Jump to content
IGNORED

Het grote 'Wanneer ga jij Topic'


Tommy204

Recommended Posts

ik verwacht half maart komend jaar (2014) tot........geen idee, ik neem een one-way ticket.

 

Informeer even bij de luchtvaart maatschappij of je geen problemen krijgt met een 'one way ticket' .

Je zal niet de eerste zijn die geweigerd wordt op Schiphol omdat je niet kan aantonen over een

retourticket te beschikken .

 

Ik denk zelfs dat je op de Thaise ambassade niet eens een tourist visa krijgt met alleen een enkeltje .

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

 Ik herinner me ook niet precies meer hoe ik het begin 2009 regelde voor mijn reis naar Bangkok destijds. Bedankt voor de tip/waarschuwing, ik zal 't eens uitpluizen..

Link to comment
Share on other sites

Ik geloof dat je idd moet aantonen dat je het land op tijd verlaat, dus je kan een goedkoop ticket boeken naar cambodja (kost ongeveer 50 euro).

 

Ben zelf van plan om vanaf begin februari richting Thailand te vertrekken. Voor iig 2 maanden en wellicht om daar te blijven.

Zat eerst ook te denken aan een one-way ticket, maar de prijzen voor 2 one-way tickets zijn vrij hoog (heen 430, terug zelfde of hogere prijs), daarentegen een retour ticket met Etihad is rond de 600 en kan je tegen vergoeding je datum veranderen.

Link to comment
Share on other sites

Ek is daar vanaf die 13de Desember tot 11de Januarie. Geniet.

Link to comment
Share on other sites

Ik geloof dat je idd moet aantonen dat je het land op tijd verlaat, dus je kan een goedkoop ticket boeken naar cambodja (kost ongeveer 50 euro).

 

Dat is niet het probleem . Kom hier al 5 jaar om de paar maanden binnen zonder aan te tonen dat ik een ticket heb met een uitvliegdatum

voor het visa verloopt .  

Probleem is dat diverse luchtvaartmaatschappijen (aangezien ze verantwoordelijk zijn en voor de kosten opdraaien als je in het land van

bestemming geweigerd zou worden) je niet meenemen als je geen retourticket hebt naar het land van herkomst .

Link to comment
Share on other sites

Dat is niet het probleem . Kom hier al 5 jaar om de paar maanden binnen zonder aan te tonen dat ik een ticket heb met een uitvliegdatum

voor het visa verloopt .  

Probleem is dat diverse luchtvaartmaatschappijen (aangezien ze verantwoordelijk zijn en voor de kosten opdraaien als je in het land van

bestemming geweigerd zou worden) je niet meenemen als je geen retourticket hebt naar het land van herkomst .

probleem met de airlines enkel als je géén visa hebt bvb 30 dagen  visa  exemption , met visa wordt er niet gekeken of je een retour vlucht hebt, en trouwens moet niet naar je thuisland zijn ..., enkel dat je Thailand verlaat ( probleem voor hen wordt dan doorgeschoven naar de volgende airline )

5 jaar lang jaarlijkse visa nooit problemen , wel vragen of ik visa heb en hoelang blijf .....15 maand is dan mijn antwoord  ..... met visa geen problemen , vlieg trouwens omgekeerd BKK> Ams>BKK dus vlieg ik richting BKK zgz met een enkeltje ( = mijn retourticket )

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Voor zover ik mij nu kan herinneren kocht ik destijds een one-way ticket toeristenvisum op het consultaat in Amsterdam voor een verblijf van langer dan 30 dagen (2 of 3 entries).Ik  heb hiervoor m'n vliegticket van vertrek laten zien maar geen ticket/bewijs dat ik het land zou verlaten.

 

Ik vloog destijds van Dusseldorf naar Bangkok voor 299,- (AirBerlin).Het retourticket voor m'n vertrek kocht ik los in Bangkok, ergens in een straat bij Sukhumvit Rd. (Nana Plaza) voor 599,-..Terugvliegen was dus duur (China Airways).Ik denk dat 2 enkeltjes altijd duurder zijn dan 1 retour...898,- was een pittig bedrag.

Link to comment
Share on other sites

Ik geloof dat je idd moet aantonen dat je het land op tijd verlaat, dus je kan een goedkoop ticket boeken naar cambodja (kost ongeveer 50 euro).

 

Ben zelf van plan om vanaf begin februari richting Thailand te vertrekken. Voor iig 2 maanden en wellicht om daar te blijven.

Zat eerst ook te denken aan een one-way ticket, maar de prijzen voor 2 one-way tickets zijn vrij hoog (heen 430, terug zelfde of hogere prijs), daarentegen een retour ticket met Etihad is rond de 600 en kan je tegen vergoeding je datum veranderen.

 

Ben ook van plan een langere periode door te brengen in Thailand.'t Zal wel enigszins on a budget zijn maar volgens mij kun je met een lager inkomen in het westen in Thailand een behoorlijk leven leiden inclusief girls.Orienteer me op "monthy rent", condo's etc...maar moet nog wel een beter beeld krijgen van de locaties waar ik wil/kan zitten.Per nacht betalen is me te duur.

 

Mooie avatar btw....zuigzoen of gebeten?! :P

Link to comment
Share on other sites

Ben ook van plan een langere periode door te brengen in Thailand.'t Zal wel enigszins on a budget zijn maar volgens mij kun je met een lager inkomen in het westen in Thailand een behoorlijk leven leiden inclusief girls.Orienteer me op "monthy rent", condo's etc...maar moet nog wel een beter beeld krijgen van de locaties waar ik wil/kan zitten.Per nacht betalen is me te duur.

 

Mooie avatar btw....zuigzoen of gebeten?! :P

 

Ik heb gebudgetteerd op maximaal 1300 euro per maand. Dat is 300 euro meer dan ik in het westen uitgeef. Ik ga eerst richting Songkhla, ivm met een mogelijke baan. En vervolgens richting Isaan, (en een paar dagen Pattaya tussendoor) ik heb gezien dat er veel hotels/guesthouses zijn die niet veel rekenen per nacht (400 baht) in Isaan, dus met het budget moet het helemaal goed komen. Ik denk niet dat ik lang op een plek blijf (bij de meeste steden), maar als eenmaal een plek hebt gevonden die je bevalt dan is per maand huren wel handig. Maar meestal moet je dan meteen voor 6 maanden huren, en dat ga ik waarschijnlijk niet halen.

 

A very big mosquito.

 

Ben je van plan om met pensioen te gaan, of gewoon een lange vakantie?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb gebudgetteerd op maximaal 1300 euro per maand. Dat is 300 euro meer dan ik in het westen uitgeef. Ik ga eerst richting Songkhla, ivm met een mogelijke baan. En vervolgens richting Isaan, (en een paar dagen Pattaya tussendoor) ik heb gezien dat er veel hotels/guesthouses zijn die niet veel rekenen per nacht (400 baht) in Isaan, dus met het budget moet het helemaal goed komen. Ik denk niet dat ik lang op een plek blijf (bij de meeste steden), maar als eenmaal een plek hebt gevonden die je bevalt dan is per maand huren wel handig. Maar meestal moet je dan meteen voor 6 maanden huren, en dat ga ik waarschijnlijk niet halen.

 

A very big mosquito.

 

Ben je van plan om met pensioen te gaan, of gewoon een lange vakantie?

 

 

Ik ben met de OVUT..ontiegelijk vervroegd uitgetreden lol... ;) , neej, ik heb inkomsten uit een eigen bedrijfje en wat spaargeld maar het budget houd niet over al is het budget waarvan je in Thailand kunt leven of leuk kunt leven de eeuwige discussie op forums.Ik zou rond de 900 euro uitkomen.Genoeg als je per maand huurt (5.000-10.000 p/m) maar net als jij wil ik er geen maanden "aan vast zitten".

 

Ik ben nu 37jr en zal m 'n aanstaande reis 38 jr. zijn.Voor mij is het meer een lange vakantie.'t Doel is om uit te zoeken hoe realistisch het is om met een dergelijk budget  meerdere malen per jaar op en neer te reizen naar LOS.Door ervaringen en omstandigheden ben ik NL zowiezo zat geworden en zoek naar een nieuwe uitdaging.

 

Ikzelf  ben wel van plan langer op 1 plek te blijven.Kostentechnisch is dat wellicht handiger voor mij.Steden als Bangkok en Phuket zijn "duur" naar Thaise standaards al kan ik mezelf prima een weekje vermaken in Bangkok.Steden waar ik aan denk zijn Pattaya vanwege het "bruisende" leven en Chiang Mai vanwege 't wat rustigere karakter en de lagere kosten.

 

Ieder commentaar is welkom, mocht ik iets schrijven wat niet klopt of waar twijfels over zijn laat het me maar weten, ik weet het liever nu dan dat ik er later achterkom (*newbie-alert*)

 

Aaaahh..mosquito's genoeg in Azie ;)

Link to comment
Share on other sites

Ik ben niet in de gelegenheid om zo lang te gaan maar heb de mogelijkheid om met kerst een paar daagjes in Pattaya te verblijven tijdens een stopover!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

 

Ik ben met de OVUT..ontiegelijk vervroegd uitgetreden lol... ;) , neej, ik heb inkomsten uit een eigen bedrijfje en wat spaargeld maar het budget houd niet over al is het budget waarvan je in Thailand kunt leven of leuk kunt leven de eeuwige discussie op forums.Ik zou rond de 900 euro uitkomen.Genoeg als je per maand huurt (5.000-10.000 p/m) maar net als jij wil ik er geen maanden "aan vast zitten".

 

Ik ben nu 37jr en zal m 'n aanstaande reis 38 jr. zijn.Voor mij is het meer een lange vakantie.'t Doel is om uit te zoeken hoe realistisch het is om met een dergelijk budget  meerdere malen per jaar op en neer te reizen naar LOS.Door ervaringen en omstandigheden ben ik NL zowiezo zat geworden en zoek naar een nieuwe uitdaging.

 

Ikzelf  ben wel van plan langer op 1 plek te blijven.Kostentechnisch is dat wellicht handiger voor mij.Steden als Bangkok en Phuket zijn "duur" naar Thaise standaards al kan ik mezelf prima een weekje vermaken in Bangkok.Steden waar ik aan denk zijn Pattaya vanwege het "bruisende" leven en Chiang Mai vanwege 't wat rustigere karakter en de lagere kosten.

 

Ieder commentaar is welkom, mocht ik iets schrijven wat niet klopt of waar twijfels over zijn laat het me maar weten, ik weet het liever nu dan dat ik er later achterkom (*newbie-alert*)

 

Aaaahh..mosquito's genoeg in Azie ;)

 

900 euro zou voldoende moeten zijn om goed van te kunnen leven. Alleen als je veel drinkt en elke dag een ander schatje wilt hebben, gaat het heel erg lastig worden. Ik zie het niet zitten om een "GF" te hebben als ik er niet woon, dus dat maakt het prijzig.

Wat ik ook lees en zelf ervaren heb, is dat het belangrijk is om een hobby te hebben wat je op de dag zelf kan doen. aangezien ik vaak van 14-2u in de kroeg zat elke dag, gingen mijn kosten ook weer omhoog. En mijn gezondheid naar beneden ;)

 

Wat betreft steden is Chiang Mai idd erg goed, hoor veel goede verhalen erover, zowel qua prijs als het goede leven. Ben zelf er 3 dagen geweest, maar vond er niks aan. Isaan zal voor mij de plek zijn waar ik naartoe ga voor wat langer. Zoals Buriram, surin udon thani enzovoort.

 

Ik ben niet in de gelegenheid om zo lang te gaan maar heb de mogelijkheid om met kerst een paar daagjes in Pattaya te verblijven tijdens een stopover!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ben jaloers, zou er graag zijn met kerst. En had graag vandaag met de full moon er willen zijn.

Link to comment
Share on other sites

900 euro zou voldoende moeten zijn om goed van te kunnen leven.

 

Wat betreft steden is Chiang Mai idd erg goed, hoor veel goede verhalen erover, zowel qua prijs als het goede leven. Ben zelf er 3 dagen geweest, maar vond er niks aan. Isaan zal voor mij de plek zijn waar ik naartoe ga voor wat langer. Zoals Buriram, surin udon thani enzovoort.

 

'900 Euro voldoende om goed van te leven' ... 555 ... per week neem ik aan ...

 

Surin , Udon ok ... ben hier nu 5 jaar en heb in al die tijd nog geen enkele Buriram (sloeriram

onder vrienden) meid ontmoet waar ik het langer dan 5 minuten bij uit zou houden .  

Link to comment
Share on other sites

'900 Euro voldoende om goed van te leven' ... 555 ... per week neem ik aan ...

 

Surin , Udon ok ... ben hier nu 5 jaar en heb in al die tijd nog geen enkele Buriram (sloeriram

onder vrienden) meid ontmoet waar ik het langer dan 5 minuten bij uit zou houden .  

Ok er zijn verschillende definities van 'goed'. Mijne was, als je in Thailand wilt leven kan je dit doen van 900 euro per maand. Maar wat ik al zei als je ervan houd om te drinken en veel vrouwen te hebben wordt dit lastig.

 

Eerste keer dat ik Sloeriram hoor, benieuwd waarom het zo heet. (Jouw ervaring)

Laatste trip een BG ontmoet die daar in de buurt vandaan kwam en zeker daar naartoe terug ga aankomende februari, misschien zelfs voor een aantal weken (als de prijs goed is).

Link to comment
Share on other sites

'900 Euro voldoende om goed van te leven' ... 555 ... per week neem ik aan ...

 

Surin , Udon ok ... ben hier nu 5 jaar en heb in al die tijd nog geen enkele Buriram (sloeriram

onder vrienden) meid ontmoet waar ik het langer dan 5 minuten bij uit zou houden .  

 

 

Siamsmile 33's quote "het budget waarvan je in Thailand kunt leven of leuk kunt leven de eeuwige discussie op forums"

 

 

juiste formulering inderdaad , zonder" barvertier" kan je er ruim mee leven als je wilt wel te verstaan :Think1:  :GoldenSmile1:

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Ok er zijn verschillende definities van 'goed'. Mijne was, als je in Thailand wilt leven kan je dit doen van 900 euro per maand. Maar wat ik al zei als je ervan houd om te drinken en veel vrouwen te hebben wordt dit lastig.

 

Eerste keer dat ik Sloeriram hoor, benieuwd waarom het zo heet. (Jouw ervaring)

Laatste trip een BG ontmoet die daar in de buurt vandaan kwam en zeker daar naartoe terug ga aankomende februari, misschien zelfs voor een aantal weken (als de prijs goed is).

 

Ok , je ziet de tijd van mijn post , was niet helemaal (helemaal niet) nuchter . Zal het iets genuanceerder doen nu 555 .

 

Als je moet leven van 900 Euro , 37.500Bht oftewel zo'n 1250Bht per dag , is dat IMO in Thailand (zelfs in Isan) toch

een beetje afzien omdat je bij alles wat je doet na moet denken of dat het wel in het budget past .

Een van de dingen waar we voor naar Thailand komen zijn toch de vrouwtjes en daar gaat stiekum vaak meer geld in

zitten dan gepland .

Zeker als je daar ook nog eens de huur van een condo of hotel af moet schiet er weinig over om 'goed' van te leven .

Minimum inkomen zoals het is bepaald voor een retirement visa is niet voor niets vastgesteld op 65.000Bht per maand .

 

"Sloeriram" ... ik denk dat zo'n 50% can de Isan bargirls in Pattaya uit die regio komen . Op de een of andere manier

hebben mijn vrienden en ik allemaal dezelfde ervaring met Buriram meiden . De prostitutie is daar zoiets vanzelfsprekends

en wordt zo gepushed door de families dat de meeste van deze meiden totaal gehersenspoelde zombies zijn die alleen

en uitsluitend bezig zijn met zoveel mogelijk geld van die domme farang los te krijgen , ongeacht hoe .

Uiteraard zitten er goede tussen maar het percentage nietsontziende geldwolven is in Buriram IMO erg hoog .  

 

Beste ervaringen heb ik met de dames uit Surin , Sisaket (+Cambodia) en Udon .

Link to comment
Share on other sites

Siamsmile 33's quote "het budget waarvan je in Thailand kunt leven of leuk kunt leven de eeuwige discussie op forums"

 

 

juiste formulering inderdaad , zonder" barvertier" kan je er ruim mee leven als je wilt wel te verstaan :Think1:  :GoldenSmile1:

 

David als jij dat 'ruim' kunt heb ik bewondering voor je , ik zou het niet kunnen .

 

Ik hoop alleen dat je niet zo iemand ben als die ik gisteren in Powerbuy tegenkwam en die een 10 minuten durende discussie met

het arme verkoopstertje had over een koptelefoon die hij wel wilde kopen als ze de prijs zouden aanpassen van 159 naar 150 Bht :WinkGrin1: .  

Link to comment
Share on other sites

David als jij dat 'ruim' kunt heb ik bewondering voor je , ik zou het niet kunnen .

 

Ik hoop alleen dat je niet zo iemand ben als die ik gisteren in Powerbuy tegenkwam en die een 10 minuten durende discussie met

het arme verkoopstertje had over een koptelefoon die hij wel wilde kopen als ze de prijs zouden aanpassen van 159 naar 150 Bht :WinkGrin1: .  

heb duidelijk beschreven "zonder barvertier"  (in hoofdzaak) , en bedoeld op de zuivere "basic needs" daar ik denk dat persoon dit bedoelde , nee ik was niet diegene in Powebuy , maar ik ben ook niet iemand die zich "oren laat aannaaien " en je moet wel bedenken dat we niet allemaal een paar eigen condos hebben :GoldenSmile1:  :hello09: , ('eentje kan wel hoor..) het is maar dat wat bedoeld werd met de quote van Siamsmile33 hogerop  , als je breed hebt kan je het lang laten hangen  ..... :Think1:

niks mis met groot vertier , maar ettelijke zijn nadien toch "jumpers" geworden.....of worden plots naar het thuisfront getransporteerd mits tussenstop monkeyhouse ........

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

heb duidelijk beschreven "zonder barvertier" (in hoofdzaak) , en bedoeld op de zuivere "basic needs" daar ik denk dat persoon dit bedoelde , nee ik was niet diegene in Powebuy , maar ik ben ook niet iemand die zich "oren laat aannaaien " en je moet wel bedenken dat we niet allemaal een paar eigen condos hebben :GoldenSmile1::hello09: , ('eentje kan wel hoor..) het is maar dat wat bedoeld werd met de quote van Siamsmile33 hogerop , als je breed hebt kan je het lang laten hangen ..... :Think1:

niks mis met groot vertier , maar ettelijke zijn nadien toch "jumpers" geworden.....of worden plots naar het thuisfront getransporteerd mits tussenstop monkeyhouse ........

 

Ok ok , i get the message 555 .

 

Heb trouwens nog maar 1 condo ... maar dat verhuur ik zodat ik niet in 'de verleiding' kom om te springen .

Heb het gelukkig allemaal nog prima onder controle en ben niet een van die gasten die om 1 uur in de

middag al in de bar hangt om zich lam te zuipen .

 

Ik ben in de gelukkige positie dat ik niet op een paar duizend Bht hoef te kijken . Nadeel is dat je er ook

naar gaat leven en soms te makkelijk geld uit gaat geven maar ben van de andere kant niet iemand die

met geld loopt te strooien in de gogos .

Ga graag uit , maak graag plezier en neem graag een meisje mee maar over het algemeen wel binnen

bepaalde normen .

 

Heb het op het moment omgedraaid en wordt betaald door een rijke Thaise meid om haar gik te zijn ... 555 .

Link to comment
Share on other sites

Ok ok , i get the message 555 .

 

Heb trouwens nog maar 1 condo ... maar dat verhuur ik zodat ik niet in 'de verleiding' kom om te springen .

Heb het gelukkig allemaal nog prima onder controle en ben niet een van die gasten die om 1 uur in de

middag al in de bar hangt om zich lam te zuipen .

 

Ik ben in de gelukkige positie dat ik niet op een paar duizend Bht hoef te kijken . Nadeel is dat je er ook

naar gaat leven en soms te makkelijk geld uit gaat geven maar ben van de andere kant niet iemand die

met geld loopt te strooien in de gogos .

Ga graag uit , maak graag plezier en neem graag een meisje mee maar over het algemeen wel binnen

bepaalde normen .

 

Heb het op het moment omgedraaid en wordt betaald door een rijke Thaise meid om haar gik te zijn ... 555 .

Heb het op het moment omgedraaid en wordt betaald door een rijke Thaise meid om haar gik te zijn ... 555

 

:Oops3:  zo zie  je  maar , voor je het beseft belandt je in de prostitutie ....... :GoldenSmile1:

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Informeer even bij de luchtvaart maatschappij of je geen problemen krijgt met een 'one way ticket' .

Je zal niet de eerste zijn die geweigerd wordt op Schiphol omdat je niet kan aantonen over een

retourticket te beschikken .

 

Ik denk zelfs dat je op de Thaise ambassade niet eens een tourist visa krijgt met alleen een enkeltje .

Persoonlijk had ik het afgelopen jaar tweemaal geen enkel probleem met een enkel ticket vertrekkende vanuit Brussel. Wel beide maal een toeristenvisum, waarbij een maal de dame van de check in is gaan informeren of ik wel mocht vertrekken naar thailand met een enkel. Antwoord was dus Ja! Schiphol denk ik dat het dezelfde werkwijze zal hanteren vermits het ook schengen is

A good girl gives you happiness and a bad girl gives you experience both are essential in life so enjoy every girlfriend!

Link to comment
Share on other sites

'900 Euro voldoende om goed van te leven' ... 555 ... per week neem ik aan ...

 

Surin , Udon ok ... ben hier nu 5 jaar en heb in al die tijd nog geen enkele Buriram (sloeriram

onder vrienden) meid ontmoet waar ik het langer dan 5 minuten bij uit zou houden .  

 

 
:) Fijn dat je aangeeft niet nuchter te zijn geweest en 't later onderbouwd..3600 euro per maand kan ik helaas niet uitgeven.Niet in NL, niet in Thailand.
 

 

Siamsmile 33's quote "het budget waarvan je in Thailand kunt leven of leuk kunt leven de eeuwige discussie op forums"

 

 

juiste formulering inderdaad , zonder" barvertier" kan je er ruim mee leven als je wilt wel te verstaan :Think1:  :GoldenSmile1:

 

't Is de afweging die iedereen persoonlijk zal moeten maken: 't is willen en kunnen.Ik denk zelf dat er wel een tussenweg is.Thailand: prachtig weer, meer vrouwen, meer sex vs. wat NL te bieden heeft (wat mij betreft is dat weinig).

 

"How to get more life with less money"...Ik denk dat ik meer leven zal krijgen voor m'n euro's in Thailand dan in Nederland.Wat je onder "meer leven" verstaat is persoonlijk.De ene persoon zal gruwelen bij een 5000 baht guesthouse, de ander niet.Zonder "barvertier" zal 't minder leuk zijn, voor zover ik kan opmaken uit je post vind je dat.Ik ben het daarmee eens natuurlijk.

 

Ok , je ziet de tijd van mijn post , was niet helemaal (helemaal niet) nuchter . Zal het iets genuanceerder doen nu 555 .

 

Als je moet leven van 900 Euro , 37.500Bht oftewel zo'n 1250Bht per dag , is dat IMO in Thailand (zelfs in Isan) toch

een beetje afzien omdat je bij alles wat je doet na moet denken of dat het wel in het budget past .

Een van de dingen waar we voor naar Thailand komen zijn toch de vrouwtjes en daar gaat stiekum vaak meer geld in

zitten dan gepland .

Zeker als je daar ook nog eens de huur van een condo of hotel af moet schiet er weinig over om 'goed' van te leven .

Minimum inkomen zoals het is bepaald voor een retirement visa is niet voor niets vastgesteld op 65.000Bht per maand .

 

De huur van een condo moet inderdaad van de inkomsten -laat ik 37.500 aanhouden- af.Hypothetisch: stel je huurt 'n condo of een kamer in een guethouse a 9000 baht incl. water/elektra en internet.Dit is mogelijk, er is zelfs goedkoper maar ik probeer een realistisch beeld te krijgen.

Het bedrag dat je maandelijks netto overhoud zou in dat geval 28.500: 30 = 950 baht zijn.

 

 

David als jij dat 'ruim' kunt heb ik bewondering voor je , ik zou het niet kunnen .

 

Ik hoop alleen dat je niet zo iemand ben als die ik gisteren in Powerbuy tegenkwam en die een 10 minuten durende discussie met

het arme verkoopstertje had over een koptelefoon die hij wel wilde kopen als ze de prijs zouden aanpassen van 159 naar 150 Bht :WinkGrin1: .  

 

Pffffff.....ja, er zijn grenzen jah..

 

heb duidelijk beschreven "zonder barvertier"  (in hoofdzaak) , en bedoeld op de zuivere "basic needs" daar ik denk dat persoon dit bedoelde  (...) het is maar dat wat bedoeld werd met de quote van Siamsmile33 hogerop  , als je breed hebt kan je het lang laten hangen  ..... :Think1:

niks mis met groot vertier , maar ettelijke zijn nadien toch "jumpers" geworden.....of worden plots naar het thuisfront getransporteerd mits tussenstop monkeyhouse ........

 

Met m'n quote doelde ik deels idd op de zuivere basic needs...Volgens jullie -csxtr en david555-  kan dit dus qua basics wel, echter: samengevat: "toch wat afzien, zonder drank, veel vrouwen en barvertier".Wel vraag ik me af of het met een dusdanig "budget" niet mogelijk is een tussenweg te bewandelen...geen 10 day millionair maar ook wel wat lusten ;) Ik denk van wel maar dat lang niet iedereen dit zal willen (en/of hoeven) dat begrijp ik 100%.

 

Monkeyhouse, jumpers....Pattaya Pattaya..ben benieuwd hoe het in real life er allemaal uitziet haha... :Insanity:

Link to comment
Share on other sites

Ja het kan denk ik wel gedaan worden, maar ik weet niet of je er meer plezier aan beleefd dan in Nederland.

Als je 1250 per dag hebt, minus je condo kosten, dus 950 baht per dag;

Heb me op dit forum laten vertellen dat je voor 200 baht prima kan eten (streetfood/snacks)

Houd je nog 750 baht per dag over voor leuke dingen. Aantal drankjes in een beerbar kan al voor b45 per stuk (90 baht 2for1), misschien zelfs minder. En ST beachroad 500 baht.

Of je doet het een daagje rustig, en "spaart" voor de volgende dag.

 

Dus het kan, maar iig in Pattaya gaat het moeilijk worden om je in te houden, had ik iig. (Augustus in Pattaya verbleven, toen heb ik dat budget (€1100) al uitgegeven aan alleen alcohol voor mijzelf, absoluut geen spijt van. Maar de volgende keer ga ik het wel anders aanpakken).

Maar ik denk in andere steden dat dit makkelijker is aangezien je niet bij elke meter verleid wordt om naar binnen te gaan en een biertje of iets anders te doen. Zo heb ik dagen door Bangkok gelopen. Elke dag een ander stuk, gaf ik 100 baht aan eten en water uit, sliep ik in een hostel, 's avond een massage en daarna een aantal biertjes pakken. Ik vond dat een prima tijdsbesteding en je gaf weinig uit. Daarnaast lijkt het me heerlijk 's avonds in een dorpje te zitten, vuurtje maken, biertje erbij en een beetje naar de vreemde geluiden te luisteren. Wellicht met een aantal andere. Zo kan ik wel een weekje spenderen.

Link to comment
Share on other sites

Ja het kan denk ik wel gedaan worden, maar ik weet niet of je er meer plezier aan beleefd dan in Nederland.

Als je 1250 per dag hebt, minus je condo kosten, dus 950 baht per dag;

Heb me op dit forum laten vertellen dat je voor 200 baht prima kan eten (streetfood/snacks)

Houd je nog 750 baht per dag over voor leuke dingen. Aantal drankjes in een beerbar kan al voor b45 per stuk (90 baht 2for1), misschien zelfs minder. En ST beachroad 500 baht.

Of je doet het een daagje rustig, en "spaart" voor de volgende dag.

 

Dus het kan, maar iig in Pattaya gaat het moeilijk worden om je in te houden, had ik iig. (Augustus in Pattaya verbleven, toen heb ik dat budget (€1100) al uitgegeven aan alleen alcohol voor mijzelf, absoluut geen spijt van. Maar de volgende keer ga ik het wel anders aanpakken).

Maar ik denk in andere steden dat dit makkelijker is aangezien je niet bij elke meter verleid wordt om naar binnen te gaan en een biertje of iets anders te doen. Zo heb ik dagen door Bangkok gelopen. Elke dag een ander stuk, gaf ik 100 baht aan eten en water uit, sliep ik in een hostel, 's avond een massage en daarna een aantal biertjes pakken. Ik vond dat een prima tijdsbesteding en je gaf weinig uit. Daarnaast lijkt het me heerlijk 's avonds in een dorpje te zitten, vuurtje maken, biertje erbij en een beetje naar de vreemde geluiden te luisteren. Wellicht met een aantal andere. Zo kan ik wel een weekje spenderen.

 

Zoals je het beschrijft in je eerste alinea is zoals ik het voor mezelf heb uitgedacht incl. het "sparen".En zeg dat ik 30 x 50 baht extra wil uitgeven dan hebben we het over een bedrag van 35 euro/maand extra (geen probleem) dwz 1000 baht per dag "spending money" voor: eten, drinken, vervoer en -nee, niet iedere dag mss wel wel om de dag- een meid.Natuurlijk kom je dan in de categorie "beachroad freelancers" wat ook wat extra oppassen betekent.En wat minder uiterlijk (no gogo).

 

Jezelf inhouden, ik denk dat dat idd moeilijk is...maar als de mogelijkheden beperkt zijn en je er toch iets van wilt maken is dit de enige optie.Al is 3 hoog achter in Betondorp natuurlijk ook een optie ;)

 

't Blijft heel persoonlijk allemaal, ik zal er pas echt achterkomen als ik er een periode zit.Ik ben een newbie en moet het toch allemaal ondervinden haha.

 

Ik heb zelf een paar maal gedurende 1 reis periodes in Bangkok doorgebracht, met name in Nana maar ook bij Khau San Road (ben 37 maar ga door voor 28, dat helpt) en heb me daar prima vermaakt tussen de backpackers, zowel met Thaise als met westerse vrouwen.Dat is echter praktisch 5 jaar terug, ik ben nu toe aan iets anders.

Link to comment
Share on other sites

Waag het er gewoon op SiamSmile, laat je niet van de wijs brengen van reacties van andere op jouw budget van de maand, Zijn expats die het met nog minder doen en ook expats die meer dan 3600 euro per maand besteden. 

Zoals je al zelf zegt, meestal ga je echt niet elke dag uit. Woon hier zelf nu bijna 4 jaar en ga soms 1 keer in de week op stap en de andere keer weer 2 of 3 keer en dan weer 2 weken niet. 

 

Ga het avontuur gewoon aan maar wel goed voorbereid zijnde goede verzekering en buffer(tje). Zorg ook voor een goede dagbesteding zodat je niet teveel tijd door brengt in de kroegen, als je hier echt gaat wonen kan dat funest zijn niet alleen voor je budget maar nog meer voor jouw gezondheid ;-)

 

En het allerbelangrijkste is have fun and enjoy!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.