Jump to content

Support our Sponsors >> Thai Friendly | Pattaya News | Pattaya Unplugged | Buy a drink for Soi 6 Girls | Thailand 24/7 Forum | TPN Property | La La Land bar | NEW PA website | Subscribe to The Pattaya News |Pattaya Investigations | Rage Fight Academy | Buy/Sell Businesses | Isaan Lawyers | Siam Business Brokers | Belts Of Mongering - Mongering Authority | Add your Text or Event here

IGNORED

Bästa sättet att ta med sig pengar från Sverige?


Shawn80

Recommended Posts

För en kortare resa 4-6 veckor. Hur fixar man pengarna på bäst sätt?

 

Upptäckte hur Forex tok ockrade när jag växlade till Bath i Sverige. 8% sämre kurs än vad jag hade fått i Thailand för samma svenska kronor.

 

Skall man köra Ica kort som många här verkar göra o leka med ATM maskiner?

 

Eller vad sägs om att växla till 100 dollars sedlar Forex i Sverige o sedan växla nere i Thai? De verkar gilla dollars i Thai?

Link to comment
Share on other sites

Jag kör med ICA kortet, Plockar ut 20,000 baht i stöten. Visst du får pröjsa 150 baht i avgift för uttaget men du slipper släppa med en massa cash. Ha en trevlig resa....

Link to comment
Share on other sites

Växlekursen med kredit kort är bäst, ATMs fins i hella världen. Ha en trevlig resa....

Proud member of the -Heavydrinking Hardcore Mongers Union of Pattaya-

Link to comment
Share on other sites

Jag kör med ICA kortet, Plockar ut 20,000 baht i stöten. Visst du får pröjsa 150 baht i avgift för uttaget men du slipper släppa med en massa cash. Ha en trevlig resa....

 

Inte i alla maskiner

Regards:Matrix

 

When the life as you live it goes titts up, can you press Ctrl-alt-delete to remove it or is that only on the internet?

 

Posted Image

Link to comment
Share on other sites

Inte i alla maskiner

 

Men jag lyckas alltid glömma bort vilken färg på maskinen man ska sikta in sig på

Link to comment
Share on other sites

ICA kortet eller dina vanliga MC eller VISA funkar ju som hemma. Jag har planerat nåt angående pengar när jag skall ner. Bara kontokorten, passet, biljetten och försäkringspappren är med så ordnar det sig alltid.

Enda skillnaden är ju en mindre kostnad vid varje uttag.

 

Ha det roligt på resan

Link to comment
Share on other sites

I somras noterade jag att kursen i bankomaterna var betydligt sämre än växlingsbåsen brevid så den här svängen tar jag med bunten med cash tillsammans med både privatkortet och firmakortet!

När man tar ut pengar med MC så får du den aktuella kursen på skärmen, vilket jag inte fick när jag körde med Visakortet.

All växling i Sverige går bort oavsett om du vill ha dollar eller baht, alldeles för dålig kurs även för oss med personal och familjerabatt.

Johnny Wilde

 

CEO - Heavydrinking Hardcore Mongers Union of Pattaya

 

 

 

"You only pass through this life once, you never come back for encores!" - Elvis Presley

 

 

 

"You guys took "normal mongering" and shot it full of nitroglycerin and then set a match to it" - thumper63

Link to comment
Share on other sites

För en kortare resa 4-6 veckor. Hur fixar man pengarna på bäst sätt?

 

Upptäckte hur Forex tok ockrade när jag växlade till Bath i Sverige. 8% sämre kurs än vad jag hade fått i Thailand för samma svenska kronor.

 

Skall man köra Ica kort som många här verkar göra o leka med ATM maskiner?

 

Eller vad sägs om att växla till 100 dollars sedlar Forex i Sverige o sedan växla nere i Thai? De verkar gilla dollars i Thai?

 

 

Du bör ha några problem att utbyta dina pengar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Öppna ett konto i thailand, så för du bara över pengar när kursen är bra,

du slipper alla jobbiga jävla avgifter

Edited by tomas1974
Link to comment
Share on other sites

Öppna ett konto i thailand, så för du bara över pengar när kursen är bra,

du slipper alla jobbiga jävla avgifter

 

 

150 baht det är en sån liten summa av den totala budgeten man gör av med,

så är det ens lönt att hålla koll på var det är "gratis" att plocka ut pengar.

Fuck It, Before It Fucks You!

Link to comment
Share on other sites

150 baht det är en sån liten summa av den totala budgeten man gör av med,

så är det ens lönt att hålla koll på var det är "gratis" att plocka ut pengar.

 

150 baht till thaibanken sen tar min svenska bank 2% av beloppet jag tar ut + 40 kr

Det blir typ 700 baht varje gång man tar ut 20.000 baht

Men det bästa är ju att föra över pengar när man tycker kursen är bra, nu närmar den ju sig 5

för några år sen var den nere på 3

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Stoppa dom i tvån...

"Man...Because he sacrifies his health in order to make money. Then sacrifies money to recuperate his health. And then his so anxious about the future that he does not enjoy the present; the result being that he does not live in the present or the future; he lives as if hes never going to die, and then dies having never really lived "

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Om man har en thailändskt konto så måste man väl ändå betala en växlingskurs när man sätter in pengar på det? är det bättre kurs på banken än i bankomat/forex?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Om man har en thailändskt konto så måste man väl ändå betala en växlingskurs när man sätter in pengar på det? är det bättre kurs på banken än i bankomat/forex?

 

Jo, men en direkt banköverföring har ofta de bästa kurserna och en rätt så låg avgift. Dessutom kan man ju försöka hålla ett öga på valutan och växla vid rätt tillfälle.

 

One individuals freedom ends where another individuals freedom begins.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.