Jump to content

Support our Sponsors >> Thai Friendly | Pattaya News | Pattaya Unplugged | Buy a drink for Soi 6 Girls | Thailand 24/7 Forum | TPN Property | La La Land bar | NEW PA website | Subscribe to The Pattaya News |Pattaya Investigations | Rage Fight Academy | Buy/Sell Businesses | Isaan Lawyers | Siam Business Brokers | Belts Of Mongering - Mongering Authority | Add your Text or Event here

IGNORED

Geld overmaken naar Azie.


Loso4ever

Recommended Posts

Zijn er mensen hier op dit forum, die een goede manier weten om vanuit Nederland geld over te maken naar de Filippijnen?

Ik heb het zelf op twee manieren geprobeerd.

 

1. Via Western Union.

 

Snel en effectief. De begunstigde kan snel het geld ophalen. Meestal 5 tot 10 minuten nadat de betaling is gedaan.

Dit kon eerst via het postkantoor, maar sinds medio vorig jaar gaat dit alleen nog maar via het GWK.

Het nadeel aan deze manier is, dat de wisselkoers enorm in ons nadeel is en ten tweede betaal je zo'n €10 tot €12 aan transferkosten.

 

2. Via de bank.

 

Ook heb ik het via mijn bankrekening nummer geprobeerd.

Dit duurt ongeveer 5 werkdagen, voordat de begunstigde over het geld kan beschikken.

De transferkosten zijn €6 plus er wordt in de Filippijnen nog eens 200 pesos(ongeveer €3,50) ingehouden, al kies ik er hier in Nederland ook voor

om alle kosten voor mijn rekening te nemen.

 

Heeft iemand nog andere ideeen gevonden, om voordelig geld over te maken naar de Filippijnen?

Laat het dan maar horen.

 

Cheers,

Adrie.

Link to comment
Share on other sites

Ik laat alle kosten aan de ontvanger (Thailand), dat blijkt het goedkoopste. Via de Rabo. Ik kan me voorstellen dat dat voor PI ook geldt.

 

Het goedkoopste is meegeven aan een vriend die toch die kant op gaat.

 

Nog een mogelijkheid: neem een extra bankrekening op jouw naam in NL met 2 passen (zonder rood staan), en geef er 1 aan de ander. Je stort, en hebt inzicht in hoeveel wordt opgenomen. Moet je wel even kijken welke bank het voordeligst is met pinnen en paskosten.

Men want to fuck many women. Women want to fuck the best provider. Only in the paysex scene both goals are met.

Link to comment
Share on other sites

Nog een mogelijkheid: neem een extra bankrekening op jouw naam in NL met 2 passen (zonder rood staan), en geef er 1 aan de ander. Je stort, en hebt inzicht in hoeveel wordt opgenomen. Moet je wel even kijken welke bank het voordeligst is met pinnen en paskosten.

Ik zal me hierin eens gaan verdiepen. Dank je voor deze info Randy. Ik bel je eerdaags wel weer eens, om wat af te spreken.

 

Groeten,

Adrie.

Link to comment
Share on other sites

Hoi

 

ik heb de laatste maanden al verschillende keren geld overgemaakt via Moneybookers naar Thailand weliswaar, dat kost ongeveer 400 baht per keer, beetje naargelang de wisselkoersen.Het enig probleem is dat ook je ontvanger een bankrekening en een geldig adres moet opgeven. Dit adres wordt ( de eerste keer dat je dit gebruikt) geverifieerd met een brief en code die je dan moet ingeven in je account. Dit duurt ongeveer 10 dagen om in Thailand alles in orde te brengen ( in Belgisch adres 5d). Daarna loopt alles vlot en wordt het geld in 6 tot 7 dagen overgeboekt.Ik heb nog geen problemen gehad ....

 

groeten

Link to comment
Share on other sites

Hoi

 

ik heb de laatste maanden al verschillende keren geld overgemaakt via Moneybookers naar Thailand weliswaar, dat kost ongeveer 400 baht per keer, beetje naargelang de wisselkoersen.Het enig probleem is dat ook je ontvanger een bankrekening en een geldig adres moet opgeven. Dit adres wordt ( de eerste keer dat je dit gebruikt) geverifieerd met een brief en code die je dan moet ingeven in je account. Dit duurt ongeveer 10 dagen om in Thailand alles in orde te brengen ( in Belgisch adres 5d). Daarna loopt alles vlot en wordt het geld in 6 tot 7 dagen overgeboekt.Ik heb nog geen problemen gehad ....

 

groeten

Dank je voor deze informatie. Ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn, omtrent hun service naar de Filippijnen.

Aangezien ik met Moneybookers wel eens geld heb overgemaakt, weliswaar niet naar Azie maar voor internet gebruik, ga ik contact met hen opnemen over deze mogelijkheid.

 

Groeten,

Adrie.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

ik had een thaise rekening geopend met een internet pakket kon hier in nederland alles in de gaten houden, en erg goedkoop ik dacht ongeveer 1000 bath om te openen

Link to comment
Share on other sites

Bij welke bank heb je de bewuste rekening geopend?

Ik ben ook aan het denken direct al de eerste paar dagen langs een bank te gaan om er een te openen.

Wil namelijk mijn huur op die manier betalen en niet met kosten voor geldopnamen zitten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik heb zelf een rekening lopen bij de Kasikorn in Jomtien. Koste ongeveer 10 minuten (en 500Bhat voor de pinpas).

Link to comment
Share on other sites

Een bankrekening hebben in Thailand is ook wel wat voor mij.

Zou er ooit wel eens een appartement willen kopen.

Als ik vanaf hier nu eens elke maand geld naar over maak dan komt mijn appartement er ook wel.

Hoe kan ik dit als beste doen?, ik ga over 3 maand naar thailand toe.

zou handig zijn als ik er dan wat informatie over heb.

En is zoiets veilig???

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Zijn er mensen hier op dit forum, die een goede manier weten om vanuit Nederland geld over te maken naar de Filippijnen?

Ik heb het zelf op twee manieren geprobeerd.

 

1. Via Western Union.

 

Snel en effectief. De begunstigde kan snel het geld ophalen. Meestal 5 tot 10 minuten nadat de betaling is gedaan.

Dit kon eerst via het postkantoor, maar sinds medio vorig jaar gaat dit alleen nog maar via het GWK.

Het nadeel aan deze manier is, dat de wisselkoers enorm in ons nadeel is en ten tweede betaal je zo'n €10 tot €12 aan transferkosten.

 

2. Via de bank.

 

Ook heb ik het via mijn bankrekening nummer geprobeerd.

Dit duurt ongeveer 5 werkdagen, voordat de begunstigde over het geld kan beschikken.

De transferkosten zijn €6 plus er wordt in de Filippijnen nog eens 200 pesos(ongeveer €3,50) ingehouden, al kies ik er hier in Nederland ook voor

om alle kosten voor mijn rekening te nemen.

 

Heeft iemand nog andere ideeen gevonden, om voordelig geld over te maken naar de Filippijnen?

Laat het dan maar horen.

 

Cheers,

Adrie.

 

Hey loso,

 

Probeer Xoom money service. Zeer snel en betrouwbaar. Je kan ervoor kiezen of de persoon in de filipijnen het geld op haalt of je kan het real time op haar bank rekening bij laten schrijven. De kosten hiervoor zijn veel minder dan Western Union.

 

Naar Thailand kan je via hun niet sturen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.