Jump to content
IGNORED

Waarom Pattaya ?


jerry

Recommended Posts

Ik zie dat het al erg lang geleden is dat er iemand een reisverslag in het Nederlands heeft gemaakt .

 

Bij deze dan maar mijn verslag hoe ik ( we ) uiteindelijk in Pattaya terecht zijn gekomen .

 

Het verhaal begint met een reis naar Nieuw zeeland om mijn broer te bezoeken die 8 jaar geleden is geemigreerd , iets wat ik elke 2 jaar doe .

Meestal maak ik een tussenstop van enkele dagen in Bangkok omdat ik het altijd een facinerende stad vind die 24 uur per dag leeft en waar altijd

iets te beleven is , zoals uiteraard het nachtleven .

Februari 2009 vlieg ik naar Bangkok en na een leuk hotel gevonden te hebben eet ik wat en ga tegen een uur of negen eens kijken op Soi Cowboy ,

eigenlijk maar een soi waar alle actie op honderd meter bij elkaar zit . Na wat barren in en uit te zijn geweest loop ik door de soi op zoek naar

een hapje eten , totdat ik een meisje hoor roepen " hello welcome " , dit roepen ze de hele dag dus niets bijzonders . Ik kijk dit meisje aan en

zie de mooiste glimlach die ik ook gezien heb , ze grijpt me bij de hand en trekt me mee de bar in waar ze werkt . Ze spreekt amper Engels maar

weet me duidelijk te maken dat ze pas enkele weken in Bangkok is eigenlijk bang is van al die grote buitenlanders en het liefste weer naar haar

dorpje in het uiterste Noord westen terug zou willen . Ik denk , gelukkig geen Isan , ben nog nooit een Isan dame tegengekomen die niet alles bij

elkaar liegt voor geld . Het begin was dus al goed , na een uurtje in de bar heb ik ze mee naar mijn hotel genomen zonder dat we eigenlijk iets

afgesproken hebben .

De volgende ochtend maakt ze niet echt aanstalten om te gaan en na een ontbijt duiken we Bangkok in en ze neemt me mee naar een krokodillenfarm ,

omdat ze pas kort in Bangkok was wist ze ook niets beters maar het was fun en we hebben een leuke dag . I.p.v dat ze verwacht dat ik voor haar

betaal , betaald zij alle kosten , ook voor taxi , tolweg , enz . Ik denk , Ok dat maak ik wel goed als ik straks met haar afreken .

Bij terugkomst in het hotel vraagt ze me ofdat ik wil dat ze ga , door haar gebrekkige Engels begrijp ik haar niet goed en denk ik dat ze wil gaan

omdat ze s'avonds weer moet werken . Dus ik reken met haar af , het bekende " up to you " . Maar op het moment dat ze de deur uitgaat misste ik

haar al . Ik kijk haar na door de raam van het hotel en zie hoe ze buiten in een taxi stapt en heb al spijt van het haar laten gaan .

S'avonds terug naar dezelfde bar en gelukkig is ze daar aanwezig , na een gezellige avond in die bar heb ik haar weer meegenomen en we hebben 2

fantastische dagen gehad .

Door naar Nieuw Zeeland voor 2 weken , maar elke morgen wakker worden en me afvragen , zou het wel goed gaan met die kleine in het grote boze

Bangkok . Na 2 weken weer terug voor enkele dagen in Bangkok en uiteraard s'avonds weer naar Cowboy en kom haar daar gelukkig weer tegen , ze

is helemaal gelukkig en wil meteen met me mee . Afijn weer 3 fantastische dagen gehad en we eindigen in Pattaya , we zijn allebei dol op de zee

en op uitgaan en waar kun je dan beter zijn dan in Pattaya .

Ze hebben me de laatste dag uit een bar moeten slepen om op tijd op het vliegveld te zijn . Wat had ik ongelofelijk de pest in om weer naar

Nederland terug te gaan , en na een week in Nederland heb ik al weer een vliegtuig terug geboekt naar Thailand .

Ze wist niet dat ik alweer terug was in Bangkok en ze heeft de tent afgebroken toen ik s'avonds weer binnenstapte . De tweede dag neemt ze me

al mee naar haar zus die getrouwd is met een Japanner en haar moeder . Ook deze keer eindigen we weer in Pattaya en hebben een fantastische week .

We ontdekken Pattaya , we nemen de speedboot naar Koh larn ( koraaleiland ) , en gaan duiken , prachtig .

Na deze week ben ik met zo mogelijk nog grotere tegenzin weer in het vliegtuig gestapt . Voordat het vliegtuig in Nederland aan de grond stond had

ik al besloten dat ik het zo niet achter me kon laten en zo snel mogelijk weer terug moest .

Na 4 weken Nederland zat ik alweer in het vliegtuig maar dit keer voor 2 maanden . We konden samen verblijven in het huis van haar zus in een

buitenwijk van Bangkok , aangezien die met haar man het grootste deel van de tijd in Bangkok zijn waar ze beide werken en studeren .

 

Enige nadeel , de eigenaar van de bar waar ze werkte belt zo ongeveer elke dag wel een keer op om te vragen wanneer ze terugkomt om te werken .

Met haar mooie koppie haalde ze veel klanten binnen dus hij wilde haar weer graag terug . Ze had hem al duidelijk gemaakt dat ze niet meer

terugkwam maar hij heeft dit bellen nog zeker 6 weken lang volgehouden .

 

Ik leer veel over de Thaise manier van leven , dit betekent vaak eten , slapen wanneer je zin hebt , stevig drinken , veel plezier maken en

het leven nemen zoals het komt , niet te ver vooruit kijken , leven bij de dag . Hier en daar even wennen voor een drukke Europeaan maar

best vol te houden .

Na 6 weken Bangkok heb je het daar wel gezien en begint het Pattaya gevoel weer te kriebelen . Dus de laatste 3 weken verblijven we in een

mooi hotel in Pattaya . Een goed hotel hoeft hier niet meer te kosten dan 1200/1500 bath per nacht ( 25/30 euro ) In Nederland zou je voor een

vergelijkbaar hotel aan de kust al gauw 125/150 euro per nacht kwijt zijn , of meer .

 

Na deze 2 maanden Thailand is het vrijwel onmogelijk om weer gewoon in Nederland te gaan wonen en bij terugkomst voelde ik me dan ook als een

vreemdeling in mijn eigen land . De belachelijk hoge prijzen voor van alles , eetgelegenheden waar je uren op je eten zit te wachten en dan een

vermogen af moet rekenen , het weer , de hokjes cultuur , de vrijheid , de chagrijnige mensen .

En het belangrijkste , die kleine lieve schat die ik daar weer alleen had moeten laten , nee dit ging niet meer werken .

 

Heb alles in Nederland verkocht en zat 4 weken later alweer in het vliegtuig maar nu om voorgoed te blijven . Misschien wel een erg korte ( te korte )

voorbereiding maar ik hield het in Nederland niet meer uit . Had gelukkig net voor voor deze reis mijn bedrijf al verkocht inclusief het onroerend

goed dus het was nu een heel stuk makkelijker om deze beslissing te nemen . Gelukkig voldoende geld om voorlopig , of als ik niet wil , helemaal niet

meer te hoeven werken . Een goedlopend bedrijf opzetten in Thailand of een goedbetaalde baan vinden zijn 2 dingen die hier vrijwel onmogelijk zijn of

je moet iets bijzonders kunnen .

 

Bij aankomst op de luchthaven stond ze me al op te wachten en we zijn rechtstreeks naar Pattaya gegaan hebben daar enkele dagen een hotel geboekt en

zijn van daaruit op zoek gegaan naar woonruimte . Binnen een week hadden we al een prachtige bungalow met zwembad gevonden net buiten Pattaya voor

een redelijke huurprijs . ( voor de maandelijkse huur kun je in Nederland een midweekje in centerparks gaan zitten , laagseizoen dan he ) .

Het huis beviel ons beide zo goed dat ik het 2 maanden later al gekocht had . De eigenaar was "big time" getild door zijn "Isan lady" dus die wilde

zo snel mogelijk naar Engeland terug en vond elk aannemelijk bod prima . Dankbaar ge(mis)bruik van gemaakt uiteraard .

 

Inmiddels wonen we 8 maanden hier samen en alles gaat nog steeds prima . Ondanks dat ze Thais is , heb ik mijn meisje nog niet op 1 leugentje kunnen

betrappen . Ze gaat voor kleding en schoenen het liefst winkelen op de markt voor 30/40 bath , ze eet veel liever noedels voor 25 bath dan in een

duur restaurant voor 2500 bath waar ze niet op haar gemak zit . Ze is helemaal gelukkig dat ze niet in een bar met vieze oude mannetjes mee hoeft

om in haar bestaan te kunnen voorzien . Ze werkte in een bar omdat ze was verkracht door een Thaise man en daar een kind aan had overgehouden .

Deze gast is afgelopen jaar omgekomen met een motorbike ongeluk ( ik heb de papieren gezien ), zijn verdiende loon zullen we maar zeggen .

 

Ze bestaan dus wel Thaise pareltjes maar je moet een beetje geluk hebben .

Waarschijnlijk omdat ik ze ontmoette terwijl ze pas 2 weken werkte was ze nog niet verpest door haar collegas die al jarenlange ervaring hebben in

het liegen en bedriegen van buitenlanders . En niet alleen buitenlanders , ze liegen onderling net zo hard . Als het om geld gaat is alles geoorloofd ,

op het ziekelijke af . Pas ermee op als newbie het zijn profi's , het zit diep geworteld bij vooral de Isan dames , uitzonderingen daargelaten .

 

Inmiddels hebben we Koh Samet bezocht , een prachtig eiland op een uurtje rijden van Pattaya en dan 25 minuten met de boot . Het eiland is een beschermd

natuurgebied , dit houd in dat je als toerist entree betaald als je hotel binnen deze zone ligt . Thai betaald 20 bath , toerist betaald 200 bath , ook

zo'n vreemde gewoonte van de Thais om toeristen bij elke atractie aanzienlijk meer te laten betalen dan de Thaise bevolking .

Maar zoals gezegd het eiland is schitterend en heeft door zijn beschermde status geen hoogbouw , de meeste hotels zijn wel erg basic maar liggen

daarentegen wel vrijwel op het strand . Het strand bestaat uit zeer fijn ultrawit zand wat heerlijk aanvoelt . S'avonds wordt het strand omgebouwd en hebben

alle restaurants gezellige zitjes gemaakt met sfeerverlichting , ziet er super uit .

Ook is er regelmatig een vuurshow op het strand met jonge gasten die allerhande kunsten uithalen met stokken met vuur aan beide kanten , leuk om te zien .

De wegen zijn ronduit beroerd , hooguit huur een motorbike om een uurtje rond te rijden dan heb je het wel gezien . Je kan hier trouwens wel fantastisch

snorkelen , prachtige onderwaterwereld en een enorme hoeveelheid vissen .

Het eiland is zeker een bezoek van enkele dagen waard .

 

Ook zijn we op Koh Samui geweest , echt een vakantie eiland . Ligt op een uurtje vliegen van Bangkok . Chaweng beach is the place to be , aanzienlijk

duurder dan Pattaya , maar wel leuk . Mooie stranden , maar na een weekje heb je het wel gezien . Goed te verkennen met een motorbike maar ben wel

voorzichtig de wegen worden niet zo best onderhouden , slecht verlicht en er ligt veel fijn zand op dus een schuiver is zo gemaakt . Per jaar ca. 350

dodelijke ongelukken met motorbikes alleen op Samui dus pas op . Rond Chaweng redelijk wat uitgaansmogelijkheden maar niet te vergelijken met Pattaya .

 

Een paar weken geleden zijn we naar Koh Chang geweest , het olifanteneiland . Een van de grootste eilanden van Thailand wat redelijk dicht bij de grens

met Cambodja ligt , ca 3,5 uur rijden vanaf Pattaya . Koh Chang is absoluut een van de mooiste eilanden die ik ooit gezien heb en ziet er echt uit zoals

je je een tropisch eiland uit een vakantiefolder voorstelt .

Het toerisme is hier nog in ontwikkeling en het is buiten wat pieken als de Thais vrij zijn nog vrij rustig . Het eiland is een stuk groter dan Samet en

je hebt hier goede wegen waar je met de auto goed rond kunt . Je gaat ook gewoon met je auto op de veerboot die je in 20 minuutjes overzet . De prijs is een uiterst redelijke 8 euro voor een retourtje auto met 2 personen .

Op dit eiland kun je je zeker een dag of 4 ,5 vermaken maar veel langer toch niet , er is buiten het natuurschoon niet erg veel te beleven . Enkele barretjes

maar het meeste is rond middernacht wel gesloten . Prima voor de rustzoekers .

 

Ook een aanrader is de Chinese tempel in Bang Saen , een badplaats op ca. drie kwartier rijden van Pattaya . Schitterend handwerk , hier zit echt jaren

werk in deze tempel en hij wordt zeer goed onderhouden , iets voor de liefhebbers , maar fantastisch om te zien , zeker in de avond .

Het strand in Bang Saen is overigens het smerigste wat ik ooit gezien heb , je ziet hier ondanks de enorme boulevard en de duizenden strandstoelen ook

vrijwel geen toeristen of Thais . Wel 2 keer per jaar autoraces op de boulevard die 150.000 tot 200.000 bezoekrs trekken .

 

Meerdere foto's volgen maar nog niet alles gesorteerd .

Afbeelding 166.jpg

Afbeelding 180.jpg

Afbeelding 245.jpg

CIMG0523.jpg

IMG_4409.jpg

IMG_4505.jpg

Link to comment
Share on other sites

Can't read anything bu nice pictures, where is it?

Link to comment
Share on other sites

Hey Guys , it was a posting in the non Englisch forum , actually in the Dutch one .

It's a story about how i met my girl and how we ended up here in Pattaya .

And a travel story about Koh Samui , Koh Chang , Koh Samet .

Pictures are from Koh Samui , a Chinese temple in Bang Saen which is beautifull , and my house here in Pattaya .

Maybe one day when i got the time i translate it all in English . But that's the problem with

Thailand too , you don't get that urge to do more than the things that are really necessary .

Link to comment
Share on other sites

Hey Guys , it was a posting in the non Englisch forum , actually in the Dutch one .

It's a story about how i met my girl and how we ended up here in Pattaya .

And a travel story about Koh Samui , Koh Chang , Koh Samet .

Pictures are from Koh Samui , a Chinese temple in Bang Saen which is beautifull , and my house here in Pattaya .

Maybe one day when i got the time i translate it all in English . But that's the problem with

Thailand too , you don't get that urge to do more than the things that are really necessary .

 

I get the urge to do plenty of things that are not really necessary in Pattaya :Finger5:

 

Looks like I will have to take a trip to Koh Samui next time.

 

Thanks for the info.

Link to comment
Share on other sites

Waar ligt dat huis als ik vragen mag? Ik lees wel darkside, maar welke soi?

 

Als ik me hier voorgoed ga nestellen, zal ik ook meer landinwaarts gaan wonen en waarschijnlijk in een huisje (hoeft niet al te groot).

De volgebouwde kust hier in Jomtien, waar constant gebouwd wordt en de drukte maken me soms helemaal gek. Dan verlang je meer naar de rust.

 

Ja Koh Chang is echt een mooi eiland! Daar wil ik graag weer eens naar terug.

Link to comment
Share on other sites

Het huis ligt aan Mabrachan lake in een woonpark , het laatste huis in een doodlopende soi heerlijk rustig .

Een minuut of 10 met de auto vanaf Sukhumvit en in 20 minuten sta je in hartje Pattaya , ideaal .

Er staan diverse huizen te koop op het park , van 2 miljoen bath voor een opknapper tot 6 miljoen bath voor

een luxe villa met grote tuin en zwembad . Huis op de foto heb ik gekocht voor 3,5 miljoen bath . Was net

helemaal opgeknapt en ingericht een splinternieuw zwembad aangelegd totdat de Engelsman die er woonde grote

problemen kreeg met zijn Thaise vrouwtje en zij hem met een enorme schuld achterliet en hij noodgedwongen zo

snel mogelijk zijn huis moest verkopen . Kon zo instappen hebben vrijwel niets hoeven aanschaffen .

Pakte goed uit met de onderhandelingen want hij vond alles best als ie maar zo snel mogelijk naar Engeland

terug kon . Hij heeft zelf niet eens in zijn zwembad gelegen . :P

Wil je meer weten of het precieze adres stuur me een PM .

 

Jomtien zou mijn keus ook zeker niet zijn , een grote bouwput , vrijwel uitsluitend hoogbouw en niet eens een

fatsoenlijke supermarkt . En wat betreft afstand naar centrum Pattaya ben je ook zo maar een kwartier onderweg .

En buiten de eerste 6 soi's weinig te beleven .

Link to comment
Share on other sites

Mooi verhaal en leuke foto's! Als ik je een tip mag geven: zet tussen de foto's een kort tekstje over waar die foto over gaat.

 

Er zijn weinig NL verhalen hier, ook wel logisch omdat de meeste NLers goed Engels kunnen. ;) Op hookers.nl vind je meer NL verslagen in het Azië hoekje. Maar daar kun je weer geen foto's plaatsen.

Men want to fuck many women. Women want to fuck the best provider. Only in the paysex scene both goals are met.

Link to comment
Share on other sites

Heb dan wel echt een mooi zeezicht vanaf mn ruimte alhier, dat weer wel, en maakt veel goed.

 

Het is jammer ja dat ze constant aan het bouwen zijn hierzo...ik hoop dat het uiteindelijk wat zal opleveren.

Als ik hier ergens zou gaan zitten, zou ik voor Khao Pratumnak kiezen...is er rustig en je bent toch redelijk dicht bij Pattaya en Jomtien.

In Pattaya zelf (de stad) zou ik niet zo snel gaan zitten, dat trekt me niet zo.

 

Mabprachan ken ik wel ja. Is een leuke streek. Is wel ietsje landinwaarts, maar daarvoor is een scooter of auto handig.

Link to comment
Share on other sites

Mooi verhaal en knap dat je alles zo achterlaat.

Ik kom over 15 dagen met een stel vrienden naar jomtien, zou daar in de buurt ook wel wat willen kopen.

3.5 bath is een hele mooie prijs voor zo'n huis, was ook wel iets voor mij geweest.

Al ik er ben zal ik eens een paar makelaars bezoeken, misschien is er wel iets interesants voor me bij.

 

Groeten Max

Link to comment
Share on other sites

Mocht je Jomtien kiezen om te kopen, dan raad ik aan om eerst iets te huren. Orrienteer je goed.

 

Ze zijn hier namelijk met vanalles en nog wat bezig.

Verder wordt hier nu de second road van Jomtien gebouwd, daar zal nog wel wat tijd overheen gaan, maar hij komt er uiteindelijk toch wel.

Er liggen hier namelijk wat huizenparkjes en condo's uiteraard. Die weg zal daar uiteindelijk langs af lopen, zodat die plekken goed bereikbaar

worden, maar dat zal dan ook direct voor meer geluidsoverlast zorgen. Een huis daarom wat dieper in zo'n park of een condo op een hogere verdieping

is daardoor misschien wat prettiger.

 

Daarnaast kan je misschien ineens voor een verrassing komen te staan.

 

Voorbeeld: Tegenover Jomtien Condotel (met zeezicht) hebben ze vorig jaar een nieuw complex gebouwd (de naam ontschiet me even).

Die mensen van Condotel hadden eerder prachtig zicht, en kijken nu recht tegen een gebouw aan. Wat ik heb gehoord van enkelen die daar een

ruimte hadden, is hun condo zelfs in waarde gehalveerd.

 

Als ik zelf mocht kiezen en een goede beurs had om iets te kopen, dan nam ik iets op de heuvel hier, of wat meer landinwaarts zoals waar jerry zit.

Link to comment
Share on other sites

Hey Max ,

 

Ik heb goed contact met " Paradise city properties " een makelaarskantoor met twee Engelse gasten die al langer

hier wonen en je uiterst vlot en correct helpen . Ze werken met een betrouwbare advocaat om alles goed te regelen ,

er zitten nog wel wat haakjes en ogen aan het bezitten van grond in Thailand dus pas daar mee op .

Ze hebben 4 kantoren over Thailand , in Pattaya zitten ze aan Pattaya Klang , tegenover Carrefour .

 

Dat was ook het probleem met de gast waar ik het huis van kocht , zijn vriendin had de advocaat geregeld die alles

" netjes " op papier had gezet . Maar toen hij voor zaken naar Engeland moest verkocht ze ondertussen het land waar

zijn huis opstond dus bij terugkomst moest hij eerst 20.000 euro ergens vandaan toveren voordat hij weer binnen mocht .

Ook had hij geld naar haar overgemaakt om de termijnen voor het zwembad te betalen alleen bleek ze die termijnen niet

af te dragen aan de zwembadbouwer en mocht hij bij terugkomst ook nog eens voor de tweede keer zijn zwembad betalen .

Van wat ik hem betaald voor het huis heeft hij ca. 60% aan allerhande schuldeisers moeten afbetalen , hij heeft zijn

lesje geloof ik wel geleerd , beetje naief ook wel .

 

Als je wil kan ik je wel met hen in contact brengen ,

 

groetjes Jeroen

Link to comment
Share on other sites

Hey Jerry, this is the translation for you!(thanks to Google) if you do not want it there, let me know and i will remove it

 

 

Thanks Kuffki ,

 

i did the same with google translate before but there are so many faults in it now i think it's better i do it again when i have :) time .

Edited by jerry
Link to comment
Share on other sites

Hey Max ,

 

Ik heb goed contact met " Paradise city properties " een makelaarskantoor met twee Engelse gasten die al langer

hier wonen en je uiterst vlot en correct helpen . Ze werken met een betrouwbare advocaat om alles goed te regelen ,

er zitten nog wel wat haakjes en ogen aan het bezitten van grond in Thailand dus pas daar mee op .

Ze hebben 4 kantoren over Thailand , in Pattaya zitten ze aan Pattaya Klang , tegenover Carrefour .

 

Dat was ook het probleem met de gast waar ik het huis van kocht , zijn vriendin had de advocaat geregeld die alles

" netjes " op papier had gezet . Maar toen hij voor zaken naar Engeland moest verkocht ze ondertussen het land waar

zijn huis opstond dus bij terugkomst moest hij eerst 20.000 euro ergens vandaan toveren voordat hij weer binnen mocht .

Ook had hij geld naar haar overgemaakt om de termijnen voor het zwembad te betalen alleen bleek ze die termijnen niet

af te dragen aan de zwembadbouwer en mocht hij bij terugkomst ook nog eens voor de tweede keer zijn zwembad betalen .

Van wat ik hem betaald voor het huis heeft hij ca. 60% aan allerhande schuldeisers moeten afbetalen , hij heeft zijn

lesje geloof ik wel geleerd , beetje naief ook wel .

 

Als je wil kan ik je wel met hen in contact brengen ,

 

groetjes Jeroen

 

Hey Jeroen,

 

Dat zou heel mooi zijn,mag je wel doen.

Een vriend van mij heeft ook wel belang, kunnen we ons gelijk laten informeren.

Misschien heb je zelf ook nog wel tips voor me,je mag me je telefoonummer wel doen.

Als ik in Paataya ben kan ik dan even contact met je opnemen en drinken we er een paar.

Ben erg benieuwd hoe je het allemaal hebt gedaan.

 

Groeten Max

Link to comment
Share on other sites

Hey Jeroen,

 

Dat zou heel mooi zijn,mag je wel doen.

Een vriend van mij heeft ook wel belang, kunnen we ons gelijk laten informeren.

Misschien heb je zelf ook nog wel tips voor me,je mag me je telefoonummer wel doen.

Als ik in Paataya ben kan ik dan even contact met je opnemen en drinken we er een paar.

Ben erg benieuwd hoe je het allemaal hebt gedaan.

 

Groeten Max

 

Hey Max ,

 

de gegevens van Paradise city property zijn : sales consultant : Alan Cunningham

telefoon 0849442541 mob .

office 038373966

Website www.paradisecityproperty.com , kun je vast een beetje kijken wat er te koop staat .

 

Alan is een erg vriendelijke jonge gast die erg behulpzaam is , als je in Thailand bent bel me maar dan gaan we samen wel even bij ze langs .

 

Groeten , Jeroen

 

Ik heb je een PM gestuurd met mijn mob. nummer heb dat liever niet op het openbare gedeelte .

Link to comment
Share on other sites

Hey Max ,

 

de gegevens van Paradise city property zijn : sales consultant : Alan Cunningham

telefoon 0849442541 mob .

office 038373966

Website www.paradisecityproperty.com , kun je vast een beetje kijken wat er te koop staat .

 

Alan is een erg vriendelijke jonge gast die erg behulpzaam is , als je in Thailand bent bel me maar dan gaan we samen wel even bij ze langs .

 

Groeten , Jeroen

 

Ik heb je een PM gestuurd met mijn mob. nummer heb dat liever niet op het openbare gedeelte .

Ik heb je nummer opgeslagen, zal je zeker even bellen als ik in pattaya ben zal rond 15 april zijn.

Alvast bedankt voor je hulp.

 

Groeten Max

Link to comment
Share on other sites

Ik ben die site eens aan het bekijken...

 

zie ook dat enkele huizen van hen verhuurt worden tegen belachelijk lage prijzen.

Voor een prijs waar ik vorig jaar zat op 50m2 hier in de stad, kan ik ook een huis met drie slaapkamers en tuin huren.

 

Met andere woorden: Het loont zich om goed te kijken naar het een en ander. Beslissingen zou ik niet te snel nemen en zeker niet als je hier de eerste keer komt.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben die site eens aan het bekijken...

 

zie ook dat enkele huizen van hen verhuurt worden tegen belachelijk lage prijzen.

Voor een prijs waar ik vorig jaar zat op 50m2 hier in de stad, kan ik ook een huis met drie slaapkamers en tuin huren.

 

Met andere woorden: Het loont zich om goed te kijken naar het een en ander. Beslissingen zou ik niet te snel nemen en zeker niet als je hier de eerste keer komt.

 

Klopt , alleen de minimum huurtermijn voor huizen is vaak wel 6 maanden . Maar aangezien je vaak langere tijd hier werkt is dat voor de volgende keer wel een optie .

Link to comment
Share on other sites

klopt...

maar wat kun je werken noemen? Ik heb de afgelopen dagen meer op het strand gelegen, gezwommen en gerelaxed dan daadwerkelijk iets doen...

 

ga daarom nu maar weer eens proberen te starten...met de nadruk op proberen

Edited by TMTI
Link to comment
Share on other sites

klopt...

maar wat kun je werken noemen? Ik heb de afgelopen dagen meer op het strand gelegen, gezwommen en gerelaxed dan daadwerkelijk iets doen...

 

ga daarom nu maar weer eens proberen te starten...met de nadruk op proberen

 

En nou maar hopen dat je opdrachtgever deze site niet leest :Circle_Sharks:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Heel mooi en romantisch verhaal.

 

Je huis ziet er werkelijk prachtig uit evenals je vriendin natuurlijk.

 

Natuurlijk wens ik je het allerbeste en geniet van het mooie pattaya en de rest van Thailand.

Link to comment
Share on other sites

Heel mooi en romantisch verhaal.

 

Je huis ziet er werkelijk prachtig uit evenals je vriendin natuurlijk.

 

Natuurlijk wens ik je het allerbeste en geniet van het mooie pattaya en de rest van Thailand.

 

ciechow ,

 

dat genieten gaat nog steeds prima , dank je wel .

Jij ook het beste uiteraard !

Link to comment
Share on other sites

opdrachtgever vindt dat ik perfect lever dus geen problemen mee!

Link to comment
Share on other sites

als je toch een huis wil kopen zou ik overwegen om er een zelf te laten bouwen. Wat ik ervan weet, is het vrij goedkoop vergeleken met kopen van een al gebowde huis. Als je toch al risico's durft/kan nemen, kun je gelijk je droomhuis laten bouwen. Voor zo'n 10000 of iets meer kun je op behoorlijke kwaliteit laten bouwen. En als je goed kijkt zijn de grondprijzen ook niet echt hoog.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.