Jump to content
IGNORED

Het prachtige eiland Koh Kood


Fourtrax

Recommended Posts

Ik ben intussen reeds 3x in Koh Kood geweest, en ben een beetje verloren voor het eiland, dat net onder Koh Chang ligt. Het is zeker de moeite waard, maar je moet het wel even stellen zonder de bars... Zeer leuke resorts waar je vanaf 600 baht tot +10.000 baht per nacht kan verblijven. Je kan van Koh Chang, met de boot het eiland bezoeken, of vanaf Trat de boot of speedboot nemen. Met 2 dagen heb je voldoende om het ganse eiland te bezoeken met de scooter.Je kan ongeveer 50/50 verhard/onverhard verwachten, en via kleine betonwegen kan je mooi de kustlijn volgen, over houten bruggetjes, door kokosplantages. De stranden zijn tot nu toe de mooiste die ik in Thailand heb gezien (ik heb wel alles nog niet gezien in Thailand), daar ze bijna overal leeg zijn, en het op momenten lijkt dat je alleen op het eiland bent... zalig als je het graag rustig hebt...

 

koh1.jpg

Prachtige stranden, snorkel kan je op verschillende plekken huren.

 

koh2.jpg

De wegen lopen regelmatig over houten bruggen

 

koh3.jpg

Om te watertanden, de kleine wegen blijven maar doorgaan

 

koh4.jpg

Soms moet de vriendin wel even van de scooter afstappen, anders geraken we niet overal door. Ook moeten we enkele bergen op, die niet tot boven gehaald kan worden met 2 personen op de scooter.

 

koh5.jpg

We rijden als het waar door de Jungle, en daar zitten beestjes he...

 

koh6.jpg

Hier kneep ik de billen stevig tegen elkaar...

 

koh7.jpg

De meeste resorts hebben wel een kano die je gratis kan gebruiken om de binnenwaters te verkennen, langs de mangrovebossen. Ook een waterval hebben ze om te bezichtigen, maar die is enkel interesant in het regenseizoen. Dan is het leuk zwemmen daar.

 

koh8.jpg

Voor het avondmaal nog even een stranwandeling maken is o zoooo romantisch

 

koh9.jpg

Nog een prachtstrand

 

koh10.jpg

Tja, onze kleine gaat overal mee natuurlijk...

Link to comment
Share on other sites

Ziet er schitterend uit Peter . Bij de volgende trip naar Koh Chang gaan we hier zeker een paar dagen kijken .

Even weg van de gekte van Pattaya is op zijn tijd wel eens lekker .

 

Dank je voor de foto's , die maken zo'n trip report compleet .

Link to comment
Share on other sites

Ziet er schitterend uit Peter . Bij de volgende trip naar Koh Chang gaan we hier zeker een paar dagen kijken .

Even weg van de gekte van Pattaya is op zijn tijd wel eens lekker .

 

Dank je voor de foto's , die maken zo'n trip report compleet .

 

Zeker eens doen...

 

koh11.jpg

Hier de waterval op koh kood, lekker vefrissen

 

koh12.jpg

Els en Kristof, een bevriend koppel bezoekt ons in Thaland, en gaan mee op avondtuur op koh kood

 

koh13.jpg

In het simpele resort waar we verblijven, heb je een prachtzicht op een kanaal. Vissen is hier heel aangenaam, want de koelkast staat niet ver weg.

 

koh14.jpg

We hebben er niet veel gevangen, maar na een fixe regenbui was het prijs...

 

koh15.jpg

En een vis terug in het water laten mag nu eenmaal niet van mijn Thaise smulkabouter

 

koh16.jpg

mooi zicht vanaf het resort

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.