Jump to content
IGNORED

FOREX. valuta köp i sverige


Recommended Posts

igår 100SEK -540,25 THB :ShitHappens1:

 

http://www.forex.se/

Edited by NOKSUKOU

Man...places sexual intercourse far & away above all other joys...he will risk life, reputation, everything...to make good that opportunity and ride it to the overwhelming climax." - Mark Twain

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

FOREX Suger ! Bättre å köra me ATM kortet i Thai . . BÄTTRE sedel kurs !

C O L O M B I A 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Säger bara usch. Är väl nere på runt 4:30 nu.

 

Lyckligtvis kommer min kärlek och hälsar på här i mars istället för tvärtom.

 

 

// Nirch

Link to comment
Share on other sites

4,47 just nu om man tar ut med ICA/mastercard. Den var uppe och vände på 4,7 förra veckan... Aja, det går väl upp mot 5 snart igen får man hoppas. Känns surt att man inte förde över pengar till thaibankkontot när kursen stod så högt i sommras bara!

Link to comment
Share on other sites

4,47 just nu om man tar ut med ICA/mastercard. Den var uppe och vände på 4,7 förra veckan... Aja, det går väl upp mot 5 snart igen får man hoppas. Känns surt att man inte förde över pengar till thaibankkontot när kursen stod så högt i sommras bara!

 

hur har du lyckats få ett bankkonto i los ?

Fuck It, Before It Fucks You!

Link to comment
Share on other sites

hur har du lyckats få ett bankkonto i los ?

 

Jag gick in på banken och sa att jag ville öppna ett bankkonto bara :ThankGod1: Jag fick visa mitt pass, men det var allt! Det var lite drygt ett år sedan jag gjorde det så jag minns faktiskt inte om det kostade något, men jag tror inte det, om det gjorde det så var det inte många hundra baht.

Link to comment
Share on other sites

Jag gick in på banken och sa att jag ville öppna ett bankkonto bara :Evil_Grin2: Jag fick visa mitt pass, men det var allt! Det var lite drygt ett år sedan jag gjorde det så jag minns faktiskt inte om det kostade något, men jag tror inte det, om det gjorde det så var det inte många hundra baht.

Hej!

Vilken bank har du det i och har du ATM card med internet access till de också?

Åker ner nu på söndag för en månad och tänkte öppna ett konto där jag med

Link to comment
Share on other sites

Jag gick in på banken och sa att jag ville öppna ett bankkonto bara :D Jag fick visa mitt pass, men det var allt! Det var lite drygt ett år sedan jag gjorde det så jag minns faktiskt inte om det kostade något, men jag tror inte det, om det gjorde det så var det inte många hundra baht.

 

jaha okay där ser man, för en vän till mig skulle öppna ett men det gick inte.

vilken bank öppnade du ett hos?

Fuck It, Before It Fucks You!

Link to comment
Share on other sites

Jag har kontot på Bank of Ayudhaya, den "gula banken". Jag har ATM kort, men ingen internet access av något slag till kontot.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej på Er . . Bank konto är inte så svårt att öppna ! . .dock får du ingen Ränta på dina pengar samt om du vill ha Internet Bank så måste du har WorkPermit Non-B visum.

Har givet 2 olika konton som inte Kronofogden kommer åt :Thanks3:

C O L O M B I A 

Link to comment
Share on other sites

4,800sek för 20,000 bath :P

i somras tror jag att jag betalde som lägst 3,700sek

Fuck It, Before It Fucks You!

Link to comment
Share on other sites

Forex valuta är alltid dålig ! Bättre du tar ut här nere med ditt Visa/Mastercard ! !

C O L O M B I A 

Link to comment
Share on other sites

Forex valuta är alltid dålig ! Bättre du tar ut här nere med ditt Visa/Mastercard ! !

 

jag tar ut nere i los, är bara inne på forex och kollar

så man vet typ vad det ligger på.

Fuck It, Before It Fucks You!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Forex valuta är alltid dålig ! Bättre du tar ut här nere med ditt Visa/Mastercard ! !

 

 

haaaaaha you see i changed last year 50000SEk in THB (5,48) to use it this year in the summer ...

 

what about forex is bad and take it from a atm :Censored1:

 

 

Looser :Crappy:

Man...places sexual intercourse far & away above all other joys...he will risk life, reputation, everything...to make good that opportunity and ride it to the overwhelming climax." - Mark Twain

Link to comment
Share on other sites

Givetvis tar man alltid ut på plats men en bra sida att kolla kursen på brukar vara www.xe.com

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

100 kr = 422,30 Baht forex.se

 

Thailand har blivit väldigt mycket dyrare än det var för ett år sen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

1 SEK = 4.54427 THB på xe.com

Fuck It, Before It Fucks You!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ica säger bara Ica

 

och kursen går alltid upp och ner

Men jag har väldigt bra snit på mitt ica kort

 

Hare Ac

<center><embed src="http://www.countdownclockcodes.com/cd/ccc-vacation/show.swf?clickURL=http://www.countdownclockcodes.com/&clickLABEL=MySpace Countdown Clocks&flashLABEL=Countdown Clock Codes&skin=http://www.countdownclockcodes.com/cd/ccc-vacation/skins/32.jpg&text=Days%20until%20some%20hard%20riding%20in%20Pattaya%20agen&untilColor=16776960&textColor=65280&datesColor=65433&year=2009&month=7&day=10&hour=14&minute=0&second=0&x=6&y=77" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="300" height="200" name="countdown" align="middle" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" /><br><small><a href="http://www.countdownclockcodes.com/">MySpace Countdown Clocks</a></small></center>

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag tycker det er positivt ut nu. Kronan är på väg åt rätt håll. När jag drar ner efter nyår så är det förhoppningsvis THB 500 minst på en hundring.

479,19 idag.

Tänk om folk använt skallen och röstat fram € för oss också då hade det varit lugnare.

Men, men....

Cum propris suis alis volat

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

100.00 SEK = 477.932 THB 091008

 

Vad jag vet är det bäst å ta cash med sig ner, å gå till banken å sätta in på thaikonto. Jag har ett Thaivisa sedan länge de är visst värre att få nu.

Använda vanliga kort i ATM kostar 40 spänn per uttag eller nåt. :)

Don't ask what the Thai girl can do for you!

Ask yourself what you can do for the Thai girl! 

(Sent from my ashole, using crapatalk…)

Link to comment
Share on other sites

100.00 SEK = 477.932 THB 091008

 

Vad jag vet är det bäst å ta cash med sig ner, å gå till banken å sätta in på thaikonto. Jag har ett Thaivisa sedan länge de är visst värre att få nu.

Använda vanliga kort i ATM kostar 40 spänn per uttag eller nåt. :GoldenSmile1:

 

150 baht tror jag avgiften är att ta ut med utländska kort, till det kommer ev avgift som den utländska (svenska) banken tar. ICA-banken tar ingen avgift, det betyder att man "bara" behöver betala till thailändska banken. Dessutom har dom flesta thailändska bankerna sänkt maxbeloppet per uttag. Tidigare har man kunnat hitta banker där man fick ta ut 20 000 baht, det finns inte idag... 10 000 är max.

 

Ett thailändskt bankkonto står högt på önskelistan. Jag kilade in på Siam Bank i Times Square Bkk förra året och försökte... svaret var - visa ditt work permit så är det no problems...

 

Ska testa nu i november med att öppna konto via ombud, dvs en thailändsk vän (flicka, men inte flickvän...) som öppnar ett konto.

 

Edit: Idag är kursen 100 skr = 482.341 THB

Edited by dextrosol
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

När ändrade dem det? jag var där nere i juli och dem ställena jag tog ut på var det inga problem att ta ut 20.000

 

1 SEK = 4.76689 THB på xe.com idag

Fuck It, Before It Fucks You!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
&amp;amp;lt;br /&amp;amp;gt;150 baht tror jag avgiften är att ta ut med utländska kort, till det kommer ev avgift som den utländska (svenska) banken tar. ICA-banken tar ingen avgift, det betyder att man &amp;amp;amp;quot;bara&amp;amp;amp;quot; behöver betala till thailändska banken. Dessutom har dom flesta thailändska bankerna sänkt maxbeloppet per uttag. Tidigare har man kunnat hitta banker där man fick ta ut 20 000 baht, det finns inte idag... 10 000 är max. &amp;amp;lt;br /&amp;amp;gt;&amp;amp;lt;br /&amp;amp;gt;Ett thailändskt bankkonto står högt på önskelistan. Jag kilade in på Siam Bank i Times Square Bkk förra året och försökte... svaret var - visa ditt work permit så är det no problems...&amp;amp;lt;br /&amp;amp;gt;&amp;amp;lt;br /&amp;amp;gt;Ska testa nu i november med att öppna konto via ombud, dvs en thailändsk vän (flicka, men inte flickvän...) som öppnar ett konto.&amp;amp;lt;br /&amp;amp;gt;&amp;amp;lt;br /&amp;amp;gt;Edit: Idag är kursen 100 skr = 482.341 THB&amp;amp;lt;br /&amp;amp;gt;

 

 

Det har alldrig ändrats ! Man kan ta ut 20.000 THB på alla ATM i Thai ,

++ att man kan ta ut 25.000 THB på Bangkok Bank ATM ..,

Alla ATM ... Utom.. ,, AEON Bank ATM tar en avgift på 150 THB . , Dvs.., AEON är Gratis ,

Dom hittar du på Tesco Lotus m.m.. ICA Banken är det bästa Svenska Banken för oss utomlands .,

Deras växel kurs är näst intill identiskt med kursen på www.xe.com .

Edited by oNeCrazyGuy
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.