Jump to content
IGNORED

Vliegen vanaf Schiphol? No way!


Loso4ever

Recommended Posts

Een aantal vliegmaatschappijen blijkt op hun website onduidelijk in het vermelden van toeslagen. Dat werkt misleidend: je vakantie wordt ineens een stuk duurder dan aanvankelijk leek want die toeslagen zijn niet mals. Daar bovenop komt - naast de reguliere luchthavenbelasting - een nieuwe toeslag per 1 juli: de milieutaks. Hoe zorg je ervoor dat je zo goedkoop mogelijk kunt blijven vliegen?

Tickets voor korte afstanden tot 2.500 kilometer worden door de nieuwe milieutaks ruim 11 euro duurder. Voor langere afstanden betaal je 45 euro bovenop de reguliere ticketprijs. Bovendien is Schiphol een dure luchthaven. Wil je het optimale uit je vliegticket halen? Vlieg dan niet vanuit Nederland maar kies voor een andere vertrekplaats. Dat kan je soms honderden euro's schelen.

Vlieg vanuit het buitenland!

Steeds meer Nederlanders ontdekken de voordelen van het vliegen vanuit het buitenland. België is bijvoorbeeld een goede optie. Volgens Piere Fivet van Neckermann reisbureaus zijn het aantal boekingen van Nederlanders die vanaf België vliegen dit jaar al met 30% gestegen vergeleken met dezelfde periode van vorig jaar. Reizen vanaf Brussel kan per gezin bijvoorbeeld wel 600 à 800 euro goedkoper zijn! Dat is toch mooi meegenomen bij een vakantie die al snel een paar duizend euro kost, nietwaar?

Waarom zo goedkoop?

Luchthavens als Düsseldorf, Dortmund en Brussel zijn vaak veel voordeliger. De belangrijkste reden is de veel lagere luchthavenbelasting. Dit voordeel maakt ook dat veel lowcost vliegtuigmaatschappijen voor deze luchthavens kiezen. Daardoor neemt ook nog eens het aanbod van goedkope vluchten toe. Parkeertarieven op de genoemde luchthavens zijn ook veel goedkoper dan op Schiphol. Kortom, waarom vanuit Amsterdam naar Bangkok vliegen als het vanuit Düsseldorf veel goedkoper kan?

In de pocket

We doen een check: voor een retourtje Bangkok in juni rekent Cheaptickets.nl inclusief belasting 725 euro. Vanaf Düsseldorf kost dat retourticket 558 euro. Een retourtje met de trein vanaf Amsterdam heb je al voor 65 euro. In totaal scheelt het dus ruim 200 euro voor twee personen. Laat staan als je met een heel gezin vliegt! Je ziet: even verder kijken dan je neus lang is, is in dit geval heel prettig voor je portemonnee. De extra cash die je bespaart heb je alvast mooi in de pocket voor je vakantie!

Bron: Telegraaf.nl

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Goeie topic..Ik wist het al, die milieutax zorgt er voor dat nog meer reizigers voor Belgie/Duitsland zullen kiezen.Ikzelf denk aan Dusseldorf voor m'n eerste visit..Zag vanmiddag hier in NL wat lekkere chicks lopen (aziatisch)...zooooooo strak he..

 

:P

Link to comment
Share on other sites

Goeie topic..Ik wist het al, die milieutax zorgt er voor dat nog meer reizigers voor Belgie/Duitsland zullen kiezen.Ikzelf denk aan Dusseldorf voor m'n eerste visit..Zag vanmiddag hier in NL wat lekkere chicks lopen (aziatisch)...zooooooo strak he..

 

:D

Vanuit Dusseldorf is heel goed te vliegen. Zelfs vanuit Amsterdam is het eenvoudig om met de internationale hogesnelheids trein naar het centraal station in Dusseldorf te reizen. Vanaf daar rijden diverse treinen naar het vliegveld.

Die chicks maken de honger alleen maar groter maat. :Bravo1::P

 

Groeten,

Adrie.

Link to comment
Share on other sites

...

Vanaf Düsseldorf kost dat retourticket 558 euro.

...

 

Nou, nee... meestal rond de 700 EUR in juni. Maar ik heb een retour voor 400 EUR, directe vlucht met LTU vanaf Dusseldorf!!! LOL

Men want to fuck many women. Women want to fuck the best provider. Only in the paysex scene both goals are met.

Link to comment
Share on other sites

heren een vraagje hoe boeken jullie dan de tickets?

gaan jullie rechtstreeks kijken op de duitse/belgische sites van de luchtvaartmaatschappijen?

 

Ben van plan rond december weer naar thailand te gaan en de prijzen liggen dan al rond de 1100 euro

Link to comment
Share on other sites

heren een vraagje hoe boeken jullie dan de tickets?

gaan jullie rechtstreeks kijken op de duitse/belgische sites van de luchtvaartmaatschappijen?

 

Ben van plan rond december weer naar thailand te gaan en de prijzen liggen dan al rond de 1100 euro

Hallo Forplay,

 

Ik zou even wachten met boeken, want je kunt rechtstreeks boeken bij air berlin of LTU. Hoewel LTU samenwerkt met air berlin. Je kunt twee dingen doen. Ten eerste, met een creditcard kun je rechtstreeks boeken via http://www.ltu.de of http://www.airberlin.de

Voor beide sites geldt, dat je nog niet voor December kunt boeken, meestal zo rond de 5-6 maanden voor terugkomst pas.

Ten tweede, als je geen creditcard hebt, dan kun je via je locale reisbureau boeken in Nederland of in Duitsland als je vlak bij de grens woont.

Vast veel plezier met de voorbereidingen.

 

Succes,

Adrie.

Link to comment
Share on other sites

Thanks voor de info Loso4ever, ik zal het even in de gaten houden

ik woon helaas in amsterdam dus zal het rechtstreeks via internet moeten boeken met een creditcard

nu nog ff een creditcard score heheheh

Link to comment
Share on other sites

Thanks voor de info Loso4ever, ik zal het even in de gaten houden

ik woon helaas in amsterdam dus zal het rechtstreeks via internet moeten boeken met een creditcard

nu nog ff een creditcard score heheheh

Je kunt natuurlijk ook naar een reisbureau in Amsterdam om daar je reis te boeken inclusief de treinreis vanaf Amsterdam Centraal naar Dusseldorf met de internationale ECI. Zeker zo gemakkelijk dan. Alleen overstappen in Dusseldorf centraal naar het vliegveld. Dus met of zonder creditcard, it`s doable.

 

Geluk maat,

Adrie.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

mss is België (binnenkort Vlaanderen, als het zo blijft doorgaan in de politiek :) ) goedkoper, maar heeft geen directe vluchten naar Bangkok. Nu zou China zich wel vestigen in zavemtem, mss dan. Vlieg toch nog altijd vanuit Schiphol kost ook maar tussen de 600-800 euro en is rechtstreeks :P

Link to comment
Share on other sites

De vluchten vanuit Dusseldorf zijn nog altijd beduidend goedkoper, dan de vluchten vanuit Amsterdam met zijn vliegtax. Zoals hierboven al aangegeven zijn er zelfs vluchten vanaf Dusseldorf met LTU rechtstreeks naar Bangkok voor €400,=

Randy heeft dit genoegen al mogen ervaren. LTU vliegt meestal rechtstreeks vanuit Dusseldorf naar Bangkok en dit is ook vanuit Vlaanderen een goede optie, mits je je door iemand laat brengen of de auto daar parkeerd.

 

Groeten,

Adrie.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ik ga via dusseldorf naar bangkok in april, ticket kost me 563,00 euro

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het vergeleken met mijn ticket van schiphop naar bangkok voor 7 februari.

 

Voor mij het het de moeite niet. Ik kan begrijpen dat, wanneer je met een gezin gaat, je die afweging maakt. Maar als enige reiziger blijf ik gewoon via schiphop gaan :GoldenSmile1:

Link to comment
Share on other sites

Dit is ook een draadje uit 2008. Tegenwoordig is er geen vliegtax meer op schiphol, dus de prijzen komen weer steeds dichter bij elkaar. Toch vlieg ik (woon in Den Haag) meestal van Dusseldorf. Als je vroeg boekt heb je al een treinkaartje (met gereserveerde stoel) in de ICE voor 19 euro enkele reis.

 

 

 

 

 

Voor mij is het vooral belangrijk dat het een kleinere luchthaven is dus alles gaat veel sneller, en geen risico met de NL douane (leuk begin van je vakantie als er nog een boete openstaat die je eerst even mag afrekenen ofzo). Daarbij komt dat ik liever geen rechtstreekse vlucht heb maar graag met Emirates ga met een korte tussenstop in Dubai (2x6 uur vliegen).

 

 

Boeken kan je gewoon in nederland doen. Kijk bijvoorbeeld eens op 333travel.nl

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Air berlin , rechtstreeks van Bangkok naar Dusseldorf in Mei 595 euro retour inclusief alle heffingen .

Diversen rechtstreeks van Bangkok naar Amsterdam vanaf 800 euro retour in deze periode .

Toch de moeite waard , ondanks dat nu die belasting eraf is blijft het verschil groot .

En je hoeft die klo.. A2 niet over , duurt ongeveer net zolang naar Den-Bosch als met het vliegtuig

van BKK naar AMS .

Link to comment
Share on other sites

Vlieg gewoon vanaf Schiphol met Emirates in Mei..

 

Als het doorgaat tenminste zit nog een beetje met de kosten.

Link to comment
Share on other sites

Ja, je kan het op meerdere manieren bekijken, wil je zoveel mogelijk te spenderen hebben op je vakantie adres dan ga je voor het goedkoopste ticket, ik ben zelf ook erg op de centjes wat dat betreft.

 

Maar... als het maar 100 euro scheelt op een ticket en dat dit betekent dat ik extra tijd kwijt ben door in een trein te zitten of door een tussenstop, dan betaal ik liever 100 meer...

 

Kort gezegd, het is vakantie... en ik vindt het belangrijk dat dit gepaard gaat met het grootste gemak en comfort, dus als dit inhoudt dat het ticket een beetje (100e) duurder is maar dat ik dan kan vliegen vanaf schiphol (afgezet door vrienden of familielid, dus geen gezeik met de parkeerkosten voor auto) en een directe vlucht naar bangkok (ik haaaaaaaaaaaaaaaat tussenstops) dan kies ik liever hiervoor.

 

Gaat het 200 of meer schelen dan ga ik toch twijfelen want 200 euri's zijn toch gemiddeld 10 wippies in LOS :001_Thank_You5:

 

Moet ik er wel bij vermelden dat ik in zeeland woon, dus dusseldorf is gewoon een heel stuk met de auto of trein, dus het gaat dan tussen amsterdam en brussel/zaventem. Daarbij, ik ben schiphol gewoon gewend, en vind die drukte nooit echt storen, ik hou wel van mensen kijken...

Link to comment
Share on other sites

Oh en die A2 over ;) ik ben vrachtwagenchauffeur dus dat ben ik wel gewend hehe

beetje verkeersdrukte doet me niet zoveel meer :001_Thank_You5:

Link to comment
Share on other sites

Ik had een aanbieding dit keer.

Met Air Berlin, waar ik meestal mee vlieg, rechtstreeks naar BKK voor € 498 all inc.

Het goedkoopste wat ik tot dusver ooit heb betaald.

 

Oh ja, ik ben binnen 50 minuten op Düsseldorf Airport :GoldenSmile1:

Link to comment
Share on other sites

Vlieg ook steeds vanaf Dusseldorf op Bangkok...rechtstreeks en het vliegveld is het dichtsbij.

Vorig jaar terug gekomen via Amsterdam, dat is een rotstuk als je in het verre zuiden van Limburg moet zijn naderhand.

Link to comment
Share on other sites

Ik had een aanbieding dit keer.

Met Air Berlin, waar ik meestal mee vlieg, rechtstreeks naar BKK voor € 498 all inc.

Het goedkoopste wat ik tot dusver ooit heb betaald.

 

Oh ja, ik ben binnen 50 minuten op Düsseldorf Airport :001_Thank_You5:

Waar vindt u dit aanbieding? Ik zoekt en vood mij AB is €750+!

 

(Sorry - mij nederlands grammitca is slecht)

Link to comment
Share on other sites

Ik had een aanbieding dit keer.

Met Air Berlin, waar ik meestal mee vlieg, rechtstreeks naar BKK voor € 498 all inc.

Het goedkoopste wat ik tot dusver ooit heb betaald.

 

Oh ja, ik ben binnen 50 minuten op Düsseldorf Airport :001_Thank_You5:

 

 

idd mooie prijs! maar voor mij is dusseldorf niet aantrekkelijk genoeg, is toch zeker 3 uur vlot doorrijden vanaf mijn woonplaats... Ik hoop maar dat ik dit soort prijzen vanaf nl/be kan krijgen... mischien last minute ofzo...

Link to comment
Share on other sites

Waar vindt u dit aanbieding? Ik zoekt en vood mij AB is €750+!

 

(Sorry - mij nederlands grammitca is slecht)

 

Het was een éénmalige actie en die liep slechts 2 dagen.

Ook waren de datums niet vrij beschikbaar.

Link to comment
Share on other sites

Het was een éénmalige actie en die liep slechts 2 dagen.

Ook waren de datums niet vrij beschikbaar.

Bummerje.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.