Jump to content
IGNORED

Motorhome in Thailand


Fourtrax

Recommended Posts

Hoi, weet er iemand waar je een motorhome of pickup camper kan kopen in Thailand. Ik zie er tegenop om steeds de hogere prijs van de farang te moeten betalen in hotels, en wil graag mijn hondje overal meenemen zonder problemen (lukt niet in elk hotel). Mischien heeft iemand een ombouwidee voor een Van... of wat dan ook...

 

1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hoi, weet er iemand waar je een motorhome of pickup camper kan kopen in Thailand.

 

En die Belgen maar lachen om die gekke Nederlanders met hun sleurhutten :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Aan de snelweg Chonburi - Pattaya, ongeveer 5 km VOOR de kruising met de 36 zit aan de linkerkant een handelaar. Daar zag ik een maand of 6 geleden een caravan of 10 van een vrachtwagen afkomen (op de normale manier :) )

Gisteren stonden er nog een stuk of 5.

 

Als ik de volgende keer mijn anker bijtijds uitgeworpen krijg, dan zal ik er eens in duiken. Dit gaat dus over caravans, niet over "opzet-campers".

Link to comment
Share on other sites

Aan de snelweg Chonburi - Pattaya, ongeveer 5 km VOOR de kruising met de 36 zit aan de linkerkant een handelaar. Daar zag ik een maand of 6 geleden een caravan of 10 van een vrachtwagen afkomen (op de normale manier :) )

Gisteren stonden er nog een stuk of 5.

 

Als ik de volgende keer mijn anker bijtijds uitgeworpen krijg, dan zal ik er eens in duiken. Dit gaat dus over caravans, niet over "opzet-campers".

 

Tis maar dat het toch te krijgen is, je kan wel een opzet camper huren in Thailand voor een 6 a 7000 batjes per dag...

Ik zit ermee in gedachten om er een te laten maken naar mijn zin, maar er moet beslist een airco douche en wc in... Heeft er iemand ervaring met airco op benzine/diesel/gas ???

Link to comment
Share on other sites

Wel ervaring maar dan in Nederland.

Airco units die op loaders, graafmachines en aanverwante gebouwd werden.

Sommigen draaiden op de hoofmotor, sommigen draaiden op de forse omvormer via de hoofdbatterij en sommigen draaiden op een aggregaat.

Dat laatste zie je ook in veel Thaise touringcars; een aggregaat, speciaal voor de airco. Aangezien je bij een camper toch onafhankelijke stroomvoorziening nodig hebt, kun je dus in principe gewoon denken aan een kleine airco.

Link to comment
Share on other sites

Wel ervaring maar dan in Nederland.

Airco units die op loaders, graafmachines en aanverwante gebouwd werden.

Sommigen draaiden op de hoofmotor, sommigen draaiden op de forse omvormer via de hoofdbatterij en sommigen draaiden op een aggregaat.

Dat laatste zie je ook in veel Thaise touringcars; een aggregaat, speciaal voor de airco. Aangezien je bij een camper toch onafhankelijke stroomvoorziening nodig hebt, kun je dus in principe gewoon denken aan een kleine airco.

 

Ja een airco met apparte stroomvoorziening zal nodig zijn, want campings zijn hier niet. moest er iemand weten of alles los te krijgen is in Thailand, dan kan ik hem nog laten bouwen... wie weet... de nieuwe uitdaging

Link to comment
Share on other sites

Ja ik heb een plaats gevonden waar ze prachtmachines verkopen... nu de prijs nog afwachten...

 

http://www.carryboycaravan.com/motorhome.php

 

 

Ziet er goed uit Peter maar ik ben bang dat ze niet goedkoop zijn .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ziet er goed uit Peter maar ik ben bang dat ze niet goedkoop zijn .

 

Tja, een tweedehands met 66.000 km vigo 3.0 automaat met4x4 + lier werd me aangeboden voor 1.200.000, dus heeeel duur. Ik weet nog steeds niet wat een nieuwe kost. Voor die prijs kan ik verdorie lang op vakantie gaan he...

 

01CaravanMotorhome1920x1200.jpg

Link to comment
Share on other sites

Voor dat geld zou ik die paar keer per jaar de farang prijs betalen in een hotel :) .

Daarbij naar veel eilanden kun je hem niet meenemen en zit je uiteindelijk nog met extra kosten voor een hotel .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.