen fra HEL-BKK (og retur) var ikke ok (IMO). Gammelt slidt fly (DC10), dårlig mad, dårlig service - kunne kun få drinks, - og kun 1 - når de gik rundt med vognen - 3 gange på hele turen. Ikke noget med at kalde på Stewardessen via knappen eller selv gå i pantry og få en forfriskning. Never again Finnair uanset de af og til har gode priser!

Everyone has the right to my opinion

Link to comment
Share on other sites

Har prøvet Finnair 3 gange - første, eneste og sidste. Mellemlandingen i HEL var ok, lufthavnen er fin og med alle de faciliteter der er brug for, men turen fra HEL-BKK (og retur) var ikke ok (IMO). Gammelt slidt fly (DC10), dårlig mad, dårlig service - kunne kun få drinks, - og kun 1 - når de gik rundt med vognen - 3 gange på hele turen. Ikke noget med at kalde på Stewardessen via knappen eller selv gå i pantry og få en forfriskning. Never again Finnair uanset de af og til har gode priser!

 

Hvilket er præcist årsagen til at jeg hidtil ikke har skænket Finnair mange tanker. Men som sagt er der nu tale om nye Airbus 330 fly med skærm ved alle sæder osv. Hvilket egentlig er årsagen til, at jeg giver dem en chance. Skal nok give feedback på oplevelsen :)

My virgin 2011-trip report: The quest for cum - 2018-trip: What happens to plans .... - 2019-trip: How to use money - and other stuff

 

Link to comment
Share on other sites

Har brukt emirates, Thai air, Air Berlin og skal også gi en update når jeg har fløyet med Finnair...

 

Foreløpig er det emirates og thai air som er anbefalt for min del, Air Berlin er waste.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt emirates, Thai air, Air Berlin og skal også gi en update når jeg har fløyet med Finnair...

 

Foreløpig er det emirates og thai air som er anbefalt for min del, Air Berlin er waste.

 

Super - glæder mig til at høre mere. Os skandinaver rejser jo oftest med de samme selskaber, så god fornuft i at dele erfaringer :)

My virgin 2011-trip report: The quest for cum - 2018-trip: What happens to plans .... - 2019-trip: How to use money - and other stuff

 

Link to comment
Share on other sites

Ja, skulle faktisk ønske Emirates fløy Oslo-Dubai, for jeg var meget fornøyd med både fly og service.

AirBerlin fra Oslo - Berlin var helt OK, fikk drikke og en pakke kjeks (vet ikke om det betyr det samme på dansk, så det er cookies :P). Relativt gode seter, men selvfølgelig ikke egnet for noe mer enn Oslo - Berling. Tegel er en helt forferdelig flyplass, men en time fra flyet til boarding på det neste gikk fort ettersom flyplassen er på størrelse med en 20 kroning. lol.

 

Flyet fra Berlin til Bangkok var oppdelt i 2-4-2 setting, ikke veldig komfortable og dårligere benplass en jeg hadde på oslo - berlin. Det var gratis drikke, men ikke gratis alkohol, en øl ville de ha 10 euro for. Hjemover var en enda tristere affære med dårlig service. Flyvertinnene snakket til meg på tysk, opplyste på engelsk at jeg ikke forstår tysk og at de måtte snakke engelsk. Dette nektet den flyvertinnen som hadde ansvaret for min row på flyet. Heldigvis var det en hyggelig tysk mann som satt ved siden av meg som kunne oversette. Han opplyste også henne om at jeg ikke pratet tysk, men jeg ble snakket til på tysk hele veien uansett... Man kunne jo tro hun ikke snakket Engelsk, men det var et eldre dansk ektepar som satt foran meg som hun pratet perfekt engelsk med hele reisen. Selvfølgelig bare en bagatell, men dette sammen med at reisen faktisk kostet så mye som 7.500 kr (Thai var 10 000) så er min mening at Air Berlin absolutt ikke er verdt prisen..

 

Kanskje folk kan dele sine erfaringer med andre selskap?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

jag åker alltid med finnair, helt bra är det och lättast för mig, men finns inte heller så mycket att välja mellan när man bor i helsingfors !

Man skall bara hoppas på att man flyger med ett av de nyare planen :)

Link to comment
Share on other sites

Finnair är bra (om man inte bryr sig nämnvärt om drickat i economy). Annars försöker jag, av principskäl, alltid flyga med SAS.. Men dom gör det svårare och svårare att fortsätta med det.

 

Ett annat bolag jag varmt kan rekommendera är SWISS, som ofta brukar ha billiga priser till BKK.

Edited by celticfist
Link to comment
Share on other sites

Finnair är bra (om man inte bryr sig nämnvärt om drickat i economy). Annars försöker jag, av principskäl, alltid flyga med SAS.. Men dom gör det svårare och svårare att fortsätta med det.

 

 

Ett annat bolag jag varmt kan rekommendera är SWISS, som ofta brukar ha billiga priser till BKK.

Hej celticfist

 

Hvorfor bliver det sværere at flyve med SAS?

 

Af flere årsager bryder jeg mig ikke særligt meget om SAS.

Free today - Pay tomorrow

Link to comment
Share on other sites

Løpet er kjørt for SAS, og det har det vært lenge IMO.

 

En kollega som tidligere jobbet som flymekaniker i SAS mener hovedproblemet er at de ansatte har alt for gode vilkår, som de nekter å gå ned på (noe jeg sikkert ikke hadde godtatt heller), men at de da går i underskudd selv med all subsidieringen fra Sverige, Danmark og Norges offentlige.

Link to comment
Share on other sites

Hej celticfist

 

Hvorfor bliver det sværere at flyve med SAS?

 

Af flere årsager bryder jeg mig ikke særligt meget om SAS.

 

Jag tycker inte riktigt priserna rättfärdigar vad dom levererar..

 

Och ska jag ändå göra en transit, så kan jag lika gärna göra det i Zurich, Doha eller Istanbul istället för CPH (vilket blir fallet om jag tar SAS till BKK). Även om jag gillar CPH som flygplats, men om man tänker på priset.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Har prøvet Finnair 3 gange - første, eneste og sidste. Mellemlandingen i HEL var ok, lufthavnen er fin og med alle de faciliteter der er brug for, men turen fra HEL-BKK (og retur) var ikke ok (IMO). Gammelt slidt fly (DC10), dårlig mad, dårlig service - kunne kun få drinks, - og kun 1 - når de gik rundt med vognen - 3 gange på hele turen. Ikke noget med at kalde på Stewardessen via knappen eller selv gå i pantry og få en forfriskning. Never again Finnair uanset de af og til har gode priser!

 

Finnair flyr nå Airbus 330 fra Helsinki-Bangkok Helt nye fly.

Reiste på Buisness class og det var faktisk bedre en Silkclass til Thai og 5000 billigere!!!

Edited by sikko
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har kun fløjet med finnair 1 gang til thailand , Jeg var meget tilfreds med turen. gav ca 4100 kr for turen. Jeg købte 7 billetter , så der var en del at spare i forhold til thaiair.

Link to comment
Share on other sites

har farit med finnair till thailand tre gånger,de blir sämre och sämre,mat service senaste resan var priset på en öl 5 euro,dubbelt så dyrt som krogarna jag frekventerar på söder i stockholm.

underhållningen musik och film var inte strålande ny musik gamla filmer,hade det varit tvärtom hade jag varit nöjdare.

nästa gång blir det nog thai airways igen

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.