Jump to content
IGNORED

Veksle hjemmefra - eller i Pattaya?


DanishFarang

Recommended Posts

På mange af trådene herinde bliver der skrevet, at det bedst kan betale sig at veksle til Bath, når man er kommet til Thailand. Disse tråde handler imidlertid primært om Dollars og Euro.

 

Så spørgsmålet er: Kan det betale sig at veksle til Bath i fx Danmark - eller er det bedre at tage sine danske kroner med sig til Thailand og så veksle til bath i fx lufthavnen?

 

Håber at nogle af jer har erfaring med dette.

 

På forhånd tak for hjælpen.

 

Mvh

My virgin 2011-trip report: The quest for cum - 2018-trip: What happens to plans .... - 2019-trip: How to use money - and other stuff

 

Link to comment
Share on other sites

På mange af trådene herinde bliver der skrevet, at det bedst kan betale sig at veksle til Bath, når man er kommet til Thailand. Disse tråde handler imidlertid primært om Dollars og Euro.

 

Så spørgsmålet er: Kan det betale sig at veksle til Bath i fx Danmark - eller er det bedre at tage sine danske kroner med sig til Thailand og så veksle til bath i fx lufthavnen?

 

Håber at nogle af jer har erfaring med dette.

 

På forhånd tak for hjælpen.

 

Mvh

Har været der utallige gange, og tidligere var det en stor fordel at veksle i LOS (også DKK), men sidste år var kursen i LOSentligt ringere end hvis jeg havde vekslet hjemmefra - tabte ca. 500 DKK på at veksle 7000 DKK i Pattaya fremfor i CPH, så for fremtiden veksler jeg hjemmefra og bruger kort som back-up.

Everyone has the right to my opinion

Link to comment
Share on other sites

Har været der utallige gange, og tidligere var det en stor fordel at veksle i LOS (også DKK), men sidste år var kursen i LOSentligt ringere end hvis jeg havde vekslet hjemmefra - tabte ca. 500 DKK på at veksle 7000 DKK i Pattaya fremfor i CPH, så for fremtiden veksler jeg hjemmefra og bruger kort som back-up.

 

Godt at vide! Tak for informationen.

 

Mvh

My virgin 2011-trip report: The quest for cum - 2018-trip: What happens to plans .... - 2019-trip: How to use money - and other stuff

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg plejer også at veksle en del penge hjemmefra. Hvis man supplerer med at hæve på sit Visa-kort i Pattaya, er kursen som regel ok. Man skal blot være opmærksom på, at de fleste kontantautomater trækker et ekstra gebyr på 150 baht. En undtagelse er AEON-bankens automater (der findes bl.a. én ved Carrefour indkøbscentret). Derudover veksler jeg også en del danske penge i Pattaya. Hvis man kigger sig lidt for, kan man godt få en god kurs, som matcher det, de danske banker tilbyder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg plejer også at veksle en del penge hjemmefra. Hvis man supplerer med at hæve på sit Visa-kort i Pattaya, er kursen som regel ok. Man skal blot være opmærksom på, at de fleste kontantautomater trækker et ekstra gebyr på 150 baht. En undtagelse er AEON-bankens automater (der findes bl.a. én ved Carrefour indkøbscentret). Derudover veksler jeg også en del danske penge i Pattaya. Hvis man kigger sig lidt for, kan man godt få en god kurs, som matcher det, de danske banker tilbyder.

 

 

Såvidt jeg husker, så har de forskellige pengeinstitutters hæveautomater forskellige farver - kan du huske, hvilken farve AEON-bankens har?

My virgin 2011-trip report: The quest for cum - 2018-trip: What happens to plans .... - 2019-trip: How to use money - and other stuff

 

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg husker, så har de forskellige pengeinstitutters hæveautomater forskellige farver - kan du huske, hvilken farve AEON-bankens har?

 

Desværre ikke. Men AEON-automaten er placeret ved siden af en lang række andre bankers automater i stueetagen i Carrefour. Så den ér til at finde :GoldenSmile1:

Du kan evt. google navnet; deres logo og farve dukker med garanti op.

Link to comment
Share on other sites

Desværre ikke. Men AEON-automaten er placeret ved siden af en lang række andre bankers automater i stueetagen i Carrefour. Så den ér til at finde :GoldenSmile1:

Du kan evt. google navnet; deres logo og farve dukker med garanti op.

 

Super. Tak for hjælpen. Så skal jeg bare lige lære at finde rundt i det nye Paradis, så jeg kan finde Carrefour :) :) :) :)

My virgin 2011-trip report: The quest for cum - 2018-trip: What happens to plans .... - 2019-trip: How to use money - and other stuff

 

Link to comment
Share on other sites

 

Cool. Tak for hjælpen. Du er jo nærmest en hel Wikipedia af gode oplysninger for mig. Jeg påskønner din assistance meget.

 

Mvh

My virgin 2011-trip report: The quest for cum - 2018-trip: What happens to plans .... - 2019-trip: How to use money - and other stuff

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg bring storset hvad jeg skal brug af bath hjemme fra, men eneste grund er at jeg køb valuta til indkøbspris. Hvis det ikke var muligt vil jeg medbring Dkr og kreditkort som backup.

 

Når jeg veksler kontanter i pattaya gør jeg det følgende steder, ikke noget jeg gør tit

 

  • Dollers der ligge i soi LK Metro. lige overfor champagne gogo klubben.
  • På 1 sal over Tops supermarket på 2. road ligge en veksle bod.

 

De har nogle af de bedste veksler kurser i pattaya.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Veksler aldri penger i Norge eller Thailand, ser ikke behovet for å ta med masse cash til Thailand! Ta med to stk bankkort hvorav ett er kredittkort så holder det i lange baner. Reiser man ofte til Thailand så oppretter man selvfølgelig en konto i thai bank også.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Det billigste er å opprette konto i en bank i pattaya, for siden å overføre penger fra din egen bank. Dette kan du gjøre selv på internet mot et moderat gebyr.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.