Jump to content

Support our Sponsors >> Thai Friendly | Pattaya News | Pattaya Unplugged | Buy a drink for Soi 6 Girls | Thailand 24/7 Forum | TPN Property | La La Land bar | NEW PA website | Subscribe to The Pattaya News |Pattaya Investigations | Rage Fight Academy | Buy/Sell Businesses | Isaan Lawyers | Siam Business Brokers | Belts Of Mongering - Mongering Authority | Add your Text or Event here

IGNORED

Thaise ambassade in Brussel


TMTI

Recommended Posts

Niet dat ik binnenkort naar Thailand ga, maar ik vroeg me dit gewoon af.

 

Ik woon zelf in Maastricht, en kan indien ik een visum nodig heb naar Amsterdam afreizen. Toch zag ik vandaag dat er ook een ambassade in Brussel is.

De reisafstand van Maastricht naar Brussel per trein is zelfs korter dan naar Amsterdam.

 

Kan een Nederlander gewoon op de ambassade in Brussel een visum (bijvoorbeeld een toeristen visum voor een half jaar/elke 60 dagen het land uit) verkrijgen?

 

En krijg je op deze ambassade meestal direct het paspoort mee terug?

 

Ik denk dat dit voor veel mensen die dicht tegen België aan wonen een betere optie is, dan steeds naar Amsterdam te moeten.

Edited by TMTI
Link to comment
Share on other sites

Ambassade is in Den-Haag , consulaat in A'dam .

 

Kan me voorstellen dat het mogelijk moet zijn . Kan tenslotte in Laos , als niet inwoner , ook een toeristen visa krijgen .

Zeker weten doe ik het niet maar stuur ze een mailtje , ik ben zelf ook wel benieuwd eigenlijk .

Link to comment
Share on other sites

Zal ik zeker eens naar informeren per email.

Ik ben uiteraard ook benieuwd naar de Belgen op dit forum, die al eerder bij deze ambassade zijn langs geweest.

Verder kost een treinreis heen en terug naar Brussel slechts 20 euro, maar dat is wel bij online boeken en vaste tijden als ik me niet vergis. Ik ga ook eens kijken of je gewoon op het station op de betreffende dag een kaartje kan halen.

 

Mijn eigen ervaring in Amsterdam voor mijn twee non immigrant ED visums:

Eenmaal kreeg ik direct mijn paspoort mee terug (2009), eenmaal heb ik 10 dagen moeten wachten voor het visum dat ik per post ontving (2010).

Link to comment
Share on other sites

Zal ik zeker eens naar informeren per email.

Ik ben uiteraard ook benieuwd naar de Belgen op dit forum, die al eerder bij deze ambassade zijn langs geweest.

Verder kost een treinreis heen en terug naar Brussel slechts 20 euro, maar dat is wel bij online boeken en vaste tijden als ik me niet vergis. Ik ga ook eens kijken of je gewoon op het station op de betreffende dag een kaartje kan halen.

 

Mijn eigen ervaring in Amsterdam voor mijn twee non immigrant ED visums:

Eenmaal kreeg ik direct mijn paspoort mee terug (2009), eenmaal heb ik 10 dagen moeten wachten voor het visum dat ik per post ontving (2010).

 

Er is ook een Thais consulaat in Antwerpen, allemaal Belgisch kader My link

Edited by david555

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de reactie. Helaas is antwerpen wel weer iets verder voor mij dan Brussel.

 

Maar ook hoor ik graag jullie ervaringen in Antwerpen, naast die in Brussel.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de reactie. Helaas is antwerpen wel weer iets verder voor mij dan Brussel.

 

Maar ook hoor ik graag jullie ervaringen in Antwerpen, naast die in Brussel.

Al 4 keer visa verkregen , geen Thai te bespeuren , dus geen taalproblemen ...

1)1X triple entry

2)1X triple entry

3)1X non imm. O single entry (90 dagen)

4)1X E.D.visa multiple entry 1 jaar (goed voor bijna 15 maand mits laatste visa run voor verstrijken visa einddatum :rolleyes: )Deze laatste visa ED mits Thaise documenten van School voor aanvraag en goedkeuring BKK ministerie (formaliteit door school na betaling studiegeld)

Ben nog nooit naar THaise Ambassade Brussel geweest, dus weet verschil niet, maar vind Antwerpen met Vlaamse staf en consul gemoedelijker vermoed ik.

Ga via website in link voorgaande na per Email wat je nodig hebt , zowel voor Brussel of Antwerpen , bespaart je nutteloze verplaatsing...

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

In Amsterdam kreeg ik die non immigrant ED Multiple Entry gewoon twee keer met een briefje van mn Nederlandse school. Niet meer nodig gehad eigenlijk.

 

Wat voor studie doe je? Of studeer je gewoon een taal om dat visum in ontvangst te mogen nemen om zo in Thailand te kunnen blijven?

Edited by TMTI
Link to comment
Share on other sites

In Amsterdam kreeg ik die non immigrant ED Multiple Entry gewoon twee keer met een briefje van mn Nederlandse school. Niet meer nodig gehad eigenlijk.

 

Wat voor studie doe je? Of studeer je gewoon een taal om dat visum in ontvangst te mogen nemen om zo in Thailand te kunnen blijven?

 

Gewoon Thai language school,geeft mogelijkheid om tot 15 maand verblijf er uit te persen..., maar wel een klein dossiertje gestempelde dcumenten van Thais ministery V/ onderwijs BKK ter staving aanvraag alhier in belgie op Consulaat , wat geen enkele andere vereiste geeft , zelfs niet van voldoende inkomen....

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat het gewoon mogelijk is als Nederlander. Omdat een Nederlander ook een visum kan krijgen in bijvoorbeeld Laos of Perth (Australie) zie ik niet in waarom dat niet in België mogelijk zou zijn. Beste wat je kunt doen is even bellen als je weer in Nederland bent.

 

Succes!

Edited by TheLostShark
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

In luik is er ook een thais consulaat.paspoort een paar dagen daar laten,na het stempeltje terug gaan halen of laten opsturen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.