Jump to content

Support our Sponsors >> Thai Friendly | Pattaya News | Pattaya Unplugged | Buy a drink for Soi 6 Girls | Thailand 24/7 Forum | TPN Property | La La Land bar | NEW PA website | Subscribe to The Pattaya News |Pattaya Investigations | Rage Fight Academy | Buy/Sell Businesses | Isaan Lawyers | Siam Business Brokers | Belts Of Mongering - Mongering Authority | Add your Text or Event here

IGNORED

Billigare flyg


Recommended Posts

Låter ju trevligt, fast det är en lång resa så lite service och bekvämlighet är ju trevligt med. Jag har rest med Aerosvit och Turkish airlines hittills och även om Aerosvit var en tusenlapp billigare tror jag inte jag går tillbaka till dem :)

 

One individuals freedom ends where another individuals freedom begins.

Link to comment
Share on other sites

Ja det är ju tyvärr ganska många timmar att spendera i planet så man vill väl inte sitta helt ihopklämd mellan stolarna men om de får några schyssta plan vore det helt klart ett alternativ att flyga med dem för halva priset.

Link to comment
Share on other sites

Det vore bra om Norwegian kunde börja så kan de andra lågpris flygen som ryanair göra samma sak, då kommer de behöva pressa ner priserna mera

Link to comment
Share on other sites

Altid fint med konkurrence. Bare husk at man sidder i en metalkasse i 11 timer. Så der skal være et element af komfort efter min mening... Men for at tale pris - hvad ville være en "rimelig" pris på en rejse ca. 9000 km.? 2500 DKK, 3000 DKK...?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Planen Norwegian har köpt är Boeings nya 787or. Boeing själva rekommenderar 230-250 stolar i den, Norwegian kommer enligt uppgift att trycka in 290 stolar. Det säger väl egentligen allt!

 

Jag vet inte hur priset blir till BKK. Men dom säger att man ska kunna få en biljett till NYC (från ARN) för ca 2000 SEK. (Vilket är ren bullshit)

 

Men det här är kanonbra, just nu kan ju Thai göra i princip vad dom vill med både priser och service.

Edited by celticfist
Link to comment
Share on other sites

Tror det blir trangt på Norwegian ja, men prisene kommer nok til å kunne komme så lavt for de billigste. Men, som alltid er det de dårligste dagene for å reise etc og ekstremt få billetter, men igjen.. Hvilke dager er dårliger for å reise til Los? Lol!

 

var på nyhetene igår at bemanningen skulle foregå fra Thailand, altså med thailandsk besettning o.l. så er mulig dette gjør prisene lavere enn f.eks. Sas.

Link to comment
Share on other sites

291 stoler i 3+3+3 config betyr trangt både på benplass og sete bredde.

Når alt kommer til alt så blir nok ikke den gjennomstnittlige prisen noe spesielt billigere, en Thai, Qatar, Turkish etc. Noen få billetter vil selges billig.

Så må man plusse på baggasje gebyr, setegebyr, + at du må kjøpe all mat og drikke selv.

Summa summarum så skal du ha flaks hvis du totalt kommer under 4000.- t/r inkl alt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kjøpte nylig flybillett direkte tur/retur Oslo til BKK med Thai Airways, kr 4088.

Link to comment
Share on other sites

med søk på skyscanner.com så klarer man alltid å få Oslo til BKK t/r for rundt 4400.- rundt disse tider, lurer på hvordan dette er i juni til august, når alle har ferie

Link to comment
Share on other sites

Det aner jeg ikke. Vi er ihvertfall 4 gutter på rundt 27 fra Porsgrunn/Skien som er i Pattaya fra 16. juni til 30.

Vi er ikke særlig kjente der, så hadde alltids vært hyggelig å møte noen vi kan ta noen øl med og gi oss tips ;)

Link to comment
Share on other sites

hehe hva er "særlig" kjent? :) har dere vært der før?

Link to comment
Share on other sites

To av oss som ikke har vært der. Meg og en kompis var der i 2008.. jeg var det kun i noen dager med familien, så det ble en litt annen type opplevelse kan en si :P

Link to comment
Share on other sites

Noen som har noen tips om når det blir billigst å bestille tur på den ufattelig dårlig valgte datoen jeg har valg 21 Des? blir til 10 feb om mulig. Virker ikke som det er så mye turer ute, bortsett fra turkish airways og Thai som vil ha 12 000 kr.

Link to comment
Share on other sites

På travellink finns det billigare än så, men fortfarande inte billigt. Tror det nästan alltid är dyrt att flyga så nära jul (skollov...). Förra året flög jag ut i mitten av december och hem i början av februari och det var riktigt billigt, 5600SEK tror jag.

 

One individuals freedom ends where another individuals freedom begins.

Link to comment
Share on other sites

Har noget kigget på priser omkring jul 2012? De priser jeg har kunne finde ligger i niveauet 6.500 (DKK) og opefter. Medmindre man vil med Turkish og bruge ca. 30 timer hver vej :-)

Hvad siger priserne fra Oslo eller Stockholm på en juletur...?

SBM

Link to comment
Share on other sites

Oslo er 12000 fra des - feb, har ikke sjekket andre tider. Sjekk på finn.no

Ok, takker. Det lyder jo noget dyrere end herfra. Jeg tjekker finn.no

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tips til å få ned prisen hvis man reiser fra Oslo.

Bruk Qatar med multicity.

Jeg sparte over 2000.- på å ta sas til arlanda, og qatar til bkk. Hjem så lander jeg da i Oslo.

Dette er med utreise i juli og et opphold på 6 uker.

 

Synes forøvring at Qatar er helt utmerket og fly med.

Link to comment
Share on other sites

Flyger alltid Thai numera!

 

Såg här att de tänker pressa in 290 stolar i en maskin för 220-250… Jag flög en gång till Dominikanska i en tältstol, 11 timmar, aldrig mer!

 

Har provat en uppsjö olika upplägg, mellanlandningar å fan och han mormor, bara för att spara något papp, egendomliga flygtider, åsså, sitta i Isanbul, Kiev eller något några timmar etc. Framöver pröjsar jag gärna för Thai. Bra avgångstider, direktflyg, gamla 747 känns som att vara på en båt, sover som en gris mest hela vägen.

 

Bara man bokar i rätt tid, så kan man få en Thai biljett för 5-6 papp, det är det värt.

Åsså alla dessa små söta thailändska flygvärdinnor, gör att jag kommer in i ”Thai-Mood” direkt!

 

SkyScanner Billiga flyg - Jämför priser…

Allaflygbiljetter.se Bra om man vill resa runt, olika stopp...

Euro-asia Travel Prata med "Suppatra" hon kan ofta slå det mesta vad det gäller Thai-priser!

 

:CatDance1: :CatDance1: :CatDance1:

Edited by alonen

Don't ask what the Thai girl can do for you!

Ask yourself what you can do for the Thai girl! 

(Sent from my ashole, using crapatalk…)

Link to comment
Share on other sites

Sjekk med KLM de har gode priser nå. 5500Nok retur fra stav -bangkok

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke tenke meg at Norwegian vil presse inn så mange seter i flyene. Det er normalt ikke kabinplass som setter begrensning på antall pasasjerer, men heller vektbegrensninger på bagasje. Med så mange seter vil det kun være plass til håndbagasje og fuel. Dette er en LANG rute, og flyet må konfigureres derefter.

Link to comment
Share on other sites

PS. har sjekket litt mere.

 

Varianten med 290 seter har ikke rekkevidde til BKK. Versjonen som Norwegian har bestilt har 210 seter og skal settes i drift i 2013

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.