Jump to content
IGNORED

De vries reizen failliet


kennethpeeters

Recommended Posts

Een kleine ramp 10w voor mijn vertrek naar Thailand,Devries reizen is namelijk failliet,bye bye 780€ en begin maar te zoeken voor een nieuw ticket met een schappelijke prijs...bij deze geen goedkope tickets meer,enkel ng boeken via de sites van de maatschappijen zelf!

Link to comment
Share on other sites

Een kleine ramp 10w voor mijn vertrek naar Thailand,Devries reizen is namelijk failliet,bye bye 780€ en begin maar te zoeken voor een nieuw ticket met een schappelijke prijs...bij deze geen goedkope tickets meer,enkel ng boeken via de sites van de maatschappijen zelf!

 

 

 

Waarom in deze tijd nog een tussenpersoon inschakelen die er ook nog eens aan wil verdienen terwijl je

dit zelf in een half uurtje via internet kunt doen .

 

Ik neem aan dat de Devries aangesloten is bij een garantie organisatie zodat je je geld terug krijgt ,

daarbij als jij een bevestiging van je ticket hebt is er niets aan de hand en kun je gewoon vliegen .

 

 

780 euro goedkoop ?

 

Vlieg volgende week voor 590 euro naar Nederland , 1 uurtje tussenstop heen en terug . Geboekt via een

grote boekings site . Of kijk op Airberlin.de , rechtstreeks vanaf Dusseldorf voor ca 650/700 euro .

 

Succes .

Edited by jerry
Link to comment
Share on other sites

Bij de Vries reizen rommelt het toch al een hele tijd?

Ik hoorde er niet veel goeds over, snap alleen die dure ticket van jouw niet.

De Vries stond wel bekend als zeer goedkoop, ze vlogen toch met Mahan Air?

Nou ja, mooi vervelend voor je, voor dat geld kun je leuke dingen doen in Thailand.

 

Succes met je nieuwe tickets

Link to comment
Share on other sites

Dit is wat er staat op de website van De Vries Reizen.

 

Klanten die een reservering hebben waarvoor de e-tickets reeds zijn uitgegeven kunnen zonder problemen op reis. U heeft de e-tickets reeds toegestuurd gekregen. U kunt in veel gevallen de actuele status van uw reservering verifiëren via www.checkmytrip.com. Indien u niet in het bezit bent van een reservering waarvoor e-tickets zijn uitgegeven raden wij u aan om een alternatieve boeking te maken daar u met uw huidige reservering niet kan reizen.

 

 

Reeds geboekte pakketreizen die vallen onder de dekking van het S.G.R. zullen worden uitgevoerd volgens het programma. U wordt hierover binnenkort geïnformeerd.

 

 

Wij betreuren de gang van zaken ten zeerste en bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak dat u ondervindt.

De Vries Reizen B.V.

De Directie

 

Dus dan is je ticket toch gewoon geldig?

Link to comment
Share on other sites

Dit is wat er staat op de website van De Vries Reizen.

 

Klanten die een reservering hebben waarvoor de e-tickets reeds zijn uitgegeven kunnen zonder problemen op reis. U heeft de e-tickets reeds toegestuurd gekregen. U kunt in veel gevallen de actuele status van uw reservering verifiëren via www.checkmytrip.com. Indien u niet in het bezit bent van een reservering waarvoor e-tickets zijn uitgegeven raden wij u aan om een alternatieve boeking te maken daar u met uw huidige reservering niet kan reizen.

 

Reeds geboekte pakketreizen die vallen onder de dekking van het S.G.R. zullen worden uitgevoerd volgens het programma. U wordt hierover binnenkort geïnformeerd.

 

Dus dan is je ticket toch gewoon geldig?

 

 

 

Simpel ,

 

als je je E ticket hebt betekent het dat Devries de reis heeft betaald aan de vliegmaatschappij , dus wel vliegen .

 

Geen E ticket , de reis is niet betaald aan de vliegmaatschappij = niet vliegen .

Je mag aanschuiven bij mensen die nog geld tegoed hebben van Devries maar daar komt waarschijnlijk niets uit .

Tenzij ze zijn aangesloten bij de organisatie SGR ( stichting garantie reisgelden ) en de ANVR want dan word

de boeking overgenomen door een andere organisatie en normaal gesproken kun je dan toch vliegen .

 

Les geleerd , nooit boeken bij kleine reisburootjes met een al dubieuze naam ( doe wat research op internet ).

Ga rechtstreeks naar de website van een degelijke luchtvaartmaatschappij en doe daar je boeking .

 

Ik zelf doe mijn boekingen met een platinum visa card ( 200 euro p/j ) hierin zit meteen een aankoopverzekering

voor alles wat je via de card koopt , een annuleringsverzekering en een doorlopende reisverzekering .

Bij een geval als deze zou ik , als Devries nergens bij was aangesloten , mijn geld alsnog terug krijgen via de

creditcardmaatschappij .

 

Succes .

Link to comment
Share on other sites

Dit is kut voor je, maar ik denk wel dat je binnen 10 weken kan het 1 en ander kan regelen(toch de ticket te krijgen). Devries vliegt met de Iraanse maatschappij Mahan air via Dusseldorf toch? Het lijkt me dat Devries de ticket al heeft geboekt voor je en betaald heeft, in dat geval kun je gewoon met Mahan air reizen, maar het kan ook zijn dat ze Mahan air nog niet hebben betaald, of dat Devries nog schulden had bij Mahan Air(waardoor deze de tickets bevriest).

 

Het slechte nieuws is wel dat de SGR garantie niet bedoeld is voor vliegtickets, dus je kunt geen aanspraak maken op SGR garantie helaas... Je moet dus proberen om iets met Mahan air of devries te regelen..Dus bel ze!

 

Dit is misschien wel een les voor ons allemaal, om zo min mogelijk tussenpersonen te gebruiken bij het boeken van een vliegticket..

 

Heeft er iemand een idee hoe je een ticket kunt boeken bij Mahan air via internet? Ik heb al 2x een ticket telefonisch geboekt, maar met moeite...Want het duurt weken voordat alles geregeld is.(ze sturen een rekening op na een tijdje, en die moet betaald worden met creditcard, en dan wachten tot het bevestigd is, en dan wachten op de ticket)

I love women!

Link to comment
Share on other sites

Devries vliegt met de Iraanse maatschappij Mahan air via Dusseldorf toch ?

Dit is misschien wel een les voor ons allemaal, om zo min mogelijk tussenpersonen te gebruiken bij het boeken van een vliegticket..

 

Heeft er iemand een idee hoe je een ticket kunt boeken bij Mahan air via internet? Ik heb al 2x een ticket telefonisch geboekt, maar met moeite...Want het duurt weken voordat alles geregeld is.(ze sturen een rekening op na een tijdje, en die moet betaald worden met creditcard, en dan wachten tot het bevestigd is, en dan wachten op de ticket)

 

En waar kun je terecht als het niet klopt of als het ticket na betaling toch niet binnen komt ?

 

Zoals reeds aangegeven blijf weg bij dit soort prijsvechters uit landen

waar van vandaag op morgen de pleuris uit kan breken en ga gewoon naar

een degelijke maatschappij die vanuit Nederland of Duitsland werkt .

Betaal liever een paar tientjes meer en voorkom dit soort verhalen .

Link to comment
Share on other sites

 

 

Het slechte nieuws is wel dat de SGR garantie niet bedoeld is voor vliegtickets, dus je kunt geen aanspraak maken op SGR garantie helaas... Je moet dus proberen om iets met Mahan air of devries te regelen..Dus bel ze!

 

 

Wanneer heb ik garantie van SGR?

 

Welke reizen vallen onder de garantie van SGR?

 

Onder de garantie van SGR vallen reisovereenkomsten, overeenkomsten van verblijf en overeenkomsten van vervoer (behalve luchtvervoer per lijndienst). Onder de SGR-garantie vallen onder andere:

 

- Een pakketreis van een touroperator

- Een door een reisbureau voor u samengestelde reis

- De huur van een vakantiehuis

- De huur van een camper

- Bus-, trein-, en ferrytickets

- Chartertickets

 

Een stukje uit de website van de SGR .

Ligt eraan of deze Mahan air vlucht valt onder lijndienst of Chartervlucht ?

 

Lijndienst wordt niet vergoed , charter wel .

Edited by jerry
Link to comment
Share on other sites

En waar kun je terecht als het niet klopt of als het ticket na betaling toch niet binnen komt ?

 

Zoals reeds aangegeven blijf weg bij dit soort prijsvechters uit landen

waar van vandaag op morgen de pleuris uit kan breken en ga gewoon naar

een degelijke maatschappij die vanuit Nederland of Duitsland werkt .

Betaal liever een paar tientjes meer en voorkom dit soort verhalen .

 

Ehhh...het was gewoon een Nederlands bedrijf hoor...

I love women!

Link to comment
Share on other sites

Ehhh...het was gewoon een Nederlands bedrijf hoor...

 

Sorry , ik bedoelde jou telefonische boeking van Mahan air die weken in beslag neemt voordat alles geregeld was :P .

Link to comment
Share on other sites

damn...

volgens mij ken ik wel wat gasten die op deze manier gaan

 

ik ben via AirBerlin (3x) en China Airlines (1x) gevlogen...

 

Tip zoals reeds eerder gemeld alhier: Boek altijd zelf zonder tussenpersoon als de mogelijkheid bestaat.

Link to comment
Share on other sites

Heb natuurlijk al gecontroleerd via Checkmytrip en wat dacht je,flight cancelled!!!Ondertussen al nieuwe tickets geboekt via Ebookers met China airlines voor 990€ rechtstreekse vlucht op 22december,goede prijs lijkt me!

Gewoon proberen dit zo snel mogelijk te vergeten...

Link to comment
Share on other sites

Waarom in deze tijd nog een tussenpersoon inschakelen die er ook nog eens aan wil verdienen terwijl je

dit zelf in een half uurtje via internet kunt doen .

 

Ik neem aan dat de Devries aangesloten is bij een garantie organisatie zodat je je geld terug krijgt ,

daarbij als jij een bevestiging van je ticket hebt is er niets aan de hand en kun je gewoon vliegen .

 

 

780 euro goedkoop ?

 

Vlieg volgende week voor 590 euro naar Nederland , 1 uurtje tussenstop heen en terug . Geboekt via een

grote boekings site . Of kijk op Airberlin.de , rechtstreeks vanaf Dusseldorf voor ca 650/700 euro .

 

Succes .

 

we spreken hier wel over de maand december,hoogseizoen!zulke prijzen zijn enkel laagseizoen...

Link to comment
Share on other sites

Dit is wat er staat op de website van De Vries Reizen.

 

Klanten die een reservering hebben waarvoor de e-tickets reeds zijn uitgegeven kunnen zonder problemen op reis. U heeft de e-tickets reeds toegestuurd gekregen. U kunt in veel gevallen de actuele status van uw reservering verifiëren via www.checkmytrip.com. Indien u niet in het bezit bent van een reservering waarvoor e-tickets zijn uitgegeven raden wij u aan om een alternatieve boeking te maken daar u met uw huidige reservering niet kan reizen.

 

 

Reeds geboekte pakketreizen die vallen onder de dekking van het S.G.R. zullen worden uitgevoerd volgens het programma. U wordt hierover binnenkort geïnformeerd.

 

 

Wij betreuren de gang van zaken ten zeerste en bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak dat u ondervindt.

De Vries Reizen B.V.

De Directie

 

Dus dan is je ticket toch gewoon geldig?

 

Pakketreizen dus ja,geen tickets voor lijndiensten

Link to comment
Share on other sites

Maffia al die reisorganisaties :Anger:

 

 

Jammer van het geld maar toch een goede reis , China airlines is Ok :Flying:

Link to comment
Share on other sites

Heb natuurlijk al gecontroleerd via Checkmytrip en wat dacht je,flight cancelled!!!Ondertussen al nieuwe tickets geboekt via Ebookers met China airlines voor 990€ rechtstreekse vlucht op 22december,goede prijs lijkt me!

Gewoon proberen dit zo snel mogelijk te vergeten...

Kijk volgend ekeer ook maar bij www.statravel.de of www.worldticketcenter.nl, hier vind je meestal goedkopere oplossingen.

A good girl gives you happiness and a bad girl gives you experience both are essential in life so enjoy every girlfriend!

Link to comment
Share on other sites

Kijk volgend ekeer ook maar bij www.statravel.de of www.worldticketcenter.nl, hier vind je meestal goedkopere oplossingen.

 

Heb dit gevonden via Skyscanner en deze zoekt gans het internet af naar de goedkoopste vluchten,ik vond wel ng 100€ goedkoper maar dan wel met lange tussenlandingen en daar heb ik het zo niet voor!

Link to comment
Share on other sites

Heb dit gevonden via Skyscanner en deze zoekt gans het internet af naar de goedkoopste vluchten,ik vond wel ng 100€ goedkoper maar dan wel met lange tussenlandingen en daar heb ik het zo niet voor!

Wel deze kende ik nog niet. Altijd leuk om wat bij te leren, zeker als het winst kan opleveren! merci!

A good girl gives you happiness and a bad girl gives you experience both are essential in life so enjoy every girlfriend!

Link to comment
Share on other sites

Wel deze kende ik nog niet. Altijd leuk om wat bij te leren, zeker als het winst kan opleveren! merci!

[/quote

 

Graag gedaan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.