Jump to content
IGNORED

Gezocht


louis0108

Recommended Posts

Goedendag,

 

Zoals de titel al zegt ben ik opzoek naar werk in Pattaya.

Waarom zullen jullie denken!! Nou ik zal het even uitleggen. Ik heb sinds 2 jaar een vriendin uit Pattaya en ze is ook al 2x in nederland geweest.

We willen graag samen verder maar ze wil het liefst in thailand blijven, en als ik werk zou kunnen vinden vind ik het natuurlijk heel erg om naar een tropisch land te verhuizen.

 

Dus weet er iemand een baan dan hoor ik het graag.

Zelf ben ik op dit moment een commercieel medewerker binnendienst bij een bouwmaterialen handel, dus een commerciele baan zou het best bij me passen.

 

Graag hoor ik of er iemand een vacature heeft of er een weet

 

 

groeten Louis

Link to comment
Share on other sites

Ik wens je veel geluk, die zal je nodig hebben, helemaal niet evident om werk te vinden en een Work Permit te bemachtigen in Thailand, google eens naar Work Permit Thailand.

Link to comment
Share on other sites

MI 4 ...

 

Verhuizen naar een tropisch land is op zich niks mis mee , maar ..... verhuizen naar een tropisch derde wereld land is

toch iets anders dan de meeste mensen zich het voorstellen . De vakantieganger en buitenstaander zien alleen het dunne

laagje schitterende vernis wat over "sprookjesland" Thailand ligt .

De prachtige natuur , het mooie weer , lekker eten , mooie vrouwen , vriendelijke mensen en lage kosten .

Hier wonen en werken is een totaal ander verhaal en er zijn er alle velen gedesillusioneerd en zonder 1 cent naar huis

terug moeten keren omdat het toch allemaal iets anders uitpakte dan in hun dromen .

Zonder voldoende financiele middelen veranderd zelfs , of beter gezegd , vooral Thailand in een nachtmerrie .

De op geld gefocuste bewoners zullen zich geen seconde bekommeren om een buitenlander die niet voor zichzelf kan zorgen

en zullen je volledig aan je lot overlaten .

 

Een baan vinden in Pattaya/Thailand is voor een buitenlander vrijwel onmogelijk . Een baan vinden die ook nog genoeg

geld oplevert zodat jij en je vriendin ( familie ) een normaal leven kunnen leiden is zo mogelijk nog moeilijker .

 

Alle mooie verhalen over een mooi leven leiden in Thailand met 30/40.000 baht in de maand zijn sprookjes , zeker als je

je vriendin en haar familie daar ook nog eens van moet onderhouden .

Je moet al een hele goede baan vinden wil je uberhaubt 30/40.000 baht verdienen .

Zorg ook voor een goede ziektekostenverzekering , zonder verzekering/contanten geen behandeling . Ook voor papa/mama van

je vriendin ben jij dadelijk de verantwoordelijke man .

 

Een mogelijkheid is een eigen bedrijfje beginnen en dan bedoel ik geen bar of een kapsalon voor je vriendin aangezien

dit meestal meer kost dan het oplevert .

Houd er wel rekening mee dat als je een eigen bedrijf begint je meteen 3 Thais dient aan te nemen en te betalen . Indien

je de taal niet spreekt zal deze optie ook niet meevallen .

Mocht het je al lukken een goedlopend bedrijfje op te zetten zal daar in no time een aantal mensen lucht van krijgen en

daarvan een graantje mee willen pikken ( corrupt personeel , corrupte politie , corrupte boekhouder , familie vriendin ,

concurrende bedrijven gerund bij een Thai , enz ) .

Ja dat is 3 keer corrupt . Het land is zo corrupt als wat zeker in de wat hogere kringen en het enige recht wat een buitenlander

heeft is het recht om voor alles te moeten betalen , en meestal een stuk meer dan wat een Thai voor dezelfde dienst moet

betalen .

Je zult heel sterk in je schoenen moeten staan , hard moeten werken , goed tegen tegenslagen en corruptie moeten kunnen want

de meeste Thais hebben een hekel aan buitenlanders en behandelen ze ook zo ( buiten de barren ) .

 

Je beste kans heb je om door een groot buitenlands bedrijf in Thailand gedetacheerd te worden maar dan zul je iets bijzonders

moeten kunnen maar gezien je huidige job is dit waarschijnlijk ook geen reele optie .

 

Ben duidelijk tegen je vriendin en vertel haar dat als je in Thailand komt wonen/werken dat je waarschijnlijk niet genoeg zult

verdienen om iedereen te onderhouden en stel voor dat ze zelf ook een baan zoekt .

Ook het samen wonen met een Thai in Thailand is iets heel anders dan de paar weken vakantie per jaar die je met haar door brengt

en de rest van het jaar emailt en belt . De Thaise cultuur buiten het toeristen gebeuren is iets waar je zeker aan zult moeten

wennen en is iets waar niet iedereen aan zal kunnen wennen , dit geeft vaak spanningen en onverwachte trubbels .

 

Op een bepaald punt verlangt de familie ook dat er afgerekend wordt in de vorm van een huis/land op naam van het meisje of dat

er getrouwd gaat worden (sinsod) enz . De familie heeft dat meisje met maar 1 doel naar Pattaya gestuurd hou dat altijd in je

achterhoofd .

Thaise vrouwen zijn de beste acteurs in de wereld en kunnen heel lang de schijn ophouden maar voor de meeste is 'echte liefde' geld .

Liefde ( zonder geld ) zoals wij die in Europa kennen lijkt hier niet te bestaan .

 

 

Ik woon hier nu 2 jaar samen met een Thaise en heb zeker het eerste jaar aanpassings/cultuur probleempjes gehad maar heb nu een

manier gevonden zodat iedereen tevreden is .

Mijn 29-jarige (weduw)vrouw heeft 2 dochtertjes van 8 en 9 jaar uit een huwelijk met een Thai . Die wonen bij moeder in Bangkok

zodat wij onze vrijheid hebben , in de schoolvakanties zijn ze een paar weken hier .

Ik betaal moeder 10.000 baht/maand voor de zorg voor deze 2 kinderen en betaal daarnaast voor school ca.25.000 baht per jaar .

 

Ik ben in de gelukkige positie dat ik hier niet hoef te werken en heb een budget van ca 120.000 baht (3000 euro) per maand beschikbaar .

Ik heb geen kosten voor huur aangezien ik een eigen huis hier heb maar aan het eind van de maand is dit geld gewoon op zonder dat we

echt gekke dingen doen . Dit ondanks dat mijn vrouw erg on-Thais zuinig en zeker niet veeleisend is .

Ze vind ook dat alles wat van mij is ook van mij moet blijven als we uit elkaar zouden gaan . Huis , auto alles staat gewoon op mijn naam .

Trouwen hebben we gedaan middels een boedha ritueel zonder papierwerk , zodoende zijn er geen problemen bij een eventuele scheiding .

 

Ik kan me niet voorstellen dat je een leuk leven hier kan leiden onder de 50.000 baht/maand .

 

Ik hoop dat ik je droom niet al te veel verstoor maar ik zie teveel dingen om me heen gebeuren met niet goed voorbereide mensen of

mensen die denken met voorgenoemd bedrag van 30/40.000 baht een zorgeloos leventje in Thailand te kunnen leiden .

 

Veel succes en ik hoop dat je droom uitkomt maar denk heel goed na voor je deze stap neemt . Desnoods vraag je of je een aantal maanden

verlof kunt krijgen en probeer hier eens 3 maanden aan een stuk te zijn zodat je al wat beter het echte Thailand ervaart en in de

tussentijd kun je mooi hier onderzoeken wat de mogelijkheden zijn .

 

Chok dee .

 

Jeroen .

Edited by jerry
Link to comment
Share on other sites

MI 4 ...

 

Verhuizen naar een tropisch land is op zich niks mis mee , maar ..... verhuizen naar een tropisch derde wereld land is

toch iets anders dan de meeste mensen zich het voorstellen . De vakantieganger en buitenstaander zien alleen het dunne

laagje schitterende vernis wat over "sprookjesland" Thailand ligt .

De prachtige natuur , het mooie weer , lekker eten , mooie vrouwen , vriendelijke mensen en lage kosten .

Hier wonen en werken is een totaal ander verhaal en er zijn er alle velen gedesillusioneerd en zonder 1 cent naar huis

terug moeten keren omdat het toch allemaal iets anders uitpakte dan in hun dromen .

Zonder voldoende financiele middelen veranderd zelfs , of beter gezegd , vooral Thailand in een nachtmerrie .

De op geld gefocuste bewoners zullen zich geen seconde bekommeren om een buitenlander die niet voor zichzelf kan zorgen

en zullen je volledig aan je lot overlaten .

 

Een baan vinden in Pattaya/Thailand is voor een buitenlander vrijwel onmogelijk . Een baan vinden die ook nog genoeg

geld oplevert zodat jij en je vriendin ( familie ) een normaal leven kunnen leiden is zo mogelijk nog moeilijker .

 

Alle mooie verhalen over een mooi leven leiden in Thailand met 30/40.000 baht in de maand zijn sprookjes , zeker als je

je vriendin en haar familie daar ook nog eens van moet onderhouden .

Je moet al een hele goede baan vinden wil je uberhaubt 30/40.000 baht verdienen .

Zorg ook voor een goede ziektekostenverzekering , zonder verzekering/contanten geen behandeling . Ook voor papa/mama van

je vriendin ben jij dadelijk de verantwoordelijke man .

 

Een mogelijkheid is een eigen bedrijfje beginnen en dan bedoel ik geen bar of een kapsalon voor je vriendin aangezien

dit meestal meer kost dan het oplevert .

Houd er wel rekening mee dat als je een eigen bedrijf begint je meteen 3 Thais dient aan te nemen en te betalen . Indien

je de taal niet spreekt zal deze optie ook niet meevallen .

Mocht het je al lukken een goedlopend bedrijfje op te zetten zal daar in no time een aantal mensen lucht van krijgen en

daarvan een graantje mee willen pikken ( corrupt personeel , corrupte politie , corrupte boekhouder , familie vriendin ,

concurrende bedrijven gerund bij een Thai , enz ) .

Ja dat is 3 keer corrupt . Het land is zo corrupt als wat zeker in de wat hogere kringen en het enige recht wat een buitenlander

heeft is het recht om voor alles te moeten betalen , en meestal een stuk meer dan wat een Thai voor dezelfde dienst moet

betalen .

Je zult heel sterk in je schoenen moeten staan , hard moeten werken , goed tegen tegenslagen en corruptie moeten kunnen want

de meeste Thais hebben een hekel aan buitenlanders en behandelen ze ook zo ( buiten de barren ) .

 

Je beste kans heb je om door een groot buitenlands bedrijf in Thailand gedetacheerd te worden maar dan zul je iets bijzonders

moeten kunnen maar gezien je huidige job is dit waarschijnlijk ook geen reele optie .

 

Ben duidelijk tegen je vriendin en vertel haar dat als je in Thailand komt wonen/werken dat je waarschijnlijk niet genoeg zult

verdienen om iedereen te onderhouden en stel voor dat ze zelf ook een baan zoekt .

Ook het samen wonen met een Thai in Thailand is iets heel anders dan de paar weken vakantie per jaar die je met haar door brengt

en de rest van het jaar emailt en belt . De Thaise cultuur buiten het toeristen gebeuren is iets waar je zeker aan zult moeten

wennen en is iets waar niet iedereen aan zal kunnen wennen , dit geeft vaak spanningen en onverwachte trubbels .

 

Op een bepaald punt verlangt de familie ook dat er afgerekend wordt in de vorm van een huis/land op naam van het meisje of dat

er getrouwd gaat worden (sinsod) enz . De familie heeft dat meisje met maar 1 doel naar Pattaya gestuurd hou dat altijd in je

achterhoofd .

Thaise vrouwen zijn de beste acteurs in de wereld en kunnen heel lang de schijn ophouden maar voor de meeste is 'echte liefde' geld .

Liefde ( zonder geld ) zoals wij die in Europa kennen lijkt hier niet te bestaan .

 

 

Ik woon hier nu 2 jaar samen met een Thaise en heb zeker het eerste jaar aanpassings/cultuur probleempjes gehad maar heb nu een

manier gevonden zodat iedereen tevreden is .

Mijn 29-jarige (weduw)vrouw heeft 2 dochtertjes van 8 en 9 jaar uit een huwelijk met een Thai . Die wonen bij moeder in Bangkok

zodat wij onze vrijheid hebben , in de schoolvakanties zijn ze een paar weken hier .

Ik betaal moeder 10.000 baht/maand voor de zorg voor deze 2 kinderen en betaal daarnaast voor school ca.25.000 baht per jaar .

 

Ik ben in de gelukkige positie dat ik hier niet hoef te werken en heb een budget van ca 120.000 baht (3000 euro) per maand beschikbaar .

Ik heb geen kosten voor huur aangezien ik een eigen huis hier heb maar aan het eind van de maand is dit geld gewoon op zonder dat we

echt gekke dingen doen . Dit ondanks dat mijn vrouw erg on-Thais zuinig en zeker niet veeleisend is .

Ze vind ook dat alles wat van mij is ook van mij moet blijven als we uit elkaar zouden gaan . Huis , auto alles staat gewoon op mijn naam .

Trouwen hebben we gedaan middels een boedha ritueel zonder papierwerk , zodoende zijn er geen problemen bij een eventuele scheiding .

 

Ik kan me niet voorstellen dat je een leuk leven hier kan leiden onder de 50.000 baht/maand .

 

Ik hoop dat ik je droom niet al te veel verstoor maar ik zie teveel dingen om me heen gebeuren met niet goed voorbereide mensen of

mensen die denken met voorgenoemd bedrag van 30/40.000 baht een zorgeloos leventje in Thailand te kunnen leiden .

 

Veel succes en ik hoop dat je droom uitkomt maar denk heel goed na voor je deze stap neemt . Desnoods vraag je of je een aantal maanden

verlof kunt krijgen en probeer hier eens 3 maanden aan een stuk te zijn zodat je al wat beter het echte Thailand ervaart en in de

tussentijd kun je mooi hier onderzoeken wat de mogelijkheden zijn .

 

Chok dee .

 

Jeroen .

 

Hey bedankt voor de reacties maar ik heb jullie niet alles verteld.

Het werk wat ik zoek is alleen maar voor de verblijfsvergunning, hier in nederland heb ik mn eigen woning met een getaxeerde meerwaarde van 150000 euro.

Ook heb ik een bedrag op mijn rekening staan van 7 getallen (dankzij een hele goede oud & nieuw) dus voor het geld hoef ik niet te werken.

Gelukkig weet in thailand niemand van deze getallen af, anders werd ik zeker leeggezogen op een manier die ik niet wil ;)

 

Dus voor huur ben ik niet bang want zodra de gelegenheid zich voordoet dat ik me permanent in thailand kan vestigen koop ik mn eigen condo.

vandaar

 

Maar voor een parttime jobje ben ik zeker te porren wil op mijn leeftijd het toch wel wat rustiger aan gaan doen hahahaha.

 

ik weet dat je je kan vestigen met een bepaald inkomen maar geld daar ook voor dat er bv maandelijks een rente bedrag op mijn rekening gestort word???? Ik heb namelijk geen zin om een of andere thaise ambtenaar te lopen spekken omdat ie toevallig van mijn financiele onafhankelijkheid afweet.

 

Groeten

Link to comment
Share on other sites

Hey bedankt voor de reacties maar ik heb jullie niet alles verteld.

Het werk wat ik zoek is alleen maar voor de verblijfsvergunning, hier in nederland heb ik mn eigen woning met een getaxeerde meerwaarde van 150000 euro.

Ook heb ik een bedrag op mijn rekening staan van 7 getallen (dankzij een hele goede oud & nieuw) dus voor het geld hoef ik niet te werken.

Gelukkig weet in thailand niemand van deze getallen af, anders werd ik zeker leeggezogen op een manier die ik niet wil ;)

 

Dus voor huur ben ik niet bang want zodra de gelegenheid zich voordoet dat ik me permanent in thailand kan vestigen koop ik mn eigen condo.

vandaar

 

Maar voor een parttime jobje ben ik zeker te porren wil op mijn leeftijd het toch wel wat rustiger aan gaan doen hahahaha.

 

ik weet dat je je kan vestigen met een bepaald inkomen maar geld daar ook voor dat er bv maandelijks een rente bedrag op mijn rekening gestort word???? Ik heb namelijk geen zin om een of andere thaise ambtenaar te lopen spekken omdat ie toevallig van mijn financiele onafhankelijkheid afweet.

 

Groeten

 

Kijk dat veranderd de zaak ....... oftewel wat doe je nog in Nederland ?

 

Ik ben ietsje ouder dan jij , 44 , maar zit een beetje in dezelfde luxe positie . Alles in Nederland goed kunnen verkopen en genoeg geld op de bank

om een zorgeloos leven hier te hebben.

 

Het kunnen vestigen heeft , zolang je geen 50 bent , niets met inkomen te maken . Tot aan je 50e blijft het een beetje schipperen met visas .

Ik zou in jou geval niet voor een work permit gaan omdat je dan toch belasting e.d. af gaat dragen en er gegevens tussen beide landen worden uitgewisseld .

Als je hier een condo hebt kun je met het contract daarvan vrij eenvoudig op de ambassade in A-dam een non immigrant O visa krijgen , kosten 130 euro ,

geldig voor 1 jaar ( alleen elke 3 maanden een visarun naar b.v. Cambodia ).

 

Ik zelf heb me uit laten schrijven uit Nederland . Zo gauw je meer dan 185 dagen buiten Nederland verblijft kan dat en mag je ervoor kiezen om in Thailand

belasting te betalen . Ik heb hier een compagnie waarin mijn huis is ondergebracht en daarover betaal ik per jaar ca. 350 euro belasting in Thailand . Huizen van farang staan op naam van een compagnie en dus niet op je eigen naam wat weer gunstig voor je kan zijn voor de belastingdienst in Nederland . 'Wat niet weet wat niet deert' zullen we maar zeggen .

Spaargeld/rente is in Thailand niet belast dus dat scheelt aanzienlijk met het Nederlandse 1,2% vermogensbelasting en 30% belasting over fictieve rente .

Ik heb mijn vermogen gewoon in Nederland belegt maar hoef in Nederland niet af te rekenen.

Je wilt hier in Thailand geen grote bedragen op de bank hebben staan i.v.m. je eigen veiligheid door b.v. corrupte bankmedewerkers die inzage hebben in

jou gegevens en deze door spelen aan de verkeerde personen .

Zal voor jou missschien iets anders liggen zolang je je eigen huis in Nederland aanhoud .

 

Kleine rekensom bij 1 miljoen op de bank :

 

4% fictieve rente = 40.000 x 30% belasting = 12.000

1,2% vermogensbelasting = 12.000

verplichte ziektekosten verzekeringen = 4.000

OZB/verzekering over je eigen woning = 2.500 ?

 

Deze 30.000 euro bespaar je al per jaar door je uit te laten schrijven uit Nederland . Een goede ziektekosten verzekering in Thailand kost op jou leeftijd

500 euro en voor je vriendin de helft . Wen er maar vast aan dat alles voor een 'farang' duurder is dan voor een Thai maar nog steeds aanzienlijk goedkoper dan in Nederland .

 

Mijn advies neem de stap , zeker omdat je financieel onafhankelijk ben . Je vind hier vanzelf op een gegeven moment wel iets wat je leuk vind om te doen .

Ook al begin je hier iets wat niets oplevert als je er plezier in hebt is dat toch ook niet belangrijk .

Het enige gevaar is wel dat op het moment dat je 3 maanden hier bent je nooit meer terug wil .

 

Veel succes en wijsheid toegewenst ,

 

Jeroen .

 

PM me als je wilt , kan je misschien hier wat op weg helpen en in contact brengen met de juiste personen voor b.v. aankoop condo e.d.

Edited by jerry
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pff wat een luxe , jullie leven mijn droom :08:

Louis man wil je een hardwerkende 22 jarige jonge blij maken, neem me mee haha:D

Edited by amsterdam

<EMBED SRC="http://games.webgamedesign.com/free/counter2.swf?title=Pattaya%20here%20i%20come&count=down&time=1327467600000&bgc=0xcc3333&bgb=1&bgd=0&bc=0xcccccc&bb=3&bd=0&tc=0xcccccc&tb=1&td=1&uc=0x99ccff&ub=1&ud=2&nc=0x333333&nb=1&nd=0" TYPE="application/x-shockwave-flash" NAME="Free Counter" ALIGN=MIDDLE WIDTH=500 HEIGHT=100 quality="high" bgcolor="#ffffff" allowScriptAccess="sameDomain" allowFullScreen="false" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">

Link to comment
Share on other sites

Hey bedankt voor de reacties maar ik heb jullie niet alles verteld.

Het werk wat ik zoek is alleen maar voor de verblijfsvergunning, hier in nederland heb ik mn eigen woning met een getaxeerde meerwaarde van 150000 euro.

Ook heb ik een bedrag op mijn rekening staan van 7 getallen (dankzij een hele goede oud & nieuw) dus voor het geld hoef ik niet te werken.

Gelukkig weet in thailand niemand van deze getallen af, anders werd ik zeker leeggezogen op een manier die ik niet wil ;)

 

Dus voor huur ben ik niet bang want zodra de gelegenheid zich voordoet dat ik me permanent in thailand kan vestigen koop ik mn eigen condo.

vandaar

 

Maar voor een parttime jobje ben ik zeker te porren wil op mijn leeftijd het toch wel wat rustiger aan gaan doen hahahaha.

 

ik weet dat je je kan vestigen met een bepaald inkomen maar geld daar ook voor dat er bv maandelijks een rente bedrag op mijn rekening gestort word???? Ik heb namelijk geen zin om een of andere thaise ambtenaar te lopen spekken omdat ie toevallig van mijn financiele onafhankelijkheid afweet.

 

Groeten

Aan hetgeen Jerry zegt, moet ik nog een en ander toevoegen. Het loopt hier vol met farangs, die niet weten van welk hout pijlen te maken en op de loer liggen om nieuwkomers, bij voorkeur landgenoten, op te lichten. Beleg je fortuintje veilig, spreek er met niemand over en kom hier rustig rentenieren. Als jij te jong bent voor een “retirement visa” (50 jaar), probeer dan een “education visa” of desgevallend een “marriage visa”. Laat je niet verleiden om “in zaken” te gaan. De meeste westerse “zakenlui” hier zijn armoezaaiers met een grote bek. Een Zwitser zei mij ooit: Je moet het meeste op je hoede zijn voor je landgenoten, want zij weten dat je hen het minste zult wantrouwen. En nog iets: Als buitenlander kun je hier geen onroerend goed verwerven, punt. Een constructie met een “company” geeft je geen absolute zekerheid en ook met de aankoop van een “condo” kun je belazerd worden.

Link to comment
Share on other sites

Enige parttime baan die je kan vinden is wellicht een teacher job daarvoor dien je dan wel 4 weken school te hebben gevolgd, daarmee zul je dan zo'n 4 uur per dag 5 dagen in de week bezig te zijn, een vriend van me doet dit en verdient approx 30k per maand.

 

Verder is online geld verdienen toch key als je niet afhankelijk wilt zijn van de mogelijkheden in Thailand want die zijn gewoon erg beperkt. Genoeg mogelijkheden zolang je maar creatief en doorzettingsvermogen toont net zoals met een normale job :)

 

Het is trouwens wel erg belangrijk iets te hebben wat je bezig houdt, heb ik zelf ook een aantal maanden eerst niets gedaan, althans vrij weinig maar je moet juist dingen hebben die je enigzins bezig houden, dus wellicht wat werk, sporten of andere hobbis want in Pattaya is het makkelijk om even een bar in te duiken of andere dingen te doen ;)

 

Let op de valkuilen die Jeroen had benoemd is niet altijd zo zwart/wit maar hou ons graag op de hoogte, ben erg benieuwd.

 

Verder voor Visum kan je idd beste ED Visum nemen, scheelt je een boel hassle en maar 1 x een visarun als het goed is :)

 

Chokdee!

Edited by mokum
Link to comment
Share on other sites

Hey bedankt voor de reacties maar ik heb jullie niet alles verteld.

Het werk wat ik zoek is alleen maar voor de verblijfsvergunning, hier in nederland heb ik mn eigen woning met een getaxeerde meerwaarde van 150000 euro.

Ook heb ik een bedrag op mijn rekening staan van 7 getallen (dankzij een hele goede oud & nieuw) dus voor het geld hoef ik niet te werken.

Gelukkig weet in thailand niemand van deze getallen af, anders werd ik zeker leeggezogen op een manier die ik niet wil ;)

 

Dus voor huur ben ik niet bang want zodra de gelegenheid zich voordoet dat ik me permanent in thailand kan vestigen koop ik mn eigen condo.

vandaar

 

Maar voor een parttime jobje ben ik zeker te porren wil op mijn leeftijd het toch wel wat rustiger aan gaan doen hahahaha.

 

ik weet dat je je kan vestigen met een bepaald inkomen maar geld daar ook voor dat er bv maandelijks een rente bedrag op mijn rekening gestort word???? Ik heb namelijk geen zin om een of andere thaise ambtenaar te lopen spekken omdat ie toevallig van mijn financiele onafhankelijkheid afweet.

 

Groeten

 

Vertrouw geen Thais, maar vertrouw zeker geen farangs (westerlingen) in Pattaya.

 

Ik kan alleen maar beamen wat geil zegt.

 

Hier heerst de wet van de Jungle, ieder voor zich.

 

Elke baht die je verliest, zie je nooit meer terug.

 

Neem een laag profiel aan, kijk de kat uit de boom, HUUR iets en houd je al dan niet zuurverdiende centjes in je zak.

 

Loop in een wijde boog rond westerlingen heen, die geen duidelijke bron van inkomsten, zoals een pensioen, hebben.

 

Dit geldt vooral voor landgenoten die zich als “makelaars”, “internetspecialisten”, “autoverhuurders” en/of “zakenlui” voordoen; dus zeker niet alleen voor kroegbazen.

 

Leen aan niemand geld (ook geen “kleine” bedragen op “korte” termijn), je bent geen bank; leen ook geen andere voorwerpen, zoals auto’s; veel kans dat je er nooit meer iets van terugziet.

 

Ik heb zelf leergeld betaald en ik heb teveel brave zielen geld en andere waardevolle dingen zien verliezen.

 

Voor sommige rechtbanken hier vormen ontvangstbewijzen (receipts) geen voldoende bewijs en contracten blijken vaak niet meer waard dan het papier waarop zij geschreven zijn.

 

Hier bestaan ook geen gerechtsdeurwaarders om de uitvoering van een vonnis af te dwingen.

 

Denk vooral niet dat het JOU niet zal overkomen.

 

Wat jij zeker nodig zult hebben is een goede advocaat met een goed draaiende praktijk, die vertrouwd is met farangs (westerlingen) en het Engels voldoende beheerst (absoluut geen evidentie hier).

 

En laat al je contracten (aankoop/verkoop van een tweede handswagen, leningen, ook voor “kleine” bedragen en/of op “korte” termijn, als je het toch wil riskeren, enz.) door JOUW advocaat opstellen; dat vermijdt rechtszaken en problemen als het toch tot een rechtszaak komt.

 

Bij een degelijke advocaat is een eerste advies altijd gratis (zoals in België, weet niet hoe dat in Nederland is).

 

Advocaten die al meteen THB 5,000 vragen zijn sukkels die met moeite rondkomen en het ijzer proberen te smeden als het nog heet is.

 

Laat je niet overdonderen door een advocaat die zegt dat hij notariële bevoegdheid heeft; dat hebben zij ongeveer allemaal, zelfs de ergste beunhazen.

Link to comment
Share on other sites

Enige parttime baan die je kan vinden is wellicht een teacher job daarvoor dien je dan wel 4 weken school te hebben gevolgd, daarmee zul je dan zo'n 4 uur per dag 5 dagen in de week bezig te zijn, een vriend van me doet dit en verdient approx 30k per maand.

 

Verder is online geld verdienen toch key als je niet afhankelijk wilt zijn van de mogelijkheden in Thailand want die zijn gewoon erg beperkt. Genoeg mogelijkheden zolang je maar creatief en doorzettingsvermogen toont net zoals met een normale job :)

 

Het is trouwens wel erg belangrijk iets te hebben wat je bezig houdt, heb ik zelf ook een aantal maanden eerst niets gedaan, althans vrij weinig maar je moet juist dingen hebben die je enigzins bezig houden, dus wellicht wat werk, sporten of andere hobbis want in Pattaya is het makkelijk om even een bar in te duiken of andere dingen te doen ;)

 

Let op de valkuilen die Jeroen had benoemd is niet altijd zo zwart/wit maar hou ons graag op de hoogte, ben erg benieuwd.

 

Verder voor Visum kan je idd beste ED Visum nemen, scheelt je een boel hassle en maar 1 x een visarun als het goed is :)

 

Chokdee!

 

Als je Engelse les wil geven in Thaise scholen, dien je in principe een “native speaker” te zijn en een TEFL cursus doorlopen te hebben.

 

Als je dan al werk vindt, verdien je hooguit THB 30.000 per maand en dit alleen tijdens 9 of 10 maanden.

 

(De schoolvakanties vallen in oktober en in april-mei.)

 

Je moet je waarschijnlijk tussen verschillende scholen verplaatsen en geniet geen enkel bijkomend voordeel.

 

De meeste scholen ondernemen niets om je aan een work permit te helpen zodat je eigenlijk illegaal bezig bent en als je hier langdurig met een toeristenvisum verblijft, wat ook al niet 100 % legaal is, moet je alle twee of drie maanden op eigen kosten een visa run maken.

 

Misschien moet je ook nog eens onder tafel betalen om überhaupt een job te krijgen.

 

En in het beste geval sta je voor een ongeïnteresseerde klas die in slaap valt.

Link to comment
Share on other sites

Als je Engelse les wil geven in Thaise scholen, dien je in principe een “native speaker” te zijn en een TEFL cursus doorlopen te hebben.

 

Als je dan al werk vindt, verdien je hooguit THB 30.000 per maand en dit alleen tijdens 9 of 10 maanden.

 

(De schoolvakanties vallen in oktober en in april-mei.)

 

Je moet je waarschijnlijk tussen verschillende scholen verplaatsen en geniet geen enkel bijkomend voordeel.

 

De meeste scholen ondernemen niets om je aan een work permit te helpen zodat je eigenlijk illegaal bezig bent en als je hier langdurig met een toeristenvisum verblijft, wat ook al niet 100 % legaal is, moet je alle twee of drie maanden op eigen kosten een visa run maken.

 

Misschien moet je ook nog eens onder tafel betalen om überhaupt een job te krijgen.

 

En in het beste geval sta je voor een ongeïnteresseerde klas die in slaap valt.

 

Je bent iig erg positief Dick Farang, zoals overal heb je goede en slechte verhalen, het is dus wel mogelijk maar je moet gewoon genoeg research doen en iets vinden wat je bezig houdt en positief blijven, veel farangs die hier al langer wonen lopen op alles te zeiken dat niets goed genoeg is en alles maar slech( bedoel jou hier dus niet mee Dick Farang, ken je verder niet)t, je moet er gewoon van genieten,go with the flow, wees voorzichtig en dan komt het allemaal goed :)

Link to comment
Share on other sites

Je bent iig erg positief Dick Farang, zoals overal heb je goede en slechte verhalen, het is dus wel mogelijk maar je moet gewoon genoeg research doen en iets vinden wat je bezig houdt en positief blijven, veel farangs die hier al langer wonen lopen op alles te zeiken dat niets goed genoeg is en alles maar slech( bedoel jou hier dus niet mee Dick Farang, ken je verder niet)t, je moet er gewoon van genieten,go with the flow, wees voorzichtig en dan komt het allemaal goed :)

 

Wees voorzichtig, inderdaad, heel erg voorzichtig zelfs, vooral hier in Thailand, en laat je zeker niets wijsmaken.

 

Ik ben oud genoeg en leef gelukkig met een bescheiden pensioentje.

 

Ik heb het financieel niet nodig om mensen te belazeren, maar ik weet wel heel goed hoeveel buitenlands tuig hier rondhangt op de loer naar een gemakkelijke prooi.

 

Een aantal mensen die hier op jonge leeftijd “aanspoelen” (meestal na allerhande problemen in hun land van oorsprong) is alles behalve zuiver op de graat.

 

Dit is niet persoonlijk bedoeld, alleen een pijnlijke vaststelling.

Link to comment
Share on other sites

Nee maar daar ben ik zelf ook achter gekomen, door schade en schande wordt met wijs leer nog elke dag bij :) Maar goed, we dwalen nu vrij ver af.. Wachten eigenlijk alleen nog maar op een post van de degene waar het echt om gaat ;)

Link to comment
Share on other sites

Hij kan altijd nog een oude pick-up aanschaffen en de verschillende moo-baans langsgaan om afval te collecten.

 

Maar even serieus:

 

Je hebt weinig kansen om echt een daadwerkelijke fulltime baan te vinden, die past bij het werk dat je voorheen in Nederland deed.

 

Wat je al eerder aangaf is dat je het niet zozeer voor het geld wil doen, maar meer voor een dagbesteding. Dan kan je misschien part-time leraar worden. Je bent een beetje bezig, en hebt een klein beetje inkomsten, en hoeft ook niet hele dagen op school aanwezig te zijn.

Link to comment
Share on other sites

Misschien een idee om een day to day blog website bij te houden over je avontuur in Thailand? Houd je iig bezig ;)

Link to comment
Share on other sites

Wil je iets te doen hebben en het geld is niet belangrijk ,

vrijwilliger bij de Father Ray stichting is misschien een idee .

Dakloze/kansarme kinderen een toekomst geven , geeft je nog een goed gevoel ook .

Link to comment
Share on other sites

Wil je iets te doen hebben en het geld is niet belangrijk ,

vrijwilliger bij de Father Ray stichting is misschien een idee .

Dakloze/kansarme kinderen een toekomst geven , geeft je nog een goed gevoel ook .

 

Is idd een goed idee, om nou de hele dag nix te doen lijkt me helemaal verschrikkelijk en straks ga je weer in een bar hangen ofzo denk niet dat de vrouwe dat zo fijn zou vinden.

 

We zijn nu aan het kijken of we zullen trouwen om zo een visa te krijgen voor me.

 

word vervolgd

Link to comment
Share on other sites

Hey bedankt voor de reacties maar ik heb jullie niet alles verteld.

Het werk wat ik zoek is alleen maar voor de verblijfsvergunning, hier in nederland heb ik mn eigen woning met een getaxeerde meerwaarde van 150000 euro.

Ook heb ik een bedrag op mijn rekening staan van 7 getallen (dankzij een hele goede oud & nieuw) dus voor het geld hoef ik niet te werken.

Gelukkig weet in thailand niemand van deze getallen af, anders werd ik zeker leeggezogen op een manier die ik niet wil ;)

 

Dus voor huur ben ik niet bang want zodra de gelegenheid zich voordoet dat ik me permanent in thailand kan vestigen koop ik mn eigen condo.

vandaar

 

Maar voor een parttime jobje ben ik zeker te porren wil op mijn leeftijd het toch wel wat rustiger aan gaan doen hahahaha.

 

ik weet dat je je kan vestigen met een bepaald inkomen maar geld daar ook voor dat er bv maandelijks een rente bedrag op mijn rekening gestort word???? Ik heb namelijk geen zin om een of andere thaise ambtenaar te lopen spekken omdat ie toevallig van mijn financiele onafhankelijkheid afweet.

 

Groeten

 

Hoi, ben nieuw op het forum maar reeds 3 jaar in Thailand. Heb al 2.5 jaar een verhuurshop die wordt uitgebaat door mijn vriendin. We verhuren wagens en Scooters, en probeerden dit projectje om niet steeds centjes uit Belgie moeten over te maken, zodat ik nog steeds voet heb in beide landen... Ik ben uitgeschreven in Belgie, en das een enorm financiel voordeel, dus ook zeker voor jou een aanrader, maar wat betreft werken/zaak beginnen zou ik toch maar heel voorzichtig mee doen hoor. Onze zaak draait niet slecht, doch hebben wij al 3 diefstallen achter de rug... Beginnenrsfoutje was Toyota Vigo (aan Thai verhuurd) en nooit meer teruggezien, maar door het ingebouwde GPS tracktiesysteem weten we wel perfect waar het systeem is uitgebouwd...en dat samen met de diefstalverzekering die niet dekt bij verhuur, hebben we niets teruggekregen. 1 scooter Yamaha Mio verhuurd aan weer een Thai (personeel slip up), we weten de mensen wonen en zijn er 7x met de politie geweest, maar niet teruggekregen en opgegeven... De laatse was een Honda PCX, en deze zou eerdaags door de verzekering worden terugbetaald (hout vasthouden). Toch wens ik je het allerbeste, maar als het financiel toch allemaal niet moet... doe rustig aan, vroeg of laat komt er wel iets in de bus.

 

Peter

Link to comment
Share on other sites

Is idd een goed idee, om nou de hele dag nix te doen lijkt me helemaal verschrikkelijk en straks ga je weer in een bar hangen ofzo denk niet dat de vrouwe dat zo fijn zou vinden.

 

We zijn nu aan het kijken of we zullen trouwen om zo een visa te krijgen voor me.

 

word vervolgd

 

Stap a.u.b. niet te snel in een huwelijk, en al helemaal niet om deze reden! Je bent misschien nu heel erg verliefd maar eenmaal meer dan een jaar in Thailand kan dat heel erg anders liggen. Misschien ook niet, en in dat geval kan je alsnog een een huwelijk overwegen, maar geef dat tijd. Doe niet in Thailand wat je in Nederland ook niet zou doen.

 

Wanneer je met een huurcontract voor een jaar naar het Thaise consulaat in Amsterdam gaat kun je een multiple entry O visum voor een jaar krijgen. Andere mogelijkheid is naar school gaan en de Thaise taal leren. Ook dit gaat gepaard met een goed visum en daarbij ben je ook nog eens bezig.

Edited by TheLostShark
Link to comment
Share on other sites

Is idd een goed idee, om nou de hele dag nix te doen lijkt me helemaal verschrikkelijk en straks ga je weer in een bar hangen ofzo denk niet dat de vrouwe dat zo fijn zou vinden.

 

We zijn nu aan het kijken of we zullen trouwen om zo een visa te krijgen voor me.

 

word vervolgd

 

Voor een “marriage visa” moet je o.a. een inkomen en/of een bedrag bij de bank bewijzen, maar niet zoveel als voor een “retirement visa”.

Link to comment
Share on other sites

Hoi, ben nieuw op het forum maar reeds 3 jaar in Thailand. Heb al 2.5 jaar een verhuurshop die wordt uitgebaat door mijn vriendin. We verhuren wagens en scooters, en probeerden dit projectje om niet steeds centjes uit Belgie moeten over te maken, zodat ik nog steeds voet heb in beide landen... Ik ben uitgeschreven in Belgie, en das een enorm financiel voordeel, dus ook zeker voor jou een aanrader, maar wat betreft werken/zaak beginnen zou ik toch maar heel voorzichtig mee doen hoor. Onze zaak draait niet slecht, doch hebben wij al 3 diefstallen achter de rug... Beginnenrsfoutje was Toyota Vigo (aan Thai verhuurd) en nooit meer teruggezien, maar door het ingebouwde GPS tracktiesysteem weten we wel perfect waar het systeem is uitgebouwd...en dat samen met de diefstalverzekering die niet dekt bij verhuur, hebben we niets teruggekregen. 1 scooter Yamaha Mio verhuurd aan weer een Thai (personeel slip up), we weten de mensen wonen en zijn er 7x met de politie geweest, maar niet teruggekregen en opgegeven... De laatse was een Honda PCX, en deze zou eerdaags door de verzekering worden terugbetaald (hout vasthouden). Toch wens ik je het allerbeste, maar als het financiel toch allemaal niet moet... doe rustig aan, vroeg of laat komt er wel iets in de bus.

 

Peter

 

Precies wat ik eerder al zei en het zijn echt niet alleen de Thai die je bestelen.

Link to comment
Share on other sites

Voor een “marriage visa” moet je o.a. een inkomen en/of een bedrag bij de bank bewijzen, maar niet zoveel als voor een “retirement visa”.

 

Volgens zijn profile is hij 34 dus een retirement visa zal niet lukken .

In een eerdere post schrijft hij dat er sinds de eindejaarsloterij een bedrag van 7 cijfers op zijn bankrekening staat dus dat dat aantonen zal niet

echt het probleem zijn .

Het is overigens 800.000 baht wat voor minstens 3 maanden op een Thaise bankrekening moet staan indien je geen inkomen uit werk hebt . Bij werk moet

je aantonen minstens 65.000 baht per maand te verdienen .

 

Veel eenvoudiger (en veiliger) is het om het advies van 'the lost shark' te volgen en met een huurcontract voor huis of condo je te melden bij de Thaise

ambassade in A-dam en daar voor 130 euro een non immigrant o visa aan te vragen wat 1 jaar geldig is .

 

Ga eerst eens gewoon op een toeristen visa voor 3 maanden , vraag na 3 maanden er eventueel nog eens een aan in Laos . Ondertussen heb je mooi de tijd

om een plek te zoeken om te wonen en iets te kopen of te huren . Op het moment dat je weer in Nederland bent vraag je met het huur/koop contract een

non immigrant o visa aan .

 

Trouw niet te snel , doe eerst eens wat meer 'Thailand ervaring' op niet alles in Thailand is wat het lijkt .

 

Succes .

Link to comment
Share on other sites

Precies wat ik eerder al zei en het zijn echt niet alleen de Thai die je bestelen.

 

Uit zijn post blijkt anders dat het JUIST de Thai zijn die hem bestelen :rolleyes:

 

 

Maar ben het met je eens dat er heleboel Europees tuig met gevangenis ervaring rondloopt hier dus ben altijd op je hoede .

Link to comment
Share on other sites

Volgens zijn profile is hij 34 dus een retirement visa zal niet lukken .

In een eerdere post schrijft hij dat er sinds de eindejaarsloterij een bedrag van 7 cijfers op zijn bankrekening staat dus dat dat aantonen zal niet

echt het probleem zijn .

Het is overigens 800.000 baht wat voor minstens 3 maanden op een Thaise bankrekening moet staan indien je geen inkomen uit werk hebt . Bij werk moet

je aantonen minstens 65.000 baht per maand te verdienen .

 

Veel eenvoudiger (en veiliger) is het om het advies van 'the lost shark' te volgen en met een huurcontract voor huis of condo je te melden bij de Thaise

ambassade in A-dam en daar voor 130 euro een non immigrant o visa aan te vragen wat 1 jaar geldig is .

 

Ga eerst eens gewoon op een toeristen visa voor 3 maanden , vraag na 3 maanden er eventueel nog eens een aan in Laos . Ondertussen heb je mooi de tijd

om een plek te zoeken om te wonen en iets te kopen of te huren . Op het moment dat je weer in Nederland bent vraag je met het huur/koop contract een

non immigrant o visa aan .

 

Trouw niet te snel , doe eerst eens wat meer 'Thailand ervaring' op niet alles in Thailand is wat het lijkt .

 

Succes .

 

Die bedragen van THB 800.000 op de bank of THB 65.000 inkomen gelden voor een “non immigrant O (other) retirement visa” (het type visum dat ikzelf heb), voor een “non immigrant O (other) marriage visa” (ik ken iemand in dat geval) zijn de bedragen de helft maar moet je wel een uitgebreide aanvraag indienen met foto’s van de woning en van het gezin en dergelijke.

 

Voor een “non immigrant B (business) visa” wordt dan weer een inkomen vereist dat afhangt van de nationaliteit, maar minder dan de THB 65.000 voor een gepensioneerde.

 

De formule van een “non immigrant O (other) visa” op basis van een huurcontract is mij onbekend.

 

Meer informatie over visa is alvast te vinden op:

 

http://www.thaivisa.com/forum/

 

Overigens worden de regels blijkbaar niet hetzelfde geïnterpreteerd bij de diverse kantoren van de immigratiepolitie.

 

Wat wel een constante is, is dat iedereen met een jaarvisum zich elke 90 dagen moet melden.

Link to comment
Share on other sites

Uit zijn post blijkt anders dat het JUIST de Thai zijn die hem bestelen :rolleyes:

 

 

Maar ben het met je eens dat er heleboel Europees tuig met gevangenis ervaring rondloopt hier dus ben altijd op je hoede .

 

Die verhaaltjes over het achteroverdrukken van huurwagens zijn schering en inslag.

 

Ik ken een Belg die een auto aan een andere Belg (een zogenaamde zakenman) is kwijtgespeeld, maar machteloos staat.

 

Die Belgische crimineel is overigens met een Thaise met een crimineel verleden (woeker en dergelijke) getrouwd en hijzelf is België ontvlucht om zich aan zijn alimentatieverplichtingen voor de kinderen uit zijn vorige huwelijken te onttrekken.

 

Die persoon is geseind bij het Belgische consulaat in Bangkok (staat op de zwarte lijst), maar die kunnen er ook niet veel tegen beginnen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.