Jump to content
IGNORED

Gezocht


louis0108

Recommended Posts

OK, werken in Thailand.....een veel besproken onderwerp, met name door mensen die 'werken' uit hun vocabulaire geschrapt hebben.

 

Er zijn jobs die je in Thailand absoluut niet mag doen en die vindt je hier terug: http://www.thaiworkpermit.com/jobs-in-thailand.html

Als je vindt, dat je dan toch nog mogelijkheden ziet, dan kun je eens kijken op jobsites. Goegel daarvoor op 'jobs Thailand'.

De meeste jobseekers strijken in Thailand neer met hun spaarcentjes en gaan van lieverlee lesgeven; Engelse les. Want dat is één van de beroepen die je dus wel mag uitoefenen mits je kennis van het Engels 'near-native' is, je een universiteitsgraad (in het maakt niet uit wat) hebt, een bewijs van goed gedrag (recent) en gezond bent. Na een TEFL/TESOL/CELTA opleiding en/of een Thai teacher course is een job zo gevonden (vaak zelfs gegarandeerd) en kun je aan de slag in wat voor sommigen een droom-job is en weer voor anderen een pure hel.

 

Lesgeven klinkt simpel, maar als je er niet voor in de wieg gelegd bent, dan werkt dit ook niet in Thailand, al zijn je "klanten" meestal dankbare en respectvolle individuen.

 

Als leraar Engels (of gymleraar, wiskunde-leraar, leraar-basis-wetenschappen [alles in het Engels]) verdien je tussen de THB 25,000 en THB 40,000 per maand gemiddeld inclusief je vakanties. Krijg je er ook een verzekering bij, woning toeslag, transport toeslag, overuren en de mogelijkheid om 's avonds bijlessen of business-classes te verzorgen a THB 500/uur. In dit geval heb je een droomjob!

 

Het kan ook gebeuren, dat je maar een paar uur per dag werkt, je dus niet aan je uren komt en je dus ook niet voldoende verdiend. Je krijgt alleen betaald voor de uren die je werkt en dat betekent ook dat je tijdens de vakanties geen inkomen hebt. Vaak betaald het werken per uur wel beter, maar je moet zelf zorgen dat je in de luwe maanden wel kunt blijven leven.

 

Verhalen als achterhouden of totaal niet uitbetalen van salaris, geen verzekering, geen toelagen, geen bonus, etc zijn er te over, dus het is niet alleen maar rozegeur en maneschijn.

 

Je werkgever MOET een work-permit voor je regelen en zal dit ook met plezier doen, maar jij moet zorgen dat je aan alle vereisten voldoet: TEFL/TESOL/CELTA en/of Thai teacher course, een graad, een dokters-certificaat, voldoende kennis van het kennis, in het bezit van een non-immigrant 'B' visum, en wat pasfoto's. Let hier goed op: als je eenmaal je work-permit in handen hebt, zul je merken, dat je visum en de work-permit aan elkaar gekoppeld zijn. Dit betekent onder meer, dat je het land niet meer uithoeft voor visa-runs of border-runs, dat je je alleen maar elke 90 dagen even moet melden bij de immigratie en dat je inkomsten-belasting mag betalen, maar het betekent ook, dat als je werkgever je ontlsaat OF als je zelf ontslag neemt, je nog 7 dagen de tijd hebt om OF een nieuwe aanvraag voor een WP in te leiden OF om het land te verlaten en weer terug te komen met een nieuw en vers visum.

 

Mocht je een goede leraar zijn, maar je voldoet niet aan alle vereisten voor de work-permit, dan kan een werkgever TOCH wel wat voor je doen, maar dat is puur en alleen gelegen aan de welwillendheid van de werkgever.

 

Als je een job vindt BUITEN het schoolwezen, dan is het minimum-salaris THB 50,000 per maand (voor o.a. West-Europeanen).

 

Een commerciele job in de bouwmaterialenhandel zul je hier niet gemakkelijk vinden en anders kom je gewoon niet in aanmerking. Ik zou me kunnen voorstellen, dat je iets vindt in de richting van real-estate.

 

Natuurlijk kun je ook je eigen zaak opzetten, maar dat heeft tijd nodig, vooral als je iets wenst te beginnen wat met kop en schouders boven andere zaken uitsteekt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Goedendag,

 

Zoals de titel al zegt ben ik opzoek naar werk in Pattaya.

Waarom zullen jullie denken!! Nou ik zal het even uitleggen. Ik heb sinds 2 jaar een vriendin uit Pattaya en ze is ook al 2x in nederland geweest.

We willen graag samen verder maar ze wil het liefst in thailand blijven, en als ik werk zou kunnen vinden vind ik het natuurlijk heel erg om naar een tropisch land te verhuizen.

 

Dus weet er iemand een baan dan hoor ik het graag.

Zelf ben ik op dit moment een commercieel medewerker binnendienst bij een bouwmaterialen handel, dus een commerciele baan zou het best bij me passen.

 

Graag hoor ik of er iemand een vacature heeft of er een weet

 

 

groeten Louis

 

 

Goede raad Louis,

hou je job, laat je zuurverdiende spaarcentjes op de bank, en werk veel(meer), zodat je een keer meer per jaar op vakantie kan komen.

Want zoals sommige al hebben gezegd, alles in Thailand is niet wat het lijkt!

Van al die expats in Pattaya is nauwelijks 2 of 3% rentenier, de rest, mensen die blijven tot de laatste euro is opgedronken en gaan dan blut terug naar huis, om bij een de zus/broer of pa te gaan aankloppen, of ze nog een bed vrij hebben....

Ik weet het, in een bar met een koel biertje en wat leuke meisjes,is de verleiding om de stap te zetten groot, maar probeer nuchter de toekomst te bekijken.

Pattaya is Disneyland voor volwassen, alles wat je ziet is kitch & company. Geniet ervan als je bent, maar verbrand niet al je bruggen om je daar in een avontuur te storten, want dat kan je wel eens zwaar tegenvallen.

Link to comment
Share on other sites

Als ik je een advies kan geven is om je omtrent deze stap toch maar zeer goed te informeren bij de juiste instanties!

DE hamvraag is natuurlijk of jij tevreden gaat zijn om te leven met een "Thais" loon in Pattaya? De meeste toeristen geven op vakantie vlot meer als een maandloon uit per week in Pattaya.

En gaat jouw vriendin je nog even graag zien als je financiele middelen "bijna" even beperkt zijn als een gemiddelde Thai?

Nu langs de andere kant hoop ik dat je je droom wel kan verwezenlijken want het is ook mijn intentie om die stap te zetten. Maar wel als een een vast maandelijks inkomen heb om mee te nemen naar Pattaya, mijn pensioen!

A good girl gives you happiness and a bad girl gives you experience both are essential in life so enjoy every girlfriend!

Link to comment
Share on other sites

Mijn advies is om veel infomatie te vergaren voordat je zo'n grote stap zet.

Een paar problemen waar je tegen aan kan lopen:

Financieel: thailand zal duurder worden in de komende jaren, inkomsten niet stabiel

Relatie: relaties met thai girls willen nog wel eens mis lopen

Ander land: ergens wonen is anders dan toerist zijn

 

Ken je deze site al:

http://www.stickmanweekly.com/StickmanReadersSubmissions.htm

 

Hier kan je veel info vinden over rentenieren in thailand en relaties met TG

 

Veel succes

Link to comment
Share on other sites

De topic gaat over werken in Thailand en er worden zijdelings ook toeristen en renteniers bijgehaald. Deze 2 laatsten zijn totaal afwijkend van de 'werkende buitenlander' in Thailand.

Als je hier werkt, dan krijg je een loon naar Thaise maatstaven wat past binnen het Thaise bestel.

Het gaat dan niet uitmaken of Thailand duurder wordt. Dat compenseert zich op den duur, net zoals voor iedere Thaise werknemer.

 

Voor de toerist en de rentenier wordt het inderdaad steeds duurder, vooral als je inkomsten uit het buitenland krijgt (da's voor de toerist wel zeker). Minder baht voor de Euro en een behoorlijke inflatie zorgen elke keer weer voor een schrik-effect.

 

De vergelijking met "op vakantie smijt ik er in 1 week een maandsalaris tegenaan" gaat ook niet op als je eenmaal werkt, of zelfs als je hier als rentenier leeft. Leef je hier eenmaal voor langere tijd, dan pas je je leven al snel aan, want ook elke avond stappen gaat vervelen; die-hards daargelaten natuurlijk.

Link to comment
Share on other sites

Loon naar Thaise maatstaven. Dan spreken we over 300 baht/7€ per dag of minder dan 1 euro per uur.

Welke westerling kan daarvan leven? En wat als je de taal niet spreekt?

Als je de vacatures in de Bangkok Post erbij haalt, valt het me op dat er steeds wordt gevraagd naar een Thai native.

De enigste mogelijkheid om te werken in Thailand, is zelf iets te beginnen. Maar ook voor dat ben je 20 jaar te laat.

Er is in het huidige koninkrijk een overaanbod van zowat alles.

Edited by luktung
Link to comment
Share on other sites

Loon naar Thaise maatstaven. Dan spreken we over 300 baht/7€ per dag of minder dan 1 euro per uur.

Welke westerling kan daarvan leven? En wat als je de taal niet spreekt?

Als je de vacatures in de Bangkok Post erbij haalt, valt het me op dat er steeds wordt gevraagd naar een Thai native.

De enigste mogelijkheid om te werken in Thailand, is zelf iets te beginnen. Maar ook voor dat ben je 20 jaar te laat.

Er is in het huidige koninkrijk een overaanbod van zowat alles.

 

 

Zo te horen ben je niet een echte ondernemer, met 20 jaar te laat en overaanbod. Er zijn altijd mogelijkheden aanwezig zolang je over doorzettingsvermogen en creativiteit beschikt en natuurlijk genoeg liquide middelen :)

Link to comment
Share on other sites

Zo te horen ben je niet een echte ondernemer, met 20 jaar te laat en overaanbod. Er zijn altijd mogelijkheden aanwezig zolang je over doorzettingsvermogen en creativiteit beschikt en natuurlijk genoeg liquide middelen :)

 

Exact. Een echte ondernemer kan overal geld verdienen :GoldenSmile1:

Edited by TheLostShark
Link to comment
Share on other sites

Exact. Een echte ondernemer kan overal geld verdienen :GoldenSmile1:

 

Ik kan ze niet meer tellen de 'ondernemers' die naar Pattaya gekomen zijn. Bleven tot hun laatste spaarcentjes....En gingen dan in alle stilte terug naar de heimat! En allen dachten ze hetzelfde, dat zei het gingen maken.

Link to comment
Share on other sites

Ik kan ze niet meer tellen de 'ondernemers' die naar Pattaya gekomen zijn. Bleven tot hun laatste spaarcentjes....En gingen dan in alle stilte terug naar de heimat! En allen dachten ze hetzelfde, dat zei het gingen maken.

 

99% van 'de ondernemers' hier in Pattaya waren voorheen werkzaam als ambtenaar of in een bedrijf onder een baas en denken dat

ze in een vreemd land wel even een business op kunnen zetten .

Ze hebben totaal geen ervaring , ze spreken de taal niet , kennen de regels en gebruiken niet en hebben vaak een vriendin/vrouw

(+familie) die hoofdzakelijk bij "de farang" zijn voor het geld .

Daarbij gaat het Thaise vrouwtje (+familie) niet werken anders hadden ze geen farang uitgezocht . Vaak zijn deze Isan families

niet al te slim dus ook daar hoef je niet al te veel hulp van te verwachten .

 

Oftewel alle ingredienten zijn aanwezig om hier een "gigantisch" succes van te maken .

 

Echte ondernemers kunnen inderdaad overal geld verdienen maar veruit het grootste deel van 'de ondernemers' die naar Pattaya komen ,

komen hier na een vakantie met veel bier en vrouwen en denken dat als ze hier wonen en werken dat zo blijft .

Veruit de meeste van deze 'ondernemers' gaan hier hun geld achterlaten en zoals luktung al zegt 'in alle stilte terug naar de heimat' .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.