Jump to content

Support our Sponsors >> Thai Friendly | Pattaya News | Pattaya Unplugged | Buy a drink for Soi 6 Girls | Thailand 24/7 Forum | TPN Property | La La Land bar | NEW PA website | Subscribe to The Pattaya News |Pattaya Investigations | Rage Fight Academy | Buy/Sell Businesses | Isaan Lawyers | Siam Business Brokers | Belts Of Mongering - Mongering Authority | Add your Text or Event here

IGNORED

Norsk politiker köpte sex i Latvia. Straffas!


Going4Siam

Recommended Posts

Den norska Frp politikeren Bård Hoksrud köpte sex på en privat resa i Latvia. Med dold kamera avslöjade norsk tv 2 honom när han gikk inn på bordell och kom ut igjen med en kvinna. Senare nästa dag gikk reporteren själv til bordellet och fikk information om at han hadde sex med kvinnan. Enligt norsk lag kan nordmenn straffas för köp av sex också i utland!

 

Man arbetar at få en liknande lagstiftining också i Sverige! Sjukt! My link

"Man...Because he sacrifies his health in order to make money. Then sacrifies money to recuperate his health. And then his so anxious about the future that he does not enjoy the present; the result being that he does not live in the present or the future; he lives as if hes never going to die, and then dies having never really lived "

Link to comment
Share on other sites

Det var da en mærkelig lov :What:

Eller er det fordi det også er ulovligt i Letland?

 

Jeg har da aldrig hørt som sådanne regler før... Nå, jeg lover intet at sige, hvis jeg møder nogle norske på min vej :Chokdee3:

Link to comment
Share on other sites

Denne loven ble etablert for noen år siden, en noe pussig løsning på at vi slet med mange nigerianske prostituerte.

Lenge var de borte, men ettersom mange tok sjansen på å kjøpe sex så økte de boten fra 9000 til 25 000 kr. Nå er alle de prostituerte tilbake. Hvorfor de forbød sexkjøp og ikke sexsalg forstår jeg ikke. Heller ikke at den skal gjelde når jeg er i Thailand, da er jeg under Thailands lover, ikke de norske.

Link to comment
Share on other sites

Denne loven ble etablert for noen år siden, en noe pussig løsning på at vi slet med mange nigerianske prostituerte.

Lenge var de borte, men ettersom mange tok sjansen på å kjøpe sex så økte de boten fra 9000 til 25 000 kr. Nå er alle de prostituerte tilbake. Hvorfor de forbød sexkjøp og ikke sexsalg forstår jeg ikke. Heller ikke at den skal gjelde når jeg er i Thailand, da er jeg under Thailands lover, ikke de norske.

 

 

Enligt Thailands lag er det forbjudet at köpa och sälja sex..in case you did not know.

 

Om polisen vil åt någon, kör dom raid under påskått at dom har hört at det pågår prostitution på stället. Man kan se det i tidningra nu och då.

I praktiken är det ingen som bryr sig...men de kan om de vil...

"Man...Because he sacrifies his health in order to make money. Then sacrifies money to recuperate his health. And then his so anxious about the future that he does not enjoy the present; the result being that he does not live in the present or the future; he lives as if hes never going to die, and then dies having never really lived "

Link to comment
Share on other sites

Joda, og det er greit. Men da gjør jeg noe ulovlig i det landet jeg er i. Jeg gjør ikke lovbrddet i Norge. Om jeg drar til Amsterdam risikerer jeg i teorien å bli lovforfulgt i Norge. Det er feil.

Link to comment
Share on other sites

Tur att vi inte utnyttjar prostotuerade i Thailand då, det är ju olagligt där med. Nej, jag betalar en avgift till baren för att tjejen inte ska få löneavdrag för att hon tar ledigt en kväll och sedan betalar jag taxipengar dagen efter så hon kan ta sig hem igen. Ibland kanske jag ger en liten gåva med, om jag kan tänkas vilja träffa henne igen. Man måste ju följa kulturen i det land man hälsar på.

 

One individuals freedom ends where another individuals freedom begins.

Link to comment
Share on other sites

Tur att vi inte utnyttjar prostotuerade i Thailand då, det är ju olagligt där med. Nej, jag betalar en avgift till baren för att tjejen inte ska få löneavdrag för att hon tar ledigt en kväll och sedan betalar jag taxipengar dagen efter så hon kan ta sig hem igen. Ibland kanske jag ger en liten gåva med, om jag kan tänkas vilja träffa henne igen. Man måste ju följa kulturen i det land man hälsar på.

 

 

Yep! Från och med nu måste man ha en snabb förklaring i fall Norska eler Svenska tv bolagen sticker en mikrofon i käften på en när man är på semester.Det är också slut med at prata med sina landsmän på krogen...Man vet aldri vem man talar med och om han har en mikrofon i skjortan ha ha..Sjukt...Har lagen kommit til Sverige också nu? Norge fick den i 2006.

Edited by Going4Siam

"Man...Because he sacrifies his health in order to make money. Then sacrifies money to recuperate his health. And then his so anxious about the future that he does not enjoy the present; the result being that he does not live in the present or the future; he lives as if hes never going to die, and then dies having never really lived "

Link to comment
Share on other sites

Jeg omgås stort sett ikke andre nordmenn av prinsipp, men er egentlig ingen fare. Jeg har tidligere lagt ut bilde av meg selv i advanced trip reports, og det føler jeg fortsatt er trygt. I worst case så får jeg ta straffen som en mann!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Og hvorfor ikke det? Skjems du av å være nordmann?

 

Tolk det som du vil, men nei...

Når jeg er på ferie vil jeg bli kjent med folk fra andre land enn Norge, men selvfølgelig om du hadde kommet inn samme sted som jeg drakk så hadde jeg jo ikke hatt noe imot å ta en øl..

Men, du ser ikke meg i Kåres partybar og Scandibar.

Link to comment
Share on other sites

Oftast när jag och en polare är utomlands tillsammans pratar vi svenska, tills vi hör någon annan prata svenska. Då byter vi direkt till engelska för att slippa standard semesterkonversationen mellan folk från samma land. Ungeför som att bara för att man är från samma land som någon så är man bästa vänner bara för att man stöter på dem utomlands.

 

One individuals freedom ends where another individuals freedom begins.

Link to comment
Share on other sites

Oftast när jag och en polare är utomlands tillsammans pratar vi svenska, tills vi hör någon annan prata svenska. Då byter vi direkt till engelska för att slippa standard semesterkonversationen mellan folk från samma land. Ungeför som att bara för att man är från samma land som någon så är man bästa vänner bara för att man stöter på dem utomlands.

 

Spikeren på hodet!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.