Jump to content
IGNORED

Gezocht


Fourtrax

Recommended Posts

GEZOCHT: JEEP CJ 5 of 7 met correcte boek – Voor mijn project, zou ik er eentje volledig willen laten opknappen, mag zonder motor en versnellingsbak zijn, ook interieur hoeft niet, en zelfs de lak wil ik nieuw doen. Heeft er iemand ervaring mee? Ik zou graag een 2.5 of 3.0 Toyota diesel motor willen laten monteren met automatische versnellingen, en cervostuur. Weet er iemand eentje staan aan een mooi prijsje?

Link to comment
Share on other sites

Ik neem aan dat je ook van SM houd .....

Het klinkt als een uitdaging en ik ben bang dat het dat ook zeker gaat worden maar een dergelijk

project beginnen in Thailand zonder ervaring en de taal niet of (onvoldoende?) spreken kan je voor

een heleboel onverwachte problemen plaatsen . Keuringen , vreemde regeltjes , en onwillige ambtenaren

die pas na een substantieele bijdrage van een farang willen meewerken met geen enkele garantie op een

goede afloop .

 

Als je het puur wil doen voor tijverdrijf , veel plezier , anders zou ik op zoek gaan naar een kant

en klaar iets .

 

Succes .

Link to comment
Share on other sites

:GrinNod1:

Ik neem aan dat je ook van SM houd .....

Het klinkt als een uitdaging en ik ben bang dat het dat ook zeker gaat worden maar een dergelijk

project beginnen in Thailand zonder ervaring en de taal niet of (onvoldoende?) spreken kan je voor

een heleboel onverwachte problemen plaatsen . Keuringen , vreemde regeltjes , en onwillige ambtenaren

die pas na een substantieele bijdrage van een farang willen meewerken met geen enkele garantie op een

goede afloop .

 

Als je het puur wil doen voor tijverdrijf , veel plezier , anders zou ik op zoek gaan naar een kant

en klaar iets .

 

Succes .

 

Tja, van een leien dakje gaat het niet lopen natuurlijk... maar mijn laatste kant en klare aankoop van een ssang yong musso 3.2 (2002) bleek op zijn Thais kant en klaar gemaakt te zijn, en koste me eind project 130.000 baht meer dan de eerste aankoopprijs... Daarom zou ik het liever meteen van de bodem beginnen, zodat ik weet wat ik heb... och, en zo blijft de vriendin ook druk bezig natuurlijk... ik zou niet willen dat ze zich verveelt :GrinNod1:

 

Er eentje vinden aan eens schappelijke prijs zal wel het grootste probleem zijn hier vrees ik, de rest ben ik niet echt bang voor. Nu als ik er eentje moest vinden zal ik er een verslagje over plaatsen, is misschien interessant

Link to comment
Share on other sites

Houd ons op de hoogte , lijkt me zeker interessant om te volgen hoe het je vergaat .

Edited by jerry
Link to comment
Share on other sites

GEZOCHT: JEEP CJ 5 of 7 met correcte boek – Voor mijn project, zou ik er eentje volledig willen laten opknappen, mag zonder motor en versnellingsbak zijn, ook interieur hoeft niet, en zelfs de lak wil ik nieuw doen. Heeft er iemand ervaring mee? Ik zou graag een 2.5 of 3.0 Toyota diesel motor willen laten monteren met automatische versnellingen, en cervostuur. Weet er iemand eentje staan aan een mooi prijsje?

 

Misschien een beetje hoog in prijs maar stuur het toch maar door . Als ze er echt vanaf willen kan de prijs vaak drastisch omlaag .

 

Succes .

img080.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Misschien een beetje hoog in prijs maar stuur het toch maar door . Als ze er echt vanaf willen kan de prijs vaak drastisch omlaag .

 

Succes .

 

OK bedankt, ik zal er eens contact mee opnemen... maar de prijs is wel echt hoog he.

Link to comment
Share on other sites

OK bedankt, ik zal er eens contact mee opnemen... maar de prijs is wel echt hoog he.

 

Dit was al te laat.... nu ik geloof niet echt dat ze er 350.000B voor gekregen hebben maarja... te laat is te laat.

 

Ik heb er intussen eentje gevonden (nog niet gekocht).... MAAR.... je kan door de bodemplaten de grond zien van de roest (zie foto's)jeep1.jpg, en ik vrees dat na een zandstraalbeurtje er niet veel bodem gaat overschieten. De vraagprijs is 150.000B, en we hebben hem maar kunnen verlagen naar 120.000B. De carroserie is zowat overal aan het roesten, en onderaan hebben ze hem verhoogd met ijzeren balken die bijna weg geroest zijn...

 

Nu de vader van mijn vriendin is terug naar Chantaburi om er in zijn fruitboomgaard gaan te werken, en hij gaat onderweg bij wat handelaars binnen, waar hij nog enkele CJ's weet staan. Gewapend met mijn fototoestel, gaat hij proberen eentje voor mij op de kop te tikken....

 

Nu, is louter een bezigheidje voor mij... dus rustig afwachten maar, en we zien wel wat er komt

jeep2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Het lijkt wel of ze hem uit zee opgedoken hebben , ik denk dat 120k nog teveel is .

Iets te klussen is wel leuk maar er moet wel een basis zijn om aan te klussen .

Dit ziet eruit als alles vervangen om het weer een beetje veilig te krijgen .

 

Succes ,

 

J .

Link to comment
Share on other sites

Klinkt als een pittig projec maar, het is natuurlijk wel mooi om je eigen gerenoveerde auto te hebben in Thailand.

Link to comment
Share on other sites

De kogel is eindelijk door de tempel, we hebben een roestbak gevonden. Nu kan mijn vriendin beginnen met het belopen van zandstralen-antiroestbehandeling-spuitwerk-3.0 tdi Toyotamotor met automatische versnellingsbak monteren-cervostuur-bumper-sidebars-ruitenwissers-electrische bedrading vernieuwen-daschbord-nieuwe stickerset (niet van Playboy) en papierwerk....

 

We wensen haar veel geluk toe

Groeten

Peter

jeep.jpg

CJ1.jpg

Link to comment
Share on other sites

De banden zien er i.i.g. nog goed uit :P , succes .

Link to comment
Share on other sites

De banden zien er i.i.g. nog goed uit :P , succes .

 

Ja banden, velgen en zetels zijn nog ok... motor loopt ook nog goed... maar ik heb toch iets anders int kopje hiervoor... afwachten maar. Carroserie en onderstel in orde maken met spuitwerk kost slechts 25.000 baht. Ik moet wel zeggen dat alles op naam van de vriendin wordt gedaan, en eenmaal het project af, zet ze hem op mijn naam. anders lopen de kosten te hoog op. Ik laat ook nergens mijn wit velleke zien, dat komt te duur uit. De motor 3.0 TDI toyota met automaat versnellingsbak zou ook te vinden zijn. Carros. werk is een maand werk. Ik hoop het project in september op de baan te hebben.

Link to comment
Share on other sites

Met pijn in het hart, hebben we de jeep terug naar de garage gebracht. Er was geknoeid met het chassisnr en stond geseind, en dus niet meer in orde te krijgen voor de weg... De autodealer heeft ze met een lang gezicht teruggenomen. Dus ik ben terug op zoek... Laat maar weten als iemand er eentje weet staan. Ik heb nog een witte zien staan naast de spoorweg, maar hiervoor wordt ook 170.000 baht gevraagd, met nog een massa werk uit te voeren.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hey Peter ,

 

 

misschien iets voor je project . Ik was met een andere auto bezig en kwam deze willy's tegen bij dezelfde handelaar .

 

Zag er op het eerste gezicht , ondanks zijn leeftijd , goed uit en nog een redelijke prijs ook , 185.000 vraagprijs

maar daar zit waarschijnlijk wel wat speling in .

 

Hij staat bij Tom autoshop tegenover Nong nooch .

 

Groet ,

 

Jeroen .

060820111138.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hey Peter ,

 

 

misschien iets voor je project . Ik was met een andere auto bezig en kwam deze willy's tegen bij dezelfde handelaar .

 

Zag er op het eerste gezicht , ondanks zijn leeftijd , goed uit en nog een redelijke prijs ook , 185.000 vraagprijs

maar daar zit waarschijnlijk wel wat speling in .

 

Hij staat bij Tom autoshop tegenover Nong nooch .

 

Groet ,

 

Jeroen .

 

Hoi Jeroen, deze hebben we al zien staan hoor... is zelfs te koop voor 160.000 maar toch nog veel werk aan. We gaan niet meer zo snel kopen nu... Laat me effe weten wat je voor je jeep terug wil he, je weet maar nooit.

 

Peter

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.