Jump to content
IGNORED

Reizen in stijl,.....of niet


travelhero

Recommended Posts

Mijn vraag hoe goedkoop/duur reizen jullie naar LOS?

En hoe vaak per jaar gaan jullie los in LOS?

Link to comment
Share on other sites

Ik vlieg één keer per jaar, meestal in het hoogseizoen naar Thailand, ik ben student en kan het hopelijk in de toekomst betalen om 2 keer te gaan.

Ik vlieg altijd via Dusseldorf, dat is voor mij het voordeligste.

Dit jaar ben ik kwijt, vertrek in Juli, Emirates met tussenstop, 855 euro.

Vorig jaar was ik kwijt, vertrek in begin Juni, LTU rechtstreeks, 750 euro. (net buiten hoogseizoen).

 

Ik reis dus in stijl, wel in een studentenstijl dan :Chokdee3: , prijs is voor mij het belangrijkste, tussenstops, slecht eten en rotstoelen niet.

Volgens het bureau waar ik boek waren de goedkoopste tickets voor de zomer nu al bijna weg.

 

Groetjes Cali.

Edited by Calibl
Link to comment
Share on other sites

Mijn volgende reis is van 10/1/2009 tot en met 28/2/2009 met Singapore airlines via Amsterdam met een tussenstop in Singapore (ongeveer 1100 euro toeristenklasse )

 

Ik verblijf samen met mijn Thaise vriendin in view talay 2 (ongeveer 850 euro)

 

Aangezien ik een vriendin heb wordt het wat goedkoper (nachtleven) wat ik echter wel compenseer door langer te gaan.

 

Ik ga echter wel maar 1x per jaar.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ga dit jaar met Air berlin vanaf dusseldorf. Fijn vliegveld, veel beter als schiphol. Ook goedkoper. Ticket Dus-Bkk plm 700 euro retour. Als je een air berlin kaart koopt voor 40 euro heb je allerlei voordelen. Meer bagage, extra sportuitrusting zonder limiet in kilo's

Link to comment
Share on other sites

Meestal via Dusseldorf, om bovengenoemde redenen. Ik wil een directe vlucht. Luxe aan boord minder belangrijk, ik neem een slaappil en word wel wakker als ik er ben :) .

Men want to fuck many women. Women want to fuck the best provider. Only in the paysex scene both goals are met.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Meestal via Dusseldorf, om bovengenoemde redenen. Ik wil een directe vlucht. Luxe aan boord minder belangrijk, ik neem een slaappil en word wel wakker als ik er ben :Agree1: .

 

Ik vlieg de laatste keren via Dusseldorf omdat het gewoon goedkoper is. Nu, in maart, vlieg ik voor €549 via Dubai naar Bangkok. Op de terugweg moet ik wel lang wachten dat wel. Maar voor het prijsverschil betaal ik bijna al mijn hotelovernachtingen. :)

Link to comment
Share on other sites

In mei met lufthansa, via frankfurt 1 uurtje wachten 545. hotel voor een maand 15000 baht en zo'n 100 euro per dag om te spenderen. zo', 4000 voor een maand dus.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

5 keer afgelopen jaar , ben er maar gaan wonen , had ik 10 jaar eerder moeten doen .

Link to comment
Share on other sites

5 keer afgelopen jaar , ben er maar gaan wonen , had ik 10 jaar eerder moeten doen .

 

Als ik de pegels zou hebben zou ik ws hetzelfde doen, helemaal gehad met die chagrijnige lui en dat kloteweer hier....

Link to comment
Share on other sites

@ therealnapster ,

 

Elke dag wakker worden terwijl het buiten al 30 graden is , niet na hoeven denken over truien , jassen , handschoenen , enz .

Een mooi huis gekocht voor 68.000 euro , een lekkere duik in je eigen zwembad , je gaat ergens eten voor een paar kwartjes ,

probeer dat eens in Nederland ( 30 graden = zelden , een mooi huis met zwembad 68.000 euro = onmogelijk , lekker uit eten voor

een paar kwartjes = mmwwhahahaha .

Per maand ongeveer 140 euro kwijt aan vaste lasten , inclusief electra , water , gas , onderhoud en schoonmaken zwembad ,

onderhoud tuin , bewaking en internet . In Nederland was ik al meer kwijt aan alleen electra .

 

Auto's kosten nog niet de helft van de Nederlandse prijs , ( een nieuwe Toyota vigo pick up , 10.000 tot 20.000 euro )

Wegenbelasting en all risk verzekering alles bij elkaar per jaar ca. 400 euro ( Nederland 2500/3000 euro ) . Diesel 60 cent .

Afgelopen week grote beurt bij een betrouwbaar bedrijf , inclusief vervangen accu en nieuwe remmen , 95 euro .

 

All in verzekering voor het huis 150 euro per jaar , en geen gezeur met WOZ en andere criminele rijksregeltjes .

In Nederland was ik de helft van mijn jaarlijkse inkomsten kwijt aan wonen en GLW , hier nog geen 10 procent .

 

Dit alles is niet bedoeld om je jaloers te maken maar om je inzicht te geven in de kosten in Thailand en waarom ik hier woon

en niet snel terug zal keren naar Nederland .

 

Zal niet meevallen ooit nog terug in Nederland te gaan wonen .

 

Chagrijnige zeurpieten zoals in Nederland kom je hier niet veel tegen . Heb me eerlijk gezegd pas een keer druk gemaakt hier ,

en dat was uitgerekend op de Nederlandse ambassade waar we behandeld werden als een paar schooiers .

 

En waarom er in Nederland toch elke keer zo gewaarschuwd wordt voor criminaliteit en bureaucratie in Thailand .

Een klein vergelijkje :

In Thailand voor mijn Thaise vrouw een paspoort aangevraagd = 20 euro , 3 dagen wachten , 5 euro extra netjes thuisgestuurt .

Nederlands paspoort = 60 euro , 8 dagen wachten , thuissturen nee sorry .

Aanvragen visa voor vakantie in Nederland voor mijn vrouw = 60 euro , 1 MAAND wachten , thuisturen , nee sorry u komt nog maar een keer naar Bangkok .

Aanvragen visa voor mijzelf bij Thaise ambassade = gratis , 1 dag wachten , voor 7 euro netjes thuisgestuurd .

 

Wat is nu de bananenrepubliek ?

 

Ook voel ik me in de meest criminele stad van Thailand , Pattaya , waar toch continu zo'n 80 verschillende nationaliteiten rondlopen ,

10 keer veiliger dan in Amsterdam .

Hier geen gesoebat met moslimcrimineeltjes die de boel lopen te verzieken . Niet gedragen , is even meekomen met oom agent en die verteld jou

" heel duidelijk " wat er wel en niet kan in Thailand , waarschijnlijk bedenk je je de volgende keer wel als je weer iets van plan bent .

Thee gaan drinken met crimineeltjes en vragen of ze het de volgende keer " aub " niet meer willen doen , ja joh !! Nederland wordt eens wakker .

 

Als er al problemen zijn , is het meestal tussen Thaise mannen en gaat het over ja-bah en drank , maar als farang heb je daar weinig last van .

 

Groeten vanuit een zonnig Thailand

 

p.s. en natuurlijk niet te vergeten de honderden gezellige barretjes en prachtige vrouwen .

Link to comment
Share on other sites

Damn, Klinkt wel heel aanlokkelijk.

Helaas heb ik niet de financiele middelen om daar te gaan wonen.

Moet het doen met 1x per jaar 15 dagen vakantie in the land of smiles.

Vindt het altijd wel knap van mensen die de overstap gewoon gaan maken.

En als ik jouw verhaal zo lees, dan begrijp ik het ook wel heel goed.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

@ therealnapster ,

 

Elke dag wakker worden terwijl het buiten al 30 graden is , niet na hoeven denken over truien , jassen , handschoenen , enz .

Een mooi huis gekocht voor 68.000 euro , een lekkere duik in je eigen zwembad , je gaat ergens eten voor een paar kwartjes ,

probeer dat eens in Nederland ( 30 graden = zelden , een mooi huis met zwembad 68.000 euro = onmogelijk , lekker uit eten voor

een paar kwartjes = mmwwhahahaha .

Per maand ongeveer 140 euro kwijt aan vaste lasten , inclusief electra , water , gas , onderhoud en schoonmaken zwembad ,

onderhoud tuin , bewaking en internet . In Nederland was ik al meer kwijt aan alleen electra .

 

Auto's kosten nog niet de helft van de Nederlandse prijs , ( een nieuwe Toyota vigo pick up , 10.000 tot 20.000 euro )

Wegenbelasting en all risk verzekering alles bij elkaar per jaar ca. 400 euro ( Nederland 2500/3000 euro ) . Diesel 60 cent .

Afgelopen week grote beurt bij een betrouwbaar bedrijf , inclusief vervangen accu en nieuwe remmen , 95 euro .

 

All in verzekering voor het huis 150 euro per jaar , en geen gezeur met WOZ en andere criminele rijksregeltjes .

In Nederland was ik de helft van mijn jaarlijkse inkomsten kwijt aan wonen en GLW , hier nog geen 10 procent .

 

Dit alles is niet bedoeld om je jaloers te maken maar om je inzicht te geven in de kosten in Thailand en waarom ik hier woon

en niet snel terug zal keren naar Nederland .

 

Zal niet meevallen ooit nog terug in Nederland te gaan wonen .

 

Chagrijnige zeurpieten zoals in Nederland kom je hier niet veel tegen . Heb me eerlijk gezegd pas een keer druk gemaakt hier ,

en dat was uitgerekend op de Nederlandse ambassade waar we behandeld werden als een paar schooiers .

 

En waarom er in Nederland toch elke keer zo gewaarschuwd wordt voor criminaliteit en bureaucratie in Thailand .

Een klein vergelijkje :

In Thailand voor mijn Thaise vrouw een paspoort aangevraagd = 20 euro , 3 dagen wachten , 5 euro extra netjes thuisgestuurt .

Nederlands paspoort = 60 euro , 8 dagen wachten , thuissturen nee sorry .

Aanvragen visa voor vakantie in Nederland voor mijn vrouw = 60 euro , 1 MAAND wachten , thuisturen , nee sorry u komt nog maar een keer naar Bangkok .

Aanvragen visa voor mijzelf bij Thaise ambassade = gratis , 1 dag wachten , voor 7 euro netjes thuisgestuurd .

 

Wat is nu de bananenrepubliek ?

 

Ook voel ik me in de meest criminele stad van Thailand , Pattaya , waar toch continu zo'n 80 verschillende nationaliteiten rondlopen ,

10 keer veiliger dan in Amsterdam .

Hier geen gesoebat met moslimcrimineeltjes die de boel lopen te verzieken . Niet gedragen , is even meekomen met oom agent en die verteld jou

" heel duidelijk " wat er wel en niet kan in Thailand , waarschijnlijk bedenk je je de volgende keer wel als je weer iets van plan bent .

Thee gaan drinken met crimineeltjes en vragen of ze het de volgende keer " aub " niet meer willen doen , ja joh !! Nederland wordt eens wakker .

 

Als er al problemen zijn , is het meestal tussen Thaise mannen en gaat het over ja-bah en drank , maar als farang heb je daar weinig last van .

 

Groeten vanuit een zonnig Thailand

 

p.s. en natuurlijk niet te vergeten de honderden gezellige barretjes en prachtige vrouwen .

 

Man man man, ik ben niet snel jaloers... maar...

 

klinkt als een droom, helaas heb ik het geld gewoon niet hiervoor, ben nog maar 34 en heb geen eigen bedrijf of rijke achtergrond.

Ik hoop over een jaar of 20 mischien wel de knaken te hebben, maar ja... mischien (ws) zijn de kosten daar dan ook niet meer zo laag als nu.

Ik heb maar weer een lotje gekocht... als ik win, zit ik op het eerste vliegtuig!

Tevens ben ik een fanatiek pokerspeler, dus ja daar liggen eventueel ook nog kansen...

 

Voor de rest, hard werken, hoop sparen en hopen dat het ooit.....

 

Heb wel beslist eind dit jaar een maand in LOS te gaan verblijven.

Daar moet ik het dan maar weer even mee doen...

Link to comment
Share on other sites

Kijk 2 weken worden al een maand , voordat je er erg in hebt woon je hier .

Ik hoop dat je een super maand hier hebt . En voor die tijd met een beetje ( heel veel ) geluk de loterij wint .

Ik ben 42 maar woon inmiddels 1 jaar hier dus het kan wel .

Zorg wel dat je voldoende geld vanuit Nederland hebt en niet hier een baan moet gaan zoeken want dat is vrijwel

onmogelijk . Ook het opzetten van een bedrijf hier is een weg met heel veel haken en ogen en niet makkelijk .

Als je advies over bepaalde dingen in Thailand wil mag je me rustig een PM sturen , ik help je graag .

 

Jammer van de Euro die is de afgelopen 3 maanden 15% in waarde gedaald t.o.v. de Bath dus dat is even iets minder .

Maar ik heb hier inmiddels wel geleerd om me over vrijwel niets meer druk te maken en het leven te nemen zoals het komt .

 

Misschien kunnen we eind van het jaar een biertje doen :GoldenSmile1: is inmiddels al lang geleden dat ik Nederlands heb geluld .

Link to comment
Share on other sites

Als je niet hoeft te werken, kan je het zoals jerry aanpakken. Dat geld niet voor mij...ben slechts 27 jaar en werk momenteel voor een project op de Asian University hier in Banglamung. Ben slechts een keer eerder in Pattaya geweest (vorig jaar) maar wel direct voor zes maanden. Dit keer zal ik hier ook voor die duur zijn.

 

 

Indien je zal moeten werken voor je geld, zal je het hier toch niet te gemakkelijk hebben. Als westerling werk vinden is knap lastig. Dankzij de lage levensstandaard, liggen de lonen sowiezo al lager. Een uitkering voor als je werkloos wordt, en een sociaal zekerheids-stelsel hebben ze hier niet.

Indien je een eigen bedrijf opzet, moet je sowiezo al 4 Thai minimaal aannemen. Er zal een kleine kans zijn dat ik na deze periode hier zal blijven

(misschien nog wat reizen ofzo).

 

Verder wil ik altijd nog een keer van mn leven naar Brazilie, en dat moet ook nog gebeuren

Link to comment
Share on other sites

Man , ik wou dat ik 27 was ..... maar dan wel wist wat ik nu weet , en zo is er altijd wel iets te wensen .

( maar ach mijn vriendin is nog in de twintig , das ook fijn )

 

Maar de lonen zijn hier inderdaad in verhouding tot de kosten , en dus een keer of 5/6 lager dan in Nederland .

Uitkeringen zijn er niet en een ziektekostenverzekering moet je zelf maar zien te regelen en die wordt naarmate

je ouder wordt fors duurder . Dus zorg inderdaad dat je voldoende verdiend hebt of een regelmatig inkomen , door

b.v. verhuur hebt vanuit Nederland , voordat je deze stap maakt want het kan ook goed mis gaan zoals ik hier ook

regelmatig om me heen zie gebeuren en dan val je in een diep gat en er is niemand die zich om je bekommert .

Edited by jerry
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.