Jump to content
IGNORED

Naar BKK met een enkeltje?


hopichho

Recommended Posts

Hallo mannen,

 

Eind januari/ begin Feb. vlieg ik naar Bkk.

Normaal heb ik altijd een retour of open ticket.

Omdat een open ticket best prijzig is en ik de laatste keer mijn terugvlieg datum heb veranderd, omdat ik wat langer wou blijven,

is mijn vraag gaat het problemen geven om met een enkeltje te vliegen?

 

Ik begrijp dat je aan moet tonen dat je het land ook weer uitreist, maar is dat ook het geval als je een visa heb voor 2 of 3 maanden.

Waarschijnlijk ben ik niet van plan direct terug te vliegen naar Holland maar eerst naar India en vandaaruit naar huis.

 

mvg, hoppichho

Link to comment
Share on other sites

daar ben ik ook wel eens nieuwsgierig naar...

meende ook dat je een geldig retourticket moest hebben...

daarom niet naar huis maar toch het land uit.

Link to comment
Share on other sites

Heb je al een visum aangevraagd ?

Je moet namelijk zelfs al bij aanvraag van een visum je vliegtickets overleggen . Geen retourvlucht , ongeacht vanuit welk

land , is ben ik bang zelfs geen visum .

Zou je wel een visum krijgen dan heb je weer de kans dat de airline moeilijk gaat doen aangezien die aansprakelijk worden

gesteld zou Thailand je niet binnen laten omdat je geen retourvlucht hebt .

 

Daarbij is het prijverschil tussen een enkeltje en een retourvlucht vaak zo minimaal dat ik het risico niet eens zou nemen .

Link to comment
Share on other sites

Ik heb in 2009 en 2010 tweemaal een enkele reis geboekt, maar ontving op het consulaat op vertoon van de enkele reis tickets en een brief van mijn school, beide keren een ED visum.

Link to comment
Share on other sites

en een brief van mijn school, beide keren een ED visum.

 

Een ED visum is voor 1 jaar en in combinatie met een brief van school is het geen probleem .

Bij de meeste vliegmaatschappijen kun je niet eens meer dan een jaar vooruit boeken .

 

Deze situatie is toch wat anders . Bel anders met het consulaat , niet met de ambassade .

Deze mensen spreken over het algemeen goed Nederlands en leg ze de vraag voor .

Link to comment
Share on other sites

Oke bedankt ik zal eens gaan informeren, heeft er iemand nog meer info. dan hoor ik dat graag

 

Normaal heb ik altijd een tourist visum voor 2 of 3 maanden...

Kan mezelf eerlijk gezegt niet herinneren dat ik ooit aan vliegticket heb moeten overleggen.

Ik zal eens op de site van visumbureau kijken.

Link to comment
Share on other sites

Jerry je hebt gelijk:

 

Bewijs van het reisarrangement

 

Een kopie van het vluchtschema

 

 

of een uitdraai van uw e-ticket afgegeven door de reisorganisatie.

 

 

 

 

 

Ik weet nu weet dat ik daar elke keer een kopietje met meestuurde ja evenals een bankafschrift.

Mijn geheugen is niet zo best als het om dit soor dingen gaat, heb het niet zo op met papier zaken. ;)

 

Ik zal morgen deze mensen is bellen.

 

bedankt mvg. hopichho

Link to comment
Share on other sites

Heb een mailtje gestuurd en kreeg dit antwoord:

 

Goedemiddag ,

 

Er is geen enkel land, wat een enkele vlucht accepteerd.

U dient aan te tonen dat u ook het land weer verlaat bij aankomst.

Kan u dit niet, kan de douanier u op grond hiervan weigeren en terugsturen naar Nederland.

Als je een interne vlucht boekt, kan je laten zien dat je het land weer verlaat, en moet dit probleem zijn opgelost.

Link to comment
Share on other sites

Heb je al een visum aangevraagd ?

Je moet namelijk zelfs al bij aanvraag van een visum je vliegtickets overleggen . Geen retourvlucht , ongeacht vanuit welk

land , is ben ik bang zelfs geen visum .

Zou je wel een visum krijgen dan heb je weer de kans dat de airline moeilijk gaat doen aangezien die aansprakelijk worden

gesteld zou Thailand je niet binnen laten omdat je geen retourvlucht hebt .

 

Daarbij is het prijverschil tussen een enkeltje en een retourvlucht vaak zo minimaal dat ik het risico niet eens zou nemen .

met visa géén retourticket nodig , WEL met de 30 dagen bij aankomst (visa exempt ) dan KAN airline moeilijk of onmogelijk doen

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Bedankt david, ik ga het erop wagen, denk ook niet dat het problemen gaat geven.

Link to comment
Share on other sites

david heeft gelijk, en zegt eigenlijk met precies wat ik ook bedoelde en wilde zeggen:

met een jaar-visum heb je geen retourvlucht nodig

verblijf je op kortere visa, dan is een retourvlucht noodzakelijk (of een andere vlucht om het land te verlaten)

 

ik heb op een jaarlijks non immigrant ED visa steeds het land in en uit kunnen reizen, en er werd me nooit om een retourvlucht gevraagd.

ben zelfs 6 keer Thailand in en uit geweest tijdens mijn bezoeken aan buurlanden. het betrof in dit geval wel een multiple entry ED visa.

Link to comment
Share on other sites

david heeft gelijk, en zegt eigenlijk met precies wat ik ook bedoelde en wilde zeggen:

met een jaar-visum heb je geen retourvlucht nodig

verblijf je op kortere visa, dan is een retourvlucht noodzakelijk (of een andere vlucht om het land te verlaten)

 

ik heb op een jaarlijks non immigrant ED visa steeds het land in en uit kunnen reizen, en er werd me nooit om een retourvlucht gevraagd.

ben zelfs 6 keer Thailand in en uit geweest tijdens mijn bezoeken aan buurlanden. het betrof in dit geval wel een multiple entry ED visa.

 

zelfs met simpele 60 dagen visa (single entry visa) heb je geen retour nodig , ENKEL met de 30 dagen exempt (wat géén visa is , =enkel een vrijstelling voor onderdanen lijst landen)

KAN je retour ticket gevraagd worden !!

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Heb een mailtje gestuurd en kreeg dit antwoord:

 

Goedemiddag ,

 

Er is geen enkel land, wat een enkele vlucht accepteerd.

U dient aan te tonen dat u ook het land weer verlaat bij aankomst.

Kan u dit niet, kan de douanier u op grond hiervan weigeren en terugsturen naar Nederland.

Als je een interne vlucht boekt, kan je laten zien dat je het land weer verlaat, en moet dit probleem zijn opgelost.

 

Beetje een raar antwoord van deze instantie; zij bepalen voor alle andere landen waaraan voldaan dient te worden!

Mijn eigen ervaring is, dat bij een non-B geen retourvlucht nodig is.

Uit andere fori kun je lezen, dat dit ook niet hoeft bij elke vorm van visum.

Alleen bij visum-vrijstelling dien je een bewijs van uitreis te hebben. Dat hoeft geen retourticket te zijn, maar kan ook een ticket voor een trip naar het buitenland zijn (bijv. Maleisie of Cambodja).

De airliner controleert dit in de regel, omdat zij namelijk verantwoordelijk zijn voor transport terug naar land van herkomst, mocht je geweigerd worden door IMMIGRATIE en niet de DOUANIER in Thailand.

Link to comment
Share on other sites

Vond ik ook Joseph, ook het verhaal over een INTERNE vlucht klopt niet lijkt mij.

Als ik een ticket boek naar Samui of Chiang Mai is dat nog geen bewijs van uitreizen. 555

Foutje van de beste man waarschijnlijk;)

 

Ik vlieg nu definitief met een enkeltje en een 3 maanden tourist visa.

Boek ik als ik wil gaan in BKK wel weer een ticket naar elders.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Veel onzin informatie hier.

JA officieel kom je geen enkel land in met een enkeltje, maar in de praktijk is alles wat je hoeft te doen een vluchtnummer opgeven.

Zoek een vluchtnummer op van een vlucht die een paar weken nadat je binnenkomt vertrekt en dan is het geen probleem.

Heb het zelf op deze manier vaak genoeg gedaan in Thailand, en er is nooit iets gebeurt/gevraagd.

 

Tis immers zo dat er altijd een 'wijziging' in je reisplannen kan ontstaan waardoor je een ander vliegtuig pakt.

Bij binnenkomst kijken ze alleen of er uberhaupt een vluchtnummer is opgeschreven en als je weggaat, tja, dan heb je je ticket al om te bewijzen dat je echt gaat.

 

Veel plezier!

Holy jesus, Sole is going to hell.

Link to comment
Share on other sites

Veel onzin informatie hier.

JA officieel kom je geen enkel land in met een enkeltje, maar in de praktijk is alles wat je hoeft te doen een vluchtnummer opgeven.

Zoek een vluchtnummer op van een vlucht die een paar weken nadat je binnenkomt vertrekt en dan is het geen probleem.

Heb het zelf op deze manier vaak genoeg gedaan in Thailand, en er is nooit iets gebeurt/gevraagd.

 

Tis immers zo dat er altijd een 'wijziging' in je reisplannen kan ontstaan waardoor je een ander vliegtuig pakt.

Bij binnenkomst kijken ze alleen of er uberhaupt een vluchtnummer is opgeschreven en als je weggaat, tja, dan heb je je ticket al om te bewijzen dat je echt gaat.

 

Veel plezier!

 

Niet om het één of ander Sole, maar als veel van de posts in deze draad 'onzin' zijn, dan doet jouw post daarvoor niet onder!!

Link to comment
Share on other sites

Niet om het één of ander Sole, maar als veel van de posts in deze draad 'onzin' zijn, dan doet jouw post daarvoor niet onder!!

+1

 

 

ingeval van een visa niet nodig, speciaal indien visa voor lange periodes aangezien de meeste airlines hun planning op 6 maand tonen maximum;

Evenwel ambassades of Consulaten kunnen je de gekste dingen vragen , speciaal indien voor double or triple entry's kan planning gevraagd worden om aan te tonen van reisweg ,

 

en als je je als een armzalig persoontje gedraagt e uitziet kan een moeilijke immigratie officier je ten allen tijden weigeren (telt eigennlijk voor iedereen)

VISa of niet , of voldoende financielle middelen laten aantonen

 

Na wat ik nu allemaal lees moet ik toch eventjes iets opklaren:

1) eerste reis visa exempt (vrijstelling EU onderdaan 30 dagen retourtivket bij aanvraag visa getoont

2) triple entry visa Enkeltje met Air Berlin , ir Berlin visa gevraagd en OK om vliegen (°6 maand Thailand

3 )Triple entry met vootgaande periode Ticket vanuit BKK (dus omgekeerd ASia >Amsterdam met Eva ) met het retourticket Naar BKK wederom riple entry verkregen , DUS G22N retour UIT Thailand aangetoont HEREN!!

4 )NON O visa 3maand (90 ) dagen met wederom een ticket geboekt in Thailand naar Amsterdam dus wederom ZONDER retourticket nodig te hebben naar Thailand !

5) wederom Ticket UIT BKK > Amsterdam voor ED visa (studievisum ) 1 jaar multy entry visum verkregen 5=15 maanden eigenlijk ) zonder retourticket

6) non O met .... juist wederom hetzelfde stramien en dan maar Non O 3 maand gekregen zonder Retourticket uit Thailand ......... en u zit ik met dat visa nog steeds in Thailand na een Double entry in Pnomh Penh + extension 30 dagen gevolgd door nu deze week een Single entry van Phnom Penh (zonder uitreisticket UIt THailand !! ) welke zal gevolgd worden door extensie 30 dagen = gevolgd door 1 visa run goed voor 15 dagen , om danmet open retourticket BKK >AMS>BKK te vliegen ( ga namelijk nu mijnNON o retirement 1 year multiple krijgen

 

DUS reken eens uot hoeveel keer ik al niet met een feitelijk enkeltje gevlogen heb.... uiteraard enkel richting Amsterdam !!

UIt BKK vlieg ik altijd met retourticket :GoldenSmile1::Think1:

Edited by david555

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Veel onzin informatie hier.

JA officieel kom je geen enkel land in met een enkeltje, maar in de praktijk is alles wat je hoeft te doen een vluchtnummer opgeven.

Zoek een vluchtnummer op van een vlucht die een paar weken nadat je binnenkomt vertrekt en dan is het geen probleem.

Heb het zelf op deze manier vaak genoeg gedaan in Thailand, en er is nooit iets gebeurt/gevraagd.

 

Tis immers zo dat er altijd een 'wijziging' in je reisplannen kan ontstaan waardoor je een ander vliegtuig pakt.

Bij binnenkomst kijken ze alleen of er uberhaupt een vluchtnummer is opgeschreven en als je weggaat, tja, dan heb je je ticket al om te bewijzen dat je echt gaat.

 

Veel plezier!

 

Dat jij op een 'illegale' manier het land weet binnen te komen wil nog niet zeggen dat de andere posts dan onzin zijn .

Op het moment dat een official wel , om wat voor reden dan ook , jou papieren gaat checken kunnen ze je gewoon

weigeren en terug op het vliegtuig zetten .

Dat is wel het laatste wat je wilt na een 10 uur vlucht , niet zo'n heel goed advies dus .

Link to comment
Share on other sites

Na wat ik nu allemaal lees moet ik toch eventjes iets opklaren:

1) eerste reis visa exempt (vrijstelling EU onderdaan 30 dagen retourtivket bij aanvraag visa getoont

2) triple entry visa Enkeltje met Air Berlin , ir Berlin visa gevraagd en OK om vliegen (°6 maand Thailand

3 )Triple entry met vootgaande periode Ticket vanuit BKK (dus omgekeerd ASia >Amsterdam met Eva ) met het retourticket Naar BKK wederom riple entry verkregen , DUS GEEN retour UIT Thailand aangetoont HEREN!!

4 )NON O visa 3 maand (90 ) dagen met wederom een ticket geboekt in Thailand naar Amsterdam dus wederom ZONDER retourticket nodig te hebben naar Thailand !

5) wederom Ticket UIT BKK > Amsterdam voor ED visa (studievisum ) 1 jaar multy entry visum verkregen (=15 maanden eigenlijk ) zonder retourticket

6) non O met .... juist wederom hetzelfde stramien en dan maar Non O 3 maand gekregen zonder Retourticket uit Thailand ......... en u zit ik met dat visa nog steeds in Thailand na een Double entry in Pnomh Penh + extension 30 dagen gevolgd door nu deze week een Single entry van Phnom Penh (zonder uitreisticket UIt THailand !! ) welke zal gevolgd worden door extensie 30 dagen = gevolgd door 1 visa run goed voor 15 dagen , om danmet open retourticket BKK >AMS>BKK te vliegen ( ga namelijk nu mijnNON o retirement 1 year multiple krijgen

 

DUS reken eens uot hoeveel keer ik al niet met een feitelijk enkeltje zonder retour gevlogen heb.... uiteraard enkel richting Amsterdam naar BANGKOK !!

UIt BKK vlieg ik altijd met retourticket :GoldenSmile1::Think1:

 

PS :en wat liggen we hier nu te zeveren over vliegtickets ? je moet kunnen bewijzen dat je op je vervaldatum(s) Thailand verlaat ... of niet soms :hello09: , Ambassades / Consulaten En Immigratie elk hun eigen regels , voor derze laatste is de kous af als je geen overstay hebt en op gestelde datum buiten Thailand gaat .( en eventueel terugkomt met juiste "Stamps) ' :GoldenSmile1:

Edited by david555

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.