Jump to content
IGNORED

Belgische Maestro/bancontact debetkaarten worden geblokkeerd buiten Europa.


david555

Recommended Posts

Midden januari worden zowat alle Belgische Maestro/bancontact debetkaarten geblokkeerd buiten Europa. :Cry3:

 

Wie buiten Europa reist, kan niet meer zomaar beroep doen op zijn Bancontact/Maestro betaalkaart. Vanaf 17 januari gaan de Belgische banken namelijk alle betaalkaart transacties buiten Europa blokkeren. Dat zal Febelfin - de Belgische federatie van banken - morgen bekendmaken.

 

Misbruik

Volgens Febelfin wordt de maatregel ingevoerd om misbruik door middel van ' skimming ' tegen te gaan. Bij ' skimming ' wordt de geheime code ontvreemd en worden de gegevens op de magnetische piste van de kaart gekopieerd waardoor fraudeurs ‘valse’ kaarten kunnen aanmaken.

 

De ‘valse’ kaart wordt door fraudeurs hoofdzakelijk misbruikt buiten Europa. Daar worden transacties verwerkt op basis van van de magnetische piste en niet op basis van de veiliger chip. De Belgische banken reageren nu met draconische maatregelen en blokkeren automatisch alle betaalkaart transacties buiten Europa.

 

Uitzonderingen

Nagenoeg alle Belgische Banken gaan de kaarten blokkeren. Citibank en Deutsche bank voeren de maatregel niet in. Lars Seynave van Citibank: "Citibank zal geen kaarten blokkeren. Deze maatregel zou voor veel van de Citibank klanten een beperking in de dienstverlening opleggen die ze niet van ons verwachten. Citibank klanten die slachtoffer worden van fraude worden volledig vergoed.""

 

Klantonvriendelijk

Wie dus buiten Europa wenst te reizen kan maar beter goed geïnformeerd vertrekken. Axa Bank bijvoorbeeld adviseert om naast de debetkaart ook een kredietkaart mee te nemen. Maar die kaarten zijn dan weer betalend. En de bank kan zo'n kredietkaart aanvraag ook weigeren.

 

 

Voor alle duidelijkheid: betalingen op internet met betaalkaarten blijven, zowel binnen als buiten Europa, ongewijzigd mogelijk. Net zoals betalingen binnen Europa. De definitieve lijst met landen is nog niet gekend. Wat we wel al weten: VS en Japan staan niet in de lijst van veilige landen en worden geblokkeerd. Het Verenigd Koninkrijk mag dan wel buiten de eurozone vallen, het hoort bij Europa en wordt niet geblokeerd.

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

neem genoeg cash mee uit belgie en zet die op een thaise rekening, veel goedkoper dan constant uw belgische maestro te gebruiken ;)

Edited by Same²
Link to comment
Share on other sites

neem genoeg cash mee uit belgie en zet die op een thaise rekening, veel goedkoper dan constant uw belgische maestro te gebruiken ;)

 

Woon hier , heb KKbank Thailand , gaat over transferprobleem UIT Belgie naar Hier....daar naar Buiten Europa veel banken niet overschrijven, om KK bank te spijzen met geld...

Edited by david555

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

mastercard

ja met moneybookers.com + prepaid mastercard en transfer mogelijkheid naar KKbank aan laag tarief ,

 

My link

 

Dan komt belgisch geld mùaar enkele uren op Belgische bank , als iedereen zou doen krijgen ze hun return wel van het door hen gecreeerd probleem

Probleem opgelost , al is de procedure wel beetje ingewikkeld bij Mbookers om tot volledige "verified" klant te raken , maar toch gelukt , wist al 1,5 maand al van probleem , maar dacht enkel mijn bank in kwestie zo besliste , blijkbaar "samenzwering", alhoewel ik aanpassing ervan verwacht, omdat de gepromote kredietkaart actie evenzeer fraudegevoelig is , maar wel met meer winst voor hen ..

Optie mogelijkheid word aangeprezen door politiek.

Edited by david555

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Woon hier , heb KKbank Thailand , gaat over transferprobleem UIT Belgie naar Hier....daar naar Buiten Europa veel banken niet overschrijven, om KK bank te spijzen met geld...

Dat heb ik nog maar een keer meegemaakt met Fortis! Ben overgeschakeld naar CENTEA bank en heb de laatste 10 jaar geen enkele keer problemen gehad met geld over te schrijven naar Thailand en mijn Thaise bank rekening. Moet alleen wel langs kantoor gaan want dit gaat spijtig nog niet online geld overschrijven naar Thailand via mijn Belgische online banking!

Kost ca.15 euro en tot max. 15000 euro per keer!

Edited by themosch

A good girl gives you happiness and a bad girl gives you experience both are essential in life so enjoy every girlfriend!

Link to comment
Share on other sites

Dat heb ik nog maar een keer meegemaakt met Fortis! Ben overgeschakeld naar CENTEA bank en heb de laatste 10 jaar geen enkele keer problemen gehad met geld over te schrijven naar Thailand en mijn Thaise bank rekening. Moet alleen wel langs kantoor gaan want dit gaat spijtig nog niet online geld overschrijven naar Thailand via mijn Belgische online banking!

Kost ca.15 euro en tot max. 15000 euro per keer!

 

Ja dat was dus het probleem

= uw line: "Moet alleen wel langs kantoor gaan want dit gaat spijtig nog niet online geld overschrijven naar Thailand via mijn Belgische online banking!"

:Flying:

(1 keer moeten terugvliegen wegens defecte cardreader = geen online banking, kan tevens met debetcard / creditcard OOK gebeuren !!!, nu card-verzameling bij mij hier uit voorzorg :D

 

nu opgelost via Moneybookers max. per keer na volledige verifiering , van 10000 euro per keer met max per 90 dagen van 31000 euro , dus ruim genoeg en redelijke transferkost. :rolleyes:

Edited by david555

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dat heb ik nog maar een keer meegemaakt met Fortis! Ben overgeschakeld naar CENTEA bank en heb de laatste 10 jaar geen enkele keer problemen gehad met geld over te schrijven naar Thailand en mijn Thaise bank rekening. Moet alleen wel langs kantoor gaan want dit gaat spijtig nog niet online geld overschrijven naar Thailand via mijn Belgische online banking!

Kost ca.15 euro en tot max. 15000 euro per keer!

testaankoop brengt klacht naar raad voor mededinging

Update Link

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Testaankoop brengt Maestro blkkering naar raad voor mededinging

 

 

 

link

mastercard

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

UPDATED;url="http://www.spaargids.be/sparen/algemeen-nieuws/blokkering-maestro-test-aankoop-stapt-naar-raad-voor-de-mededinging.html"] link[/url]

 

 

 

Testaankoop brengt Maestro blkkering naar raad voor mededinging

 

 

 

link

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

UPDATE;

Op deze manier kan je Maestro blokkering oplossen via je bank (in dit geval AXA bank)

 

Geachte,

 

U zal uw bankkaart in het buitenland kunnen gebruiken tot 17 januari 2011. Vanaf die datum zal er een document beschikbaar gesteld worden voor uw agent (de heer xxx xxx), welke u dit document zal opsturen mits u het via hem aanvraagt.

 

 

 

Dit document zal verwoorden dat u alle verantwoordelijkheid op u neemt inzake het gebruik van uw bankkaart in het buitenland. Het document is echter op dit moment nog niet beschikbaar, en moet dus aan uw agent gevraagd worden op 17 januari 2011. Hij zal hier dan het nodige voor doen om het via e-mail naar u te verzenden. Het document moet dan, ondertekend door u, terug bezorgd worden aan uw agent. De bankkaart zal dan door ons gedeblokkeerd worden voor gebruik in het buitenland.

 

 

 

Met vriendelijke groeten

 

 

 

Tom DROSSAERT

Data Bank Management - DOB

AXA Bank Europe nv

Grotesteenweg 214 2600 Berchem

 

[email protected]

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Mijn Bank zegt dat Maestro slecht beschikbaar is in thailand... moet ik nu een Creditcard aanschaffen?

 

hi, de banken liegen :NoNo3: , in Thailand vind je ontelbare ATM en dragen Maestro logo , dus goed te gebruiken.

Wat wel de waarheid is , dat De Belgische banken vanaf 17 januari komende de maestro functie blokkeren voor gebruik buiten EUROPA , dit wegens zogezegde onveiligheid inzake dat de kaart gelezen word hier door de magneetstrip, en meestal niet door de chip te lezen , gevaar voor kopieren, eigenaardig genoeg "pushen" ze gebruik van creditcard welke natuurlijk duurder is dan de bankkaart wat betreft afhalingskosten ,

 

EN die creditcard wordt nochtans HIER OOK enkel gelezen via de "onveilige (zogenaamd door hen) magneetstrip , evengoed als nog op vele Europese landen.......

 

JE kan je evenwel op de 'white-list laten opnemen , dan DEblokeren ze de Maestro funciet (zie onderstaande email die ik op mijn verzoek aangaande terug kreeg ....

PS , goedkoopste ioplossing is prepaid kaart via internet aanvragen bij

BVB Moneybookers.com :GrinNod1: kan je je kaart met eigen geld opladen en cash afhalingen doen wereldwijd mits ATM automaat of online shops met Mastercard logo = dus gelijk aan creditcard gebruik , kost 10 € per jaar , (Google en vindt meer uitleg)

 

MAIL VAN BANK AXA;

 

Geachte,

 

U zal uw bankkaart in het buitenland kunnen gebruiken tot 17 januari 2011. Vanaf die datum zal er een document beschikbaar gesteld worden voor uw agent (de heer xxx xxx ), welke u dit document zal opsturen mits u het via hem aanvraagt.

 

 

 

Dit document zal verwoorden dat u alle verantwoordelijkheid op u neemt inzake het gebruik van uw bankkaart in het buitenland. Het document is echter op dit moment nog niet beschikbaar, en moet dus aan uw agent gevraagd worden op 17 januari 2011. Hij zal hier dan het nodige voor doen om het via e-mail naar u te verzenden. Het document moet dan, ondertekend door u, terug bezorgd worden aan uw agent. De bankkaart zal dan door ons gedeblokkeerd worden voor gebruik in het buitenland.

Edited by david555

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.