Jump to content

Support our Sponsors >> Thai Friendly | Pattaya News | Pattaya Unplugged | Buy a drink for Soi 6 Girls | Thailand 24/7 Forum | TPN Property | La La Land bar | NEW PA website | Subscribe to The Pattaya News |Pattaya Investigations | Rage Fight Academy | Buy/Sell Businesses | Isaan Lawyers | Siam Business Brokers | Belts Of Mongering - Mongering Authority | Add your Text or Event here

IGNORED

norweigian airlines stockholm - bangkok


thehookerthing

Recommended Posts

Någon som testat det nya flygbolaget ?

Fungerar det bra? Skulle uppskatta ifall någon med erfarenhet kunde skriva lite åsikter.

 

Vilket är det bästa priset ni har hittat med bagage och mat inkluderat?

 

Link to comment
Share on other sites

ska du ha bagage,mat och dryck så hamnar du på samma priser som övriga flygbolag.jag har bokat flyg med norwegian och flyger med dem i augusti då kan jag skriva lite mer att berätta

Link to comment
Share on other sites

Har flugit med Norwegian förut och gör det igen. Och priserna är lägre än andra direktflyg om du bokar i rätt tid.

En resa i Augusti 4 veckor kostar mig 4090:- med mat, bagage och platsreservation. Det matchar ingen annan med direktflyg vad jag sett.

Vill du byta på vägen med kanske långa tider så finns kanske bra priser med Turken eller nåt.

Maten var usel förra resan, september -13, men stolen helt ok. Hem var ju Dreamlinern trasig så då blev det nåt annat junk men kom hem nån dag senare.

Ok. English is not my first language but if i wrote in Swedish not many would understand.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Virker som om innfasingsproblemene med de nye flyene er overvunnet. Har aldri brukt Norvegian til Thailand men basert på erfaringinger andre steder regner jeg med et gunstig pris/kvalitetsforrhold.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

 

De gode nyhetene er at Air Asia har planer om å fly til bangkok fra Skandinavia 

om to til tre år....dette vil gi Norwegian konkuranse,og dermed også forhåpentligvis

enda lavere priser  :GoldenSmile1: men jeg klager ikke.

Lurer på hvem som flyr billigere enn Norwegian til bangkok?

Styrer man unna jul og påske,kan man fly tur/retur for 3000/3500 norske kroner.

Skal nedover i februar;betalte 4000 kroner....bestillte samtidig en tur i begynnelsen av juni,

neste år for 2800 kroner tur/retur.Bedre enn dette blir det ikke!!

Link to comment
Share on other sites

Det beror väl på hur man definierar bättre :)

Jag flyger då hellre business, även om det kostar skjortan och halva byxorna.

 

Men i alla fall, jag kan förstå att du väljer att åka med Norwegian, direktflyg är ganska nice trots allt. Situationen är lite värre från Stockholm. Vill man flyga direkt och till lågt pris så måste man åka dit på söndag, tisdag, onsdag eller torsdag. Hem på måndag eller onsdag. Om man istället vill åka på några vettiga dagar, typ ut på en lördag och hem på en söndag, då är Norwegian inte i trakten av billigast längre.

 

Att flyga till Oslo och byta känns lite konstigt också, det är ju liksom åt fel håll. Hellre byter jag då halvvägs i typ Dubai eller Doha.

Link to comment
Share on other sites

Når i feb reiser du?

Vurderer reise i feb selv, men må nesten ta bestemmelsen i januar pga ferie etc

 

 

Fløy selv med Norwegian i september. Direkte OSL - BKK for 3000,- bestilte med mat, setereservering og baggasje som var tillegg på 1000,-

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg reiser 1februar,og hjem 12 februar.Turen var litt dyrere,4000 kr,men det er jo tross alt høysesong.

Det eneste som er kjipt er at krona er svak i forhold til bahten! Nå får man 4.79 baht for en krone...

lurer på når den var så lav sist....(www.xe.com)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jag reste i december för 5200:- sek, för andra gången med dreamlinern, gillar direktflyg, bra media skärm men svårt att höra ljudet, (köpt brusreducerande lurar nu).

Köpt resa till april - maj, då det är lågsäsong vilket gick på 4200 med mat, bagage och plats..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bor man i Sverige: Det bästa bonus kreditkortet är Bank Norwegian. Kortet är gratis. 45-60 dagars 0 ränta och har högsta bonus % av alla kreditkort. 

 

Jag kanske lever i en bubbla men de jag känner betalar allt med kort = bonus på allt de handlar. Köpte en iPhone = 300kr i bonus.

 

Poängen är detta: Man får ihop till ett par gratis resor/år fram o tillbaka till Thai om man använder kortet rätt så hårt. Mina resor brukar ligga på tur/retur runt 4500kr med baggage o lek.  Dessutom är de väldigt billiga om man vill ta med mer bagage. 22kr/väska extra kostar 300kr. 

Bra plan. Håller tider. Extremt billigt.
Men... Deras grej är att de tjänar pengar på allt omkring. 

Officiellt är det 20kg incheckat bagage. Jag låg 1kg över = skulle betala 300kr. När jag skulle betala vid en annan coumter så viskade hon som jobbade åt Norweigan åt mig: "det är 22kg som är gransen. Du ligger några hundra gram över det. Ta ut något o sätt det i jackfickan"   Hade hon inte sagt något så hade de fått 300kr extra för lek. 

 

Inga gratis drinkar på planet utan snarare 30krs cola burkar och 60krs miniflaskor vin.  Ta med egen Taxfree i stället :)

 

Man kan också spara 600kr i bagage på utresan. Man får ta med 10kg in i planet handbagage + ingen kollar de 30kg grejer man gömmer i jack fickorna. 

 

Visst: Har man pengar så är andra bättre och har snyggare flygvärdinnor. Men budget/få resan gjort så är norwegian riktigt bra. 

Link to comment
Share on other sites

Kun dager igjen. Reiser 2.feb og hjem 17.feb. Ble Norwegian denne gangen også

Link to comment
Share on other sites

Har tittat på det kortet och det blir o beställa ett snart..

 

som du sa så börja köpa öl, vin eller groggar på planet blir snabbt dyrt, Såg en gubbe som hade kvarting med sig som han sög i sig i ett naffs :)

 

jag tycker +paketet med plats reservation, 20kg bagage och 2 måltider är klart värt pengarna..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.