Jump to content
IGNORED

Visa ansökan till Sverige


Recommended Posts

Tjenare på er.

 

Har en liten fråga.....

Är det någon av våra Svenska medlemmar som innehar någon erfarenhet/information om hur det är att söka Visa för en Thailändsk medborgare för inresa till Sverige???

 

Typ Turist eller " fiancè "

Regards:Matrix

 

When the life as you live it goes titts up, can you press Ctrl-alt-delete to remove it or is that only on the internet?

 

Posted Image

Link to comment
Share on other sites

Hej Matrix

 

Har själv erfarenhet av både turist visa och uppehållstillstånd. Besöksvisa brukar vara jättesmidigt att få sålänge man inte är en efterlyst brottsling eller en person med ett alltför mysko förflutet men uppehållstillstånd beror på eran situation och vart du bor(storstad= oftast längre väntan)bra att ha foton gärna från olika tidpunkter, förflutet, ekonomin, hur länge har ni känt varandra, träffat varandras släktingar, är ni gifta blir det troligtvis inga problem alls.

Tjejens intervju på ambasaden i BKK kan vara ganska "djupgående" så bra om ni vet saker om varandra typ favoritfärg, skostorlek & likn.

Killen i Sverige får antingen muntlig intervju eller skriftlig - anser de att tjejens intervju gick kanon och att de anser att det inte är några konstigheter med killen i fråga så blir det oftast skriftlig.

 

Här kan du hitta mycket bra info om/hur man ansöker om visa:

Besöksvisa: http://www.maipenrai.se/besoksvisum-till-sverige-4.html

UT: http://www.maipenrai.se/ansoka-om-uppehall...stand-ut-4.html

 

Kanske blev ett "grötigt" svar men inte det smidigaste att förklara då det är många steg och faktorer som spelar in, enklaste är att läsa på vad som behöver göras och sedan "beta" av det steg för steg.

 

Mvh

Micke

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Väldigt tacksam för dit svar Micke (fint namn föresten )....kanske bör tillägga att flickan ifråga är en LB.

Så det kanske sätter saker på sin spets.????

Regards:Matrix

 

When the life as you live it goes titts up, can you press Ctrl-alt-delete to remove it or is that only on the internet?

 

Posted Image

Link to comment
Share on other sites

Har tyvärr ingen erfarenhet ang visa för LB förhållande. Dock tror jag att har man alla papper man behöver och det inte är några konstigheter med dom eller er båda så gissar jag att det borde gå utan större problem då Sverige iallafall officiellt har en "öppen" syn. Det bästa du kan göra är nog att du kontaktar ambassaden i BKK om du är här och pratar med dom eller immigrationsverket i Sverige om du nu är där. Ett annat bra tips är nog att kontakta ett "Visa hjälp center" här i Pattaya eller BKK - de borde ju ha stor erfarenhet ang detta med Visa för LB - kostar kanske några Baht men det är det ju värt.

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Har tyvärr ingen erfarenhet ang visa för LB förhållande. Dock tror jag att har man alla papper man behöver och det inte är några konstigheter med dom eller er båda så gissar jag att det borde gå utan större problem då Sverige iallafall officiellt har en "öppen" syn. Det bästa du kan göra är nog att du kontaktar ambassaden i BKK om du är här och pratar med dom eller immigrationsverket i Sverige om du nu är där. Ett annat bra tips är nog att kontakta ett "Visa hjälp center" här i Pattaya eller BKK - de borde ju ha stor erfarenhet ang detta med Visa för LB - kostar kanske några Baht men det är det ju värt.

Lycka till!

 

Tackar å bockar.....skall nog se över dina tips :GoldenSmile1:

Regards:Matrix

 

When the life as you live it goes titts up, can you press Ctrl-alt-delete to remove it or is that only on the internet?

 

Posted Image

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej,

 

Jag kan svängarna ordentligt. Och har av vissa anledningar utlänningslagen i huvudet mer eller mindre.

 

Jag fixade permanent uppehållstillstånd i sverige åt en knark-dömd thai-tjej. Vilket jag iofs ångrar...

 

Need I say more? ;-)

 

Behöver du råd så kör PM.

 

mvh

BCPE

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.