Jump to content
IGNORED

Vakantievisum voor Thaise vriendin verkrijgen


Rub1nho

Recommended Posts

Heeft iemand hier ervaring met het aanvragen van een vakantievisum voor een Thaise vriendin voor België?

Ik heb al heel wat afgelezen op 't net, en het lijkt me toch niet eenvoudig te zijn. Ik ga half april terug en zou ze na die trip voor een 3-tal weken willen meebrengen naar hier en daarna samen teruggaan met haar naar Thailand. Gewoon eens aftasten hoe ze zich hier zou voelen. Ze is een bargirl (obviously) maar werkt nu al een maand of 2 niet meer (ik steun haar financieel wat, en ze blijft nu bij familie in BKK). Ik lees dat het vrij belangrijk is dat ze een indicatie hebben dat ze iets heeft om naar terug te keren, maar dat wordt volgens mij net het grootste probleem...ze heeft geen werk momenteel, woont in bij familie...

Ook dat ze daar een en ander zelf zal moeten regelen maakt me wat nerveus, dat lukt haar volgens mij nooit. Ik heb wel iets gevonden op 't net, een bedrijf waar ze je assisteren bij een aanvraag (thaiconnection.nl), heeft iemand daar ervaring mee?

 

Alle advies, hulp, opmerkingen welkom, ik denk niet dat ik dit op m'n eentje voor mekaar krijg.

 

Ruben

Link to comment
Share on other sites

Als ze geen kinderen heeft en onder de 25 is wordt het heel moeilijk .

Link to comment
Share on other sites

19 en no kids inderdaad...mission impossible? Als ik wacht tot ik er zelf ben om ze te helpen kan ze niet meer mee als ik terugkeer, wat toch de bedoeling zou zijn.

Link to comment
Share on other sites

Waarschijnlijk nog nooit het land uitgeweest ?

Inderdaad 'mission impossible' . Als ze het zelf moet regelen zal het voor 99% zeker niet lukken .

Zelfs als je hier bent om ze te assisteren is de kans nog steeds miniem .

 

Een goede visa agent zal dit waarschijnlijk direct aan je mededelen .

Link to comment
Share on other sites

Rub1nho,

 

Theo Pouw van Thaiconnection.nl is zeker een betrouwbare vent. Ik heb vorig jaar via hem een visa voor mijn vriendin voor 3 maanden (Schengen toerist) geregeld. 

 

Het beste dat je kunt doen is hem een mail sturen met de situatie en hem vragen wat zijn inschatting op de succeskans is.

 

Hij spreekt vloeiend thai wat zeker voor mijn vriendin erg geruststellend was gedurende het proces, waarbij ze haar goed hebben voorbereid op de vragen die ze op de ambassade kon verwachten.

 

Hij vraagt wel een fee voor het begeleiden, hoogte van de fee ben ik even kwijt, maar hij neemt dan ook al het geregel uit handen en wij hadden een visum binnen 4 dagen na aanvraag in het paspoort.

 

Let wel, dit was een schengen visum aangevraagd bij de Nederlandse ambassade en niet die van Belgie, ik weet dus niet of zij veel moeilijker doen dan de Nederlandse ambassade. 

 

Belangrijkste is dat je vertrouwen kunt wekken dat er sprake is van een serieuze relatie, het risico op niet terugkeren minimaal is en dat je voldoende stabiel inkomen hebt om in het onderhoud te voorzien.

 

Het is niet onmogelijk om een Schengen visum te krijgen, maar ik weet ook dat het niet zo vanzelfsprekend is dat het zo soepel gaat als ik het heb ervaren.

 

Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie.

 

JP

Link to comment
Share on other sites

Let wel, dit was een schengen visum aangevraagd bij de Nederlandse ambassade en niet die van Belgie, ik weet dus niet of zij veel moeilijker doen dan de Nederlandse ambassade. 

 

De Belgische ambassade doet inderdaad moeilijker dan de Nederlandse .

Heb zelf een paar keer een meisje via de Nederlandse aanvraag meegenomen en dat was geen probleem (27 en 2 kinderen) .

 

Ik volg nu de aanvraag van 2 Belgische vrienden en die zijn al 6 maanden bezig met enkel afwijzingen .

 

- Meisje 24 , geen kinderen . Reden afwijzing : te jong , geen kinderen , geen vast werk (bargirl uiteraard) .

 

- Meisje 19 , inmiddels 1 kind van de Belg . Reden afwijzing : te jong , niet getrouwd , geen werk .

Link to comment
Share on other sites

Van Gov.be

 

informatiebrochure_garanten.pdf

Heeft iemand hier ervaring met het aanvragen van een vakantievisum voor een Thaise vriendin voor België?

Ik heb al heel wat afgelezen op 't net, en het lijkt me toch niet eenvoudig te zijn. Ik ga half april terug en zou ze na die trip voor een 3-tal weken willen meebrengen naar hier en daarna samen teruggaan met haar naar Thailand. Gewoon eens aftasten hoe ze zich hier zou voelen. Ze is een bargirl (obviously) maar werkt nu al een maand of 2 niet meer (ik steun haar financieel wat, en ze blijft nu bij familie in BKK). Ik lees dat het vrij belangrijk is dat ze een indicatie hebben dat ze iets heeft om naar terug te keren, maar dat wordt volgens mij net het grootste probleem...ze heeft geen werk momenteel, woont in bij familie...

Ook dat ze daar een en ander zelf zal moeten regelen maakt me wat nerveus, dat lukt haar volgens mij nooit. Ik heb wel iets gevonden op 't net, een bedrijf waar ze je assisteren bij een aanvraag (thaiconnection.nl), heeft iemand daar ervaring mee?

 

Alle advies, hulp, opmerkingen welkom, ik denk niet dat ik dit op m'n eentje voor mekaar krijg.

 

Ruben

 

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

Ze heeft eigenlijk niets om naar terug te keren...ik denk dat ze nog wel een job kan vinden, maar verder voor de rest...

De beste garantie op haar terugkeer is dat ik na 3 weken zelf ook terugkeer naar Thailand, samen met haar uiteraard. Die garantstelling, dat is allemaal geen probleem. Ik weet niet of het helpt als je kan bewijzen dat je haar financieel ondersteunt, of is dat net een minpunt?

 

Ik ga om te beginnen eens een mailtje sturen naar Thaiconnection en haar alvast vragen om iets van werk te zoeken.

Link to comment
Share on other sites

Heb net eens gemaild naar Thaiconnection, maar daar kunnen ze me (tijdelijk) niet verderhelpen wegens gezondheidsproblemen blijkbaar.

Zou het een idee zijn om de Belgische Ambassade of Dienst Vreemdelingenzaken rechtstreeks te mailen en hen een inschatting van de slaagkansen te vragen? Of kan ik dan ineens maar beter effectief een aanvraag doen?

Link to comment
Share on other sites

Je kan perfect alles ook zelf doen als je in BKK bent.

Haar leeftijd is niet zo zeer hun struikelblok maar wel jullie leeftijdsverschil !

Geen vast werk kan je vervangen door eigendom of gevulde bankrekening dat haar bindt met thailand !

Zelfs voor een visum om in België te trouwen doen ze al moeilijk over tegenwoordig !

Mijn advies ga nog een paar maal naar Thailand en zie hoe de relatie evolueert. Wil je haar dan nog steeds naar België halen trouw dan in thailand !

Interview op ambassade valt mee: de gewone vragen over waar ontmoet, huis, werk, adres, gewoontes. De normale dingen die je van elkaar weet als je aan langdurige relatie hebt !

Andere optie is dat zij zelf een toeristenvisum aanvraagt maar dan zonder jou garantie, ze moet dan wel op haar bankrekening voldoende geld hebben staan ! hoeveel weet ik niet meer vanbuiten

A good girl gives you happiness and a bad girl gives you experience both are essential in life so enjoy every girlfriend!

Link to comment
Share on other sites

Heb net eens gemaild naar Thaiconnection, maar daar kunnen ze me (tijdelijk) niet verderhelpen wegens gezondheidsproblemen blijkbaar.

Zou het een idee zijn om de Belgische Ambassade of Dienst Vreemdelingenzaken rechtstreeks te mailen en hen een inschatting van de slaagkansen te vragen? Of kan ik dan ineens maar beter effectief een aanvraag doen?

Dienst vreemdelingenzaken baseert zich in eerste instantie op de inlichtingen en oordeel van Be. ambassade , maar dit meestal voor gezinshereniging , in aanvraag als tourist veronderstel ik dat het de ambassade zal zijn alhoewel die de richtlijnen volgen van vreemdelingenzaken , ze willen vooral een band zien met thailand voor haar om terugkeer te garanderen , bv kind(eren) werkcontract , huur van woning , zelf auto of motorbike enz geldt als overtuiginsbewijs volgens visa agenturen...,  , je weet dat alles dat Belgie en eu binnenkomt recht op bijstand heeft geldelijk of sociaal , vandaar ...men vreest er nog wat bij te krijgen .

De visa agenturen werken met werk-contracten echte of gekochte bij Thaise firma's ......om dit te bewijzen .maar daar zijn ze al wel van op de hoogte ..( nut van ambassades is ook allerhande opzoekingen en verificaties allerhande voor Belgische administratie allerhande ) . Weet wel dat je als garantgever   ook aangesproken wordt indien de vreemdeling(e) niet terug wilt , voor deportatie kost , indien nodig zelfs voor de" manu military " indien nodig (3 tickets + onkosten) , vermod nu wel dat een thai zich nu niet zo thuis gaat voelen om er te blijven tegenover alle andere "economische vluchtelingen" ...

Wil je niet bang maken , enkel de consequenties even onderlijnen .

 

Probeer gewoon die (dure ) visafirms of ambassade op goed geluk zou ik zeggen .

   Non native English writing poster, not using a spell checker !! 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bon, even een update: alle nodige documenten zouden geen probleem mogen zijn, dat lukt me wel. Enige waar ik nu nog mee zit is dat je een reservatie van een reisziektekostenverzekering en vliegticket moet hebben, maar een reservatie zonder ze effectief te boeken is quasi onmogelijk. Heb wel al gelezen dat je dat niet hoeft voor te leggen bij aanvraag, maar wel een geboekt ticket en afgesloten verzekering moet aantonen als je in geval van goedkeuring je visum gaat afhalen. Iemand die dat zeker weet?

 

Heb ook al zitten denken om gewoon met een agency te werken, bespaart me een hele hoop moeite in elk geval. Wat voor kosten mag ik verwachten als 'k dat zou doen?

Link to comment
Share on other sites

Een verzekering kun je online afsluiten over het algemeen, althans in Nederland is dat geen probleem. Welke verzekeringsmaatschappij dat in Belgie verzorgt maar dat kun je volgens mij op het forum van de Stichting buitenlandse partner (www.buitenlandsepartner.nl) wel vinden. Zo niet, gewoon even aanmelden en de vraag stellen dan komt er vanzelf een antwoord.

 

In principe kun je bij de meeste maatschappijen een optie op een ticket nemen en die moet je dan bij de aanvraag voegen. Indien niet online te boeken gewoon even de maatschappij bellen en dan zou het geregeld moeten zijn. 

 

Jammer dat Thaiconnection je niet verder kan helpen, dat had het proces een heel stuk soepeler laten verlopen.

 

Hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

 

JP

Link to comment
Share on other sites

vliegticket moet je pas tonen na goedkeuring van visum.

Maar jonge leeftijd, geen vast werk of eigendom zullen waarschijnlijk de aanvraag doen afwijzen !

A good girl gives you happiness and a bad girl gives you experience both are essential in life so enjoy every girlfriend!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



  • COVID-19

    Any posts or topics which the moderation team deems to be rumours/speculatiom, conspiracy theory, scaremongering, deliberately misleading or has been posted to deliberately distort information will be removed - as will BMs repeatedly doing so. Existing rules also apply.

  • Advertise on Pattaya Addicts
  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.