Jump to content
IGNORED

Ziekenhuisrekening


Fourtrax

Recommended Posts

Vandaag mijn (34 weken) zwangere vriendin naar het ziekenhuis "Memorial Hospital" gebracht wegens pijnlijke krampen (voorweeèn). Goed ontvangen, en verschillende testen gedaan van s'morgends 10u tot s'avonds 10u en aan de nodige aperatuur gehangen, met infuus en prikjes, prijskaartje + 10.500 baht.... Voorheen ging ze erheen zonder farang vriendje en betaalde voor een halve dag met testjes en prikjes maximum 2.000 baht.... Ben ik gierig of bezeikt ???? Ze heeft via via wel een verzekering, maar deze is in dit hospitaaltje niet geldig.... graag uw mening en ervaring hierover...

Link to comment
Share on other sites

Peter , 3 jaar hier en je weet nog niet hoe het werkt :P ?

 

Ben vorig jaar voor een ingreep in het Bangkok hospitaal Pattaya geweest en de staf gaf zonder

blikken of blozen toe dat er verschilende prijzen gerekend worden voor Thai en farang alsof dat

de normaalste zaak van de wereld is .

Ook werd er meteen verteld dat mijn verzekering niet voor deze ingreep zou gelden . Terwijl later

bleek bij navraag op het verzekerings kantoor dat het grootste gedeelte wel vergoed zou zijn als

de arts even de moeite had genomen om een en ander op papier te zetten .

 

Een paar maanden geleden moest mijn vrouwtje een oorbel , die ontstoken was , operatief uit haar

oor laten verwijderen . Ze stelde zelf al voor dat ik niet mee naar binnen ging omdat de prijs

dan minimaal 2/3 keer hoger zou zijn .

Ze belde me , om haar op te halen , pas nadat ze de rekening van de arts had gehad zodat hij die

niet meer aan kon passen zo gauw hij mij zou zien .

 

Altijd pas je gezicht laten zien na het afrekenen .

 

Verzekering is ook een verhaal apart . De artsen hebben vaak gewoon geen zijn om de formulieren in

te vullen en kunnen de gemaakte kosten ook meestal niet verantwoorden als de verzekering hun op het

matje zou roepen voor de exorbitante declaraties .

Daarnaast willen ze de betaalde gelden natuurlijk gewoon lekker in hun eigen zak steken .

 

Ik heb goede ervaringen met AA insurance tegenover de Big c Sukhumvit . Regel ook zelf de papieren

en laat het niet aan het meisje over . Vaak zijn ze te bescheiden ( hoewel Phatty niet op haar mondje

is gevallen :Laugh1: ) en weten dat jij uiteindelijk toch wel betaald .

Link to comment
Share on other sites

Peter , 3 jaar hier en je weet nog niet hoe het werkt :P ?

 

Ben vorig jaar voor een ingreep in het Bangkok hospitaal Pattaya geweest en de staf gaf zonder

blikken of blozen toe dat er verschilende prijzen gerekend worden voor Thai en farang alsof dat

de normaalste zaak van de wereld is .

Ook werd er meteen verteld dat mijn verzekering niet voor deze ingreep zou gelden . Terwijl later

bleek bij navraag op het verzekerings kantoor dat het grootste gedeelte wel vergoed zou zijn als

de arts even de moeite had genomen om een en ander op papier te zetten .

 

Een paar maanden geleden moest mijn vrouwtje een oorbel , die ontstoken was , operatief uit haar

oor laten verwijderen . Ze stelde zelf al voor dat ik niet mee naar binnen ging omdat de prijs

dan minimaal 2/3 keer hoger zou zijn .

Ze belde me , om haar op te halen , pas nadat ze de rekening van de arts had gehad zodat hij die

niet meer aan kon passen zo gauw hij mij zou zien .

 

Altijd pas je gezicht laten zien na het afrekenen .

 

Verzekering is ook een verhaal apart . De artsen hebben vaak gewoon geen zijn om de formulieren in

te vullen en kunnen de gemaakte kosten ook meestal niet verantwoorden als de verzekering hun op het

matje zou roepen voor de exorbitante declaraties .

Daarnaast willen ze de betaalde gelden natuurlijk gewoon lekker in hun eigen zak steken .

 

Ik heb goede ervaringen met AA insurance tegenover de Big c Sukhumvit . Regel ook zelf de papieren

en laat het niet aan het meisje over . Vaak zijn ze te bescheiden ( hoewel Phatty niet op haar mondje

is gevallen :Laugh1: ) en weten dat jij uiteindelijk toch wel betaald .

 

Ja, ik heb het geluk nog niet vaak naar het hospitaal te moeten gaan... Dus ervaring heb ik er niet echt mee... Voor mezelf heb ik een BUPA persoonlijke verzekering afgesloten, maar nog niet moeten gebruiken. Ik heb deze reeds het tweede jaar betaald, en kreeg nu een kortingscheque van 10% terug.

Vandaag is mijn vriendin naar het ziekenhuis Satahip gegaan, waar ze wel haar verzekering aanvaarden, en vandaag was het gratis.... en gratis is goed he... Nu heeft de staff van Pattaya Memorial tegen mijn vriendin verteld dat ze daar meer uitrusting hebben dus zeker geen slechte plaats om te gaan denk ik.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.