Jump to content
IGNORED

Nederlandse Ambassade Bangkok


Recommended Posts

Ik heb me sinds ik in Thailand woon , ca. 1 jaar , nog geen enkele keer echt over iets boos gemaakt . Toch vreemd dat nu juist een stel

arrogante Nederlanders die in Thailand " werken " dit moeten veroorzaken .

 

Een verslag over hoe de Nederlandse ambassade in Bangkok met zijn klanten omgaat .

 

Eind Januari een afspraak gemaakt voor aanvraag van een visa voor mijn Thaise vriendin om enkele weken in Nederland op vakantie te gaan .

Na 4 weken is het eerste vrije slot voor een gesprekje van 15 minuten . We reizen op de afgesproken datum af naar Bangkok en zijn mooi

op tijd voor onze afspraak met alle op de website geadviseerde papieren .

Eerst 60 euro afrekenen anders worden we niet eens geholpen , begint al goed . Dan blijkt alleen mijn vriendin naar binnen te mogen en ik moet

wachten in de wachtruimte . Aangezien ze niet goed Engels of Nederlands spreekt verloopt dit " interview " wat moeizaam en moet ze tot 5 keer

toe uit het verhoorkamertje komen om dingen aan mij te vragen . Aangezien ik de aanvraag voor haar geregeld had wist ze niet alles wat ze haar

vroegen of begreep ze de vraag niet altijd . Ook worden er dingen gevraagd waar we elkaar ontmoet hebben en of ze in een bar werkt , totaal

irrelevante informatie voor aanvraag van een korte termijn visa . We worden beschouwd als een bordeelbaas die met een Thaise hoertje naar

Nederland wil om haar daar in een bordeel te laten werken , ofzo , erg vernederend .

Uiteindelijk komt ze met een formulier naar buiten wat ik in moet vullen , waar ik werk en even de laatste 3 afschriften van mijn salaris .

Aangezien ik na 25 jaar hard werken afgelopen jaar mijn bedrijf heb verkocht inclusief onroerend goed en voldoende geld heb om voorlopig of

eventueel helemaal niet meer te hoeven werken wordt een beetje meewarrig gelachen . Ik moet dit dan maar aantonen ( ik voel ze denken ,

zie je wel bordeelbaas , geen maandelijks inkomen ), op mijn vraag of ik dan even op een computer mag laten zien wat er op mijn Nederlandse

rekening staat zodat ze overtuigt zijn wordt negatief geantwoord en ik moet maar naar een internet cafe in het centrum gaan om een uitdraai te maken .

Na 20 minuten taxi heen 20 minuten taxi terug met de juiste gegevens blijkt de ambassade , ondanks dat ik dit nog had gevraagd , inmiddels gesloten te zijn .

Maar we mochten de gegevens afgeven bij de portier , altijd fijn als zo'n Thai weet wat er op jou rekening staat .

 

Na 5 weken nog geen bericht dus maar eens gebeld , 15 minuten in de wacht aan de telefoon . Aanvraag blijkt niet goedgekeurd , waarom kan de juffrouw

aan de telefoon ons niet vertellen . We moesten maar weer naar Bangkok komen om paspoort en een brief met waarom de aanvraag is afgekeurd op te halen .

Op mijn vraag waarom dit niet gewoon thuis gestuurd kan worden wordt gereageerd met " omdat wij dat niet doen " .( Ter vergelijk enkele weken daarvoor

een Thais paspoort aangevraagd voor haar , 20 euro + 7 euro aangetekend verzenden , binnen enkele dagen thuisgestuurd ).

Dus fijn weer 5 uur in de bus naar Bangkok tussen de Thaksin roodhemden . Mijn vriendin vond het veiliger om alleen te gaan . Ik had haar een brief

meegegeven met wat extra gegevens over inkomen e.d. zodat ze die ter plekke kon achterlaten .

 

Bij aankomst op de ambassade om ca. 10.00 uur wordt ze niet geholpen omdat ze geen afspraak heeft , dit was volgens de juffrouw aan de telefoon

niet nodig voor het afhalen van paspoort en brief , een handeling van hooguit 1 minuut . Mijn vriendin wordt in de wachtruimte geplaatst en meegedeeld

dat ze om 14.00 uur geholpen wordt . Dit meisje heeft daar 4 uur zitten wachten voor een handelingetje van hooguit 1 minuut . Wel bij de aanvraag meteen

60 euro afrekenen die onder geen enkele voorwaarde retour wordt betaald bij niet goedkeuren van de aanvraag .

De afspraken lopen tot 12.00 uur en daarna hebben ze nog uitgebreid zitten lunchen voordat ze haar te woord willen staan . Er word haar paspoort en brief overhandigd . Niemand die even de moeite neemt om uitleg te geven waarom de aanvraag niet goedgekeurd wordt . De uitleg in de brief wordt in het Nederlands

gedaan , aan een Thaise , maar ik mag als Nederlander niet even mee naar binnen tijdens het verhoor , beetje krom allemaal . Ze wordt daar behandeld als een

minderwaardig iemand die waarschijnlijk wel in een bar zal werken . De brief die ik haar had meegegeven wordt geen blik waardig gekeurd en wordt niet eens

in ontvangst genomen , binnen 2 minuten staat ze lichtelijk overstuur weer buiten .

 

Blijkt de aanvraag niet goedgekeurd te zijn , omdat ? Ja juist omdat ik geen maandelijks inkomen van minimaal 1250 euro kan aantonen , reden waarom ik dus

bij het eerste bezoek die uitdraai van een bankrekening in een internet cafe ben gaan halen . Waarschijnlijk heeft die portier de gegevens helemaal niet

afgegeven aan de juiste persoon .

In de brief die ik haar had meegegeven stond precies in wat ik als inkomen per jaar had met bewijsstukken van obligaties , te ontvangen rentes op uitstaande leningen , jaarlijkse schenkingen van ouders enz . Bij elkaar voldoende om ca. 3 keer aan de gestelde norm te voldoen . Maar niemand die even de moeite neemt

om daar naar te kijken .

 

Nu moeten we een herziening aan vragen bij de immigratie dienst in Nederland en weer opnieuw een afspraak maken bij de ambassade in Bangkok , eerste vrije

slot over een maand . Weer 5 uur in de bus en dan hierna waarschijnlijk nog een keer want een stickertje in een paspoort plakken kan natuurlijk niet ter

plekke gebeuren , stel je voor . De tijd begint te dringen want de vliegreis was reeds geboekt aangezien ik geen problemen met het visa verwachtte .

 

Het is dat mijn moeder en kinderen in Nederland wonen anders had ik al lang gezegd , val lekker kapot met je hele Nederland , heb al geen zin meer .

Er lopen een miljoen illegalen en asielzoekers in nederland rond maar als je netjes volgens de officiele weg probeert je zaakjes te regelen wordt je op

deze schandalige manier behandeld .

Ik had mijn vriendin al uitgelegd dat ik niet zoveel met Nederland meer had en waarom ik in Thailand woonde , maar het is haar voordat ze uberhaubt in

Nederland is geweest al duidelijk en ze heeft eigenlijk al geen behoefte meer om met me mee te gaan , kan me er iets bij voorstellen .

( ter vergelijk , aanvraag Thais visa op de ambassade in Den Haag . Zonder afspraak binnenlopen , visa voor 2 maanden = gratis , binnen enkele dagen aangetekend thuisgestuurd voor 7 euro , kijk Nederland zo kan het ook ) .

 

Ook de schandalige kosten die worden berekend als je een examentje moet doen voor een verblijf van langer dan 3 maanden in Nederland .

350 euro voor een testje op de ambassade van ca. 1 uurtje , wat Nederlandse zinntjes en wat culturele klets . Ik denk dat hier die

uitgebreide lunches van 12.00 tot 14.00 uur van worden betaald .

 

Nee , ik denk niet dat het voor mij nog mogelijk is ooit weer in Nederland te gaan wonen . Ik zal blij zijn als ik weer thuis in Thailand ben na deze drie weken .

Link to comment
Share on other sites

Kan me je woede goed voorstellen.

Echt weer een mooi voorbeeld van de Nederlandse regering/politiek, ze weten alles altijd heel goed maar bij zichzelf is het een grote *(&^%zooi.

Link to comment
Share on other sites

Klein verslagje ,

 

van wat mijn meisje in de wachtruimte van de ambassade waar ze 4 uur moest wachten allemaal opving aan gesprekken tussen de Thaise " dames " .

 

In acht nemende dat de dames elkaar niet kennen zijn ze erg openhartig tegenover elkaar , tenslotte komen ze daar alleen maar om een visum te

bemachtigen of een testje af te leggen als ze voor langer dan 3 maanden naar Nederland gaan .

 

Ten eertse , mijn meisje was de enige die niet uit Isan kwam , alle anderen kwamen uit het (beruchte) noord oosten .

Welbeschouwd gingen alle gesprekken over geld en bezittingen , blijkbaar het enige wat deze dames interreseert . Het ging er onderling alleen maar

over wie het meeste geld afhandig had gemaakt van hun Nederlandse man/vriend . Wie er het meeste op zijn bankrekening had staan , wie het grootste

huis had , wie de grootste auto , wie er het meeste geld naar de familie in Isan kon sturen . Hoe vaak ze op en neer naar Nederland gingen , hun

kinderen die op dure prive scholen zaten .

En geloof me het ging niet over een paar duizend euro , er waren dames bij die tonnen ( nee geen bath ) op hun rekening hadden staan , een groot huis

voor de familie hadden afgetroggeld of een bijdrage van maandelijks 50.000 bath voor de familie hadden bedongen , afkomstig van , in mijn ogen , wel

erg naieve mannen , die in alle leugens van deze " dames " zijn getrapt .

 

Nu zal er best een stukje opschepperij in deze verhalen zitten maar ik vind het echt ongelovelijk hoeveel geld blijkbaar toch een groot aantal mannen

aan deze leugenaars heeft gegeven en ook blijft geven . De meeste van deze " dames " waren minstens 40 ( ze zullen hun vriendje/man wel wijsgemaakt

hebben dat ze toch echt pas 29 zijn ) Daarbij worden de dames uit het noord oosten van Thailand niet bepaald beschouwd als knap , ze zijn grof

gebouwd , grote brede monden en gezichten en platte neuzen en dit wordt er niet bepaald mooier op als ze ouder worden .

 

Het ging op een gegeven moment zover dat ze op mijn meisje in gingen praten dat ze hartstikke gek was dat ze bij mij bleef als ik haar niet elke maand

minimaal duizend euro gaf en " de familie " elke maand een substantiele bijdrage zou geven , enz.

 

Ik zorg goed voor haar , als ze iets nodig heeft vraagt ze het aan me en wordt het geregeld . Maar ze zal nooit vragen om 50.000 bath gouden armbanden

of 10.000 bath designer kleding e.d. , ze weet wat we te besteden hebben en is daar tevreden mee . Ze is me dankbaar dat ik voor haar zorg en dat ze een

redelijk zorgeloos leventje kan lijden . We hebben een mooi huisje een auto een motor en voldoende geld om gewoon lekker te leven .

Ze heeft 2 dochtertjes die bij ons wonen , luisteren super en worden geleerd om niet te liegen , omdat dit zich op een gegeven moment toch tegen hun keert .

We zijn nu een jaar samen en ik probeer haar duidelijk te maken dat het met eerlijkheid een stuk prettiger leeft dan met alleen maar leugens en dat begint

ze nu duidelijk in te zien , zeker na de ervaring van afgelopen week . Ze vertelde me gisteren het hele verhaal en schaamde zich ervoor dat dit landgenoten

van haar waren .

 

Maar deze dames hebben geen enkele gene om alles aan elkaar te liegen om hun "doel" te bereiken . Gelukkig is mijn meisje niet gevoelig voor deze praat

en is ze op een gegeven moment maar ergens buiten de ambassade gaan zitten om het genante gebeuren niet meer aan te hoeven horen .

 

Thailand waar gaat het naartoe ? Oftewel kom je een onweerstaanbare bargirl tegen uit deze regio ( ik denk dat 85% van de BG's uit deze regio komen )

pas erg goed op voordat je in de ondempbare put van meer meer meer geld verdwijnt . Het zijn profi's in het afhandig maken van geld zonder dat je het

zelf in de gaten hebt en weten precies de juiste handelingen om je heel belangrijk te laten voelen maar ondertussen wordt je uitgekleed waar je bijstaat .

Ik zie het dagelijks om me heen opnieuw en opnieuw gebeuren en niemand schijnt er iets van te leren .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.